B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door kristelhans » do 14 jan 2010, 18:39

Haha wat goed Anouska! Geef Bjorn ook een paar dagen vrij om het te laten bezinken..tis niet niks voor hem om een stap terug te doen en om dat te accepteren. Een dag of 3 lekker alleen maar poetsen (en daar dominant zijn) en weer terug op stal/wei zetten leert hem ook dat hij kan en mag ontspannen bij je. Hou ons op de hoogte!!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » vr 15 jan 2010, 12:56

Wat super Anouska! Fijn dat het zo werkt!
Die foto's bij Pics plaza zijn mooi van Githa en Jalenka joh :D Leuk!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 15 jan 2010, 13:55

Heel goed Anouska! Ik denk wel dat dit iets is dat je met regelmaat moet herhalen. Dus als Bjorn zo braaf blijft niet stoppen maar vooral af en toe herhalen, niet dagelijk maar wellicht eerst wekelijks en later maandelijks.

Ilonk heb ik nu al 18 (!) jaar en twee keer per jaar heb ik nog 'ruzie' met haar. Dan moet ik weer even heel duidelijk maken dat IK de baas ben en dat ZIJ zich moet schikken in een onderdanige(re) rol.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 15 jan 2010, 14:57

Hoop dat hij vanavond net zo braaf is als gister, Wilfred kon het zich nl niet voorstellen en komt vanavond ff kijken. Morgen en zondag krijgt hij vrij. Wil dit in het begin 2x per week herhalen en dit afbouwen naar 1x per week, 2x per maand en 1x per maand, maar daar nemen we de tijd voor. Gaat het dan toch weer slechter, dan weer extra. Heb hem vandaag zelf buiten gezet, ook dan is het al een ander dier, heerlijk! Mijn stalgenoot zag ons gister bezig en wilde dat ook leren, hihihihi. Ze zag ook een hele andere Bjørn en kon zich niet voorstellen dat gister pas de 2e x was.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 15 jan 2010, 15:06

Heerlijk om te horen! Wat zal jij blij zijn!
Voor Bjorn even wennen maar ik denk dat hij het ook wel fijn gaat vinden hoor. Het valt ook niet mee voor zo'n pup als hij de baas moet zijn en zoveel moet nadenken en beslissen.
Fijn om te horen dat jij nu het heft stevig in handen hebt!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 15 jan 2010, 16:52

Jeeehj Anouska! Echt zo heerlijk om te lezen dat je je zoveel beter kunt redden! Ik ben trots op jullie! Heerlijk als je zo kunt communiceren met je peerd he? Alles staat of valt met je lichaamstaal..er zijn nog veel meer van dit soort leuke dingen!

Annalynn, ik zie je morgen!
Anouska

Bericht door Anouska » za 16 jan 2010, 14:28

Het ging gister niet echt geweldig, Wilfred zag een andere Bjørn zei hij. Was wel super happy! Hij heeft hem vanmorgen buiten gezet en snapte niet dat hij zo braaf was. Ook hij heeft er wel eens met z'n volle gewicht aan gehangen. Ze hebben zelfs lekker staan knuffelen, natuurlijk geen camera bij de hand. Straks ff lekker poetsen en heeft hij vandaag en morgen lekker vrij. Maandag mag hij weer.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 16 jan 2010, 17:03

Hee Anouska, kan best zijn dat het Bjorn allemaal even teveel is hoor..paar dagen vrij is altijd goed! Hij moet het allemaal ook kunnen laten bezinken..tis niet niks!

Ik ben vanmiddag bij Annalynn, Brass en Ilonka geweest! Leuke dames zijn dat zeg! Wilde nog op Beer rijden maar ben alleen even wezen knuffelen. Maandag ga ik weer rijden en dan op dinsdag ga ik naar Londen...leuk!
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 16 jan 2010, 21:14

Gezellig dat je er was Kristel! Er zijn maar weinig mensen die Brass in het echt hebben gezien hier op FW. Denkt heel hard, misschien maar één...
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 16 jan 2010, 22:04

Ik vond haar echt een leuk paardje! Lekker koppie en een pittige tante..daar hou ik wel van! Volgende maand een ritje doen hopelijk!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 17 jan 2010, 10:09

Grr Beauty is ook stout! Zich losrukken als ik haar in de paddock zet en zich dan niet meer laten vangen terwijl het touw er nog aan zit.. Vriend vandaag maar mee want die houdt haar wel, ze weet het donders goed! Heb gisteren even gereden om te kijken hoe m'n zadel lag. Geloof dat ie nu wel goed ligt. Vandaag maar niet rijden, buikpijn! :(

Zat trouwens op een ander forum te kletsen. Kwam het er daar ineens op welke paarden ze leuk vonden enzo en dus ook welke ze niet leuk vonden. En iedereen was het ermee eens dat fjorden niet leuk waren :? Weet niet wat iedereen toch tegen fjorden heeft! Dus ik zo van hoe kun je dat nou zeggen over zo'n lief koppie en foto van Beauty geplaatst (had daar wel vaker foto's geplaatst). Maar Beauty vonden ze wel leuk. Yeah right.. *zucht*
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 17 jan 2010, 10:55

Stoute Beauty! ;) Komt wel goed.. En dat gedeo over dat Fjorden niet zo leuk zijn lees ik ook wel eens ergens..maar ja, dat wordt dan vast gezegd door mensen die nog nooit een fjord in het echt hebben gezien ;). Persoonlijk heb ik er gelukkig geen ervaring mee..wel eens van; oooh rij jij je fjord bitloos?? Dat kan toch niet want die zijn toch 'altijd heel hard in de mond?' Pfffff....
Elvina

