Het E-tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yvette_Minouk

Re: Het E-tjes topic

Bericht door Yvette_Minouk » di 07 jul 2009, 09:50

roos schreef: Wat leuk zeg Yvette. Wat houdt je stage precies in? Ouders met opvoedproblemen of moet ik het ergens anders zoeken?
Ze doen eigenlijk van alles. Jeugdhulpverlening bieden en geestelijke gezondheidszorg aan kinderen en jongeren, maar ook maatschappelijke opvang en begeleiding aan vrouwen en hun kinderen (denk aan huiselijk geweld, misbruik etc).
Opvoedproblemen horen er ook bij, maar ook het stellen van diagnoses, bijvoorbeeld van ADHD enzo & behandeling. Eigenlijk heel diverse problematieken, heel interessant, maar vind het ook wel heel erg spannend :)
roos

Bericht door roos » di 07 jul 2009, 10:03

Wat onwijs gaaf zeg. Ik heb een klas vol met kinderen met gedragsproblemen...soms best zwaar maar zeker ook erg leerzaam!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 07 jul 2009, 11:16

Het topic van de kleutertjes gaat het hardste geloof ik. Ik geniet erg van jullie verhalen, leuk om te lezen. Hopelijk komt er volgend jaar ook zo'n actief topic van de F-jes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 07 jul 2009, 11:28

Hey,

Ik ben vandaag nog niet bij Imka geweest maar gister had ze het al een stuk beter! Als ze het vandaag goed heeft dan ga ik een stukje met haar wandelen, even het weiland weer uit! Dat zal ze wel lekker vinden een stukje wandelen. Ik denk dat het toch al gauw bijna opschiet naar twee weken alleen maar weiland. Ik heb wel het vermoeden dat het beter gaat hoor nu! Ze is al vanaf zondag van de ventipulmin af omdat dat maar een week gevoerd mag worden. En dat ging ondanks de vorige slechte week niet verkeerd!

Een minderdagje voor de E-tjes dus, die blijven weer "alleen" achter zonder hun grote moeder hihi. Dat vinden ze nooit zo heel leuk!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 07 jul 2009, 12:14

Wat fijn dat het beter gaat met Imka!

Ekdal vindt het ook niet zo leuk als Danc weggaat uit het land en loopt dan ook meestal mee naar stal. Wel zo makkelijk als ik allebei wil poetsen of wat anders wil doen. Maar als ik naar buiten ga zet ik Ekdal gewoon ff op stal en daarna kunnen we weer samen het land in.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » di 07 jul 2009, 13:40

Ik heb van Anita 2 stamkaarten ontvangen echt heel gaaf. Nu ik toch 6 weken tijd heb ga ik denk of een ekdal collage maken of een plakboek..ik twijfel. Bij Danc was ik er ooit ook aan begonnen..maar nooit meer door gegaan
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 07 jul 2009, 14:11

Ik heb ook weer foto's geplaatst, bij "pics plaza" van E en E. Het zijn er wel veel.

Yvette, het lijkt me een spannende en uitdagende baan. Ieder "probleem" is denk ik uniek.

Anita, leuk dat je nog meeleest!!

Nancy, fijn dat het beter met Imka gaat. Is er bij jullie ook zo'n regenval geweest, dat zal haar goed doen, dan is het meteen niet zo stoffig meer!

Roos/nancy, Justin moet ook op stal, als er een vriendje weggehaald moet worden, die flipt helemaal. Maar met Ewald en Eachann heb ik het daarmee getroffen, die kunnen allebij helemaal alleen gelaten worden in het weiland, zonder een krimp te geven. Wel heel fijn, ik hoop ook dat dat zo blijft. Ik blijf ze ook steeds 1 voor 1 naar voren halen om te poetsen oid.
Ook dat Ewald naar de kliniek ging, bleef Eachann rustig alleen achter. (terwijl hij toch best wild kan zijn hoor :o )

Ik heb gelijk ook een foto gemaakt van Ewald zijn myterieuse Ei/bal. Het hangt rechts in zijn balzak, en je kunt het zo beetpakken.
(ik zet de foto alleen hier, andere mensen zullen er anders geen "bal" van snappen :? 8)7 ,haha.

Afbeelding
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 07 jul 2009, 14:14

roos, van mijn overleden paard heb ik een digitaalfotoboek laten maken via Hema.nl,super mooi geworden.
Ik had het boek van Eachann ook af, toen weigerde de site van de Hema mijn boek in wording te ontvangen, tot op heden is het nog steeds niet gelukt het boek van de computer te halen.
Het was weken werd, het over doen, heb ik de puf niet meer voor, misschien ooit nog eens.

