16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bloemetje75

Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4

Bericht door Bloemetje75 » wo 31 okt 2012, 19:02

Jammer zeg dat de dames beenproblemen hebben. Lajke staat al weer niets te doen, de wei is een grote blubberzooi (daar loopt ze wel de hele dag en nacht in rond dus beetje werken moet ze wel), mijn behangavontuur voor de woonkamer werd geen succes, met het oude behang kwam ook het stucwerk af. Dus nu stucadoor over de vloer, overal dozen en vieze witte voetstappen. Woonkamer is onbegaanbaar vanwege de vieze vloer en in het midden staan meubels onder plastic. Vind er even niets aan....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ootje

Bericht door Ootje » wo 31 okt 2012, 19:17

Dat kan ik me goed voorstellen...
Nog even geduld en dan heb je weer een mooie woonkamer. Succes ermee!
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 01 nov 2012, 09:04

Pff zou daar zo tegen op zien dat klussen....

Ahh Emy is trouwens ook wel heel lief hoor maar met zulke dingen is ze zo tja hoe zal ik het omschrijven. Een bulldozer! Ze kijkt dan gewoon echt nergens naar. Eerst liep ze Imka bijna de sloot in. Toen stond ze boven op mijn voet en daarna liep ze Dees ook nog eens ondersteboven hihi. Soms kan ik er wel om lachen maar dit vond ik echt niet tof Im had echt niet de sloot meer uit gekomen best een hoge kant.

Imka krijgt glucosamine extra (of speciaal weet niet precies hoe het heet) geven jullie nog iets om je oudjes te ondersteunen?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 01 nov 2012, 09:27

Nee ik geef Lajke niets extra. Die krijgt hooi, droge boterham, dikke wortel en half schepje muesli. Samen mrt Mette werkt ze een heel pak hooi per dag weg en ze zouden best nog meer lusten. Ik voer het hooi in 5 keer ofzo. Om 7 uur de eerste keer en tussen 21 en 23 uur laatste keer. Als het vriest, krijgen ze wat extra hooi en dan ook wat stro om te knabbelen.
Ik mag zorgen voor
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 01 nov 2012, 09:41

Ik ga de 3 bejaarden van jullie er ook even bij zetten Nanneke. Voor Jenny en Marrit zoek ik even de individuele foto's op die ik een tijd geleden van je gekregen heb want ze moeten natuurlijk persoonlijk voorgesteld worden in de beginpost.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » do 01 nov 2012, 09:49

Ik ga met Foss iets doen wat ik nog nooit heb gedaan een onderdeel wat nog mist in het rijtje van Foss :=
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ootje

Bericht door Ootje » do 01 nov 2012, 19:58

Ga je crosstraining doen met Foss?
Dat zou Odette ook wel wat vinden, denk ik.

Odette krijgt Equisano mushrooms voor haar gebit. Verder eigenlijk niks bijzonders naast bix, hooi en brood.
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » vr 02 nov 2012, 03:39

Ja dat gaan we doen wel bij de puppies maar ik heb er zin in.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 02 nov 2012, 08:30

Ootje schreef:Ga je crosstraining doen met Foss?
Dat zou Odette ook wel wat vinden, denk ik.

Odette krijgt Equisano mushrooms voor haar gebit. Verder eigenlijk niks bijzonders naast bix, hooi en brood.
Zijn dat echt paddestoelen?

Imka krijgt naast de glucosamine verder niks... Ja een klein handje slobber deed normaal lijnzaadmeel voeren voor haar vacht maar weet nooit precies hoeveel water erbij moet en het blijft dan zo plakken dus dacht gooi er een keertje een zakje slobber tegen aan. Maar goed is verder geen voedingssuplement.

Ik heb de paarden de hele week eigenlijk nog niet echt bekeken. Geen zin in, ik kan me er niet toe zetten. Maar wat gaat zo'n oudje dan hard van je af zeg, ze ziet er uit als 30. Vies onder de bagger want ze staan wel iedere dag een uurtje in het weiland om de benen te strekken. En dan die lange haren en dr manen die ik veel te lang had laten groeien... Maar ik ga heel hard mn best doen om haar weer te laten blinken. Even een beetje tot rust komen mn verdriet een plekje geven, en proberen vrede te krijgen met de keuze die ik heb moeten maken met mn moeder om Brenda en dan wil ik me helemaal gaan storten op mn paardjes...

(Ps ze komen niks te kort hoor zorg wel voor hun natje en hun droogje en op dagen dat ik niet kon is Dees geweest niet dat jullie denken dat ze verwaarloost worden het gaat meer om de borstelbeurt ;) )
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 02 nov 2012, 09:04

Kan een poetsbeurt van je paardjes je niet juist rust geven? Voor mij werkt dat hartstikke therapeutisch.

