In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anna

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door Anna » za 07 apr 2012, 00:21

Finn ziet er goed uit hoor en gelijk dat je rustig aan doet, ik laat Fugo ook nog even staan, Nienke pakt hem af en toe om wat met hem te oefenen in allerlei onderdelen :o moet nog even aan haar vragen wat ze precies doet maar dat is hooguit 1 x per maand :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 07 apr 2012, 08:03

Finn begint echt wel te veranderen nu zeg. Uitstraling wordt wat ouder en zou me niet eens verbazen als die straks ook nog meer in de breedte gaat aanzetten :D Hi en altijd leuk als ze zo een speelmaatje hebben, toch?

Fatoush klinkt als een kind van zijn vader. Bink en Dieter kunnen hier ook nog steeds vanaf moment 1 elkaars donderstraal-maatjes zijn en houden nooit weer op met spelen, tot er eten in beeld komt. Bink was dan ook de wereld te rijk gister toen Dieter ineens de plek van Flam naast m in kwam nemen. Flam staat nu lekker op het nieuwe land samen met Fleur en Frederieke (en Delia). Mooi setje bij elkaar, alle vier een andere kleurslag...licht isabel, iets donkerder isabel, donker isabel en rodblakke...alleen de gra mist nog...mja die is hengst en geloof niet dat Bart ze alle vier onder Draaf wil heben :=

Verder heb ik altijd het hardst geroepen "Flam moet er op tijd aan geloven" qua beleren, maar dat gaat al niet meer lukken haha...van de zomer maar kijken, momenteel heb ik het nog even te druk om daarmee aan de slag te mogen van mezelf. (maar voor Flam zelf is het denk ik ook nog wel even lekker, want een paar maand geleden had ze nog wat last van Kofje, dus kan de extra tijd voor haar geen kwaad)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ootje

Bericht door Ootje » za 07 apr 2012, 18:23

Leuk voor Finn dat hij een nieuw vriendje heeft.

Flam heeft dus ook nieuwe vriendinnetjes. Leuk, allemaal verschillende kleurtjes bij elkaar. En dan hoor je zo vaak dat alle fjorden op elkaar lijken :D .

Met Fenna doe ik ook nog niks bijzonders. Alleen wandelen en dat gaat prima.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 07 apr 2012, 19:35

Was precies mijn opmerking toen ik Flam en haar nieuwe weidegenootjes zag staan!! Wie zegt nu dat fjorden op elkaar lijken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » zo 08 apr 2012, 04:23

Leuk iedereen is druk bezig *o/*

Volgende week zondag ligt op de planning dat Fjellko voor de eerste keer mee naar het bos gaat onder begeleiding van de andere fjorden ben benieuwd wat hij ervan vindt zal zeker foto's maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 08 apr 2012, 14:44

Dat vraagt om foto's Annabel :D

Gister is de hoefsmid langs geweest :) Was alweer even geleden. Qua lengte was het niet nodig, Fin haar hoeven groeien heel langzaam...maar de stralen moesten nodig bijgewerkt en rechtsvoor moest weer even netjes, die slijt wat afwijkend af. Al met al heeft ze zich erg netjes gedragen. Alleen rechtsvoor was even drama in het begin, ze heeft gewoon veel moeite met haar balans op die kant. Dit keer was het lastig omdat Anne niet kon helpen. Dus Fin vast geknoopt en ik tegendruk geven. Na een paar sprongetjes gaf ze zich gelukkig gewonnen. De andere drie hoeven waren geen enkel probleem +:)+

Vanochtend heb ik Finnea weer naar de andere wei gebracht. Zou eigenlijk morgen, maar vanwege de weersvoorspellingen toch maar besloten om het vandaag te doen. Aangezien de vorige keer niet zo'n succes was O:) heb ik haar eerst even in de bak laten spelen. Geloof dat ze het nog leuk vond ook! Daarna zijn we die kant op gegaan en dat ging keurig!! Ze was wel alert maar verder lekker relaxt. Zelfs toen Gwynna en Woudina begonnen te roepen zette ze geen pas harder. Missie geslaagd!

Nu mag ze de komende weken mooi de andere wei kaal eten...ik kan toch niets met haar doen omdat ik op vakantie ga en ze is mooi op gewicht. Ze kan wel wat hebben nu voordat het gras echt begint te groeien :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 09 apr 2012, 09:44

Heerlijk Reinou dat Finnea ook goede hoeven heeft. Bink hier is ook maar zelden nodig! (en als ie dan naar de smid gaat vraagt ie 'deze is nog niet zo lang geleden nog gedaan of niet?'...eh....nee..meer dan een jaar geleden *hooguit zelf keertje vijl er langs gehad voor de keuring*')

Foto's komen er aan :D
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 apr 2012, 10:03

Zo brengt Ferro zijn dagen door.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 09 apr 2012, 12:11

zwaar leven heeft Ferro ;)

Gisteren even met Fatoush gewandeld, hij was eerst heel druk, maar later gelukkig braaf. Baranna was ook mee. Lastig vind ik met Fatoush dat als hij zo jolig is, hij graag even probeert te bijten (doet het net niet echt) en dat hij dan ook vrij losse achterbenen heeft. Ik moet zorgen dat ik het touw dan niet te lang heb. Onderweg kwamen we 14 reeën tegen, die stonden op 30 meter aftsnad, dat vond hij niet eng.
Thuis nog even gemeten, hij is nu 1.47
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » ma 09 apr 2012, 19:24

Ferro heeft het zwaar :D .