(ik vernam dat Nancy-imka, ook problemen had met Hema, om zoiets.

Maar een digitaal boek zou wel heel leuk zijn om te maken, alleen welke provider, dat kan ik je dus niet aanraden.
roos

Bericht door roos » di 07 jul 2009, 14:25

Ik vind de extra bal (zo noem ik het maar haha)wel meevallen hoor. Ben benieuwd naar vrijdag. EN nu ga ik de fotos bekijken bij PP en daarna ff vd zon genieten..je moet wat in je vakantie haha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nina1993

Bericht door nina1993 » di 07 jul 2009, 16:59

Ik ben nu bezig met Henzo (die van die foto albums). Tot op heden gaat het perfect. Even afwachten hoe straks de verzending gaat, maar tot nu toe loopt het echt super.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Esther

Bericht door Esther » di 07 jul 2009, 19:43

Ik ben 25, bijna 26 en heb op het moment niets meer met kinderen, heb wel 3 jaar pabo gedaan, maar wegens gezondheidsredenen lukte dat niet meer.. Ik ben chronisch vermoeid..
Doe op het moment dierverzorging bij de LOI en dat is ook zwaar zat..
Woon op mezelf, appartementje midden in de weilanden, ideaal plekje. Mijn paardjes staan bij mijn ouders twee dorpjes verderop.
Ik mag graag fotograveren, al doe ik het momenteel niet zoveel. Ik probeer elk jaar zoveel mogelijk keuringen af te gaan, dat is mijn vakantie zo'n beetje..

Ik had met voeren trouwens de emmers in een autoband staan en dan kreeg Eachann ze niet omver, maar hij maaide dan wel. Maaien is vaak wel een teken dat ze het lekker vinden.. Maar Eachann vindt van alles wel lekker geloof ik.. Hij treft het met de worteltjes!!

Fijn dat het met Imka beter gaat.

Ik vind het zo'n leuk topic, niemand kan de fokproducten zo goed volgen als ik geloof ik!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » di 07 jul 2009, 20:04

Wij hebben idd een erg leuk topic. Over 2 jaar zeggen we als we volop aan het inrijden zijn weet je nog 2 jaar geleden :D

Wat vervelend Esther dat wist ik helemaal niet. Lijkt mij erg lastig en soms ook irritant. Gelukkig heb je je paardjes!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 07 jul 2009, 22:04

Zo dat gaat zeker hard! Jessie is bijna 4 1/2 jaar en Evi is ruim 1 1/2 jaar! 2 leuke meiden, maar met Evi hebben we wat meer werk. Geeft niets, blijft leuk.
Ik heb ook 3 jaar Pabo gedaan. Helaas kon ik het theoretische gedeelte niet aan en heb dus af moeten haken. Heb daar ontzettend veel moeite mee gehad. Was altijd een droom. Grappig dat ik nu een kindje uit mijn stageklas zie, die als invaljuf werkt bij Jessie in de klas. Zijn we gisteren achter gekomen!

Vandaag met Evita door de wei gewandeld. Ze weet donders goed waar de uitgang is en daar wordt flink getreuzeld. Ik had geen zweepje bij me. Met het oefenen was ze altijd vrij heet, als Leo ze vast had en ik er achter liep. Ik probeer er gewoon een eindje achter vandaan te lopen.
Vandaag liet ze even weten, dat ze geen zin meer in rondjes lopen/opstellen ed had en hapte ze ineens! Tja, dat doen we dus niet!!!! Dus kreeg ze een tik! We oefenen gewoon verder.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Elvis

Bericht door Elvis » wo 08 jul 2009, 14:38

Jeetje gaat zeker hard hier,

Esther,Ik heb Elvis wel een flinke mep terug gegeven hoor,hij vloog het land zowat in.Sinds dien niet meer gedaan.Elvis maait ook tijdens het eten maar zeg er eigenlijk weinig van,mijn haflinger deed dit ook toen ze jong was maar naarmate ze ouder werd verdween dit vanzelf.

Ik vind het wel een rare bal,zeker voor een paard die al 9 maanden geleden gecastreert is!Hoe voelt het eigenlijk waterig of juist hard?

