Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Vera

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Vera » do 12 mei 2011, 07:29

Pablo schreef:Dames,
Ik heb mijn startkaart aangevraagd en binnen gehad..... En volgende week zondag heb ik de eerste wedstrijd! Ik hoop dat ik voor die tijd allebei de proeven uit mijn hoofd ken. Nu ken ik er 1 uit mijn hoofd.
Een uit mijn hoofd gaat meestal wel, maar 2 wordt wat lastiger, dan haal ik ze vaak door elkaar, vooral als ze op elkaar lijken.
Heb je geen voorlezer/groom?
Yvette en ik zijn volgende week te crossen dus ik kan je ook niet komen helpen anders ben ik het hele weekend weg.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 12 mei 2011, 10:15

Ik heb wel een groom hoor (een heeeeeele goede zelfs). Maar het geeft mij meer rust als ik ze uit mijn hoofd kan. En als het niet lukt met de tweede proef leest ze die wel gewoon voor :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Vera

Bericht door Vera » za 14 mei 2011, 05:29

Pablo schreef:Ik heb wel een groom hoor (een heeeeeele goede zelfs). Maar het geeft mij meer rust als ik ze uit mijn hoofd kan. En als het niet lukt met de tweede proef leest ze die wel gewoon voor :D
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dacht dat ze niet kon, maar nu snap ik het helemaal!
Muis Keurmerrie!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » za 14 mei 2011, 08:28

Zonder groom red ik het nog niet hoor met Miep friemel, niet stilstaan etc :D
Vera

Bericht door Vera » ma 16 mei 2011, 05:17

ja het is natuurlijk een heel anders soort paard. Maar wel gaaf dat je al aan wedstrijden mee kunt doen.
Muis Keurmerrie!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 16 mei 2011, 07:10

Tja, als ze eenmaal voor de kar staat en we gaan, dan is het een superpaard hoor :D Nagenoeg nergens bang voor en heerlijk in het werk. Met haar ben ik echt aan het trainen ipv vechten. Maar verder is het gewoon nog een jong dier. Ze schijnt 's avonds ook haar stal te slopen dus ergens volgende week gaat ze toch maar wel dag en nacht het land in. En ze staat nu alweer op Cavalor Calm....
Vera

Bericht door Vera » di 17 mei 2011, 08:01

haha een echte meid dus!
Muis Keurmerrie!
Jowien

Bericht door Jowien » zo 22 mei 2011, 16:50

Gisteren mijn menbewijs gehaald! Eerste groep in Nederland die examen heeft gedaan! Zie verhaal bij [DB].
Orlinde gedroeg zich echt als een volleerd menpaard. Goed en fijn aan de hulpen, actief en enthousiast maar ook gehoorzaam. En vol vertrouwen, mijn zenuwen waren weg zodra ik op de kar zat en de leidsels op maat had. Wat is dat toch genieten met zo'n pony!
(baasje glimt nog steeds...)
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 22 mei 2011, 18:14

Vandaag wedstrijd gehad, 2 winstpunten!
Joram

Bericht door Joram » zo 22 mei 2011, 18:47

Ik las het, nog gefeliciteerd !

Zal voorstellen.
Ben Joram, en heb sinds ander halve jaar erge leuke Fjord, Tobbe.
Vorige jaar heb ik voor eerst voor kar gehad, maar dat was heel erg slecht gegaan. Ik getraumatiseerd en paard heel weinig vertrouwen meer.
Heb besloten om toen anders te doen, lange lijnen, slepen, schrik training en ik heb de koetsiercursus gevolgd.

Vervolgens samen met de stal eigenaar hele goeie en veilige menwagen gekocht.
Afbeelding
Clever marathon, 4 wielen geremd, verende bok, stuur vertraging, extra grote tree plank en molen rem.

2 weken geleden in en uitspannen geoefend.
Afbeelding

Gisteren is Nada langs gekomen (Zeer ervaren menner die dit jaar klasse 3 gaat starten met haar shetlanders in mendurance). Om te helpen om voor eerst buiten op pad te gaan met Tobbe.
Ging erg goed. Stuk 60km/h weg met druk verkeer, tractors en motorrijders erg spannend. Maar doordat Tobbe tegenwoordig goed aan de hulpen is en de handigheid met Nanda gaat erg goed wanneer Tobbe zo motor voertuig niet vertrouwd. Terug weg heb ik gemend en ging zo goed dat ik besloten heb om vandaag met 2 vrienden als grooms nog een rondje te doen.
Paar keer vond Tobbe autos nogal eng, maar ik had hem zo goed aan de hulpen zodat hij niet al te gekke dingen doet en gaand weg wordt hij ook steeds verkeer makker :) . Was zeer ontspannen rit, en viel mij ook op dat hem dit keer veel minder energie koste dan gisteren.

Plan is om elke week rondje te doen, over 3 weken bij de menclub te starten met lessen, over 3 maanden onze eerst mendurance wedstrijd van 30km.

Oja, Tobbe men ik met een B stang met leidsel in de 2de sleutelgat zodat de kin ketting ook werkt (of wel zelfde bit wat jullie utrechtse noemen met losse scharen ;) ). Onder zadel gebruik ik een ongebroken bus trens. Ik dacht beiden 13,5cm.
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 23 mei 2011, 20:41

Gefeliciteerd Jowien en Roos!! Super prestaties :D

Welkom Joram :D Wat gaaf dat je met Tobbe gaat mennen! Er goed van je dat het je zo goed aanpakt. Daar zul je alleen maar gemak en plezier van hebben. Mooie kar trouwens!! Ik ben ook links en rechts aan het kijken voor een andere. Heb nu ook een Clever en dat bevalt goed ;)

Andor liep de laatste tijd erg fijn. Sinds vorige week leek hij alles vergeten te zijn :S in de les donderdag liep hij ergens wel aan de teugel, alleen hield hij rechts zo ontzettend vast! Helaas kreeg ik het toen niet voor elkaar om hem daarvan af te krijgen. Vandaag was meneertje dus aan de beurt. Zelfde probleem, niet nageven op rechts. Van mijn stalbaas moest ik hem maar eens flink op zijn donder geven (was ook de enige oplossing, onspannen, vragen, ontspannen een uur lang helpt niet) Gelukkig snapte meneer na 1 flinke tik weer wat de bedoeling was. Gek he.. dan komt hun geheugen ineens terug :P Oh.. daarna liep hij echt zooooo lekker!! De leidsels flapperden gewoon helemaal, zo ontspannen :D Woensdag en donderdag nog weer een poging doen en dan zaterdag weer eens een keer een wedstrijd :)
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Joram

Bericht door Joram » di 24 mei 2011, 10:02

Haha, zijn af toe echt boefjes :+
Ydel

Bericht door Ydel » di 24 mei 2011, 10:56

ik heb gister naar een tuig gekeken....
Hoop me nu toch snel ook eens een keer hier te kunnen melden :P
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
roos

Bericht door roos » wo 25 mei 2011, 19:29

Ik vind dat Ekdal zich hier ook moet melden :P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 30 mei 2011, 22:14

Jaa!! Dat was weer een heerlijk dagje mennen zaterdag. Zoals eerder vermeld hadden we weer een wedstrijd. Omdat ik niet te hard door de L wil fietsen (de Hippiade móet echt in de L) hadden we besloten dat Mirthe (nichtje en tevens groom) met Andor mocht starten in de hobbyklasse. We wilden allebei 1 dresuurproef rijden en ik zou dan de vaardigheid er nog bij doen.
Vorige week 3 x met succes dressuurmatig getraind voor de kar. Andor heeft nog wel eens moeite met de nageeflijkheid. En tsja.. t is en blijft een Fjord he :P
Mirthe mocht als eerst starten. Tijdens het inrijden was wel duidelijk dat Andor een goede dag had. Mirthe was zelf ook erg ontspannen (pfff.. ben jaloers op die stille hand van haar!) De dressuurproef ging er netjes. Ze werd beloond met een mooie score van 191 punten! Hiermee werd ze winnaar van de hobbyklasse.

Mirthe tijdens de dressuurproef:
Afbeelding

Daarna was ik aan de beurt. Er waren nog 6 aanspanningen tussen de proeven, erg lang wachten dus. Dat is niet echt bevordelijk voor de motivatie van Andor. Hij liep bij mij ook wel erg lekker, stelling en buiging, zat er allemaal in. Alleen was hij niet zo voorwaarts :S
Maar ook hier wist hij de jury te overtuigen, ik kreeg ook een score van 191 punten! Daarmee werd ik 2e in de L.
De vaardigheid stond erg krap, over de hele dag heeft niemand de barrage gehaald. We waren iets te laat, en ik reed er 2 ballen af. Geen winst dus, maar ik was allang trots op onze dresuurresultaten :D

Ikzelf aant stuur:
Afbeelding

Afbeelding
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Joram

Bericht door Joram » wo 01 jun 2011, 10:28

Wat gaaf dat zo goed ging !
Jowien

Bericht door Jowien » wo 01 jun 2011, 18:25

Wat loopt Andor netjes! Goed gedaan zeg!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 02 jun 2011, 10:02

Ziet er prima uit Marianne. Wat doet Andor het toch netjes.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Joram

Bericht door Joram » vr 03 jun 2011, 22:47

Tobbe heeft ook weer voor de wagen gelopen en ging zo goed :)
Op gegeven moment viel het kwartje bij hem dat in vlotte draf veel makkelijker trekt, waardoor ik nu opeens lekker voorwaartse Fjord heb :D
Alleen in bos nog geschrokken van los lopende schapen, maar voor rest gaat erg goed.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 05 jun 2011, 15:13

Wij hebben vandaag weer wedstrijd gehad. 193 en 188, weer 2 puntjes erbij :D De stand uit 2 wedstrijden B + 4 !
Plaats reactie