We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door Viv » ma 28 dec 2009, 05:34

Cyra blijft dus lekker doorpuberen, Crisje begint ene grote meid te worden, Cuun blijft nog even lekker puppie en cas vind zichzelf verschrikkelijk zielug :D

Diesje hier heeft het prima voor elkaar, staat lekker de hele dag buiten te hoereren met de rest van de stal. Bak was echt glad nu dus we zijn gister een rondje wezen mennen. We dachten dat de fietspaden wel goed te doen waren maar dat viel vies tegen. Stukje ruiterpad meegepakt (wow kom maar op met die trekproef!) wat megazwaar was want daar lag dus nog 20cm natte sneeuw.

Verderop werden we gewaarschuwd door een paar fietsers dat het enorm glad was. En idd nog geen 20m verder was het bambi on ice, schrokken ons het heen en weer. Kdies (geen ijzers) gliste echt alle kanten op. Heeeellll voorzichtig richting bermkant gestuurd en dan maar ploegen door de bagger met 1 wiel door de bosjes. Rest van de weg was meneertje supervoorzichtig. Maar wat kannie toch sjouwen zeg voor de wagen.

Hopelijk is de bak komende week beter te doen want wil nu wel keertje even doorrijden ipv alleen maar stappen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 28 dec 2009, 16:02

Super van Crystal!
De streken komen nog wel, lees maar in dit topic... :P
Al lees ik nu ook weer goede verhalen!

Cadiz doet het echt super voor de kar he. Hopelijk gaat het bij mij lukken om Castor van het voorjaar voor de kar te (laten) beleren. Heb er echt zin in.

Vanmiddag even een klein rondje op Castor gedaan met Barebackpad... Wilde even nieuw bitje uitproberen voor ik er gelijk mee de les in zou gaan a.s. woensdag.
Dacht doe klein rondje dus probeer het gelijk even zonder zadel. Vandaag ontdekt dat meneer in ieder geval heerlijk zit met BBP.
Lekker wat gestapt, gedraafd en gegalopeerd. Remmen was wel iets moeilijker, meneer was lekker fris, maar ging allemaal wel goed.
Laatste stukje vlakbij huis dacht ik nog een stukje onderaan de dijk uit te stappen...(lange grasdijk).
De hond die op de boerderij woont waar Castor staat wilde ons verrassen en kwam ons begroeten.. Hard rennend de dijk af..
Castor schrok zich het apezuur en zette het op een rennen! Hond ging mee, die was wel in voor een sprintje. ~~}>
Castor in knettergalop ervandoor! Ondertussen dacht ik eeeh zullen we stoppen want ik heb geen zadel en ik wilde eigenlijk gewoon stappen..
Toen kwam het besef: "Sh*t zonder zadel! Oh ik MOET blijven zitten, lukt dat?!"
Hup dijk op in galop, toen nog een stukje over de dijk in galop. Tot Castor ineens tot bedaren kwam en zag dat hij bijna voorbij huis aan het rennen was.
Dus in de rem, harde snuif en het was klaar.
En ik zat er nog op! Toen ben ik maar rustig afgestegen... }-o
Aan de hand nog maar een flink stuk uitgestapt, want ja.. nu werd meneer dus zeiknat van het zweet 8)7

Uiteindelijk op het erf toch maar weer even erop gesprongen en rustig stukje gestapt en tussen de bomen op het veldje gestuurd om het netjes af te maken (en mijn nieuwe bit beter te testen..).

Dat was wel weer een avontuurtje!
Had vervelend af kunnen lopen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ben ook helemaal niet heftig geschrokken ofzo. Stom eigenlijk..
Ben wel boos op de hond -:(-
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 28 dec 2009, 17:25

Oh Ilona, wat een avontuur weer := dat het dan ook net met een bekende hond is, sufferd 8)7

Wij zijn even back to basics, lekker grondwerken. Heb er ondertussen al een maand niet opgezeten (en god, ik mis dat!) maar met al dat stomme weer moet ik 'm weer stil zetten, dat schiet ook niet op. Dan maar even lekker vanaf de grond tot we langer van het goeie weer kunnen profiteren (en van het langere licht 's avonds)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 28 dec 2009, 17:52

Ja we gingen lekker...

Nog even volhouden Jilly. Jou/jullie tijd komt ook wel weer.
Viv

Bericht door Viv » di 29 dec 2009, 06:16

Pubertje hier was lekker bezig gisteravond, pfffffff.
Maar hij deed verder prima zn best hoor. Alleen de uitgang blijft een magische aantrekkingskracht houden. Verry irri.

