Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Finn vandaag in de stress van de tractor die heen en weer reed om kuil van de kuilbult te halen en naar de koeienstal te brengen. Druk heen en weer draaien als ik in de buurt was, tot steigeren als ik uit het zicht was.
Ook hij wordt alweer donkerder nu zijn zomervacht tussen de onderwol door komt.
Met Quincy gaat iets beter, maar wat wil je ze krijgt Metacam dus de pijn moet dan aardig weg zijn. Ze krijgt voor tegen de 400 kg iets minder dan ze zwaar is. Sinds vandaag krijgt ze ook weer podocomplex en levercompositum. We houden hoop, al vind ik haar voor mijn gevoel nog niet voldoende verbeterd met de pijnstilling die ze heeft. Maar ze krijgt natuurlijk nu pas wat ondersteunends omdat het vertraging op liep vanwege de pasen.
Ook hij wordt alweer donkerder nu zijn zomervacht tussen de onderwol door komt.
Met Quincy gaat iets beter, maar wat wil je ze krijgt Metacam dus de pijn moet dan aardig weg zijn. Ze krijgt voor tegen de 400 kg iets minder dan ze zwaar is. Sinds vandaag krijgt ze ook weer podocomplex en levercompositum. We houden hoop, al vind ik haar voor mijn gevoel nog niet voldoende verbeterd met de pijnstilling die ze heeft. Maar ze krijgt natuurlijk nu pas wat ondersteunends omdat het vertraging op liep vanwege de pasen.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Metacam kan echt een vertekend beeld geven, het is altijd spannend als ze eraf gaan.. Maar daar hadden we het vanmiddag ook al over..
Ach, Finn in de stress, hihi..
Ach, Finn in de stress, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fugo is woensdag weer geknipt voor het weideseizoen, toevallig kreeg ik smiddags ook post dat ze savonds naar de polder zouden gaan dus lekker gepland om te knippen
. Hij was super braaf en Nienke heeft hem even lekker gepoetst wat hij was erg vies, hij was deze week ook bekapt, dus er helemaal klaar voor
Nu gooide een stier roet in het weideseizoen om uit te breken
en nu moeten ze tot vandaag wachten op de polder in te gaan
. Zal van het weekend weer foto's maken van mijn knappe man, knip foto's komen er ook aan hoor maar mijn kabeltje ligt in mijn auto 

Nu gooide een stier roet in het weideseizoen om uit te breken

dikke knuffel voor quincy! 
en faira 29 mei op les, leuk hoor, doe je een verslagje plaatsen?
en Fugo ziet er weer gelikt uit
ik vond het gisteren appelindeweiweer
maar Ko was zo lief
die liep gewoon lekker mee, dus eens een stukje geoefend met los meelopen (we hebben een heel afgezet pad van/naar de wei en bak dus heel handig daarvoor). ging zo goed! braaf mee los meegelopen naast mij, in de bak even gekroeld en gesnuffeld aan de hindernis (kan je dat eten?
) en toen weer terug 

en faira 29 mei op les, leuk hoor, doe je een verslagje plaatsen?
en Fugo ziet er weer gelikt uit

ik vond het gisteren appelindeweiweer

maar Ko was zo lief

Wolkj: Wat leuk dat je een cursus gaat doen
. Mijn mannen gaan wel beter hoor. Nog wel wat verkouden maar gaat de goede kant op
.
Lindy: Fijn dat het beter gaat
.
Fugo ziet er dus weer goed uit
.
Ik heb vanavond les met Aiden, ben benieuwd
.

Lindy: Fijn dat het beter gaat

Fugo ziet er dus weer goed uit

Ik heb vanavond les met Aiden, ben benieuwd

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Leuke foto, Nadine! Jullie krijgen vast een fijne tijd samen.
Fugo ook weer netjes. Fijn dat hij ook weer naar de wei kan. Het is er ook wel weer voor.
Wolkj: Leuk, zo'n cursus met Faira. Weet je al wat je gaat doen?
Fijn dat het met Quincy iets beter lijkt te gaan. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Fugo ook weer netjes. Fijn dat hij ook weer naar de wei kan. Het is er ook wel weer voor.
Wolkj: Leuk, zo'n cursus met Faira. Weet je al wat je gaat doen?
Fijn dat het met Quincy iets beter lijkt te gaan. Nu maar hopen dat het zo blijft.
Odette&Fenna
Fayah is leuk!
Fatoush is elke morgen groen. Hij ligt 's nachts vreselijk in de poep, net als zijn mama. Hij zal Marga wel missen volgende week, Marga gaat weer naar Timor. Hoop dat ze niet te lang weg blijft
Fatoush is elke morgen groen. Hij ligt 's nachts vreselijk in de poep, net als zijn mama. Hij zal Marga wel missen volgende week, Marga gaat weer naar Timor. Hoop dat ze niet te lang weg blijft
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat een lieve foto's van jullie samen Nadine 
Spannend Ivonne!! Hopen dat het in 1x lukt
Zo op naar Noordbergum en Finnea op de trailer zetten
Ben erg benieuwd wat ze van haar 'nieuwe' stekkie gaat vinden 

