Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
- nadinefjorden
Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Voor fayah heb ik een kapper hihi gaandeweg zal ik het knippen wel leren
Zadel past ben helemaal blij, in t bruin 2ehands zijn zr nogal schaars
welkom met floyd heb je foto‘s
finnea vind ik een erg mooie dame en die boog wauwie
fayah is alweer aan het verharen best raar maar ja dat is het weer ook
vanmiddag in t land zat ik nog vast, fayah kwam me redden bah vieze modderbende maar goed achterin is nog gras dus overdag staat ze nog lekker opbde wei (al mag de kraan nu wel dicht)
voor ik het vergeet
iedereen alvast hele fijne feestdagen en een ged fjes jaar toegewenst (en al het andere geluk van de wereld)
kerstknuffels van yara fayah en mij
finnea vind ik een erg mooie dame en die boog wauwie
fayah is alweer aan het verharen best raar maar ja dat is het weer ook
vanmiddag in t land zat ik nog vast, fayah kwam me redden bah vieze modderbende maar goed achterin is nog gras dus overdag staat ze nog lekker opbde wei (al mag de kraan nu wel dicht)
voor ik het vergeet
iedereen alvast hele fijne feestdagen en een ged fjes jaar toegewenst (en al het andere geluk van de wereld)
kerstknuffels van yara fayah en mij
Het enige wat Fugo op dit moment doet is stoeien met Zanouk en blubber baden nemen en als het regent staan hij met moeder, zus lekker in het oude huisje en worden ze niet nat.
Ik hoop dat Finnea snel weer de oude is, ik moet bij Fugo ook maar eens kijken of hij al aan het wisselen is.
Ook ik wil iedereen een hele fijne kerst toewensen en een goed begin van het nieuwe jaar

Ik hoop dat Finnea snel weer de oude is, ik moet bij Fugo ook maar eens kijken of hij al aan het wisselen is.
Ook ik wil iedereen een hele fijne kerst toewensen en een goed begin van het nieuwe jaar

Ik denk als ik Fjellko nou wortels geef dat hij daar de hele dag mee bezig is normaal hooi eten wordt al wat moeilijker met zijn fietsenrek.
Leuk nog een F-je erbij
Leuk nog een F-je erbij

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
gefeliciteerd met finnea! knappe meid
wat gaat het snel he!
over 2 weekjes is kootje alweer 3..
gisteren was fijn staldagje. vies weer maar beide mannen lekker in de buitenbak gelongeerd. Eerst ervaren Vjellie die heerlijk liep te sjouwen en te briezen. Zo braaf alleen in het donker met regen en wind. knappe man. en zijn neus ziet er heel netjes uit, niets gezwollen. Daarna mocht Kootje ook aan de longeerlijn. Voor het eerst voor het echie. Wel grappig hoor eerst ervaren paard longeren en daarna zo'n puppie
Maar het ging hartstikke goed, liep nette voltes en lange stukken mee (ik pak altijd de hele bak mee, is ook beter voor de beentjes), hield me goed in de gaten en de overgangen stap-draf-stap-draf deed hij heel netjes
en dat helemaal alleen ook buiten in het donker. zelfs lekker briesen
enigste verleiding waren 2 mestplekken af en toe
Na 15 minuutjes lekker gestopt, was meer dan genoeg. Daarna lekker hooi en eten gegeven en naar huis. Vanaf nu mag hij 1x per week aan de lijn, lekker oefenen 

over 2 weekjes is kootje alweer 3..

gisteren was fijn staldagje. vies weer maar beide mannen lekker in de buitenbak gelongeerd. Eerst ervaren Vjellie die heerlijk liep te sjouwen en te briezen. Zo braaf alleen in het donker met regen en wind. knappe man. en zijn neus ziet er heel netjes uit, niets gezwollen. Daarna mocht Kootje ook aan de longeerlijn. Voor het eerst voor het echie. Wel grappig hoor eerst ervaren paard longeren en daarna zo'n puppie

Ik zal Floyd er even bijzetten in de beginpost. We moeten nog ruim 10 pagina's voor een nieuw topic dus best nog wel de moeite waard dacht ik zo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Welkom hier Nikky, gezellig. Weet van vroeger nog wel dat Vera ook onwijs zachte manen hadErpel schreef:Hij heeft echt nog hele zachte manen vergeleken bij de stugge manen van Veer. Is dat bij die van jullie ook zo?

Geluk is de vrucht van intens werk
Ja, klopt! Een echte Anton!Ootje schreef:@ Erpel: Leuk, weer een F-je erbij. Klopt het dat Floyd ook een Anton is?

