Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Evy
Contacteer:

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Evy » do 20 mei 2010, 06:57

Jilly schreef:Positief denken, ze is tenminste wel hard bezig met haar keuze en is niet impulsief. Als ze voor Fopke zou kiezen denk ik wel dat het dan ook echt haar keuze is, niet?

Super leuke foto trouwens!
Ja idd, je heb ook helemaal gelijk :j
Misschien is het alleen maar goed als ze er goed over moet nadenken.
Maar bij alle andere paarden die we verkocht hebben, hadden de kijkers het altijd heel snel besloten. Misschien dat ik hier weer een beetje aan moet wennen :+

Annabel: Dat meen je niet?! Met 6 maanden? Haha, wat een maf beest! 8)7
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Pasja

Bericht door Pasja » do 20 mei 2010, 07:28

Hier waren de heren gisteren losgebroken! Om half 8 m'n moeder aan de telefoon: "'t Peerd is er uut!". Bleek Freyr of Floranth te zijn. Dus gauw de kleren aan en die kant op (gelukkig maar 5 min. met de auto).
Alert buurmeisje dat net met de auto langskwam had ze inmiddels in de stal opgesloten. Draad bekeken: helemaal kapot en zelfs een stekpaal uit de grond! Wat hebben ze gedáán?! De heren stonden lekker rustig in de stal. Hooi gegeven en eerst weer naar huis gegaan, omdat de kinderen nog naar school moesten.
Later weer heen geweest, gewapend met nieuw lint en aan 't stekken gegaan. Een deel van het land ligt tegen de weg en daar zit een sloot tussen. Aan die kant zit alleen nog schapengaas, dus voor de zekerheid daar ook maar een lint bovenlangs gezet. 't Is een flinke sloot, maar ja, je weet nooit hoe gek ze zijn.
Stal uitgemest, heren weer naar buiten. Nou, die waren ineens weer behoorlijk fris. Stonden te hinneken naar een paar merries aan de overkant. Kan 't zijn dat ze die nog interessant vinden als die hengstig zijn ofzo? Even later lagen de jongens samen lekker in de zon te slapen. Ben ik heel rustig naar Freyr toegelopen en bij hem gaan zitten. Kon hem zo lekker achter z'n oren krabben. Heerlijk vond hij dat en ging helemaal plat liggen met z'n hoof bij mij op schoot. Dat gaan we nog es proberen en dan met een fotograaf erbij uiteraard!
Was van plan om nog even te gaan rijden gisterochtend, maar uiteindelijk de hele ochtend met de stekkerij bezig geweest. Ach.. zo erg was 't ook weer niet.
Wel aardig was, dat Wendy me 's middags nog even belde om te horen of alles in orde was met de paarden. Heb haar heel erg bedankt. Paardjes lopen aan een rustige weg, maar d'r had toch van alles kunnen gebeuren. heb ze beide goed nagekeken: geen verwondingen gelukkig. Floranth was trouwens op het erf gebleven en Freyr was gaan buurten. Overal om 't huis lag mest, dus hij is wel goed op verkenning geweest!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 20 mei 2010, 07:55

Haha wat een boefjes :=
Klinkt superlief, dat je zo bij hem kon zitten! Heb dat met Finnea ook een keertje gehad, maar dat gebeurt idd. net als er niemand met camera in de buurt is :+

Even Fin d'r voorpluk showen!
Afbeelding

We gaan natuurlijk voor een zoals die van moeders :))
Afbeelding

Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 20 mei 2010, 08:41

Fijn te lezen dat het goed gaat met m'n knul. Ach en Ferro praat gewoon Nederlands, dus elkaar verstaan zal vast wel loslopen. Drents spreekt hij niet want dat hebben we hem niet geleerd, spreken we zelf ook niet, hahaha.

Mooie foto Eef van Fopke. Kan me voorstellen dat je de verkoop moeilijk vind. Ferro blijft gewoon ons paard en dan is het al moeilijk om hem weg te brengen. Verkocht is verkocht, dat is definitief. Maar ik denk ook wel, als ze nu voor Fopke kiest dan gaat ze ook echt voor haar.

Freyr wordt brutaal nu hij weer thuis is, haha. Hier was het absoluut geen uitbreker. Als het hier gebeurde dan was het Fugo of Finn. Gelukkig niks gebeurd en nu weer veulig in het land.

Finnea is al aardig op weg Reinou met haar voorpluk om net zoiets moois te fabriceren als haar moeder heeft. Ik hoop het voor je.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 20 mei 2010, 08:49

Als hij dan dat plat aantwaarps maar verstaat :P
Nee grapje, dat spreken wij (gelukkig!!) zelf niet!

