Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema
Wil je eens een foto laten maken als je erop zit? Misschien valt het wel mee, jij bent toch ook niet zo groot?
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Cindy, ik vind Dj er ook helemaal niet vreemd uitzien hoor. Ok, hij is wat aan de korte kant maar dat betekent toch niet dat je hem nooit kunt berijden? En laten we wel wezen, als je hem gaat rijden doe je dat toch niet 7 dagen per week op hoog niveau. No offence ofcourse
Ik wil maar zeggen dat je je niet meteen uit het veld moet laten slaan...als je wil is er best wat mogelijk 

- Cindy+Uniek
dree ik ben 1.70 maar weeg inmiddels wel 75 kilo..... 
daphne, ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het ook niet liggen om een zadel aan te laten meten van een paar duzend, dan wacht ik wel een jaartje dan kan ik op wallie snap je
alleen dj moet gewoon wat gaan doen, dat merk ik aan alle kanten aan hem
ik heb er 1 keer opgezeten, maar dat was afgelopen mei toen hij 3 werd, dus dat is niet reeel om te laten zien, want hij is nog wel wat bijgegroeid, ik zal eens kijken of leen van de week of van t weekend een foto kan maken als ik er ff op ga zitten!

daphne, ik snap wat je bedoelt, maar ik heb het ook niet liggen om een zadel aan te laten meten van een paar duzend, dan wacht ik wel een jaartje dan kan ik op wallie snap je
ik heb er 1 keer opgezeten, maar dat was afgelopen mei toen hij 3 werd, dus dat is niet reeel om te laten zien, want hij is nog wel wat bijgegroeid, ik zal eens kijken of leen van de week of van t weekend een foto kan maken als ik er ff op ga zitten!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Dat begrijp ik, en dat wil ik ook zeggen met dat je er toch niet 7 dagen per week op topniveau mee gaat trainen. Dan kun je dus ook wel met een zadel af wat misschien niet 100% maar wel 95% goed ligt. Die moet te vinden zijnCindy+Uniek schreef:dree ik ben 1.70 maar weeg inmiddels wel 75 kilo.....

Djimm heeft overigens ook (nog) geen perfect liggend zadel hoor. Eerst maar eens kijken of deze heel blijft tijdens het inrijden *ja, ik verwacht het ergste

@ Janna, nee hoor! Maar vind het zo lekker ruig staan met die wintervacht! Er gaat binnenkort weer een schaar in! Dan ziet ze er voorlopig even niet uit, maar dan kan ze in ieder geval op de keuring met een mooie boog verschijnen!
@ Cindy, hij is wat kort in de rug, maar er is vast wel een zadel wat hem wel lekker ligt zoal anderen hier al zeiden. Bekijk je opties even rustig. Het is zon leuk dier! En dat jij 75 kilo weegt moet geen enkel probleem zijn, hij is compact gebouwd dus lijkt mij dat hij best die 75 kilo van jou kan dragen! Ik wil ook wel eens een foto zien met jou er op
@ Ann, nee ik ben fjordenwereld nooit zat. Ik had alleen vrij weinig te melden over djint omdat ze stil stond. Heb wel af en toe mee gelezen hoor
Nu had ik weer wat te melden en ben ik waarschijnlijk weer volop actief. Vanaf eind februari/maart gaat ze weer onder het zadel en dan zal ik ongetwijfeld weer genoeg te melden hebben. Deze maand even lekker beetje conditie opbouwen, longeren en alle dingetjes weer herhalen. Planning is om volgende winter wel te blijven rijden aangezien ze nu zo goed gaat, maarja... ik heb inmiddels hier al zoveel gelezen dat ik wel weet dat je nooit iets met zekerheid kunt zeggen
Dit jaar gaat in ieder geval een leerzaam jaar worden voor d'r! 
Djint is trouwens ontzettend gevoelig voor spanning van de berijder. Mijn nichtjes zijn tweeling waarvan de 1 duidelijk meer lef en durf heeft wat betreft paardrijden. Als ik met haar op Djint der rug een stukje over het erf loop merk ik geen verschil aan Djint, maar als haar zusje erop zit is Djint veel stuiteriger en kijkeriger. Mijn andere nichtje vind het ook best spannend
Grappig hoe anders een paard kan zijn bij verschillende mensen.
@ Cindy, hij is wat kort in de rug, maar er is vast wel een zadel wat hem wel lekker ligt zoal anderen hier al zeiden. Bekijk je opties even rustig. Het is zon leuk dier! En dat jij 75 kilo weegt moet geen enkel probleem zijn, hij is compact gebouwd dus lijkt mij dat hij best die 75 kilo van jou kan dragen! Ik wil ook wel eens een foto zien met jou er op

