Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Wij hebben veel plezier in ons B-tjes topic deel 4!

Bericht door kristelhans » zo 09 mei 2010, 19:00

Hee Ber, leuk dat je je weer eens meldt! Haha ja ik spam nogal veel..ik neem me steeds voor om de gemaakte foto's nu maar eens voor mezelf te houden maar dan post ik ze toch...erg he?

Rijden ziet er goed uit zeg! Brave Bo! Bevalt je nieuwe baan wel? En je hebt een FW fleece je aan! Goed man! ;)
Bailey

Bericht door Bailey » zo 09 mei 2010, 19:55

Leuk wat van je te horen Bernadet! Wat doet Bo het braaf, keurig behouden galopje zeg! Dat moet ik Bailey maar eens laten zien, die kan dat echt nog niet in zo'n beschaafd tempo ;)

Tuurlijk kan het ook met een pluk staart van Beer Kristel! Het is geen gek idee om er een klein handeltje in te beginnen misschien, ik vind het harstikke leuk om te doen.
Die manen waar mijn eigen tassles van zijn gemaakt zijn trouwens niet van Bailey (daar komt ECHT geen schaar in, hihi) maar van Bailey's moeder Raya. Toen ik ooit haar lange manen afknipte heb ik die bewaard, nu komen ze mooi van pas. Heeft Bailey een stukje mama bij zich tijdens het rijden, hihi, misschien brengt het geluk ;)

Wat tof dat je schoonzusje het zo leuk vond op Beer! Complimentjes over je paard zijn altijd leuk!
En gelukkig wordt z'n abces minder, heel fijn om te horen.
Ben je nog naar de endurance gaan kijken?

Hier waren vandaag mijn tante en nichtje op bezoek. Nichtje van 14 rijdt ook paard op een manege en heeft toen ik Bailey even had laten werken ook even op hem rondgestapt. Noodgedwongen zonder zadel vandaag, want meneer had een grote kras van een hoef ofzo precies op de singelplek. Was voor haar wel spannend, ze had nog nooit zonder zadel op een paardje gezeten, maar ze vond het heel erg leuk.
Anouska

Bericht door Anouska » zo 09 mei 2010, 21:46

Gefeliciteerd met je WP's Tessa!

Bo loopt netjes Bernadette! Kom je wel weer vaker hier?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » ma 10 mei 2010, 04:33

kijk baby nieuws voor de kleine G !

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 10 mei 2010, 06:16

Ja me baan bevalt echt super goed!

Ik probeer hier wel vaker te komen, en meestal lees ik ook wel mee, maar heb ik geen tijd meer om te reageren...
Komt vanzelf weer met de tijd! :)

Me fw fleece zit heerlijk :)
Maar hij doet het inderdaad erg fijn om het moment, maar we hebben ook elke week les en dit klikt ook super tussen ons 3en..
Ennuh voor bailey is er nog hoop... Wij gingen eerst ook keihard en af en toe alle kanten op... ( al probeert hij dit soms nog wel eens)

Leuk niekie, ga gelijk even kijken :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 10 mei 2010, 06:25

Ooeeh heeft Blos een G-tje? Ga zo meteen kijken!

Sterre, ja ik ben nog naar de endurance wezen kijken en het was super! Heb gewoon mensen aangesproken en dingen gevraagd die ik wilde weten..ook bij de keuringen gekeken..laatste check en de nakeuring en was ook informatief. Leuke sfeer en gezellige mensen.. Heb Orlinde van Jowien hier op FW ook nog even gezien..die deed ook mee!

Goed van je nichtje, zonder zadel op Bailey! Straks wil ze niet meer anders! ;)

Ber: heerlijk dat je baan zo goed bevalt! Wat moet je precies doen?

Ik begin over 20 minuten met een vergadering die tot 12 uur duurt...zoo geen zin in!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 10 mei 2010, 10:06

Ook in dit topic, gefeliciteerd Danique!

www.fitenvitaaldier.nl
Elvina

Bericht door Elvina » ma 10 mei 2010, 17:54

Had gister een heel bericht getypt maar toen viel internet uit :S

Kristel, dat is toch leuk om zo'n compliment te krijgen!

Danique gefeliciteerd!

Watte een knappe Bo, die kan lopen! Alleen is ie soms iets onrustig met zijn hoofd of niet? Wat een mooi setje ook! Dit was trouwens onze eerste wedstrijd pas hoor ;) We zijn nu dus B+2.