Onze mannen zijn ook keuring in het AN opgevoed hihi

Finnea's pluk gaat de goeie kant op idd :))
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pasja

Bericht door Pasja » do 20 mei 2010, 09:14

Mooie pluk heeft Fin zeg, wauw!
Ben net weer terug van naarlingvangerij!
Had het vorige bericht nog maar net af of m'n moeder belt me op 't werk: weer 1 van de jongens eruit. GRRRR.
Het was Floranth deze keer. Draad nergens kapot, wel op 1 plek iets los en daar zal hij doorgegaan zijn. Snap nog niet hoe... Sterke jongen hoor. Hij liep steeds naar Pasja en Mickey toe. Halster omgedaan, emmertje biks en vlak voor het weiland gooide hij de ankers uit. Echt geen STAP meer! En daar sta je dan... Even een rukje aan 't halster gegeven en toen stapte meneer opzij op het lint, ja, dom, waar nog stroom op stond. En dan issiesterk!!! Dus hij weer terug naar de dames en ik was weer terug bij af. -:(-
Nog een keer geprobeerd en uiteindelijk is het met veeeeel geduld gelukt om hem weer in 't land te krijgen. Ik voer ze nu hooi bij omdat het stukje waar ze nu staan bijna kaal is. Misschien dat het in een eigen stukje met lekker gras beter gaat? Staan ze wel dichter bij Pasja en Mickey en ik weet niet of dat verstandig is.
Pffff, eerst maar even weer bijkomen.
Esther

Bericht door Esther » do 20 mei 2010, 10:59

Jemig wat een boeven, heb je er wel genoeg stroom op en nergens onderbroken??
Ik hoorde wel dat Theun zijn landje klaar of bijna klaar had..

Wendy belde me gisteren al om jou nummer, ze vertelde al dat de heren aan de wandel waren gegaan.. Kan soms ook lomp gaan met die jonkies.. Heb wel eens gezien dat Elvis en Eachann zo aan het stoeien waren dat Eachann echt vol in het draad viel, hihi.. Sukkel!!
Wel leuk dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden en ik zal op ze letten als ik langs rijd..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » do 20 mei 2010, 11:23

Heb het gisteren echt goed aan elkaar gezet en ik denk dat Floranth ook wel een tik (of meerdere) heeft gehad, omdat hij 't land niet meer in durfde.
Zal mijn broer vragen of hij morgen nog even wil kijken; heeft zo'n handig stroomtest dingetje.
Haha, ja ik vroeg al aan Wendy: heb je 't nummer van mijn moeder gekregen ofzo? Nee, van Esther. Ach ja, natuurlijk!
Hoorde dat bij Ter Schure tussen de middag ook al een paar veulens waren ontsnapt, dus er hangt zeker iets in de lucht in Paasloo (pas maar op!). Zal 't voorjaarsweer wel zijn.
Kan er dus raar aan toe gaan met die kereltjes als ik dat zo lees van Elvis en Eachann. Ben ook nix gewend wat dat betreft!
wolkj

Bericht door wolkj » do 20 mei 2010, 12:25

Wat leuk dat er zo actief wordt gekletst op het moment! ;)

bij ons stond gisteren ook een watersproeier in de wei, maar even met Faira er langs gelopen/nat laten worden. zodat ze dat ook weer kent! ;)

Zijn jullie F-jes al allemaal helemaal verhaart?
Ik dacht dat Faira al zo ver was, maar nu komen pas echt eigenlijk de dons haartjes er af en komt haar donkerdere kleur naar voren! :D Het leek eerst net een schimmel, haha!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Tass

Bericht door Tass » do 20 mei 2010, 12:35

Zo ik kom me ook weer een melden :+.

Evy: Ik snap dat het moeilijk is om die kleine te verkopen hoor :(:). Succes.

Yoline: Wat een mooie voorpluk heeft Fin :o.

Kleine boefjes die ontsnappen :=.

Ferro die lekker hengst is op het land met vriendjes :D.