@ Ann, nee ik ben fjordenwereld nooit zat. Ik had alleen vrij weinig te melden over djint omdat ze stil stond. Heb wel af en toe mee gelezen hoor

Djint is trouwens ontzettend gevoelig voor spanning van de berijder. Mijn nichtjes zijn tweeling waarvan de 1 duidelijk meer lef en durf heeft wat betreft paardrijden. Als ik met haar op Djint der rug een stukje over het erf loop merk ik geen verschil aan Djint, maar als haar zusje erop zit is Djint veel stuiteriger en kijkeriger. Mijn andere nichtje vind het ook best spannend

Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

(Stedjeblakken x Halldor)

Ik vind DJ wel erg kort, het zadel is te lang maar zal wel een 17,5 zijn? Als je korter neemt pas je er zelf ook niet meer in. Ik hoop dat ie nog wat langer gaat worden.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
- Cindy+Uniek
hier een filmpje van vandaag
http://www.youtube.com/watch?v=hN27ttkbAl0
longeren voor de 3e met lijn
en zadel heeft hij voor de 3e keer ooit op
makkelijk dier
je hoort zijn koker en het zadel wat klapperen, dit is dan ook mijn 17,5 inch van uniek die wel schoft heeft en dj helemaal niet (die is echt plat en breed)
rechtergalop heeft hij heel veel moeite mee, denk door zijn rechterachterbeen
linksom is echt zijn ding
ik krijg eigenlijk over het algemeen alleen maar berichten dat ze het wel mee vinden vallen met zijn rug en dat ik toch geen hoge dressuur ga doen, dus dat ik het maar gewoon moet proberen mocht het niet gaan weet ik het snel genoeg, als ik hem ga rijden zal de fysio er ook zeker aan te pas komen.....
misschien dus toch maar proberen?!
http://www.youtube.com/watch?v=hN27ttkbAl0
longeren voor de 3e met lijn
en zadel heeft hij voor de 3e keer ooit op

makkelijk dier

je hoort zijn koker en het zadel wat klapperen, dit is dan ook mijn 17,5 inch van uniek die wel schoft heeft en dj helemaal niet (die is echt plat en breed)
rechtergalop heeft hij heel veel moeite mee, denk door zijn rechterachterbeen
linksom is echt zijn ding
ik krijg eigenlijk over het algemeen alleen maar berichten dat ze het wel mee vinden vallen met zijn rug en dat ik toch geen hoge dressuur ga doen, dus dat ik het maar gewoon moet proberen mocht het niet gaan weet ik het snel genoeg, als ik hem ga rijden zal de fysio er ook zeker aan te pas komen.....
misschien dus toch maar proberen?!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Hij doet het allemaal erg braaf, hihi moest wel lachen hoor, zie je jou heen en weer door het beeld rennen 

@Cindy: als ik het plaatje zo zie van DJ, denk ik vzh zadeltje op leggen (ala oude type stubben, die zijn niet zo heel lang en hebben een vlak zitvlak waardoor er voor jou meer ruimte is) en dan lekker beginnen met beleren. En dan net zo rustig aan doen als je zelf merkt dat DJ aan kan.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
- Cindy+Uniek
haha ja lollig he dreeke, hij was ook echt moe vandaag, maargoed 3 dagen achter elkaar is ineens al heel anders voor hem 
maar ow wat ben ik trots op hem!!!
Janna, ik kan niet lekker zitten op VZH en die maken in principe ook geen verschil qua ruimte op de rug, sterker nog VZH zadels liggen meestal op de schouder, dus ook weer niet heel best
ik kan komend weekend voor een koopje hetzelfde zadel kopen als die ik al heb, maar dan 17 inch (is maar 2 cm kleiner, maar scheelt toch weer iets) en dan ga ik gewoon rustig beginnen
de meiden uit het topic op bokt waar ik in zit vinden het allemaal reuze meevallen en die zeiden idd ook je gaat er toch geen 7 dagen per week topsport mee beoefenen en ik heb altijd regelmatig de fysio erbij dus als het misgaat merk ik het snel genoeg
grappig nooit gedacht dat dit moment er nu echt zou komen