Spannend Ivonne!! Hopen dat het in 1x lukt

Zo op naar Noordbergum en Finnea op de trailer zetten

Fatoush heeft het dus niet van een vreemde.
Hopelijk is Marga snel drachtig. Spannend hoor!
Hoe ging de verhuizing van Finnea?
Hopelijk is Marga snel drachtig. Spannend hoor!
Hoe ging de verhuizing van Finnea?
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
De verhuizing ging super! Fin had eerst niet zo'n zin om de trailer op te gaan, het was toch wel erg spannend. We zijn nog een keer opnieuw aan komen lopen en toen stapte ze er met een beetje aanmoediging vrij vlot op
Onderweg hebben we haar niet gehoord, dus dat was super! We hebben haar op het zandpad uitgeladen en daarna aan de hand over het erf richting de bak gelopen. Finnea keek haar ogen uit
Eenmaal in de bak bleef ze in eerste instantie stokstijf staan, ze moest alles zien hihi. Toen ze eenmaal door had dat ze er helemaal alleen stond, begon ze te brullen en toen kwamen Karlien en Woudina vol enthousiasme aangestormd. Ze konden alleen niet bij de bak komen want Anne had het land in tweeën gedeeld, dus draadje los gemaakt en de dames naar voren gehaald. Eerst even stoer doen, maar al gauw kwam de rust erin. Ik heb toen Woudina uit de wei gehaald en Finnea erin gezet. Ze ging gelijk snuffelen met Karlien en na een beetje piepen ging het super 
Finnea helemaal gelukkig dat ze op het gras stond natuurlijk
Alleen Woudina was het er beslist niet mee eens, die was echt boos dat er een indringer op háár territorium was. Ze heeft zich in het begin vrij rustig gehouden, ze hebben zelfs een tijdje alle drie in het land gelopen (Fin & Karlien in het voorste stuk, Woudina alleen in het achterste stuk). Dat leek heel goed te gaan, ze stonden mooi rustig te grazen. Totdat Woudina vond dat Fin een paar keer te dicht bij het draad in de buurt kwam...dus dat leverde een paar karatesprongen op
Finnea had al snel door dat ze beter bij Woudina uit de buurt kon blijven, maar het was Woudina nog niet naar het zin. Vlak voordat ik naar huis zou gaan is ze namelijk tussen/onder twee stroomdraadjes door gekropen (ik heb het niet gezien, maar de draden waren nog heel) en liep ze ineens bij Finnea en Karlien in de wei
Ik heb toen heel snel Woudina uit de wei gehaald, al was ze eerst niet van plan om zich te laten vangen...en heb haar vervolgens voor straf in de bak gezet. Toen werd ze nog bozer
dus heb ik Karlien er maar bij gezet om haar rustig te houden. En toen was het goed 
Finnea kan het allemaal weinig schelen dat ze alleen in de wei staat. Als ze maar gras kan eten!
Morgen maar eens kijken hoe ze de ontmoeting met Yli en Gwynna gaat vinden.

Finnea helemaal gelukkig dat ze op het gras stond natuurlijk

Finnea kan het allemaal weinig schelen dat ze alleen in de wei staat. Als ze maar gras kan eten!

Ze is dus weer terug op haar geboortestek Reinou. Had Anne een plaatsje voor haar vrij?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Het kwam ons allebei wel goed uit Anita, vandaar 
Hier alvast twee foto's van vandaag. Ze spreken wel voor zich gok ik zo

Hier alvast twee foto's van vandaag. Ze spreken wel voor zich gok ik zo

Wat leuk dat Finnea ook weer terug is op haar geboortegrond.
Als je een paar dagen verder bent, zijn ze vast allemaal gewend aan elkaar.
Fenna staat nu weer bij de groep en dat gaat gelukkig goed. Vanmiddag haalde ik Odette eruit, maar dat vond ze niet leuk. Ze was aan het hinniken en aan het rennen. Gelijk kwam de rest er aangestormd, dus toen ging ze toch maar weer grazen.
Ze had het niet eens door dat Odet weer terug was, want af en toe stond ze nog te hinniken, gekke pony.
Als je een paar dagen verder bent, zijn ze vast allemaal gewend aan elkaar.
Fenna staat nu weer bij de groep en dat gaat gelukkig goed. Vanmiddag haalde ik Odette eruit, maar dat vond ze niet leuk. Ze was aan het hinniken en aan het rennen. Gelijk kwam de rest er aangestormd, dus toen ging ze toch maar weer grazen.
Ze had het niet eens door dat Odet weer terug was, want af en toe stond ze nog te hinniken, gekke pony.
Odette&Fenna
leuk dat Finnea weer bij mama staat. Scheelt jou ook een hoop gereis en tijd Reinou.
Baranna 13-5-2006
Fatoush vandaag. Nog een dikke 3 weken, dan wordt hij 2, wat gaat de tijd toch snel

