B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door kristelhans » wo 13 jan 2010, 17:00

Nou, jij doet tenminste al aan galop haha.. Wij zijn daar nog niet aan toe.. Beer begint nu eindelijk een beetje recht in draf door de bak te lopen.. Galop komt denk ik pas in het voorjaar. Buiten wel galop gedaan maar in de bak nog maar een of twee keer..plank!
Elvina

Bericht door Elvina » wo 13 jan 2010, 17:12

Galop is gewoon moeilijk! Rechtsom springt ze vaak verkeerd aan. En ze loopt als een giraf dan! :P Zelfs aan de pessoa dus denk dat ze dat gewoon heel moeilijk vind! Komt vanzelf wel :)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 13 jan 2010, 17:29

hey, had weer veel om mee te lezen

wat erg met bjorn en zo ...

hier hebben de paarden zondag met de grote bal mogen spelen, was de eerste keer
wordt de bal in de piste gegooid, gingen ze er direct naartoe :o , hadden dat nog nooit gezien of zo maar ze wisten direct dat het interressant was om mee te spelen 8)7
Githa heeft constant Jalenka moeten wegjagen, het was haar bal, Jalenka mocht er niet mee spelen
wat voor ons voetbal is is dus voor Githa neusbal, ze duwt de bal weg met haar neus, is leuk om zien
na een half uur ravotten hebben we Jalenka zelfs voor de eerste keer onder h solarium moeten zetten voor een half uur :=
was helemaal bezweet van het spelen in de piste (die is nochtans niet verwarmd := )

een paar maand terug kregen we nog les van iemand, die had ook de zadelproef gereden met Githa, en in oktober waren ze nog aan het oefenen voor de amicales in de lokale manege
nu is die vrouw al een tijd niet komen opdagen en liet ze niks meer van haar horen, ik berichtjes gestuurd en zo en gemaild, nooit iets terug van gehoord, tot nu met nieuwjaar. Doet ze een paar dagen alsof er niks aan de hand is maar als puntje bij paaltje komt verschijnt ze weer niet >;)
krijg ik zondag een bericht dat ze niet komt zolang dat ze geen excuses gekregen heeft van mijn vriend 8)7
de laatste les die hij van haar gehad heeft, is hij opgestapt met rugpijn, niet zo erg maar wel het vernoemen waard om er rekening mee te houden
begint ze met hem zware oefeningen te laten uitvoeren die zij wel kan, maar hij nog niet (haar nieuwe vriend stond erbij en was haar ondertussen opmerkingen aan het geven, tof hoor _-:( ) en na een 15 minuten was het teveel voor leslie, te veel last in zijn rug, hij werd lastig, dus Githa ook en is hij de piste uitgegaan om even buiten in de piste te gaan uitwaaien waar hij ze niet kon horen (waren enkel heel slechte commentaar aan het geven en zo) (juist hiervoor had hij de reden gezegd waarom hij naar buiten ging en dat hij over zijn toeren was ...)
waren ze kwaad hiervoor, moest hij van zijn eigen pony stappen (heeft hij niet gedaan) en zou zij overnemen omdat anders Githa 'naar de knoppen' gereden zou worden
een beetje later zijn ze kwaad vertrokken en heb ik dus niks meer van hen gehoord tot juist na nieuwjaar
nu moet je weten dat ik dacht dat ze een vriendin was, ze ging normaal Githa 2 keer in de week komen rijden als bijrijder, heb haar dan verschillende weekenden mijn auto geleend (wij hebben er 2 waarvan 1 bedrijfswagen)
nu heb ik zo echt iets van -:(- |o -:(-

nu rijdt leslie met zijn 'slechte' rug wel even bitloos en met barebackpad, doet ze alles wat hij wilt, springt hij dubbelsprongen van 50cm met de barebackpad en vliegt hij over 90cm alsof er niks aan de hand is en dat zonder les

voel me wel een beetje bedrogen, eerst poeslief zolang ze die auto kon gebruiken en showen met Githa en eens dat gedaan ons als een baksteen laten vallen -:(-
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 13 jan 2010, 17:39

Jeetje wat een verhaal..beetje jammer dat mensen soms zo zijn he.. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee maar hoor het wel eens.. Was zij je vaste instructrice? En heb je tot nu toe ook niks meer gehoord? Dan moet je maar op zoek naar een andere instructrice/instructeur..iemand die je niet kent? ;)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 13 jan 2010, 17:50

zij was onze vaste instructrice

ik heb haar maandag een sms gestuurd dat ik men vriend niet kan verplichten zich te excuseren voor het feit dat hij pijn heeft en zo. heb er dan bij gezet dat ik me precies in haar grondig vergist had (dat ik dacht dat ze een vriendin was) en heb sindsdien niks meer van haar gehoord

ik weet niet of we zo snel iemand anders zullen vinden, mss dat er een centered riding een grondwerk instructrice komt, maar dat zou maar voor 1 keer per maand zijn (redelijk kostelijk en dat gaat er met onze bouw nu niet af)

tja ...
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 13 jan 2010, 17:58

Hmm nou ja, beter even geen les dan heel vervelend en 'slecht' les moet je maar denken..gewoon verder zoeken en ogen goed openhouden.. Heb je niet genoeg 'huiswerk' qua rijden waar je even mee vooruit kunt?
Eveline

Bericht door Eveline » wo 13 jan 2010, 18:47

Anouska, wat vervelend dat ie dat doet, zeg! Inderdaad, wat Kristel zegt, kan grondwerk wel helpen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dominante spelletje inhoudt?