Nancy en ik hadden ook problemen met de Hema,wij bijna 300 foto''s uitgezocht om te laten ontwikkelen,loopt de site gewoon vast!Daar ging ons 3 uur werk :(

Gister zijn we met het hele clubje even wezen wandelen,Imka haar pennymeisje was er en omdat het weer zeer gunstig is voor Imka zo gingen we even de weg op.Wat een verschil met Emy en Elvis zeg.Emy kijkt nergens van op terwijl Elvis alles "eng" vind.Vooral vrachtwagens zijn geen favoriet dus volgende week ofzo gaan we lekker langs de drukste rotonde van de Veen lopen om zo mak te worden als een lammetje met vrachtverkeer.Liever nu die schrikmomenten als straks met 3 jaar!

Ik ben trouwens 25 jaar en werk in de thuiszorg nu bijna 7 jaar.Ik wist toen ik van school afkwam niet wat ik wilde doen dus ben eigenlijk na een jaar nikse maar aan het werk gegaan.Zodoende ben ik eigenlijk in de zorg stapje bij stapje hoger gegaan en het bevalt nog steeds!Veel variatie en eigen tijd indelen...wat wil je nog meer.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 08 jul 2009, 15:10

Zo Ekdal heeft vandaag weer les gehad in vaststaan en voordat ik het doorhad was het 25 min verder. Hij houdt erg van draaien en draaien, maar zolang ik er geen aandacht aan schenk stopt ie er mee en is dus de lol er vanaf.
Daarna ff lekker poetsen en hoevenkrabben en dat ging wat minder vandaag. Had zijn hoef vast en toen ging ie op mij leunen en hij knikte en voel op zijn knie. Tja....en daarna heeft ie het niet meer gedaan, deed toch iets te veel pijn.
Ook voor het eerst zijn staart ff uit de klit gehaald. Hij heeft best al een mooie staart. Je moet wat als zijn voorpluk niks is.

@Daphne; Volgens mij zijn ze hechtingen toch wel aan het oplossen haha ;)

@Suzanne; De theorie op de pabo was ook niet mijn sterkste kant hoor...is best pittig!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 08 jul 2009, 15:39

Elvis, het is zo groot als een groot ei, en je kunt het zo vast pakken, in je vuist, het zit los en is rond, en het is stevig weefsel, al voelt het wel ietswat sponsig aan. Je kunt het niet plat knijpen zegmaar, daar is het te stug voor. Vrijdagochtend kan ik bellen voor de uitslag.

Leoensuzanne, leuk ook nog jonge kindjes dus.

Roos, is Ekdal zijn staart gewoon stijl? Die van Ewald heeft allemaal dredlocks, als je ze uitklit, draaien ze gelijk weer in de krul. Eachann heeft een stijlere staart.

Gelukkig dat de hechtingen toch wat blijken op te lossen
roos

Bericht door roos » wo 08 jul 2009, 15:44

Ekdal had dreadlocks maar heb ze eruit gekamt en nu in zijn staart mega mooi ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 08 jul 2009, 15:46

Dat oplossen gaat erg langzaam, maar er zit wat vaart in..beter iets dan niets.
Heb je lekker gewerkt Daphne? Kom je nog op msn vanavond anders moet ik me heel lang vervelen haha
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 08 jul 2009, 16:31

djenga101 schreef:Elvis, het is zo groot als een groot ei, en je kunt het zo vast pakken, in je vuist, het zit los en is rond, en het is stevig weefsel, al voelt het wel ietswat sponsig aan. Je kunt het niet plat knijpen zegmaar, daar is het te stug voor. Vrijdagochtend kan ik bellen voor de uitslag.

Leoensuzanne, leuk ook nog jonge kindjes dus.

Roos, is Ekdal zijn staart gewoon stijl? Die van Ewald heeft allemaal dredlocks, als je ze uitklit, draaien ze gelijk weer in de krul. Eachann heeft een stijlere staart.

Gelukkig dat de hechtingen toch wat blijken op te lossen
Okay,ja vroeg het me toch af. ;) Mijn vorige paard had een hematoom die eerst keihard was en na verloop van tijd vloeibaar werd.Ze had er behoorlijk last van en eerst was afgesproken om hem door te prikken om te kijken wat er uit zou komen,maar later besloot Booij toch om het zo te laten en anders te komen scannen dit omdat het op haar been achter ter hoogte van haar knie zat en hij bang was in het bot te prikken als ze uit zou halen.Maar goed was van mijn kant gewoon even een vraag of het nou hard of zacht was.Ben benieuwd dan vrijdag!

Fijn dat er wat vordering in Ekdal zijn hechtingen zit.Duurt dat lang he oplossen van die hechtingen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » wo 08 jul 2009, 17:56

@Elvis; weet jij hoelang het duurt dat oplossen?
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gesloten