Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Het E-tjes topic

Bericht door roos » wo 08 jul 2009, 18:59

Andrea heeft net gereageerd op mijn fotos en weet je wat ze zei over Ekdal:
[quote="Dreeke"]Jeetje wat een langpootmug :D
Moest heeeeel hard lachen, want het is gewoon de waarheid :D :P :+:
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 08 jul 2009, 20:36

Imka had toen der tijd krammen in dr koppie zitten met de operatie...

Jeetje rare bal hoor Daphne ben erg benieuwd wat het is! Ik ben ook erg blij dat het weer wat beter gaat. Imka heeft vandaag met mijn verzorgster gelopen een stukje op de weg en ze was super druk hihi

Ps wij hadden idd problemen met de Hema, ik bestel er niks meer. Aldi is net zo goed en een stuk goedkoper! Er is allleen een maar... ik krijg dat programma er niet meer af van de ALDI als je op een foto klikt om hem groot te bekijken dan opend hij automatische dat van de aldi en dat vind ik erg irritand!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » wo 08 jul 2009, 20:57

Het is nu idd wel ideaal Imka weer :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 08 jul 2009, 21:06

Dat is het zeker Roos!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 09 jul 2009, 08:02

Ik zit ineens te denken, het zou wel onwijs leuk zijn om over een jaar of 4, een bos of strandrit met elkaar te maken. Als onze peuter-pubertjes stoere, evenwichtige, wel opgevoedde, volwassen topfjorden zijn!
Hihi, dan kunnen we een foto topic plaatsen, "De baby's van toen"!

Ik ben ook super benieuwd, hoe alle E's uitgroeien.. Leuk om het op zo'n forum allemaal te kunnen volgen.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » do 09 jul 2009, 11:04

Een bosrit...tsja als Ekdal dan niet meer van die luchtsprongen maakt als gister toen ie naar het land mocht...Leek wel een paard die weken binnen had gestaan...
maar idd wel een super idee ;) Je kan het je nu bijna niet voorstellen...opgevoedde brave niet schrikachtige fjorden..ach over 4 jaar lachen we erom!
En opa Dancer kan dan ook mee over 3 is ie wel 26 maar ach..mag de pret niet drukken :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 09 jul 2009, 15:06

roos schreef:@Elvis; weet jij hoelang het duurt dat oplossen?
Roos,Er was mij verteld dat de hechtingen bij Elvis ongeveer na een week of 3 oplossen.

Lijkt me onwijs gaaf om inderdaad over een paar jaar een bosrit ergens te gaan maken.Moet zeker eens besproken worden tegen die tijd ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 09 jul 2009, 15:17

Owh 3 weken...het is as maandag 3 weken dus dat kan idd dan wel kloppen!

ik was zoooooooooooooo geschrokken vandaag. Ik ging naar het land om Opaatje te halen en ik zag uit de verte al dat Ekdal helemaal plat lag. Dus ik riep EKDAAAAl..hij keek niet..ik EKDAALLLLLLl maar hij keek nog niet(en ondertussen ging mijn hart BOEM BOEM BOEM!), nog een keer EKDAAAl en toen zag ik zijn oor bewegen. Gelukkig pffffff hij leeft nog!
Dus ik wat met Danc gedaan en Ekdal was niet meegelopen dus ik Ekdal halen voro de training 'in zijn eentje uit het land'. Ik met mijn cap op mijn hoofd*want de vorige keer had ie nogal vliegende benen*, zweep en handschoenen*vorige keer lagen mijn handen open omdat meneer ervan door ging, naar het land. Ik halster om doen en had ipv ketting nu een touw zoals een ketting vast zit. Het lopen van het land naar de bak ging best goed(is een lang pad)maar toen was daar het riet aan de overkant vd sloot. En jullie weten nog niet dat daar onwijs grote mega monsters inzitten...dus ekdal keek en vloog, maar toen heb ik hem ff vertelt dat ik dat NIET zo op prijs stel..en daar was ie gelukkig van onder de indruk. Toen nog ff in de bak gelopen, stilgestaan voor de denkbeeldige jury. Toen mocht ie weer samen met Dancie naar achter...en zooo Ekdal kan bokken en hard galopperen, wowwwie !
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 10 jul 2009, 18:26

Joehoe, ik heb de uitslag van Ewald's ei/bal. Het is weefsel dat zich in de maanden na de castratie gevormd heeft. Heel frappant tot een "bal". Maar dan 1 zonder zaadjes zegmaar :D .
Het kan gewoon blijven zitten, hij heeft er verder geen last van. Volgende week kan ik even naar de kliniek om een aantekening in het paspoort te laten zetten, dat na een echo, en daarna bloedonderzoek, vastgesteld is dat hij gewoon ruin is. Dat vind ik een fijne geruststelling ivm de keuring, ik heb dan geen zin in gezeik.

Morgen of maandag even de fokker van Ewald bellen, hij was ook erg benieuwd wat het was, want er waren toch echt 2 ballen afgekomen bij de castratie.
Hihi, en wat de DA na de echo ook al zei: Toch maar even een bloedonderzoek voor 100% garantie, want anders is dit de eerste hengst met drie ballen (grapje he) 8)7
roos

Bericht door roos » vr 10 jul 2009, 18:59

Gelukkig maar zeg pffffffffffff ik dacht krijg wel een blije sms haha ;)
Maar wel fijn dat het niks erg is, voor het zelfde geld was dat het wel geweest.