Had eigenlijk zondag weer wedstrijd, sta ik niet op de startlijst.. Ik gebeld vandaag, was de lijst al vol.. En heb coupons al weken terug opgestuurd.. Wel jammer, was lekker in de buurt!

Nog even 2 nieuwtjes ;) 1e is dat ik mee doe aan de fjordcup van 12 juni. Super veel zin in! :D
2e is dat ik een trailer heb gekocht van een oom van Mike. Wel een oud ding geloof ik maar onderstel is paar jaar terug helemaal vernieuwd. Moeten alleen nieuwe velgen op en nieuwe wandjes in maar dat kan Mike wel :D

Mag ik nog even spammen met wat foto's die het topic niet gehaald hebben? :P Ben gewoon zo trots op m'n bolletje :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 10 mei 2010, 18:30

Tessa, een trailer!? Hoe gaaf is dat! Heb je al een E rijbewijs? Of heb je een auto waar dat niet mee hoeft? Prachtige foto's ook zeg..jullie zijn echt mooi samen! Ik snap nog steeds niet wat nou het verschil tussen Fjordsport en de Fjordcup..leg maar even uit! ;) En als je dan toch een trailer hebt dan moet je natuurlijk hier een keer komen rijden! Lekker het rustige bos, zonder verkeer in met mijn brave Beer!

edit: even vertellen wat ik heb gedaan.. slappe lach gehad op Beer door zijn stomme gebok! Gek paard.. rijden ging echt super..doorzitten in draf gaat ook steeds beter en in stap en draf is hij nu eigenlijk constant nageeflijk..lekker laag en soms echt te diep maar het knopje doet het aardig goed nu! En toen kwam de galop..hij snapt nu wel goed wat ik van hem verwacht maar dan gaat de trukendoos open haha..ik focus nu op aanspringen en niet bokken..hij heeft een paar beste tikken op zijn reet gehad van me en dan is het ook klaar..kan ze wel goed uitzitten nu..nou ja zitten..ik sta gewoon in de verlichte zit haha.. Morgenmiddag vroeg vrij en dan weer aan de slag.. Ohja, zijn bult was HELEMAAL weg..nog een paar korstjes maar verder echt helemaal niks meer! Zo bizar hoe snel dat is genezen afgelopen dagen!
Elvina

Bericht door Elvina » ma 10 mei 2010, 18:58

Ik niet maar Mike heeft wel een BE rijbewijs. Nu alleen nog een auto om m te trekken :P Haha nee hoor, we kunnen auto van schoonouders lenen of anders misschien een busje huren van kenissen. Heb geen idee hoe het ding eruit ziet, weet alleen dat ie oud is en dat ie opgeknapt moet worden maja daar was de prijs ook naar ;) Wil best een keer bij jou komen rijden hoor, lijkt me wel gaaf! Is alleen zo'n eind met de trailer :P Kom ik wel logeren hoor haha!

Weet ook niet precies wat fjordsport inhoud! Weet alleen dat dit een wedstrijd is die alleen voor fjorden is en die wordt fjordcup genoemd haha! Kan gewoon m'n KNHS proefje rijden :)

Bokkende Beer hihi! Dat wil ik wel eens zien! :D Super dat de bult nu bijna weg is!
Anouska

Bericht door Anouska » ma 10 mei 2010, 19:25

Leuk dat jullie een trailer hebben gekocht Tessa!

Super dat de bult bij Beer weg is Kristel!

Vandaag weer naar de dokter geweest, gaat de laatste weken weer achteruit. Morgen eerst werken en daarna bloedprikken in het ZH. Kan ik vrijdag al bellen voor de uitslagen. Ben zo moe de laatste tijd dat ik bijna elke middag 1,5 uur op de bank lig te slapen, daar moet ik gewoon de tijd voor nemen van mijn lichaam. Ook bij mijn ouders 3 kledingboxen opgehaald zodat ik alvast het e.e.a. in kan pakken. Vanavond Bjørn lekker gepoetst, laat eindelijk z'n laatste haar los. Pppfff, ben weer helemaal kapot! Zo lekker naar bed.