Hier kan je goed zien hoe krom zijn rechtervoorbeen is

Hier kan je goed zien hoe krom zijn rechtervoorbeen is

Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat een prachtige kop heeft Fatoush toch 
Jeetje zijn rechtervoorbeen...dat ziet er idd. niet goed uit
Finnea had haar dag niet helemaal geloof ik. Eerst heb ik al vreselijk ruzie met haar staan maken, omdat ik haar hoeven wilde vijlen en zij niet. Van wie zou ze dat koppige gedoe toch hebben... Het enige verschil is dat Finnea wel op mijn boosheid reageert (ze wordt er nerveus van) terwijl Woudina er niet anders van wordt. Laat ik dat maar als voordeel zien dan
Ik had laatst al verteld dat Finnea zich had vastgerold in het hek. Ik dacht dat er geen dommere actie bestond, maar Finnea heeft zichzelf vandaag al (3 weken later) dubbel en dwars overtroffen. Ze is naast/ half in de badkuip gaan rollen en kreeg het vervolgens voor elkaar om bij het overeind komen met haar hoofd tegen een van de hoeken aan te knallen. Het resultaat: een prachtig gat in haar hoofd. Dat verzin je toch niet? Het mooie is dat ik me nu ook nog schuldig voel omdat er een badkuip in de bak stond, terwijl ieder ander paard snapt waar dat voor is (water drinken/ hooi eten) en je zo'n domme actie simpelweg niet kunt voorzien
Het ziet er werkelijk waar niet uit. Gelukkig is het niet gaan bloeden en waait het zo hard dat er weinig vliegen zijn, maar heb er voor de zekerheid toch maar betadine op gesmeerd. De ontmoeting met Gwynna hebben we maar even uitgesteld. Dinsdag maar verder kijken

Jeetje zijn rechtervoorbeen...dat ziet er idd. niet goed uit

Finnea had haar dag niet helemaal geloof ik. Eerst heb ik al vreselijk ruzie met haar staan maken, omdat ik haar hoeven wilde vijlen en zij niet. Van wie zou ze dat koppige gedoe toch hebben... Het enige verschil is dat Finnea wel op mijn boosheid reageert (ze wordt er nerveus van) terwijl Woudina er niet anders van wordt. Laat ik dat maar als voordeel zien dan

Ik had laatst al verteld dat Finnea zich had vastgerold in het hek. Ik dacht dat er geen dommere actie bestond, maar Finnea heeft zichzelf vandaag al (3 weken later) dubbel en dwars overtroffen. Ze is naast/ half in de badkuip gaan rollen en kreeg het vervolgens voor elkaar om bij het overeind komen met haar hoofd tegen een van de hoeken aan te knallen. Het resultaat: een prachtig gat in haar hoofd. Dat verzin je toch niet? Het mooie is dat ik me nu ook nog schuldig voel omdat er een badkuip in de bak stond, terwijl ieder ander paard snapt waar dat voor is (water drinken/ hooi eten) en je zo'n domme actie simpelweg niet kunt voorzien

Het ziet er werkelijk waar niet uit. Gelukkig is het niet gaan bloeden en waait het zo hard dat er weinig vliegen zijn, maar heb er voor de zekerheid toch maar betadine op gesmeerd. De ontmoeting met Gwynna hebben we maar even uitgesteld. Dinsdag maar verder kijken

- nadinefjorden
Ooh jee wat een actie hihi
Fatoush is echt een plaatje, op deze foto kun je iid goed zijn been zien :-(
Ik ben vandaag weer naar fayah geweest en ze was een beetje stout hihi anna van dani heeft wat mooie plaatjes geschoten
En ik heb voor t eerst geknipt
Fatoush is echt een plaatje, op deze foto kun je iid goed zijn been zien :-(
Ik ben vandaag weer naar fayah geweest en ze was een beetje stout hihi anna van dani heeft wat mooie plaatjes geschoten
En ik heb voor t eerst geknipt

- nadinefjorden
Ennnn heb een dvd en boekje besteld bij equisense, miss dat ik zaterdag naar ermelo ga ziet er goed uit allemaal!
www.equisense.nl
www.equisense.nl
Reinou: Ach Fin weer terug op haar baby plek
. Balen dat moeders haar niet zo aardig vind
....
ow ow ow ow, wat een actie
.
Ivonne: Wat is hij knap
.
Mijn mannen doen het super, ben trots op ze
.
De kans dat mijn mannen op hun geboorte plek terug komen is klein
.

ow ow ow ow, wat een actie

Ivonne: Wat is hij knap

Mijn mannen doen het super, ben trots op ze

De kans dat mijn mannen op hun geboorte plek terug komen is klein

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- nadinefjorden

Dit gaat wel goedkomen met de dressuur

De rest staat bij PP