16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Wat een mooi gezicht, die paarden in de wei. Li ziet er goed uit, maar je kan wel zien dat ze al wat ouder is.
Wat fijn, zo'n compliment over Foss. Het zou wel leuk zijn als hij nog een keer z'n best mag doen op de keuring.
Jammer Ivonne, dat je nergens meer heen kan met buitenrijden. Zo wordt het wel saai.
Ik heb net heerlijk buitengereden op Odette. De berm was goed opgedroogd, dus we hebben een flink stuk gegaloppeerd.
Wat fijn, zo'n compliment over Foss. Het zou wel leuk zijn als hij nog een keer z'n best mag doen op de keuring.
Jammer Ivonne, dat je nergens meer heen kan met buitenrijden. Zo wordt het wel saai.
Ik heb net heerlijk buitengereden op Odette. De berm was goed opgedroogd, dus we hebben een flink stuk gegaloppeerd.
Odette&Fenna
Ik hoop echt dat Foss nog 1x mag knallen door de ring hij vond het altijd erg leuk om te doen.
Heerlijk om de paarden weer op het land te zien hier duurd het nog wel even ze gaan pas 1 mei het land op.
Heerlijk om de paarden weer op het land te zien hier duurd het nog wel even ze gaan pas 1 mei het land op.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Hier duurt het ook nog even hoor voordat ze het land op mogen...ach komt vanzelf!
Heerlijk dat ze weer het land op gaan. Hier moeten ze ook nog een poosje wachten. Het land is pas geïnjecteerd en het gras moet nu gaan groeien. Pas als er voldoende staat krijgen ze een deel van de wei ter beschikking.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
fijne plaatjes pareltje leuk dat zie schaapjes er ook bij in lopen.
wij hebben de schapen met lammeren aan de ene kant van het draad en de paarden erachter aan de andere kant mooi gezicht is dta al die beestjes weer in de wei.
wij hebben de schapen met lammeren aan de ene kant van het draad en de paarden erachter aan de andere kant mooi gezicht is dta al die beestjes weer in de wei.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Zo, vanmogen een uur met Nisko op pad geweest. Lekker richting bos en over een breed zandpad. Nisko had de gang er goed in zeg
. Nog klein stukje draf en galop gedaan. Galop onder het zadel had ze al in geen 1,5 jaar gedaan denk ik hihi. Was wel even vergeten hoe anders Nisko zit dan Anka.
Verder is ze geknipt en ge-ent vandaag. Hoefsmid nog en staart wassen en dan is Nisko weer helemaal het dametje
.
Ons land is ook geinjecteerd, maar de paarden zijn er niet vanaf geweest. Kan dat kwaad? Bijna iedereen doet het, maar hier hadden we niet die mogelijkheid.

Verder is ze geknipt en ge-ent vandaag. Hoefsmid nog en staart wassen en dan is Nisko weer helemaal het dametje

Ons land is ook geinjecteerd, maar de paarden zijn er niet vanaf geweest. Kan dat kwaad? Bijna iedereen doet het, maar hier hadden we niet die mogelijkheid.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
cowgirlwillie, bij jullie de schapen dus al gelammerd begrijp ik, leuk altijd om dan die ukkies te zien! Hier nog niet, als het goed is over een kleine 2 weken. ben benieuwd!
Ootje, ho kan je aan Li zien dat ze al wat ouder is? Haar vaxht is nu aan t wisselen, dus dat is wat minder mooi nu misschien? En fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden. Heb je geen ruiterpaden waar je op kunt rijden eigenlijk?
Annemarie, Nisko binnenkort nog een pedicure, wanneer komt ie?
Ootje, ho kan je aan Li zien dat ze al wat ouder is? Haar vaxht is nu aan t wisselen, dus dat is wat minder mooi nu misschien? En fijn dat jullie lekker hebben kunnen rijden. Heb je geen ruiterpaden waar je op kunt rijden eigenlijk?
Annemarie, Nisko binnenkort nog een pedicure, wanneer komt ie?
wij moeten het land nog laten injecteren. Vorig jaar hebben we maar 3 van de 4 percelen laten doen zodat ze op die ene konden blijven lopen. Maar de man die kwam injecteren zei dat je ze er gerust op kan laten lopen, ze eten wel van de kantjes en het is zo weg.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bij ons wordt het altijd bemest, dan hooien en dan gaan de paarden erop. We hebben een klein stukje land om te laten wennen aan eht gras, dat is wel ideaal.
Jaaaa, goed nieuws, zaterdag kan ik mijn camera en objectieven weer ophalen!!! Yes yes yes
ben helemaal gelukkig ermee! Heb ze zo gemist! Ben benieuwd wat ze precies hebben gedaan, maar dat krijg ik ter plaatse wel te horen. Vandaag nog maar een paar plaatjes maken met de andere camera.
Verder een heerlijk ritje gemaakt met mijn vriendin samen, echt genoten! Wel wat vroeg in de ochtend gereden, dan is het nog lekker te doen voor Li in haar wintervachtje. Daarna weer staan rosborstelen, het blijft er maar af komen hoor!
Hier is het gras door de schaapjes een klein beetje bijgehouden, maar binnenkort gaan we het andere stuk weiland maaien en dan gaan ze daar lekker staan. Maar nu eerst een beginnetje met opbouwen maken, om de buiken te laten wennen
.