Ekdal zijn wondje was vandaag beetje open, Alleen wat bloed. Tsja dat heb je zelf ook wel eens en aangezien Ekdal echt niet dagen stilstaat....Maar het ziet er voor de rest goed uit. Nu wachten op nog meer haar en dan is het net of ie nooit geopereerd is ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 10 jul 2009, 23:05

Was het dan een onvruchtbare testikel geworden??
Of gewoon een balletje vlees??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » za 11 jul 2009, 10:52

Ik denk..heb de rekening gehad van Ekdal zijn operatie. Tis veel geld maar ach...het had meer kunnen. EN nu gaan we weer positief verder want ik heb er al genoeg om gehuild....

Niet dat ik er blij mee ben of sta te juichen, maar om er nou over te blijven mokken...Het hoort gewoon bij het leven. ben er wel verdrieitig om geweest hoor, maar niet operen was geen optie...*oja wel..in laten slapen..*dus tsja...
Moet wel zeggen dat ik veel leuke dingen had kunnen doen van dat geld....een doorgereden fjord kunnen kopen bijvoorbeeld....
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 11 jul 2009, 19:08

Esther, het is wildweefsel. Na met de fokker gebeld te hebben, heeft hij een bloeding na de castratie gehad. Sinds dien is in die maanden het vocht uit het bloed enz. ontrokken, en is er weefsel over gebleven, dat heeft zich tot een bal gevormd. Hihi, grappig verhaal. Dat zal het dus waarschijnlijk zijn. En wat het ook is, hij kan er in iedergeval geen kindjes mee maken, en het zit hem ook niet in de weg. (en het is natuurlijk niet zo groot als een volwassen hengstenbal he) Gewoon een kippenei.

Roos, ik heb het je al gezegt, inderdaad heel erg skjede, maar het is nu al zo, en ik vind het super gaaf dat je dit mannetje de kans op een operatie gegeven hebt! Op naar 30 jaar een gezonde fjord!
roos

Bericht door roos » zo 12 jul 2009, 11:23

Suzanne, gefeli met je punten van Evita. Echt super :D

@Daphne; Natuurlijk is het balen, maarja het leven gaat verder. Ach het komt allemaal goed :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 12 jul 2009, 12:41

@Roos. Ja dank je wel. We zijn ook super trots op haar. 37 punten en reserve jeugdkampioen.... Leuk detail is, dat Anca op die leeftijd ook reserve jeugd in Sevenum was. Ze had dacht ik 36 punten toen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Daphne!

Bericht door Daphne! » zo 12 jul 2009, 13:03

Leoenzuzanne@ Gefeliciteerd, 37 punten, goed joh! Je zult wel trots zijn op je meisje!
roos

Bericht door roos » zo 12 jul 2009, 14:19

Vandaag 1 hechting bij Ekdal eruit kunnen trekken, maar die andere willen niet zo graag. Het zijn zelfoplossende..maar er zitten er nog 3 in. Morgen maar ff de DA bellen... Voor de rest ziet de wond er goed uit.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 13 jul 2009, 07:51

Het is wel erg stil hier hoor!

Ik heb vandaag voor het eerst Ekdal de plukken uit zijn oren kunnen knippen. Niet dat het al helemaal perfect is maar weken geleden was ie nog bang voor de schaar bij zijn oren en nu niet meer.

Er zit nog 1 hechting in, heb er 2 uit kunnen trekken die zaten los, 1 heb ik er uit kunnen knippen en er zit er nog 1 vast. Komt goed.
De hechtingen liggen vrij boven de huid dus er uit knippen gaat makkelijk.

Ook nog ff geoefend voor de keuring. Nu nog het draven oefenen.
Vivian komt as zaterdag Ekdal (en danc)zijn manen knippen. En ze is ook zo lief of Ekdal voor te brengen om te keuring. Dus zaterdag gaan we even oefenen.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » ma 13 jul 2009, 11:18

Hoi iedereen!
Ik ben er even niet meer op geweest en heb een hele hoop pagina's bij te lezen 8)7 .
Gisteren Jack nog eens 'netjes' gemaakt en wat foto's van hem genomen. Vind het wel leuk om de evolutie op foto te kunnen volgen, is wel leuk voor later...
Zo ziet hij er dus nu uit...

Afbeelding

Is wel gegroeid niet? O:)

Vraag me eigenlijk af of jullie je E-tjes vaak laten bijkappen? Jack is nu voor de keuring in februari gewoon netjes bijgekapt voor de allereerste keer. Maar gisteren zag ik dat zijn hoefjes een beetje onregelmatig beginnen te worden vanonder, alleen staat hij wel nog tamelijk kort...Mijn smid komt eind deze maand, dus in principe zou hij Jack er wel kunnen bijnemen...
roos

Bericht door roos » ma 13 jul 2009, 12:17

Ekdal is bij J en J al een paar keer naar de smid geweest.
Voor de keuring gaat Ekdal ook naar de smid. Hij staat ook tamelijk kort, maar meer om de vorm van de hoef mooi te houden.
Ik vind het belangrijk dat een paard naar de smid gaat, want no feet no horse!(vooral de jonge paarden moeten goed bijghouden worden, oudjes ook hoor, om zo verdere beenproblemen etc te voorkomen!)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten