We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door Jilly » wo 23 dec 2009, 15:30

Kijk eens aan, dan is Hayco ook familie van Celony en Castor (en van Cyra dus ook?)

Hay's oma is een Myrstein dochter (het zit wel ver maar goed :+ )

Verder is hij ook nog familie van Ciara (via Haugjo) ennuh, verder ga ik even zoeken. :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » wo 23 dec 2009, 16:38

Cyra dr vader is ook een myrstein kind, dus zijn hay en cyr nog dichterbij familie :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ilona

Bericht door Ilona » wo 23 dec 2009, 19:02

Ik dacht het al: we zijn gewoon één happy family! :P :D

Het is wel leuk die overzichten Anita.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 23 dec 2009, 20:09

Orion1996 schreef:Cyra dr vader is ook een myrstein kind, dus zijn hay en cyr nog dichterbij familie :D
Juist ja, ik was even vergeten dat Reinar een Myrstein is. Welkom in de familie, achternichtje 8)7

Pff, heb vandaag m'n laatste kerstinkopen gedaan en dus weer niet bij Hay geraakt. Nu ja, morgenmiddag gedaan. Ga ik lekker nog een paar uurtjes tutten voor ik hier m'n poten onder tafel kan schuiven :D :D
Viv

Bericht door Viv » do 24 dec 2009, 05:55

Nou gister poging gedaan tot bakhupsen. Was meneer het niet helemaal mee eens dat saai rondjes stappen en ging vervolgens fijn discussies aan over welke richting we op zouden gaan. Niet handig met die sneeuw. Dus na minuutje of 15 netjes afgesloten en afgestapt.

Ben die sneeuw nu eigenlijk wel zat.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 24 dec 2009, 09:32

Ik heb gisteren dikkie maar gelongeerd en die ging als een wilde tekeer. Wilde vandaag gaan rijden, maar zat gisteren bij holiday on ice en kreeg weer een flinke migraine aanval. Ben ik er vandaag al van verzekert dat ik niet kan gaan rijden van de napijn in mn kop :S Balen
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 24 dec 2009, 16:09

Orion1996 schreef:Ik heb gisteren dikkie maar gelongeerd en die ging als een wilde tekeer. Wilde vandaag gaan rijden, maar zat gisteren bij holiday on ice en kreeg weer een flinke migraine aanval. Ben ik er vandaag al van verzekert dat ik niet kan gaan rijden van de napijn in mn kop :S Balen
:(:)

Ik ben vandaag toch maar dapper naar Hay gefietst :D en kun je het al raden? Alle paarden zielig op een hoopje "wij hebben geen eten" en Hayco heel handig de sneeuw weg ruimen en grasjes zoeken. Duidelijk de enige koudbloed op stal hihi
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 24 dec 2009, 17:48

Hahahaha zoals het hoort, de fjord vindt altijd eten :D
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » do 24 dec 2009, 18:11

Van mij mag de sneeuw nu ook weer weg zijn, maarja ze voorspellen nu weer ijzel, dan toch liever sneeuw. We zien het allemaal wel. Vandaag weer eens op de scooter gegaan en ja hoor ik ging onderuit. Schelden natuurlijk, zelf was ik er optijd vanaf en mijn scooter gelukkig nergens kapot. Morgen weer even nadenken hoe ik ga, want moet geluk niet tarten natuurlijk :D

Het wordt wel weer tijd dat we wat kunnen gaan doen want Casje begint zich volgens mij toch stiekem best wel te vervelen. Wilde meneer vandaag ff lekker poetsen maar had hij weer in de sneeuw liggen rollen _-:(
Denk even lekker je mannetje te kunnen verwennen, nouja dan maar lekker gezoend :D
Volgens mij wilde hij ff lekker mensenaandacht want ik werd helemaal afgelebberd en als het aan Cas had gelegen had ik nu volgens mij nog in zijn stal gestaan :P
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 26 dec 2009, 12:29

C heeft net de benen genomen met longeren :D

Onze longeerring is heel goed, alleen het midden waar je zelf staat is een mini ijsbaan. Ik lekker aan het rondslingeren aan het halstertje, zetten ze in de bak naast ons een paard buiten. C steekt de staart omhoog, begint als een gek rond te scheren en stopt niet meer. Kon haar niet naar me toe halen want dan ging ze nog harder en kon haar ook niet om trekken want daar was het te glad voor bij mij. Uiteindelijk stapt iemand zo voor haarm dikkie erom heen en weer gassen. 2e keer stopte ze wel, maar gaste daarna weer verder. Ineens springt ze zo de bak uit :D met lijn en al, foetsie.

Wij er maar achteraan gelopen want ze nam echt de benen, staat ze vooraan het terrein, daar had iemand de lijn al vast, maar dikkie was niet van plan zich te laten vangen. Gelukkig gleed ze toen even stevig uit, was zo onder de indruk dat ze toch maar bleef staan. De boef.
Die heeft haar kerstbeweging wel weer gehad :P
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 26 dec 2009, 13:22

Tjonge, die Cyra van jou is wel een draakje he :))

Ik heb het zóó gezien met dit weer, kan het dooien niet wat sneller gaan? Onze wei is een schaatsbaan en idem dito voor de bak, dus het is niet echt veilig om de paarden buiten te laten. Heb echt een hekel aan die dagen dat ze niet buiten kunnen (ook al zijn dat er maar een paar per jaar)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 27 dec 2009, 09:53

Die Cyra van jou is me er wel eentje. Een doorzettertje hoor. En je beschrijft het ook zo prachtig.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 27 dec 2009, 10:05

Springtalentje die Cyra?? :=
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 27 dec 2009, 10:33

Ow ow ow die Cyra toch :D

Van mij mag het vooral heel snel dooien en alles snel opdrogen
Gelukkig heeft Cas de afgelopen dagen wel elke dag ongeveer 1,5 uur buiten kunnen staan op het weilandje. Vanaf vandaag niet meer want door die sneeuw is het land nu supernat.
Naar de bak aan de overkant kunnen we niet want het pad daarheen is een ijsbaan. Gelukkig kan hij dan wel weer in het kleine bakje bij stal en misschien zijn de fietspaden ook weer een beetje om te doen om te wandelen maar dat zie ik vanmiddag wel weer
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 27 dec 2009, 11:06

Nee geen spring talent, zandwal om de longeerbak heen ;) Is niet zo'n mega sprong. De 60 cm van de zadelproef kon ze wel

Zal voor je duimen dat je weer wat met Cas kan doen. 1,5 uur is idd niet veel. Dat wordt een hoop borstelen en knuffelen voor de afleiding. Maakt weer dat ik blij ben met de binnenbak
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 27 dec 2009, 13:55

Vreselijk he Lisette? Hier kunnen ze echt helemaal niet buiten... Gelukkig hebben we nog de kleine binnenbak. Heb ik Hay wat los gelongeerd en heeft hij zich zelf nog wat vermaakt toen ik de stal heb gedaan en m'n kast weer eens uitgemest (was nodig hihi)

Ik heb zo moeten lachen om Hay en z'n nieuwe vriendje :)) (of is het vriendinnetje). Op stal zitten 2 honden, een Berner Sennen en een Sheltie. Beide echt mijn vriend(innet)jes. De Berner is echt zo'n flemer, hangt heel erg aan me, maar als Hay in zicht komt is ze weg :+ de Sheltie niet ontdekte ik vandaag hihi.
Ze stond al de hele tijd met haar kont tegen me aan te schuren en ook toen ik bij Hay in de deuropening stond kwam ze weer af. Hay natuurlijk heeeel nieuwsgierig wat die grijze haarbal wel was. Ging wat met z'n lipje over haar kont en ja hoor, ze waren vertrokken _O- zijn dikke maatjes sinds vandaag haha
Mieke_Cunna
Contacteer:

