Ik las het, nog gefeliciteerd !
Zal voorstellen.
Ben Joram, en heb sinds ander halve jaar erge leuke Fjord, Tobbe.
Vorige jaar heb ik voor eerst voor kar gehad, maar dat was heel erg slecht gegaan. Ik getraumatiseerd en paard heel weinig vertrouwen meer.
Heb besloten om toen anders te doen, lange lijnen, slepen, schrik training en ik heb de koetsiercursus gevolgd.
Vervolgens samen met de stal eigenaar hele goeie en veilige menwagen gekocht.
Clever marathon, 4 wielen geremd, verende bok, stuur vertraging, extra grote tree plank en molen rem.
2 weken geleden in en uitspannen geoefend.
Gisteren is Nada langs gekomen
(Zeer ervaren menner die dit jaar klasse 3 gaat starten met haar shetlanders in mendurance). Om te helpen om voor eerst buiten op pad te gaan met Tobbe.
Ging erg goed. Stuk 60km/h weg met druk verkeer, tractors en motorrijders erg spannend. Maar doordat Tobbe tegenwoordig goed aan de hulpen is en de handigheid met Nanda gaat erg goed wanneer Tobbe zo motor voertuig niet vertrouwd. Terug weg heb ik gemend en ging zo goed dat ik besloten heb om vandaag met 2 vrienden als grooms nog een rondje te doen.
Paar keer vond Tobbe autos nogal eng, maar ik had hem zo goed aan de hulpen zodat hij niet al te gekke dingen doet en gaand weg wordt hij ook steeds verkeer makker

. Was zeer ontspannen rit, en viel mij ook op dat hem dit keer veel minder energie koste dan gisteren.
Plan is om elke week rondje te doen, over 3 weken bij de menclub te starten met lessen, over 3 maanden onze eerst mendurance wedstrijd van 30km.
Oja, Tobbe men ik met een B stang met leidsel in de 2de sleutelgat zodat de kin ketting ook werkt (of wel zelfde bit wat jullie utrechtse noemen met losse scharen

). Onder zadel gebruik ik een ongebroken bus trens. Ik dacht beiden 13,5cm.