Bericht door Elvina » zo 17 jan 2010, 13:20

En vandaag konden we zo de paddock inlopen en draad dicht doen en staat ze heel schaapachtig te kijken.. 8)7 Haar fjordenvriendinnetje er even bij gezet en ze samen eve laten lopen haha! Alleen zat alles daarna onder de blubber, inclusief mezelf.. Als het goed is heeft m'n vriend er een filmpje van gemaakt :D
Ze is ook weer netjes geknipt door m'n vriend en we hebben haar vandaag gemeten. We komen op zo'n 1.49 uit! (ze heeft ijzers dus eigenlijk 1.48 :P) Wist wel dat ze wat gegroeid was maar ze is nu toch flink aan de maat! En ze begint mooi spieren te krijgen :))

Die vooroordelen zijn niet leuk he. Snap wel dat ik me er niks van aan moet trekken maar toch voelt het dan alsof ze je paard af zitten te kraken :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 17 jan 2010, 13:42

Ik voel me altijd des te trotser dat ik dan juist een Fjord heb! Heb goed nagedacht over wat voor ras ik wilde en waarom..ben je denk ik toch iets bewuster..fjorden zijn nou eenmaal de bomb! Maar ja, zo heeft ieder zijn smaak..

Knipt jouw vriend? Wat leuk! Blubber en fjorden gaan goed samen haha..ben benieuwd naar het filmpje!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 17 jan 2010, 15:42

Meld me ook maar weer eens, eindelijk weekend! En dus ook eindelijk tijd voor fjordenwereld.

Vervelend dat Beauty zo stout was, komt vast door het weer.. pff Basco was vandaag namelijk ook spontaan vergeten hoe hij normaal mee moest lopen, dat hij me niet mag bijten en dat hij niet mag drammen aan de hand, echt wat was meneer vervelend, wordt echt hoog tijd dat hij weer aan het werk gaat.
Morgen mag hij weer mee naar les! :D
Eveline

Bericht door Eveline » zo 17 jan 2010, 18:43

Ik snap niet dat sommige mensen fjorden niet leuk vinden! En als je dan foto's plaatst krijg je van die standaard reacties inderdaad: "normaal gesproken houd ik niet zo van fjorden, maar deze vind ik wel leuk" :+

Fjorden en modder = }-)
Heel leuk dat het weer aan het dooien is, maar alles verandert in modder, en dat vindt Bob leuuuk! :=
Ik haalde em vandaag uit de wei en van onder tot halverwege zijn buik was ie helemaal zwart en van boven geel met spikkels. :+
Bandiet vond het denk ik wel leuk om in de modder te rollen, want die was helemáál zwart. (van wie is die zwarte shet? Oh, van mij.. :\ )
Stelletje moddermonsters!

Toen heb ik Bob afgespoeld en daarna waren een stalgenoot en ik van plan om te gaan voltigeren met Bob. :P
Ik had in de zomer al een singel gekocht, maar toen kreeg Bob een ongelukje en is het er eigenlijk niet meer van gekomen. Dus vandaag was onze eerste keer.
Ik was wel benieuwd hoe hij zou reageren op dat geklungel op zijn rug. Nou, helemaal niet dus! Hij gaf geen kick!
Hij vond het alleen een beetje vreemd dat er iemand naast em kwam rennen, maar zodra je erop zat was ie echt een volleerd voltigeerpaard! :))
Was wel leuk om te doen, goed voor mijn evenwicht en lenigheid. Ik heb zelfs op mijn knieën gezeten in galop! 8-)
Anouska

Bericht door Anouska » zo 17 jan 2010, 18:43

Leuk dat het gezellie was Annalynn en Kristel!
Stoute Beauty en Basco!

Bjørn was weer heerlijk braaf, vandaag alleen gemest en geknuffeld. Liep braaf mee aan het touw naar de paddock en weer terug. Morgen mag hij weer an het werk.

www.fitenvitaaldier.nl
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 17 jan 2010, 18:50

Achja, ik kan er niet echt mee zitten wat anderen van fjorden vinden, ik sta dan ook op een stal waar aardig wat fjorden rondlopen dus zal niet gauw 'voor'oordelen krijgen.

Haha Eveline, jullie zijn echt veelzijdig, en leuk he fjorden, Basco maakt zich ook weleens smerig maar niet zo erg als Bob, Basco is bijna altijd wel redelijk schoon :D

Brave Björn, mooi dat het zo goed gaat!
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » zo 17 jan 2010, 19:06

Ik heb ook weer even bijgelezen de vooroordelen van fjorden heb ik ook wel eens last van maar over het algemeen valt het altijd gelukkig nog wel mee!

Ik had het verslagje gelezen bij het dagboek kristel leuk hoor dat het al zo goed gaat met beer! Whaha blos doet het hier ook wel eens zich losrukken als ik haar meeneem aan een touwtje ( ja als maddam het te vies vind een echte tuttebel :+ ) En echt gaaf anouska dat die al het zosnel begrijpt! :))

Hier gaat alles op zijn hoefjes maar van mij mag die sneeuw nu toch wel weer eens weg :r .

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Anouska

Bericht door Anouska » zo 17 jan 2010, 19:35

Gaaf dat je gevoltigeerd hebt met Bob! Ik ben zo'n stijve hark, kom er niet eens op zonder zadel (en zonder krukje) whahahahaha.

www.fitenvitaaldier.nl
Gesloten