De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
grietsje

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door grietsje » za 27 aug 2011, 18:21

Tass schreef:Fiorano, Aiden en Kootje lopen naast de koeien dus die weten niet beter :P.
Vinden ze ook niet eng :P.
Die van mij lopen ook naast de koeien en schapen, maar op één of andere manier als we ze onderweg tegenkomen zijn ze eng! Raar!

Frees heeft vandaag dr eerste opvoedlesje gehad! En ze leert snel! Was dr snel duidelijk dat ze niet over me heen mocht, maar moest wachten :D!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Anna

Bericht door Anna » zo 28 aug 2011, 05:38

Ik ben aan het aftellen
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 28 aug 2011, 07:20

he meiden

Fjellko zon moeilijke jo... waar zou dat vandaan komen?

nadine klinkt al stukken beter die stal met meer weidegang.

reinou weer lekker gewandeld. en ik zag weer mooie fotos jo! ze ziet er goed uit!

ik heb gisteren met ko weer lekkere boswandeling gemaakt. hij had er zin an zeg :+ :+
meneer had gewoon praatjes. naja in de zin van telkens willen aandraven. erg enthousiast zeg maar :D :D aan de ene kant is dat heerlijk om te zien dat hij zoveel lol heeft en er zo van geniet, maar het was dus ook een flinke opvoedkundige wandeling tegelijkertijd. desalniettemin flink genoten van mn vent :D
Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 08:15

Stalletje was leuk alleen jammer dat er borg betaald moet worden, ben ik nou gek heb daar evjt nog nooit van gehoord en heb ook niet even een borgje apart liggen helaas
tis de stal waar karine met bjorn ook heengaat
wil er heel graag heen maar ja die borg, vind t ook een beetjerraar eigenlijk tenminste hier kennen woj dat niet
Tass

Bericht door Tass » zo 28 aug 2011, 12:55

Ik heb er ook nog nooit van gehoord :n. Borg voor een stalling...

Suze: Als ik terug ben van vakantie moeten we echt weer samen wandelen! Heel vaak!

Fiorano is helemaal niet stout of ondeugend. Wel lekker actief, wil graag bezig zijn enzo. Heerlijk, geweldig paard :L.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Lindy

Bericht door Lindy » zo 28 aug 2011, 14:14

Valt wel wat voor te zeggen, die borg, al hangt dat natuurlijk volkomen af van waar het voor bedoelt is. Als het is om te voorkomen dat iemand zijn maandhuur niet betaald, dan vind ik dit een prima optie (al kun je ook zeggen dat het voor de 5e van de maand binnen moet zijn oid). Als het gaat om het "in goede staat houden" dan slaan ze de plank volledig mis. Risico van het stalhouderschap zeg ik dan...

Maar wel onwijs jammer!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 15:03

Ja en zeker omdat ik karin net een pb gestuurd heb en die niks van borg afweet en zei gaat er 1oktober heen hier zit dus nog een staartje aan

ga vd week weer kijken daar kan ze tot maart de wei op en dan naar bart om te beleren boor de wagen en dan zie ik wel weer verder kan nu gewoon geen plekje naar ons zin vinden helaas
claudia

Bericht door claudia » zo 28 aug 2011, 15:07

nadinefjorden schreef:Stalletje was leuk alleen jammer dat er borg betaald moet worden, ben ik nou gek heb daar evjt nog nooit van gehoord en heb ook niet even een borgje apart liggen helaas
tis de stal waar karine met bjorn ook heengaat
wil er heel graag heen maar ja die borg, vind t ook een beetjerraar eigenlijk tenminste hier kennen woj dat niet
Ik vind het helemaal zo gek niet. Is toch ook een klein stukje zekerheid voor de stalbaas.
Je ziet steeds vaker mensen van stal naar stal hoppen en zo heeft de stalbaas altijd nog wat achter de hand(kleine zekerheid). maar ook voor evt dingen die stuk gaan.
En als alles netjes verloopt krijg je je borg gewoon terug. Dus het is geen weggegooid geld.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 15:28

Zie ook wel ergens een logica had er alleen nog nooit van gehoord
en de ene wel borg laten betalen en de ander niet ga ik niet mee akkoord
claudia

Bericht door claudia » zo 28 aug 2011, 15:42

nadinefjorden schreef:Zie ook wel ergens een logica had er alleen nog nooit van gehoord
Dat ben ik met je eens. Wel iedereen gelijk stellen, niet de een wel en de ander niet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 15:49

Heb de grootste moeite iets te vinden helaas
hopelijk is er nog plek op de stal waar ik van de week ga kijken daar kan ze hele jaar op de wei m.u.v maart en april dan kan ze de winter nog lekker spelen en in maart voor de kar ik ga duimen
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 28 aug 2011, 16:32

Lekker zo doorgaan Grietje! Kwartje valt vanzelf een keer :D Beter nu gelijk goed beginnen dan volgend jaar nog eens...zeker met zo'n uit de kluiten gewassen merrie als Fresia, die heb je liever niet tegen je :=

Dus Kootje was lekker enthousiast :D Zal het met het weer (harde wind) te maken hebben gehad? Finnea is daarom ook wat wispelturiger de laatste dagen. Van mega relaxt naar enorm opgefokt in een paar seconden... Vandaag dus maar geen wandeling gemaakt, het was nogal onstuimig bij ons. Komt later wel weer eens.