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 10 mei 2010, 19:37

Lekker rustig aan doen Anous! Als je zo moe bent heb je gewoon slaap nodig! Slaap je 's nachts wel goed in een vast ritme? Heb je wel eens Sint Jans Kruid thee geprobeerd? Kun je van AH eigen merk halen en is heeeel fijn..heeft ook een milde werking tegen depressies en bevorderd de nachtrust dus niet alleen het in slaap komen maar vooral het goed uitrusten als je slaapt..weet niet of je andere medicijnen slikt..moet je even vragen of je het van je dokter mag gebruiken..tzijn kruiden maar ze werken dus wel.. Ik heb er zelf veel baat bij gehad!

edit: laat Bjorn nu pas zijn haar los joh!? Wat laat!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » di 11 mei 2010, 09:00

Heee Bernadet, leuk dat je weer langswipt! Super ziet het er uit met die knappe Bo, zeg!! Wat heerlijk dat het zo goed klikt tussen jou en je instructrice, dan ben je echt al op de helft, is zo belangrijk.

Ook die foto's zijn leuk Tessa, ik vind jullie zo'n leuke combinatie! Twee meisje-meisjes bij elkaar, Beauty is heeft echt een merrie uitstraling vind ik! :L
Wat super dat je een trailer hebt zeg, heeerlijk! Als je naar Kristel gaat kun je ook meteen even doorcrossen naar mij!! :wave:

Rustig aan doen Anouska, hopelijk kom je er snel weer bovenop...

Benthe is vandaag jarig! *o/* *o/* :# :#
Vijf jaar alweer, dat monster! :=

Ik ben zo blij dat Benth op een stuk land staat nu. Heerlijk dag en nacht buiten, je ziet d'r gewoon genieten! Rijden is wel lastiger omdat we gewoon een stukje land pakken. Geen omheining of iets dus dan is de verleiding voor haar erg groot om onder me uit te gaan rennen. Is wel een goede oefening want de wedstrijden zijn nu ook op gras.
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 11 mei 2010, 09:19

Haa Marleen! Gefeliciteerd met Benthe! 5 jaar alweer..goed man! Beer is ook bijna jarig...moet nog taart maken! ;) En wat heerlijk dat ze zo lekker op het land staat.. Rijden op gras is idd even wennen.. Ik zag laatst nou bij de Welkoop van die prikbordjes met letters in de aanbieding..misschien een idee? Kun je wel iets van een 'bak' uitzetten..

Ik heb vrijdag weer les en ik heb er zin in! Gisteren ging het rijden zo lekker! Kwam een stalgenoot langs en die had ons voor het laatst een paar weken geleden zien toen Beer nog voor giraffe studeerde en die zei; Zohee, je hebt hem netjes lopen! We gingen net draven, heel beheerst en meneer gaf constant na...heerlijk gevoel! Alleen de galop is nog steeds rodeo..maar goed..komt ook wel denk ik.. voordat hij recht kon draven op eigen benen duurde ook best lang..slome is het! ;) (grapje, hij leert snel!)
Anouska

Bericht door Anouska » di 11 mei 2010, 14:20

Gefeliciteerd met Benthe Marleen!

Bjørn heeft vandaag stalgenoot naar de wei gebracht, de draak. Heb hem er net zelf uitgehaald, toverstaf in de hand en niet eens nodig gehad. Bij ZH hebben ze 6 buisjes bloed afgenomen, ben benieuwd wat eruit komt. Heb de hele dag als hoofdpijn, denk migraine aanval. Zo lekker oogjes dicht op de bank.

Zal vrijdag eens vragen aan de dokter Kris, moet dan toch bellen voor de uitslagen.

www.fitenvitaaldier.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » di 11 mei 2010, 14:42

Bo onrustig in zijn hoofd? mmm valt wel mee, hij is alleen jong en wil alles graag zien :)

@ Kristel... ik ben Auditor hygienebeheersing.... egr naar me zin!

Zow ik ga zo lekker naar me vent toe, gaan we lekker hobbelen :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 11 mei 2010, 15:05

Ber: nu even in het Nederlands haha..wat is dat?

Anous, dat zijn veel buisjes. Ik zal vrijdag voor je duimen!

Ik heb net heerlijk gereden met Beer..schouderbinnenwaarts geoefend...zooo moeilijk! Kwam er achter dat de bijrijder van een stalgenoot instructrice is en zij is zooo rustig en kalm..ze heeft me hele fijne tips gegeven en ze is ook even op Beer gegaan..zag er gaaf uit! Bij haar deed het het wel redelijk gauw, zij was erg duidelijk in haar hulpen maar bij mij nog niet hah..ik vind die hulpen geven zo lastig! Zoveel tegelijk waar je aan moet denken! Maar goed, had op het laatste wel steeds een pasje of 4 dat hij het wel deed dus het beginnetje is er. Dit soort dingen heb ik nog nooit (bewust) gedaan dus we leren nu echt samen! Zo leuk!

