Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daphne

Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema

Bericht door Daphne » ma 10 jan 2011, 20:36

Ach prima toch Janna? Djimm heeft de eerste 3 jaar van zijn leven ook buiten doorgebracht dat ik hem amper zag en die is er echt niet minder van geworden. Wanneer komt Dieter weer aan huis te staan? Van het voorjaar?

Djimm was idd gelukkig braaf...so far :D Dat geeft idd wel vertrouwen naar het daadwerkelijke beleren toe.

Dani ziet er goed uit zeg! Hopelijk zijn haar beentjes straks ook weer helemaal ok!

Andrea, ik ben net als Anita ook wel benieuwd waar Dakota heen gaat. Naar iemand die hem gaat 'corrigeren'? Of wordt het een andere insteek?
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 10 jan 2011, 20:56

Insteek is om hem zoiezo eens een poosje los te maken van mij, en iemand die totaal vreemd voor hem is met hem te laten werken.
Echt een doel is er niet, we gaan gewoon kijken hoe hij reageert op de omgang van iemand anders,en misschien trek ik daar weer een les uit.
De gene die zich aangeboden heeft vertrouw ik Dakota 100% toe en ben dan ook zeer benieuwd hoe ze het samen gaan doen.
Ik snap jullie nieuwschierigheid maar we houden het liever stil, uiteraard komt er nog een verslag over hoe het gegaan is.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Daphne

Bericht door Daphne » ma 10 jan 2011, 21:22

Begrijpelijk :j Heel veel succes iig zowel voor jou, voor de mysterieuze FW'er en natuurlijk ook voor Dakoot! Wanneer gaat Dakoot op bootcamp?
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 11 jan 2011, 08:56

@ Daphne: het land waar hij nu staat wordt ook al weer wat minder, het ligt daar dus even aan hoe lang dat land het kan volhouden. (en of er nog wat gewisseld moet worden hier en daar). Maar straks als het weer weer wat beter is komt hij denk ik wel weer richting huis.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 12 jan 2011, 16:06

Ben benieuwd, Dreeke, hoe het gaat met Dakoot.

Ik heb Dani maandag weer voor het eerst gereden en nog steeds hetzelfde. Ze gaat nu ook met haar hoofd schuin naar links lopen, zowel op de rechter- als op de linkerhand. Het volgende moment is ze super ontspannen en zakt ze, als ik haar lange teugel geef, gaat haar hoofd helemaal naar de grond en ze briest. Wat is nou wijsheid om te doen? Anders moet de DA eerst maar eens komen kijken bij mij voordat ik daarheen rijd voor een kreupelheidsonderzoek. Misschien is het wel iets heeeel anders.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 12 jan 2011, 19:22

@ Anna: En als jij naar probeert recht te stellen lukt het haar dan wel?
Ik zou even aankijken of dit scheve blijft aanhouden, jonge paarden willen nog wel eens wisselen van buiging in het lichaam. Maar kantelt ze het hoofd echt of doet ze haar hele hals naar links?

Hier vandaag te horen gekregen dat Dieter het goed gedaan heeft op vakantie. Bart is gister wezen inspecteren naar al het grut wat er loopt. Vooral de dames schijnen het erg goed gedaan te hebben. Dieter ook wel maar niet zo goed als Cariena en Delia (maarja die zijn als het goed is ook drachtig), daarnaast zijn die ook iets kleiner en compacter dan hem. Maar hij was in ieder geval mooi gegroeid en daar ging het om!
Giel

Norvyn
Esther

Bericht door Esther » do 13 jan 2011, 04:24

Diona loopt daar toch bij? Of Delia ook??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 13 jan 2011, 09:14

Ene land is Diona, Delia, Cariena en Dieter en het andere land is Easter, Daniel, Foppe en nog een Fauntor-Fje...toch? (al twijfel ik nu over die Fjes)
Geluk is de vrucht van intens werk
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 13 jan 2011, 09:39

janna schreef:@ Anna: En als jij naar probeert recht te stellen lukt het haar dan wel?
Ik zou even aankijken of dit scheve blijft aanhouden, jonge paarden willen nog wel eens wisselen van buiging in het lichaam. Maar kantelt ze het hoofd echt of doet ze haar hele hals naar links?
Van mijn instructeur moet ik haar gekke bekken negeren, maar ik vond het erger dan voorheen. Ik zal het eens proberen. Ze kantelt haar hoofd.

Eigenlijk een beetje zo:
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 13 jan 2011, 10:17

@ Anna: hmmm, dat willen ze ook nog wel eens doen om het evenwicht te kunnen houden. En als dit wel het geval is zou ik toch eens naar haar bekken laten kijken.
Dieter kantelde ook heel licht, maar die scheen dus ook zijn bekken wat gekanteld te hebben en had daardoor ook een blokkade in de lendenwervels.

@ Annabel: Foppe loopt dacht ik nog op het natuurgebied achter Bart samen met de kleinste Sebastian. Fauntur staat wel aan de Matenweg dacht ik.
Giel

Norvyn
Esther

Bericht door Esther » do 13 jan 2011, 11:52

Ah Diona en Delia.. Cariena en Dieter wist ik nog wel..Zit me nu zelfs af te vragen of ik Delia daar niet nog met Bart heen heb gebracht, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 13 jan 2011, 14:44

En hoe is dat dan opgelost Janna? Ze heeft nl keiharde bilspieren waar ze mogelijk last van kan hebben.

Sorry voor de (mogelijke) schijn van desinteresse in de rest van de verhalen, ik vind het wel degelijk interessant wat jullie allemaal doen met de D-tjes, maar ben vooral op mijn werk online en dan kijk ik ff snel! Sorrrrry!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 13 jan 2011, 15:50

@Jan: Ooh..wie loopt er nog meer aan de matenweg dan?

@Anna: Dieter is naar de chiropractor geweest.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 13 jan 2011, 21:47

@ Zussie: Dat oortje staat daar toch bij? (hihi heel duidelijk voor "buitenstaanders" dit :P)

@ Anna: Dieter is in november behandeld door Aimee de Rooij. En heb niet heel veel meer op hem gereden na de behandeling (toen ging hij naar het land en werd het weer slechter), maar toch merkte ik tijdens de keren dat ik erop zat dat hij toch fijner door zijn lichaam kon buigen omdat zijn scheve kant nu ook beter wou mee werken. Doordat hij zijn rechter achterbeen nu beter onder de massa kon zetten, hoefde hij zijn hoofd niet te kantelen om het evenwicht beter te verdelen.
Het is nu bij Dani dan de vraag is het een spierenkwestie of een wervelkwestie. Maar imo kan controleren nooit kwaad, kost wel wat maar dan kan je wel op zoek naar een mogelijke oplossing. ;)
Giel

Norvyn
Esther

Bericht door Esther » vr 14 jan 2011, 04:39

Oortje klopt wel.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 14 jan 2011, 08:10

Ooh ja die vergeet ik steeds..thumbs up :D....hebben we ook nog.
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 14 jan 2011, 13:37

Gisteren 45 minuten erop gezeten, veeeeel gestapt. Dan loopt ze lekker ontspannen. Uiteindelijk in draf ook wel, maar ze is dan wel steeds naar rechts gebogen met haar hele lijf. Springt likns ook niet gelijk goed aan in galop (normaal doet ze dat wel). Ik schrijf nu elke keer als ze wat heeft gedaan op hoe het is gegaan enzo, dan hoop ik dat er een stijgende lijn in zit...
fjorden10

Bericht door fjorden10 » zo 16 jan 2011, 17:46

Vervelend, hoop dat het alleen onbalans is. Wel heerlijk dat je er weer op bent geweest!
Wat een weertje vandaag, lekker zonnig en weinig wind!! Heerlijk met vrienden een buitenrit gemaakt voor het eerst in eeuwen lijkt het wel! Schrikt Dana van, tja een wegkabouter }-) ofzo, dus in galop ervan tussen..... Maakt het wel weer spannend, zo'n ritje. Tussenstop gemaakt bij de bak. De rest van de rit was zij heerlijk ontspannen, maar ik niet meer zo....... 8)7 Nog meer leuke verhalen over frisse D-tjes?
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 17 jan 2011, 09:27

Dani is ook fris. Gisteren wel lekker naar buiten gegaan met haar (erop!). Samen met een KWPN-er die sommige dingen toch ook nog wel spannend vond. Was dus niet echt ontspannen, maar dat komt vanzelf wel!
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 17 jan 2011, 10:57

Janna: fijn dat Dieter het nog steeds naar z'n zin heeft.
Weet je al wanneer hij weer 'terug' komt?

Anna: ik hoop ook voor jullie dat er een stijgende lijn in zit.
Loopt ze onder het zadel ook nog onregelmatig of merk je er niet veel van?

Fjorden: Lekker joh, een buitenrit maken. Jammer dat ze er tussenuit ging, maar ach... Ze is nog jong!

Ik ging gister weer m'n NH oefeningen doen met Dasha. Als ik met m'n wijsvinger heen en weer ga, dan gaat ze achterwaarts. Nu probeerde ik gister om haar achterwaarts over een balkje te sturen, maar dat vond ze toch wel wat eng. Maar toen zette ik haar zo neer, dat ze al halverwege over het balkje stond, zodat ze alleen nog met haar voorbenen over het balkje moest tijdens het aw, en dat ging gelukkig heel goed!
Daarna had ik haar even losgemaakt en gingen we met z'n 2en even spelen (= achter elkaar aan rennen :D)
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Gesloten