Mijn moeder doet hier alle manen.. als ik iets vreselijks aan paarden vind.. is het de manen doennadinefjorden schreef:Voor fayah heb ik een kapper hihi gaandeweg zal ik het knippen wel leren

Wel gaaf een bruin zadel! Dat wil ik uiteindelijk voor Floyd ook.. alles in het bruin

Enkele foto's staan al hier: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=45403

Bedankt Anita! Dat is leuk hihi

Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

Fio heeft ook heel zachte manen
.
Een Anton

Een Anton

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Welkom Nikky!!
Ik gister weer bij mn grote vriend geweest na een wat langere tijd, deed ons beiden goed. Hij is volledig uit zijn plaat gegaan in de binnenbak, alle wervels en zn beentjes zijn weer helemaal los
Ik gister weer bij mn grote vriend geweest na een wat langere tijd, deed ons beiden goed. Hij is volledig uit zijn plaat gegaan in de binnenbak, alle wervels en zn beentjes zijn weer helemaal los

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
wat leuk een fje erbij, welkomm!
Faira verhaard ook hoor nadine, gister even met het schuurblok over dr heen gegaan kwam heel wat vanaf.
Van harte met finnea, de mooierd!
&iedereen fijne dagen!
Faira verhaard ook hoor nadine, gister even met het schuurblok over dr heen gegaan kwam heel wat vanaf.
Van harte met finnea, de mooierd!
&iedereen fijne dagen!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Fjella heeft vanmorgen de pedicure gehad en dat deed ze keurig. Beetje uit onbalans af en toe, maar ze liet het prima doen!!
Gisteravond had ik de paarden binnen gehaald, dan zijn ze was droog voor de hoefsmid. Fjel had een dikke laag modder op haar benen, dus even afspoelen, alleen vond Fjel dat nog niet je-van-het. Ik moest haar vasthouden en tegelijk spuiten, kon haar niet vastzetten, was te lui om een lange slang op te halen..
Eerst even een beetje springen en draaien. Later hield mijn pa haar even vast en kon ik de achterbenen doen, ook even de staart uitgespoeld, want dat was één baggersliert!! En toen was ze echt heel braaf!!
In de stal echt een poos met haar geknuffeld en geborsteld, heerlijk!! Het is echt een knuffeldier! Ze is trouwens ook best soepel in haar lijf, hihi..
Verder begint ze toch echt te wennen aan het op stal staan. Normaal stond de hele stal nog op zijn kop als ze binnen had gestaan, maar nu lag al het stro nog vrij netjes en heeft ze heel netjes op één hoopje gepoept, oke, een enkele verdwaalde keutel daargelaten.. Een hele fijne ontwikkeling vind ik zelf!! Ze heeft ook helemaal niet geprobeerd om de stal vast uit te gaan, maar stond met een nieuwsgierige kop te wachten tot ze eruit mocht toen het deurtje open ging!
Het is toch echt een heerlijk beest aan het worden!!! Zo boos als ik vorige week was, zo blij was ik nu met haar!! Mijn clowntje..
Gisteravond had ik de paarden binnen gehaald, dan zijn ze was droog voor de hoefsmid. Fjel had een dikke laag modder op haar benen, dus even afspoelen, alleen vond Fjel dat nog niet je-van-het. Ik moest haar vasthouden en tegelijk spuiten, kon haar niet vastzetten, was te lui om een lange slang op te halen..
Eerst even een beetje springen en draaien. Later hield mijn pa haar even vast en kon ik de achterbenen doen, ook even de staart uitgespoeld, want dat was één baggersliert!! En toen was ze echt heel braaf!!
In de stal echt een poos met haar geknuffeld en geborsteld, heerlijk!! Het is echt een knuffeldier! Ze is trouwens ook best soepel in haar lijf, hihi..
Verder begint ze toch echt te wennen aan het op stal staan. Normaal stond de hele stal nog op zijn kop als ze binnen had gestaan, maar nu lag al het stro nog vrij netjes en heeft ze heel netjes op één hoopje gepoept, oke, een enkele verdwaalde keutel daargelaten.. Een hele fijne ontwikkeling vind ik zelf!! Ze heeft ook helemaal niet geprobeerd om de stal vast uit te gaan, maar stond met een nieuwsgierige kop te wachten tot ze eruit mocht toen het deurtje open ging!
Het is toch echt een heerlijk beest aan het worden!!! Zo boos als ik vorige week was, zo blij was ik nu met haar!! Mijn clowntje..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vandaag Fugo maar een onder handen genomen eerst zijn staart goed uitgespoeld wat een klei bende daarna zijn benen.
Ik heb hem ook nog even lekker gepoetst met een rubberen borstel en dat vond hij heerlijk hoor hij wilde dit ook bij mij doen maar dat vond ik geen goed plan, ik heb ook nog even in zijn mond gekeken en ja hoor hij heeft al een grote paardentand (rechter snijtand) en de andere komt ook al door dus nu maar even in de gaten houden wanneer de melktand los gaat zitten
Ook hebben we nog even gewandeld en dat deed hij super braaf toen mocht hij lekker in zijn stal om te eten en te drogen, morgen mag hij de blub weer in, het wordt nu tijd voor wat vorst zodat dat ook een beetje harder wordt
.
Van de week zal ik zijn manen weer knippen dat is ook weer hard nodig.
Ik heb hem ook nog even lekker gepoetst met een rubberen borstel en dat vond hij heerlijk hoor hij wilde dit ook bij mij doen maar dat vond ik geen goed plan, ik heb ook nog even in zijn mond gekeken en ja hoor hij heeft al een grote paardentand (rechter snijtand) en de andere komt ook al door dus nu maar even in de gaten houden wanneer de melktand los gaat zitten