Ook nog beide kanten op gegaloppeerd en voor het eerst hele rondjes! Haha rechtsom 1 rondje en linksom 1,5..en maar 1 of 2 bokjes (uitzwiepende benen) dus dat gaat ook de goede kant op.. Hij snapt nu wel wat aangalopperen is dus ik ben al blij! Hij kan echt in een hoek op een beenhulp in de goede galop aanspringen i.p.v. hard draven en scheef lopen en zwiepen met zijn staart.
Morgen is Beerke vrij want ik heb een personeelsuitje..donderdag buitenrit en dan vrijdag les.
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 11 mei 2010, 19:17

Hoi!
Ben een weekje in Griekenland geweest en heb hier niet bijgelezen maar er is wel meer dan genoeg geteut!
Ilonk en Brass hebben tijdens mijn vakantie in Zuidwolde gelogeerd bij Jaël. Binnen 1.5 minuut stond Brass op de trailer met de stang er achter en de klep dicht, helemaal alleen gedaan brave pup.
Vond het uitladen om 22.30 op een donker erf dat je niet kent zonder hek wel spannen met Brass (nog nooit in het donker mee gelopen). Ze vond het dan ook reuze spannend en maakte zich heel groot (1.45, haha) maar was wel braaf.

Toen ik ze zondag weer ging ophalen heeft het laden echter 25 minuten geduurd, ze vond het erf heel spannend waar ze natuurlijk behalve in het donker 1 1/2 week er voor, nog nooit was geweest. Toen ik haar er half in had kwam er natuurlijk nog net weer iemand aan, liet iemand de hond los 'die wel even zou helpen' gingen er mensen met de auto weg etc.
Brass kreeg stress, witte ogen en niet meer helemaal bij de les, ik natuurijk ook wat stress dus de trailer uit, rondje gelopen en toen stond ze er 5 minuten later op.

Ze heeft nu nog even een weekje vakantie en dan mag ze weer aan de bak.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » di 11 mei 2010, 21:44

Oh, lekker, griekenland! Goede tijd om te gaan, ik gok dat je beter weer hebt gehad dan wij hier ;)
Arme Brass, dat ze het toch even eng vond met de trailer en de omstandigheden... maar 25 minuten vind ik harstikke netjes als ze zo overstuur was!

Wat fijn Ber dat je baan zo goed bevalt!

Danique, ook hier gefeli met de kleine G :D

Wat stoer Tessa, een trailer! Wil ik ook 'als ik later groot ben' :P
Beauty is een plaatje om te zien.

Kristel, wat heb je toch een clown van een paard, ik zie het al helemaal voor me; jij met slappe lach en een gek bokkende Beer. Wat enorm goed dat de bult nu weg is!

Gefeliciteerd met Benthe's verjaardag Marleen! Wat heerlijk dat ze die lekker op het land mag vieren. Rijden in het weiland lijkt me inderdaad ook wel lastig...

Anouska, 6 buisjes zijn er best veel. Laten we hopen dat er iets 'praktisch' uitkomt waar je wat aan hebt en mee kunt, want er is niets zo vervelend als je niet lekker voelen maar niet precies weten waar het door komt. Hoop echt dat het je verder helpt.

Ik hang hier lekker op de bank met de laptop op schoot, zware dag gehad vandaag in Utrecht. Afstuderen gaat nu gelukkig wel de goede kant op, maar jeutje, het is geen makkelijk proces zeg. Ik zou zo blij zijn als het allemaal achter de rug is!
Bailey heeft vandaag zichzelf moeten amuseren in de wei, is goed te doen voor hem denk ik zo, met veel groen gras en al z'n vriendjes.
Morgen geef ik mezelf een dagje vrij van verplichtingen en ga ik lekker de hele dag op stal genieten! Bailey mag aangeven wat we gaan doen, ik zie wel waar we zin in hebben als ik daar ben. Heerlijk!
De halsters die ik van mijn vriend gekregen heb voor mijn verjaardag zijn trouwens nog steeds niet binnen, als het nog langer duurt wordt het uit zichzelf een verjaardagskadootje voor Bailey ;)
Elvina

Bericht door Elvina » wo 12 mei 2010, 06:33

Waar studeer je in Utrecht?
Werk nu 3 dagen per week op de Uithof dus misschien kom ik je dan wel tegen ;)
Plaats reactie