Keandra, wat een verhaal! Wat een rare mensen zijn er op de wereld. :roll:

Ik heb vanmiddag weer eens gesprongen met Bob, ik merk dat ie dat echt steeds leuker gaat vinden.
Een jaar geleden vond ie er echt niks aan, constant weigeren en erlangs lopen. Toen heb ik een hele tijd geen poging meer gedaan, omdat ie er toch niks aan vond.
Daarna heb ik em een paar keer laten vrijspringen en toen had ie het trucje door en sindsdien vindt ie het superleuk!
Ik denk dat ik maar eens een springlesje boek in het voorjaar, als ie minstens de helft van zijn vacht kwijt is, aangezien onze springtechnieken wel wat verbeterd kunnen worden. :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 13 jan 2010, 18:51

Leuk Eveline! Bob de springfjord. Hoe lang heb je Bob eigenlijk al? En heb je hem zelf ingereden?

Ik heb morgenmiddag les en ik had bedacht dat ik ook voor het EERST met Beer wil springen..we hebben onlangs wat balkjes gelopen en dat vond ie zo leuk! Klein kruisje moet kunnen.. Door de sneeuw hebben we al zolang geen bosrit kunnen maken en die bak ben ik ook wel een beetje zat nu..heb wel afgewisseld met freestylen en grondwerk en dom doen in de bak maar wil morgen ook wel wat echte actie..ik druk mijn instructrice e camera wel even in de hand morgen ;) Beertje wordt zo volwassen!
Eveline

Bericht door Eveline » wo 13 jan 2010, 19:20

Ik heb Bob alweer bijna 3 jaar! Ik heb hem zelf ingereden ja. :j (met wat hulp in het begin uiteraard :P )

Ben benieuwd naar de foto's! ;)
Anouska

Bericht door Anouska » do 14 jan 2010, 14:47

Hier ben ik ook weer, heb alles even bijgelezen. Wat een toestanden allemaal Keandra!
Gister heb ik voor het eerst gewerkt met de tips en trucs die ik van Kristel heb gekregen. Hij reageerd erop, ik ben zo blij *o/* *o/* *o/* ! Straks gaan we weer aan de slag, heb er gewoon weer zin in :D . Nu maar hopen dat hij goed blijft reageren. Zelfs met buiten en binnen zetten was hij braaf vandaag :o .
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 jan 2010, 15:21

Jeeehj! Go Anouska! Gewoon volhouden en duidelijk zijn..soms is het erg zinnig om weer even terug naar de basis te gaan..weet Bjorn waar hij aan toe is. Hij is dominant omdat hij ermee wegkwam vanwege een communicatie-stoornis (taalbarriere) en dat los je op deze manier op. Hij zal je vast nog wel uitproberen omdat het patroon waarin jullie zitten al zolang vaststaat maar als je duidelijk en helder bent zal hij zich snel schikken in zijn onderdanige rol..hoeft ie niet meer te knokken en krijg je een relaxter paard!

ohja, IK HEB GESPRONGEN MET BEER!!!!!
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » do 14 jan 2010, 15:24

Ging het goed kristel? Aan je GROTE letters te zien, denk ik van wel.. :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 jan 2010, 15:47

Hah ja alsof hij nooit wat anders heeft gedaan..heb een verslagje bij Dagboek neergezet..
Elvina

Bericht door Elvina » do 14 jan 2010, 16:51

Wat een verhaal Keandra! Beetje jammer dat ze zo doet idd..

Goed zeg Anouska dat hij er zo goed op reageerd!

Bob en Beer worden dus de springfjorden van dit topic :D ;) Leuk hoor!

Mijn bollie is juist steeds meer een dressuurmuts aan het worden :D Ze liep gister wel weer heel fijn! Vanavond les dus ik ben benieuwd :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 jan 2010, 17:19

Dressuur is ook leuk! (maar niet zo leuk als springen haha) Ging je les goed?
Eveline

Bericht door Eveline » do 14 jan 2010, 17:29

Wat fijn dat ie er zo goed op reageert, Anouska! En nu vol blijven houden! ;)

Beer de springfjord! :D Geen foto's? :P
Keandra

Bericht door Keandra » do 14 jan 2010, 17:34

hier ben ik aan het proberen van een paar filmpjes op youtube te krijgen en om dan in pics plaza te zetten

heb dit nog nooit gedaan, en kwaliteit is natuurlijk niet op zen best, ben geen krak daarin, maar het geeft een idee he
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 14 jan 2010, 17:34

Neee, ik had mijn camera in mijn jas zitten maar ben vergeten 'm aan mijn instructrice te geven!! Moet ik binnenkort nog maar een keer en dan iemand ritstelen die foto's maakt of een filmpie!
Keandra

Bericht door Keandra » do 14 jan 2010, 17:54

heb 3 filmpjes in pics plaza gezet, allee ja de url ernaar 8)7

weet nog niet hoe ik het filmpje zelf in het topic moet zetten, domme ik 8)7

gaan jullie kijken en laat een woordje achter graag
Anouska

Bericht door Anouska » do 14 jan 2010, 18:22

Het ging echt SUPER net. Bjørn reageerd al op hele subtiele dingen. Heb maar 2x de lijn uit hoeven gooien. We gaan nog even hiermee door! Ik merk wel dat als het hem teveel wordt, hij terug valt in zijn oude gedrag. Ben echt TROTS! Nogmaals THNX Kristel!
Ga nu ff snel snel snel klaarmaken en naar Wilfred toe, hem ff op vrolijken, zit er een beetje doorheen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Gesloten