Bericht door Mieke_Cunna » zo 27 dec 2009, 14:08

Na lange tijd kom ik mij hier ook weer eens melden.
Cun is geloof nog steeds beebie beeb. Luisterd netjes, zowel aan longe als met borstelen. Vind knuffels heeerlijk. Ze heeft het geluk 24/7 buiten te staan waardoor ze haar pubergedrag en chagarijnigheid wel kan botvieren op Moods.
Moods overigens is een echte beschermheer, hij waakt contineu over cun. :L
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » zo 27 dec 2009, 16:54

Tijd niets meer gemeld over mijn ctje, want dat was erg saai. Alleen maar longeren en losgooien. Maar vandaag zijn we weer eens aan de beurt om het uit te schreeuwen van blijdschap. Want er iemand opgezeten *o/* en ze was super braaf! Alicia (mijn helpster) zou vandaag voor het eerst op Crystal gaan hangen. Dus eerst even gelongeerd en toen in de bak opgezadeld. Na 3 keer hangen en rond in de bak gelopen waarbij Crystal dus helemaal niet deed, vond Alicia zelf dat ze er wel op kon gaan zitten. Dus heeft ze dat gedaan en Crystal vond het nog goed ook. We zijn eerst de bak rond gaan stappen waarbij ik Crystal kort vast hield, maar ze liep zo ontspannen dat ik uiteindelijk de longeerlijn langer liet en dat Alicia zelf de hulpen een beetje gaf aan Crystal. En ook daar reageerde ze super op, zelf het stilstaan ging zonder problemen.
Ik ben dus super, super trots op dit meisje omdat ik dus vreselijke bokpartijen had verwacht. Aan de hand en met longeren is ze namelijk geen gemakkelijke tante en dan geeft ze nog al snel een bok weg en dreigt ze me haar achterbenen.
Maar ik denk dat ze net als nobby het rijden geweldig vind.
Dinsdag gaan we weer verder.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 27 dec 2009, 19:23

Wat super van Crystal en jou. Houdt ons op de hoogte hoor :)
En Mieke, long time nog see, maar leuk dat je er weer bij bent hier met Cunna.

ik heb net zo lekker gereden met mijn kale dikkertje. Vanmiddag modelletje Cyra maar even uitgebreid. Nu is hele hals, borst en buik kaal. Ze vond het weer heerlijk dat scheren. En net dus super lief met rijden. Eindelijk niet racen en ze ontspande zelfs een paar keer met haar koppie naar het halsstrekken.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 27 dec 2009, 19:35

Knappe Crystal :))

Cunna nog steeds een braaf C'tje, maar wie weet :D

Je kan wel merken aan Cas dat hij minder beweging krijgt als anders. Ben wel al blij dat hij in ieder geval elke dag 1,5-2 uur naar buiten kon dat is beter dan helemaal niks. De paarden met ijzers konden zo makkelijk het land niet op met al die sneeuw.
Gister waren er een aantal rondjes aan het lopen om het huis en Cas was alleen overgebleven op stal en die vond zichzelf héél zielig. Elke keer als Yessie voorbij kwam hinniken, dus ik toen ik aankwam hem maar gelijk eruit gehaald. Moest eerst zijn voeten uitkrabben maar wat was meneer ongeduldig :D
Ik liep als 2e en meneertje was toch druk. Paard voor hem die af en toe verdween om het hoekje en dan ook nog paarden achter hem. En maar dribbelen en gelukkig verraad hij zichzelf als hij wat wil uit gaan spoken want dat zie je dan aan die hele kop van hem :D
Diegene achter mij maar: Cas je bent een KOUDbloed!!!! :P

Vandaag konden ze helaas niet meer het landje op want dat is door al die sneeuw supernat nu natuurlijk. Naar de grote bak konden we ook niet omdat de weg er naartoe erg glad was dus maar in het kleine bakje gegooid. Ging gelukkig allemaal goed maar is te nat om echt lekker te rennen maar ze hebben in ieder geval weer een frisse neus kunnen halen en waren precies op tijd binnen want 2 min. later begon het te plenzen.
Afbeelding
Gesloten