Ik heb geen spijt ervan dat ik hem daar toen gebracht heb. Hij en ik hebben echt veel geleerd daar.
Alleen is hun manier van met paarden omgaan wel heel anders dan mijn manier.
De aanpak is goed, netjes en consequent. Maar ik ben ook wel een aantal keer in discussie gegaan omdat ik Castor gewoon ken en naar mijn idee beter zag waarom zijn protest steeds erger werd. Terwijl die man daar het eerder afschilderde als lui en ontdeugend
Oké, Castor is een paard met humor en heeft zo zijn streken, maar lui is hij écht niet.
Die man is nog iemand van de oude stempel zegmaar. Een paard moet voor je werken. Protest waar dan ook om is gewoon stout gedrag.
Zo lang je een paard hebt zonder lichamelijke dingetjes zit je daar echt super. Je krijgt je paard echt top terug. Bij ons liep het gewoon ietsje anders.
Maar wat hij daar geleerd heeft onthoud hij wel! Daarom kon ik laatst na een halfjaar niet gemend te hebben (vooral tijdgebrek) wel weer direct met hem op pad alsof hij gisteren nog weggeweest was. Dat is ook wel echt super!
Een volgende keer (als ik dat ooit nog ergens voor zou overwegen) zou ik hem wel pas ergens naartoe brengen als hij zelf goed in zijn conditie, spieren en uithoudingsvermogen zit. Ik had een tijdje heeeel weinig met hem gedaan en toen opeens niet te zuinig aan het werk.
Dat zou ik zo niet meer doen. Tenzij je bij een stal komt waar ze eerst nog aan 'opbouwen' doen