Verder een heerlijk ritje gemaakt met mijn vriendin samen, echt genoten! Wel wat vroeg in de ochtend gereden, dan is het nog lekker te doen voor Li in haar wintervachtje. Daarna weer staan rosborstelen, het blijft er maar af komen hoor!
Hier is het gras door de schaapjes een klein beetje bijgehouden, maar binnenkort gaan we het andere stuk weiland maaien en dan gaan ze daar lekker staan. Maar nu eerst een beginnetje met opbouwen maken, om de buiken te laten wennen

Dus we krijgen veel fotos te zien 

hihi Roos, ik beloof dat ik het bescheiden houd met spammen!
@ Pareltje: misschien komt het wel door haar vacht ja, dat ze er ouder uit ziet.
Fijn dat je camera weer gemaakt is.
Woensdag hebben we Dagmar in laten slapen. Ze had regelmatig last van buikpijn, maar daar kwam ze elke keer weer bovenop na een pijnstiller van de da. Afgelopen woensdag ging het helemaal mis, dus moesten we afscheid van haar nemen. Ze heeft bijna 20 jaar op de Wildkamp gestaan (zo lang ken ik haar ook) en ze is al die tijd een lieve, betrouwbare manege-pony geweest. Ook is ze verschillende keren dagkampioen geweest op de keuring in Wijk en ze is ook eens Nederlands kampioen bestgaand geweest.
Op het jubileum in 2000 heb ik nog op haar gereden in Hoenderloo.
Ze werd 27 jaar.
Dagmar afgelopen zomer:

Fijn dat je camera weer gemaakt is.
Woensdag hebben we Dagmar in laten slapen. Ze had regelmatig last van buikpijn, maar daar kwam ze elke keer weer bovenop na een pijnstiller van de da. Afgelopen woensdag ging het helemaal mis, dus moesten we afscheid van haar nemen. Ze heeft bijna 20 jaar op de Wildkamp gestaan (zo lang ken ik haar ook) en ze is al die tijd een lieve, betrouwbare manege-pony geweest. Ook is ze verschillende keren dagkampioen geweest op de keuring in Wijk en ze is ook eens Nederlands kampioen bestgaand geweest.
Op het jubileum in 2000 heb ik nog op haar gereden in Hoenderloo.
Ze werd 27 jaar.
Dagmar afgelopen zomer:

Odette&Fenna
Ach Dagmar vond het altijd een mooie merrie maar ze heeft een mooie leeftijd behaald.
http://www.fjorkahoeve.nl
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
dat soort berichten kunnen we natuurlijk ook verwachten in een topic als deze... toch slikken...
27 is een mooie leeftijd, maar missen zullemn jullie haar vast. ws juist omdat ze er altijd al was.
sterkte. en hopelijk kan je snel genieten van mooie herrinneringen.
27 is een mooie leeftijd, maar missen zullemn jullie haar vast. ws juist omdat ze er altijd al was.
sterkte. en hopelijk kan je snel genieten van mooie herrinneringen.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Jammer dat het moest eindigen voor Dagmar maar ze heeft een mooie leeftijd gehaald en een goed leven gehad. Aan de hand van de foto lijkt het mij dat ze, behalve die buikpijn dan de laatste tijd, blakend van gezondheid is geweest altijd. Vind haar er erg goed opstaan op die foto voor een merrie van toen ook al 27 jaar.
Wie is nu de oudste op de Wildkamp?
Wie is nu de oudste op de Wildkamp?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ootje, heel erg veel sterkte
. Wat erg voor je. Ik hoop, dat je door je verdriet heen, toch de mooie herinneringen kan koesteren. En wat een prachtig lange voorpluk had ze zeg!
Ja, ik dacht al dat je het aan haar vacht zag. Ik doe er even een plaatje bij van Li, als ze uit haar wintervachtje is, vind je dat een verschil? deze was van vorig jaar:

Ja, ik dacht al dat je het aan haar vacht zag. Ik doe er even een plaatje bij van Li, als ze uit haar wintervachtje is, vind je dat een verschil? deze was van vorig jaar:

Dagmar heeft zeker een mooie leeftijd behaald.
Onze paarden gaan eigenlijk de hele winter het land op maar we hebben dan ook land genoeg. Het stuk dat we gaan hooien mogen ze nu niet meer gebruiken en we doen de paarden nu vooral op de weide waar we binnenkort een stuk van afstaan. Het is alsof de paarden het weten want ze lopen steeds helemaal achteraan te grazen op het stuk dat we straks dus ook niet meer hebben
Onze paarden gaan eigenlijk de hele winter het land op maar we hebben dan ook land genoeg. Het stuk dat we gaan hooien mogen ze nu niet meer gebruiken en we doen de paarden nu vooral op de weide waar we binnenkort een stuk van afstaan. Het is alsof de paarden het weten want ze lopen steeds helemaal achteraan te grazen op het stuk dat we straks dus ook niet meer hebben
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Dat is wel een verschil Pareltje, zomer- of wintervacht bij Li.
@ Anita: Udine is nu de oudste op de Wildkamp. Zij is een shet van bijna 28. Udine is er ook al heel lang.
Flora is de oudste fjord. Zij wordt eind mei 26.
Bij de bak hangt een informatiebord voor alle kinderen die lessen en dat hangt nu helemaal vol met foto's en krantenartikelen van Dagmar. Ze heeft heel wat keren in de krant gestaan. Dat zijn wel leuke herinneringen.
Vandaag hebben Charlotte en ik weer heerlijk buitengereden met Tjico en Odette. Voor het rijden stonden ze samen aan het hek om gepoetst te worden. Toen kwam er een meisje vragen of Tjico en Odette nog wel een keer een kindje wilden.
Ze dacht zeker dat Tjico Fenna's vader is. Echt grappig.
@ Anita: Udine is nu de oudste op de Wildkamp. Zij is een shet van bijna 28. Udine is er ook al heel lang.
Flora is de oudste fjord. Zij wordt eind mei 26.
Bij de bak hangt een informatiebord voor alle kinderen die lessen en dat hangt nu helemaal vol met foto's en krantenartikelen van Dagmar. Ze heeft heel wat keren in de krant gestaan. Dat zijn wel leuke herinneringen.
Vandaag hebben Charlotte en ik weer heerlijk buitengereden met Tjico en Odette. Voor het rijden stonden ze samen aan het hek om gepoetst te worden. Toen kwam er een meisje vragen of Tjico en Odette nog wel een keer een kindje wilden.

Odette&Fenna
- nancy imka
Gister lekker Imka geborsteld, het was er de hele week al niet van gekomen eigenlijk. Omdat ik een beetje een "luie" paardenweek had maar meer omdat ik mn energie meer in de stal erom heen gestoken had. Maar er kwam heel wat haar van dr af zeg pff
Ze vond het wel lekker had ik het idee
En vandaag weer geborsteld en een rondje gewandeld met onze drie musketiers. Ik op Imka en Emy ernaast als handpaard. Maar jeetje wat heeft die me doen verbazen zeg. Ik heb al 12 jaar strijd met Imka als we rijden maar Emy is zo braaf ernaast! Imka loopt altijd maar te drammen en te dribbelen naar huis toe en Emy liep gewoon braaf mee als of het de normaalste zaak van de wereld was
Was echt in love, maar mijn idee was wel hoe kan het in godsnaam dat een 2½ jarige braver is als een bijna 23jarige
Echt geweldig!!!!! Maar dat neemt niet weg dat ik ook stapelgek van Imka ben hoor, het is nou eenmaal gewoon haar gedrag en dat heb ik geaccepteerd en ondanks het drammen is ze verschrikkelijk lief en braaf 

En vandaag weer geborsteld en een rondje gewandeld met onze drie musketiers. Ik op Imka en Emy ernaast als handpaard. Maar jeetje wat heeft die me doen verbazen zeg. Ik heb al 12 jaar strijd met Imka als we rijden maar Emy is zo braaf ernaast! Imka loopt altijd maar te drammen en te dribbelen naar huis toe en Emy liep gewoon braaf mee als of het de normaalste zaak van de wereld was