maar ow wat ben ik trots op hem!!!
Janna, ik kan niet lekker zitten op VZH en die maken in principe ook geen verschil qua ruimte op de rug, sterker nog VZH zadels liggen meestal op de schouder, dus ook weer niet heel best
ik kan komend weekend voor een koopje hetzelfde zadel kopen als die ik al heb, maar dan 17 inch (is maar 2 cm kleiner, maar scheelt toch weer iets) en dan ga ik gewoon rustig beginnen
de meiden uit het topic op bokt waar ik in zit vinden het allemaal reuze meevallen en die zeiden idd ook je gaat er toch geen 7 dagen per week topsport mee beoefenen en ik heb altijd regelmatig de fysio erbij dus als het misgaat merk ik het snel genoeg

grappig nooit gedacht dat dit moment er nu echt zou komen

De oude stubben zadels liggen van achter wat omhoog daardoor leek het mij een fijner zadel voor DJ. En moet zeggen dat ze hier bij bijna alle gevallen niet belemmerend liggen op de schouder voor de paarden. (daar is mijn opmerking dan ook op gebaseerd, maar niets hoeft natuurlijk....
).
Dieter komt morgen misschien naar huis, bart had het wel in de planning. Nu was alleen nog de vraag, waar moet hij naar toe? Het zou fijn zijn als hij bij huis kon blijven maar waar o waar... (hihi ruimte is wat beperkt nu de jonge dieren allemaal op stal staan)

Dieter komt morgen misschien naar huis, bart had het wel in de planning. Nu was alleen nog de vraag, waar moet hij naar toe? Het zou fijn zijn als hij bij huis kon blijven maar waar o waar... (hihi ruimte is wat beperkt nu de jonge dieren allemaal op stal staan)
Giel
Norvyn
Norvyn
- Cindy+Uniek
okee ja ik ben helemaal niet thuis in de merken hoor
ik heb altijd mijn wintec pro gehad
ik weet alleen wel dat ik gewoon niet lekker zit op een VZH en al mijn dekjes zijn dressuur (nou is dat uiteraard niet mijn voornaamste reden
)
spannend met dieter! is hij uiteindelijk voor de verkoop?
ik heb altijd mijn wintec pro gehad
ik weet alleen wel dat ik gewoon niet lekker zit op een VZH en al mijn dekjes zijn dressuur (nou is dat uiteraard niet mijn voornaamste reden

spannend met dieter! is hij uiteindelijk voor de verkoop?
Oh spannend Cindy!!!! Echt leuk dat je het toch gaat proberen.
Ik ga vanavond als het goed is een ander zadel voor Dani kopen. Heb nu ook Wintec, maar ik heb een beetje het idee dat ik "op" het zadel zit, in plaats van "in" het zadel. Wil dus een wat diepere zit. Mijn Wintec is ook nog vrij nieuw, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Dus als mijn andere zadel past, verkoop ik de Wintec weer (iemand interesse?!).
Ik ga vanavond als het goed is een ander zadel voor Dani kopen. Heb nu ook Wintec, maar ik heb een beetje het idee dat ik "op" het zadel zit, in plaats van "in" het zadel. Wil dus een wat diepere zit. Mijn Wintec is ook nog vrij nieuw, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Dus als mijn andere zadel past, verkoop ik de Wintec weer (iemand interesse?!).
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik had dat ook Anna, met mn Wintecje, (die van mij is overigens naar Daphne gegaan voor Djimm
)
Nu heb ik een Knigth Rider Admiraal dressuur, zadel zit heerlijk, diepe zit, en stevige kniewrongen voor extra steun.
Dakoot heeft gisteren zn deken gesloopt, vraag me niet hoe maar de onderste gesp was foetsie, gewoon doormidden gebroken.
Nu maar even iets verzinnen zodat hij alsnog dicht kan.