Ook hebben we nog even gewandeld en dat deed hij super braaf toen mocht hij lekker in zijn stal om te eten en te drogen, morgen mag hij de blub weer in, het wordt nu tijd voor wat vorst zodat dat ook een beetje harder wordt

Van de week zal ik zijn manen weer knippen dat is ook weer hard nodig.
nog 2 dagen werken en dan lekker een week virj, eindelijk wat meer tijd voor mijn paardjes. Beleef weinig met mijn f-je op het moment, maar omg wat ben ik verliefd op dat dier
Hij heeft zo'n ontzettend lief koppie en als ik dan 's morgens de achterdeur uitkom en hij kijkt me over zijn onderdeur aan met zijn mooie grote ogen....dan smelt ik. Hij heeft ook zo'n leuk karakter, hoop dat mijn i-tje net zo wordt.
Hopelijk krijg ik morgen Fatoush op canvas, die waar hij los in het water loopt

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- nadinefjorden
Fayah was vandaag voor het eerst stout!
Uit de wei werd ze ineens jolig en maakte een rare sprong, ze begon vrolijk om me heen te draven (zie je me al gaan)
ben even op mijn strepen gaan staan en had de hele weg een briesende piafferende fayah naast me, dat was me een wandelingetje
daarna even wat grondwerk gedaan en aan het einde begrepen we elkaar weer, zelfs samen door de plassen gek paard
merkte wel voor t eerst dat ze toch wel jong, jolig en speels is hihi
Uit de wei werd ze ineens jolig en maakte een rare sprong, ze begon vrolijk om me heen te draven (zie je me al gaan)
ben even op mijn strepen gaan staan en had de hele weg een briesende piafferende fayah naast me, dat was me een wandelingetje
daarna even wat grondwerk gedaan en aan het einde begrepen we elkaar weer, zelfs samen door de plassen gek paard
merkte wel voor t eerst dat ze toch wel jong, jolig en speels is hihi
- nadinefjorden
Ivonne schreef:nog 2 dagen werken en dan lekker een week virj, eindelijk wat meer tijd voor mijn paardjes. Beleef weinig met mijn f-je op het moment, maar omg wat ben ik verliefd op dat dierHij heeft zo'n ontzettend lief koppie en als ik dan 's morgens de achterdeur uitkom en hij kijkt me over zijn onderdeur aan met zijn mooie grote ogen....dan smelt ik. Hij heeft ook zo'n leuk karakter, hoop dat mijn i-tje net zo wordt.
Ik vind fatoush een ontzettend leuk koppie hebben, ben benieuwd naar broertje of zusje
Ja Fatoush is echt een scheetje hoor en Fayah lekker speels en Fugo een hartenbreker zo hebben onze Fjes allemaal iets speciaals he 

Ik ben echt trots op Fjellko het is gewoon zo'n braaf paard aan het worden en hij luistert zeer goed en eindelijk heeft hij diep respect voor mij ik hoef alleen maar zijn naam te roepen en hij luistert eindelijk heb ik hem waar ik hem hebben wil.
Ik zie de toekomst echt helemaal zitten met hem van de zomer dacht ik er anders over maar nu is onze relatie sterk en ga ik steeds meer van hem genieten en houden en dat voelt fijn want de klik is er nu helemaal.
Elke dag als ik hem zie geniet ik van hem en zo hoort het naar mijn mening.
Ja Fjellko is geen makkelijk paard maar ik heb zijn gebruiksaanwijzing gevonden
Ik zie de toekomst echt helemaal zitten met hem van de zomer dacht ik er anders over maar nu is onze relatie sterk en ga ik steeds meer van hem genieten en houden en dat voelt fijn want de klik is er nu helemaal.
Elke dag als ik hem zie geniet ik van hem en zo hoort het naar mijn mening.
Ja Fjellko is geen makkelijk paard maar ik heb zijn gebruiksaanwijzing gevonden

http://www.fjorkahoeve.nl
Vergeet Fjella de clown niet, hihi..Anna schreef:Ja Fatoush is echt een scheetje hoor en Fayah lekker speels en Fugo een hartenbreker zo hebben onze Fjes allemaal iets speciaals he
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther haar oogappeltje........(al weet Es het zelf nog niet...Esther schreef:Vergeet Fjella de clown niet, hihi..Anna schreef:Ja Fatoush is echt een scheetje hoor en Fayah lekker speels en Fugo een hartenbreker zo hebben onze Fjes allemaal iets speciaals he

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Vergeet Fjella de clown niet, hihi..[/quote]
Esther haar oogappeltje........(al weet Es het zelf nog niet...
)[/quote]
Inderdaad clown en oogappeltje
Esther haar oogappeltje........(al weet Es het zelf nog niet...

Inderdaad clown en oogappeltje