Vanavond nog maar eens proberen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 29 dec 2009, 10:33

Sjonge Ilona, heftig ritje zeg. Gelukkig goed afgelopen.
Ik blijf me verbazen over Cadiz, zo braaf als hij voor de kar loopt, echt super.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 29 dec 2009, 10:59

Ja voor de kar wel, alssie dat nou ook nog eens ohz ging doen, dan had ik ook wat meer plezier met hem :( Tis dat Andy er lol mee heeft anders wassie allang MP op gegaan.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » di 29 dec 2009, 15:14

Leuk hè honden :D
Gelukkig is alles goed afgelopen en ben je blijven zitten op Castor
Ik zie mij voorlopig niet zonder zadel op Cas zitten hoor :D

Na 2 weken niks te kunnen doen vanwege het weer, konden we gister gelukkig weer naar de bak *o/*
Die lag er echt super bij, geen plasje te bekennen.
Heb Cas alleen ff wat aan de enkele longe gehad en wat was ie BRAAF!!! Echt niet normaal zo braaf dat ie was, eerst eventjes lekker gestapt aan de longe en ik hoefde alleen maar Cas te zeggen en meneer zat natuurlijk gelijk in draf en niet veel later probeerde hij een galopje. Dus ik: ja ga maar, nou toen wist hij het wel hoor :D FF lekker een paar rondjes gegallopeerd maar kwam ook weer netjes terug op mijn stem. Lekker zo max. een half uurtje aan de longe gehad en toen was het wel weer genoeg geweest. Lekker nog 15 min los gestaan, dacht wil vast wel rollen maar deed hij natuurlijk weer niet, dus weer lekker naar stal, afgeborsteld en kon meneer lekker eten.

Vandaag heeft hij lekker met Yessie in het bakje gestaan (voor als het weer tegen zou gaan zitten vanmiddag/vanavond). Stond lekker al buiten toen ik van mijn werk kwam (had lekker half dagje) en 2 uurtjes later weer binnen gehaald Hij zag er werkelijk niet uit. Zwarte benen, buik en neus en de spetters zaten tot in zijn voorpluk :r Hij had lekker met zijn voorbenen in een modderplas staan de maaien en stampen :D
Achja als het weer een beetje meewerkt krijgt hij vanavond nog een lekkere poetsbeurt en gaat Janine nog lekker met hem freestylen :j
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 29 dec 2009, 16:58

Zonder zadel durf ik nog wel op Cyra, doe ik regelmatig (al moet ik zeggen dat ze totaal niet lekker zit, ze is veel te dik hihi), maar met honden achter me aan niet hoor. Vind het knap van je dat je bent blijven zitten.

Net de dierenarts-tandarts even voor Cyra gehad. Hij kon met 2 vingers een kies eruit trekken en voor een andere dop had hij even een pennetje nodig. Baasje is weer 2 kiezen rijker. Kreeg wel te horen dat ze een wolfskiesje heeft, die wilde hij er niet direct uithalen. Moet ik over half jaartje laten doen, dan heeft ze alles gewisselt volgens hem en dan vond hij het een beter moment. Kon die dan gelijk wat vijlen. Dus bij de enting doen we dan gelijk de kiesjes bijwerken.

Zondag had ik bollie voor de 2e keer geschoren, alleen mijn nieuwe apparaat scheert niet kort, maar gewoon kaal. Net dus maar een hals gehaald voor aan haar deken (wat een gedoe zeg, die dingen zijn nergens meer te krijgen), want ze heeft echt een blote nek. Volgens mij geniet mevrouw echt van die hals, lekker warm.

Maar wat een gedoe, een hals vinden voor een fjordje. Anky hals maat XL paste niet dicht om haar strot en was zo lang dat haar kop er ook wel in paste. Amigo XL was precies goed kwa lengte, maar te breed. Helaas zijn die overal uitverkocht in maat L, dus ook die werd het niet.

Nu heeft ze een weather Beeta maat M. Die is ietsje te lang, wel breed genoeg en de bevestigingen zijn weer net ietsje te kort. Kan ze niet bij de grond komen als ze hem op heeft, dus maar even een extra lusje ertussen gemaakt en nu past het wel. Manen zullen er morgen wel niet meer uit zien, maar daar zat ik zondag toch met per ongeluk met het scheerapparaat in, dus dat moet toch bijkomen hihi.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » di 29 dec 2009, 18:17

Jeetje wat een gedoe zeg voor een hals. Gelukkig heb je er toch nog 1 gevonden voor d'r kale halsje.

Moeten Bij Cyra de wolfstandjes echt getrokken worden dan :?
Cas heeft ze ook maar zijn nog klein dus die hoeven er niet uit tenzij hij er last van krijgt. Je bedoelt toch die kleine tandjes die voor de kiezen zitten??
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 29 dec 2009, 19:21

Vandaag dus weer met Crystal gereden. Ging echt weer helemaal super, we hebben zelfs met haar gedraafd en wat gestuurd. Ze vind het gewoon geweldig. Ze loopt in de stap heel ontspannen en loopt constant met haar oortjes naar voren. Ik zelf heb er ook even opgereden, maar moet wel even wennen. Ze zit heel anders dan Nobby en loopt ook heel anders. Mees heeft een filmpje gemaakt, maar omdat batterijen leeg zijn kan ik hem nog niet plaatsen.
Claudje

Bericht door Claudje » wo 30 dec 2009, 11:34

Ik had twee weken niet gereden en kon zo weer opstappen :L Nog steeds turbotempo, maar dat komt vanzelf wel weer eens goed (hoop ik :P)
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Amber_

Bericht door Amber_ » wo 30 dec 2009, 12:02

Claudje schreef:Ik had twee weken niet gereden en kon zo weer opstappen :L Nog steeds turbotempo, maar dat komt vanzelf wel weer eens goed (hoop ik :P)
Oh hou op, Toot heeft ook echt zijn Turbo knop. Gewoon Fjordy 2, en hij is ook niet sterk ofzo O:)
Hopelijk komt hier hier ook goed haha
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » wo 30 dec 2009, 15:56

Misschien wolfstandjes een oorzaak van Cyra's kliergedrag, of denk je dat dat geen verband heeft?