Succes met je zoektocht Nadine!

Oh Finnea was trouwens ook zo blij met me gister O:) Heb haar manen, voorpluk en staart weer eens gewassen. Die waren inmiddels een soort bruin-grijs kleurtje i.p.v. wit. Nu zijn ze weer spierwit, wordt ze direct een stuk knapper van! Ik heb nu trouwens dé manier gevonden om haar voorpluk op een acceptabele manier te wassen. Gewoon met een biksschep van achter haar oren een plens water over haar voorpluk (en hoofd) heen gooien. Dat lijkt ze niet eens zo erg te vinden. Als ik het netjes wil doen zonder haar koppie nat te maken, wordt ze namelijk zo enorm vervelend dat het water overal heen gaat (ook over mij). Dus dan maar zo :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 28 aug 2011, 17:03

voor de vorige stal heb ik ook borg betaald. zodra ik kwam was daarmee de 1ste maand betaald. soort reservering.

ja Ko is blij met het koudere weer :j en ik ook want ik zie hem 10x liever zo blij en enthousiast dan zwetend en suf met 30 graden :(:)
niks mis met een pubertje die goed in zijn vel zit. luisteren doet hij goed, alleen soms moet je dat wat vaker zeggen :')
hij dribbelt aan en zodra ik eeeaaasssy zeg komt hij meteen al terug brave vent. alleen gisteren heb ik denk ik dus wel 100x eeeaaasy gezegd _O-

haha reinou ik zie het al helemaal voor me _O-
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » zo 28 aug 2011, 17:30

We hebben geprobeert Fio's tand eruit te krijgen naam hij zit nog te vast :=.
Van de week nog maar proberen :D.

Ik ging vandaag stukje met Fio rennen, nou vond die geweldig! Draven, galoperen, springen :'). Maar wel netjes naast me en niet in mijn ruimte :D :L.
Mijn Toppers:
Vera

Bericht door Vera » zo 28 aug 2011, 19:25

nadinefjorden schreef:Zie ook wel ergens een logica had er alleen nog nooit van gehoord
dat komt omdat karin er gelijk heen gaat.
omdat jij later heen wil moeten zij die stal vrijhouden, dan ik het logisch dat ze een borg vragen, voor het zelfde geld zeggen ze iemand en kom jij uiteindelijk niet.
Yvette gaat per 1 november ook weer terug naar haar stal, maar betaald ook een borg voor het vrijhouden van de stal, dat wordt gewoon verrekend met het eerste stal geld.
veel grotere stallen doen dat, ik vind het nog niet zo dom als je er van moet leven.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 28 aug 2011, 19:42

Karin komt per 1 oktober dus dezelfde datum als ik zou komen
buiten dat staan er maar tien boxen dua zo groot is t niet,
ze vroegen borg in de vorm van als je weggaat krijg je t terug en anders heb ik t verkeerd begrepen maar dan nog blijft t raar dat karin van niks weet als we dezelfde datum zouden komen
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 29 aug 2011, 06:43

tass _O- zit hij al met een randje los nu?
Ko is veel aan het tandenknarsen de laatste dagen dus daar zal ook wel weer wat los zitten :+

en leker gespeeld met je mannetje! +:)+

nadine anders vraag je dat toch gewoon waarom jij wel en karin niet?
Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 29 aug 2011, 07:14

Heb gister gemaild hoe het met de borg zit
ga vanmiddag bij andere stal kijken daar kan ze tot november dag en nacht op de wei en dan tot maart alleen snachts op stal

dat idee van de voorpluk wassen is een goeie tip :)
wolkj

Bericht door wolkj » ma 29 aug 2011, 11:03

Reinou, finnea zag er in je topic weer super uit! Leuk dat de familie nu steeds knusser wordt!

Nadine, vervelend dat je je niet op je gemak voelt op de plek waar je nu zit. Ik hoop dat je een goede fijne plek kan vinden waar je wel lang wil en kan blijven, is natuurlijk ook heel wat voor Fayah om weer nieuwe vriendjes te maken en haar stal weer 'eigen' te maken.

Gisteren Faira weer vrij laten springen, ze is dan erg enthousiast en komt steeds na het springen als we haar roepen weer naar ons toe lopen. We begonnen met een kruisje van 20 cm en zijn langszaam hoger gegaan. We zijn gestopt bij een rechte van 60cm. Voorlopig weer even hoog genoeg, over n maand of twee weer eens proberen.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Tass

Bericht door Tass » ma 29 aug 2011, 14:25

Suze: De voorkant hangt los :+. Zit alleen nog aan de achterkant vast :=.
Mijn Toppers:
Gesloten