Nu heb ik een Knigth Rider Admiraal dressuur, zadel zit heerlijk, diepe zit, en stevige kniewrongen voor extra steun.
Dakoot heeft gisteren zn deken gesloopt, vraag me niet hoe maar de onderste gesp was foetsie, gewoon doormidden gebroken.
Nu maar even iets verzinnen zodat hij alsnog dicht kan.
Ik koop het zadel van Charret (Rossner Montreal) en vanavond ga ik hem halen! Maar de Wintec gaat pas weg als ik zeker weet dat de Rossner goed past. De maat komt overeen, hij is alleen een halve inch langer. We'll see!
Ben erg tevreden over Wintec hoor, fijn dat je hem kunt aanpassen en lekker licht ook! Maar uiteindelijk is leer toch mooier en neemt meer de vormen aan.
Ben erg tevreden over Wintec hoor, fijn dat je hem kunt aanpassen en lekker licht ook! Maar uiteindelijk is leer toch mooier en neemt meer de vormen aan.
@ Cindy: Tja in eerste instantie is Dieter terug gekocht voor de verkoop, maar toen ben ik hem gaan rijden. Sindsdien is hij ook niet aangeboden voor de verkoop. Maar ik hou er wel rekening mee dat er misschien een tijd komt dat hij wel weg moet, blijft natuurlijk het paard van iemand anders.
Giel
Norvyn
Norvyn
Djimm is erg blij met zijn Wintec Andrea
Spannend Anna, een nieuw zadel! Ik moet zeggen dat ik wel héél fijn in mijn wintec pro dressuur zit. Het zadel van Djimm, een wintec vzh, heb ik nog niet opgezeten. Kan me voorstellen dat die wat 'eenvoudiger' zit. Rossners zien er altijd wel heel fijn uit, ben benieuwd of ie gaat passen!
Janna, dat is idd balen als je een paard rijdt dat van iemand anders is... Maargoed, anderzijds staan er waarschijnlijk weer genoeg nieuwe leuke uitdagingen voor je klaar. Maar ik weet nog wel van de tijd dat Henk nog redelijk wat fjorden had staan dat er af en toe een speciale tussenzit...
Ik ga dit weekend eens proberen met Yannes en Djimm samen op pad te gaan. Of eigenlijk, ik op Yannes en vriendlief met Djimm aan de hand
Alleen vindt Djimm het wandelen heel leuk maar wel spannend. Dus nu maar eens kijken of het scheelt als er een ander paard meegaat! Kan ik mooi vriendje eens de camera in de hand duwen voor wat leuke foto's, dat wordt weer eens tijd.

Spannend Anna, een nieuw zadel! Ik moet zeggen dat ik wel héél fijn in mijn wintec pro dressuur zit. Het zadel van Djimm, een wintec vzh, heb ik nog niet opgezeten. Kan me voorstellen dat die wat 'eenvoudiger' zit. Rossners zien er altijd wel heel fijn uit, ben benieuwd of ie gaat passen!
Janna, dat is idd balen als je een paard rijdt dat van iemand anders is... Maargoed, anderzijds staan er waarschijnlijk weer genoeg nieuwe leuke uitdagingen voor je klaar. Maar ik weet nog wel van de tijd dat Henk nog redelijk wat fjorden had staan dat er af en toe een speciale tussenzit...
Ik ga dit weekend eens proberen met Yannes en Djimm samen op pad te gaan. Of eigenlijk, ik op Yannes en vriendlief met Djimm aan de hand

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Wintec 500 is een vrij plat zadel en je hebt er niet zoveel steun in.
Als hij op Dakota goed had blijven liggen had ik hem wel gehouden.
Enne Daph, wanneer zien we nou eens een foto met Djimm + zadel
Succes met je wandeling, ga je ohz met Yannes of ook aan de hand?
Ik ga vanmiddag poging 2 proberen alleen op pad te gaan met Koot.
Als hij op Dakota goed had blijven liggen had ik hem wel gehouden.
Enne Daph, wanneer zien we nou eens een foto met Djimm + zadel

Succes met je wandeling, ga je ohz met Yannes of ook aan de hand?
Ik ga vanmiddag poging 2 proberen alleen op pad te gaan met Koot.
Hij past!!!!
Jeej! Gaaf Anna!
Andrea: de camera ligt al aan de oplader
Ik wil Yannes dan onder het zadel meenemen dan kan Rick met Djimm aan de hand
Ben benieuwd hoe leuk Rick dat gaat vinden, haha.
Andrea: de camera ligt al aan de oplader