Fijn dat Finnea braaf was bij de smid en naar de wei toe. Ze leren het vanzelf.

Zo'n groep reeen moet wel een mooi gezicht zijn.
Wat is Fatoush al groot!
Odette&Fenna
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 09 apr 2012, 19:46

Wow fatoush is groot :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 09 apr 2012, 19:54

Het zijn ook wel 2 oude wijven hoor, Baranna en Fatoush. HIer staan ze JW te obseveren, van een veilige afstand :=
Afbeelding

JW was bezig een waterbakje aan de stal te maken zodat we niet steeds waterbakken met water hoeven vullen. Nu hebben ze 's zomers ook lekker koel water, in die speciekuipen wordt het gauw lauw en vies
Afbeelding

Ik vind hem toch zo mooi, ook al is hij nog wat aan de smalle kant
Afbeelding

Hij is zeker niet de kleinste, maar ik was wel wat gewend met Diëgo van 1.50. En die was ook nog eens heel breed, wat Fatoush niet is
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 09 apr 2012, 23:00

Het lijkt wel of iedereen ineens met waterbakjes in de weer is, haha. JW, Jeroen en Theo ook al. Onze paarden boffen toch maar met zulke handige mannen.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 10 apr 2012, 08:16

Allemaal aan de waterbakjes :D.

Wij hebben hele grote bakken in de wei die zitten altijd vol met water :D.

Hier gaat alles goed, Fio loopt nu ongeveer 2x in de week kort aan de longeerlijk :). Aiden wordt morgen 3 jaar en die mag er ook aan geloven, daar begin in binnenkort mee met 1x in de 2 weken :j.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Wanja

Bericht door Wanja » di 10 apr 2012, 09:13

Hej hej :wave:
Als jullie het goed vinden meld ik me hier ook weer als baasje van Feline (Ansgar Skellerød x Manus).
Leuk om te lezen dat het goed gaat met alle F'jes en dat verschillende van jullie ook al begonnen zijn met inrijden en alles wat daarbij komt kijken.

Feline is 18 maart 3 geworden, maar ik ben al vanaf ongeveer december/januari begonnen met longeren. Ze is erg gemakkelijk en braaf, trekt zich eigenlijk nergens wat van aan en alles wat nieuw is, is de gewoonste zaak van de wereld. Doordat het hier de afgelopen 6/7 weken prutweer is geweest (sneeuw, dooi, vriezen, sneeuw, dooi, regen, vriezen etc.) heb ik even een stop ingelast. Mijn ouders ga nu twee weken naar Noorwegen en begin mei een week naar Nederland, maar als die weer thuis zijn is het de bedoeling dat ik erop ga. Ik verwacht geen spektakel eerlijk gezegd.

We hebben Feline gemeten op de wasplaats en daar komen we op 149cm uit, maar ze stond niet echt stil en zo'n rolmaat is dan ook niet helemaal betrouwbaar natuurlijk :P, feit is en blijft dat het een reus is :))

Met mijn mams samen afgelopen weekend:
Afbeelding

Ik las ook iets over voer: wij voeren hier in principe alleen goed hooi (voordroog) en een vitaminekorrel, maar Feline was erg mat met longeren en snel moe, dus die voeren we nu Marstall Isi-Robust, een erg fijn voer. Merk meteen een groot verschil, ze glanst en heeft overal appeltjes en een stuk betere conditie).
Gentle krijgt nu tijdelijk Pavo Grow erbij, omdat ze wel wat meer spekjes mag krijgen en dat is tevens goed voor de botontwikkeling.
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 10 apr 2012, 13:41

Ik ga je er tussen zetten Melanie. Heb je ook een foto waar ze helemaal opstaat voor in de beginpost?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » di 10 apr 2012, 17:04

Leuk nog een fje erbij
wel
apart om de sneeuw te zien hier hebben we al wat dagen heerlijk lenteweer gehad

gaat er heel toevallig een fje naar de keuring in lisse?
Anna

Bericht door Anna » di 10 apr 2012, 23:58

nadinefjorden schreef:Leuk nog een fje erbij
wel
apart om de sneeuw te zien hier hebben we al wat dagen heerlijk lenteweer gehad

gaat er heel toevallig een fje naar de keuring in lisse?
Ja wij komen met Fugo naar Lisse :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 11 apr 2012, 08:16

anita wat doe je ferro toch aan... arm arm ding..
:(:)
hihi :D

finnea weer netjes op de hoefjes +:)+

yvon dat nep-happen heb ik er bij Ko ook ng niet helemaal uit, en ik ben er echt heel streng mee. ik hoop dat ie erover heen groeit :+

HS was er bij ons ook vorige week, alles was goed.

en Ko is nog steeds lekker aan het 'werk' met wandelen, achter wagentjes aandraven, aan lijntje lopen (alle gangen-stem-knopjes zitten er nu op woehoe). +:)+ hij doet het heeeerlijk!

welkom wanje en feline!! mooie meid :L
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » wo 11 apr 2012, 14:39

Leuk dat je je aanmeld hier Wanja! Ik volg je topics altijd en vind Feline een mooie merrie!

Vrijdag mogen we weer naar Faira. We mogen mee rijden. Waarschijnlijk gaat ze van't weekend naar het dorp en dan zal het nog ongeveer een week duren voordat ze weer terug naar huis mag! :)
We zullen foto's maken vrijdag! :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Plaats reactie