Met Fiorano gaat het super goed :D. Hij is een ontzettende knuffelkont en leert heel snel, hij vind het ook heel leuk om te leren. Zijn lekker bezig met wandelen en ik wil VD gaan doen met hem :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Pasja

Bericht door Pasja » do 20 mei 2010, 13:23

@Wolkj: Freyr is nog niet helemaal verhaard; zit nog aardig wat op. Floranth is wel helemaal glad, maar dat kan ook komen omdat hij veel op stal heeft gestaan afgelopen winter.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 20 mei 2010, 14:49

Hier zijn Ferro en Flam ook nog niet helemaal verhaard. Fendora is wel al bijna helemaal glad.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 20 mei 2010, 16:30

owow pasja.. jouw jongens halen Kootje truuken uit := :(:) wij hebben nu extra linten en hij blijft er nu eindelijk netjes achter :j

Reinou.. dat gaat de goede kant op zeg die pluk! +:)+

haaai Tass ook weer hier :D

Kootje zit heel raar in zn vacht nu.. sommige plekken bijna helemaal zomervacht en die zijn wit met een zilver gloedje (kwijl.. echt zo mooi :j ) en dan nog wat wintervachtplekken die soort vanille zijn :+
Vriendin was vandaag naar stal geweest en Kootje stond helemaal in überluie Bambistand te soezen met een grote centebak _O- _O- ach ja.. het goede leven he... Als het echt zo warm wordt het weekend ga ik beentjes afspuiten weer eens oefenen :)
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » do 20 mei 2010, 17:21

Wat een leuke foto van Fopke. Lastig he, als je paardjes verkocht moeten worden. Sterkte ermee.

Wat een mooie voorpluk heeft Finnea! Ze gaat haar moeder al behoorlijk achterna.

Fenna is eindelijk aardig door haar vacht heen. Alleen onder haar buik zitten nog wat lange haren. Eerst leek ze heel licht, maar nu wordt ze toch iets donkerder.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 20 mei 2010, 20:13

Finnea heeft idd een pracht kuif!

Finnea en Fatoush zijn beide al lang uit de wintervacht, lekker glad. Scheelt misschien ook dat ze hier de hele winter 's nachts op stal hebben gestaan, goed voer.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anna

Bericht door Anna » vr 21 mei 2010, 00:31

Fugo is ook nog niet helemaal uit zijn wintervacht, komt misschien ook omdat ik heb nu ook niet veel poets, als het straks wat warmer is gaat de borstel weer mee. Hij staat in de polder dag en nacht buiten en heeft geen schuurtje of iets dergelijks waar ze kunnen schuilen voor de regen :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 21 mei 2010, 06:16

ik zet 's morgens de paarden om 7.30 buiten en dan ga ik met Mischa wandelen, lop dan langs de wei. Kan ik even zien wat Fatoush doet bij Marga (heb hem nog niet zien dekken, hebben weinig interesemeer in elkaar) Elke morgen als ik langsloop staan Apollo van 30 en Fatoush net een jaar met elkaar te spelen, zo'n leuk gezicht. Appie maakt dan zelfs nog een bokkesprongetje. Elkaar steeds in de voorbenen bijten, echt ruinen-spel, leuk om te zien dat die ouwe zich zo op z'n gemak voelt bij het jonge grut. Finnea en Marga is kop en kont, kan straks weer opnieuw af gaan spenen :D , niet dat ze bij Marga drinkt, maar ze zijn wel heel gek met elkaar.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 21 mei 2010, 06:19

Klinkt echt gezellig :j
en leuk dat de oude Apollo lekker meespeelt :+:
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 21 mei 2010, 10:41

Hier zijn gisteren Fendora en Flam geknipt. Men wat een bos hebben die meiden, vooral Fendoortje heeft een heel oerwoud. Jeroen knipt normaal altijd droog maar hier moest echt een spuitbusje met water bij komen om het geheel een beetje in het gareel te krijgen voordat de schaar er in kon.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 21 mei 2010, 19:33

Viel Jeroen dus toch nog wel tegen dat ik het met de keuring mag komen doen, hihi..

Fjella is echt aanhankelijk, die houd wel van een knuffel.. Aan de andere kant is ze wel lomp zeg!! Walst gewoon over je heen als ze niet op let en ze kan ook wel een stijfkop zijn..
Vanavond wilde ik haar knippen, ik had ook wel heel gemeen Flower alweer in de wei gezet, en ze stond dus alleen, maar schrapen en draaien.. Ben er maar even van een afstandje naar gaan zitten kijken.. Driftkikkertje..
Toen ze wat kalmeerde snel afgemaakt, het knippen dan, niet het paard, en weer op de wei, ze is nog jong..

Gelukkig is me dit niet vreemd en ik wist het toen ik haar kocht, ze was als veulen als een eigenwijs stuk vreten, hihi..
Maar ik zal haar kort moeten houden..

Verder is ze geweldig hoor, ben superblij met haar!! Ze is lekker knuffelig en niet snel onder de indruk van dingen heb ik het idee..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gesloten