Ik heb ze deze zomer laten weghalen bij Hay voor alle zekerheid. Er zat me iets niet lekker met het bit aannemen en zich laten sturen etc. Nu gaat dat beter, maar weet niet of dat komt doordat we verder zijn in africhting of zaten die tandjes toch in de weg?
Ben iig blij dat ze eruit zijn, dan is dat al geen punt van twijfel meer.

Hay heeft vandaag trouwens bewezen dat hij niet op tractors geeft :D de kachel voor de honden moest teruggeplaatst worden en dat moest met de tractor via de binnenbak. Hay stond daar in, maar ik moest 'm er niet uithalen, lukte zo wel.
Stond hij daar op rust te kijken toen die tractor vlak naast 'm reed :P
Nadien ging hij 'm ook lekker helemaal besnuffelen.
Daar hoeven we dus ook al geen schrik meer van te hebben. Lekker toch zo'n stal waar allemaal enge dingen voorbij komen :P
Ilona

Bericht door Ilona » wo 30 dec 2009, 16:45

Handig testen zo of hij trekker-mak is. Al is het op de weg vaak toch weer net ietsje anders ;)

Leuk dat Crystal zo goed gaat. We zien de foto's/filmpjes wel!

Vandaag had ik weer les met Castor. Hij ging echt super! Turbo zat ook bij hem er lekker op. Niet té, maar lekker voorwaarts.

Ik heb gisteren zo iets gaaaaafs gekocht voor Castor!!! Binnenkort horen en zien jullie wel wat :D :D

@Viv, is het niet een idee om Cadiz door te laten rijden door iemand anders? Zodat jij (soms toch beetje anstig?) daarna lekker zelf met hem door kan. Beter voor het vertrouwen van jullie allebei misschien?
Jilly

Bericht door Jilly » wo 30 dec 2009, 17:24

Ilona schreef:Handig testen zo of hij trekker-mak is. Al is het op de weg vaak toch weer net ietsje anders ;)
Weet ik wel hoor, buiten doet hij er ook niks naar (wist ik eigenlijk al), maar daar zijn ze tot hier toe nog nooit erg dicht gepasseerd. Zo'n draaiende tractor van dichtbij kunnen bestuderen op eigen initiatief en eigen tempo doet er alleen maar goed aan denk ik zo :D

Hoop dat het morgen weer wat droger is, heb zo'n zin om eens wat te doen. Lekker aan de hand gaan wandelen ofzo. Het is voor mijn gevoel al een eeuwigheid geleden dat we nog meer hebben gedaan dan gerommeld in de binnenbak :=
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 30 dec 2009, 17:52

Zou kunnen Jil, dierenarts wist het niet zeker of haar bit daar zou komen omdat ze zo'n klein mondje heeft en vandaag deed ze absoluut niet dwars.

Heb vandaag dus voor het eerst echt les gehad en ze liep zo ontzettend netjes. Was er zelf verbaasd over. Ze vond het prachtig.
Laatste 15 minuten heeft ze met keurig contact op 2 teugels heerlijk ontspannen rond gelopen met neusje op borsthoogte, zonder te racen, zonder te proberen de bak uit te komen en zonder dwars te doen met haar koppie. Na afloop ging ze in het midden een knuffel halen en liep direct door naar de uitgang haha. Gekke muppet.

En Jil, hier wordt het van het weekend heel koud, maar wel droog. Misschien bij jullie ook wel, kan je lekker gaan rommelen met je paardje.

En Ilona, we zijn niet nieuwsgierig hoor :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Claudje

Bericht door Claudje » do 31 dec 2009, 07:51

Amber_ schreef:
Claudje schreef:Ik had twee weken niet gereden en kon zo weer opstappen :L Nog steeds turbotempo, maar dat komt vanzelf wel weer eens goed (hoop ik :P)
Oh hou op, Toot heeft ook echt zijn Turbo knop. Gewoon Fjordy 2, en hij is ook niet sterk ofzo O:)
Hopelijk komt hier hier ook goed haha
Caylinn wordt gelukkig totaal niet sterk :n Dus dat is eigenlijk heel fijn :j

Afbeelding

Amber_

Bericht door Amber_ » do 31 dec 2009, 09:15

Dat heb je idd meer geluk haha
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Claudje

Bericht door Claudje » do 31 dec 2009, 10:58

Keet is ook een gevoelig poppetje, die kijkt wel uit om sterk te gaan worden, is haar veel te veel moeite :P

Afbeelding

Gesloten