Hier zijn de stucadoors klaar, begint het een beetje schoon te worden (stof overal, overal witte voetstappen en kledders stucmiddel). Ik ga zo even profiteren van de zon en kijken of ik Lajke en Mette weer in geeltjes kan veranderen, die hebben zichzelf een koeienprintje aangemeten.
Ik mag zorgen voor
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 02 nov 2012, 12:58

Je haalt me de woorden uit de mond Marjolein. Je moet juist wel gaan poetsen Nancy, dat verzet je gedachten en geeft een beetje afleiding. Natuurlijk heb je heel veel verdriet nu en de meesten van ons weten wat je nu doormaakt. We hebben het allemaal al wel 1 of meerdere keren meegemaakt dat we een dier verliezen en weten dus hoe zeer dat doet. Maar.......het helpt niet als je in je verdriet blijft hangen, daar komt Brenda niet mee terug. Ga wat doen meisje, ga afleiding zoeken, echt dat helpt je het verdriet een plekje te geven. Het sloopt je als je alleen maar met het verdriet om Brenda bezig bent en je constant afvraagt of je er wel goed aan gedaan hebt.
Je krijgt een spreekwoordelijke 'schop onder je kont' van me. Ga je zinnen verzetten en afleiding zoeken bij je andere dieren, die weten als geen ander hoe ze je moeten troosten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 02 nov 2012, 15:14

Ik met Anita meedoen en schop Nancy ook zachtjes richting de paardjes.

Heeft iemand hier ervaring met een paard welke veel drinkt, veel plast en heeeeeel veel aan zijn himalaya steen likt? Ik weet t ff niet met mijn bolle.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 02 nov 2012, 17:29

Heeft Ros ook een tijdje gehad Roos, die zat toen te hoog met de suikers in zijn bloed. Eten aangepast naar tweede snede hooi, geen brokjes of muesli's meer in verband met veel melasses maar gerst en granen gaan geven. En veel beweging voor afvoeren van de afvalstoffen was het advies wat destijds kreeg. Kan bij Pablo natuurlijk ook wat anders zijn maar veel drinken en plassen zijn daar wel echt de eerste kenmerken van.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 02 nov 2012, 17:43

Emy heeft ook een tijdje heel veel gedronken wij zeiden altijd ze heeft een drankprobleem ;) daarnaast was ze ook gek op dr liksteen en veel plassen zal ze ook wel gedaan hebben.

Ik moet ook meer met de paardjes gaan doen. Zal ze morgen gaan borstelen ;) Ik heb vandaag met Dees ons afdakje opgeruimd zodat beide karren daar kunnen staan. Dus die staan nu lekker droog. Paardjes stonden toch in het weiland lekker te soppen.

Ik begin met Blue nu wel steeds meer lol te krijgen, vandaag ff minder bij de paardjes omdat ik gewoon echt bezig was met andere dingen maar gister en eergister wel gelachen om hem. Gek beest! Vandaag thuis ff met hem aan het dollen geweest dat kon anders nooit omdat Bren hem dan pakte die was nogal uhm jaloers ;)

Heb voor me zelf een mooie ring gekocht met Brenda dr naam erin en de data van afgelopen maandag. Viel nog niet mee een ring te vinden die ik en mooi vond en gewoon altijd kan dragen ivm het naar de paardjes toe gaan.

Maar goed is het 16+ topic dus nog ff over Imka wat een drammer kan dat toch zijn. Zo paniekerig kan ze doen zonder dat er rede toe is. En waarom ze het doet echt werkelijk geen idee. Ze doet het constand als ze uit het weiland gehaald word.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ootje

Bericht door Ootje » vr 02 nov 2012, 18:54

Sterkte Nancy, met het verlies van Brenda.
Paarden zijn inderdaad een goede afleiding, lekker weer gaan poetsen.

Odette d'r spulletje is inderdaad gemaakt van paddestoelen. Het is iets grover dan poeder. Nu maar hopen dat het echt helpt...
Ze eet in ieder geval nog goed, want ze is eigenlijk veel te dik.
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 02 nov 2012, 20:35

Oh oke wat appart dat dat van paddestoelen gemaakt is nog nooit van gehoord!

Ik weet dat blijven hangen in je verdriet niet goed is maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Moet wel, maar vind dat lastig...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » za 03 nov 2012, 17:36

Marijke bedankt voor je ervaring! Ze krijgen nu hooi/voordroog wat eind juli gemaaid is, 2de snede. Dit krijgen ze nu een week. Pablo krijgt nu een beetje nature's best van Pavo, vanaf morgen zet ik m wel op de Dieet mix van Subli. Hij beweegt nu te weinig, baal er echt van maar het is even niet anders. Binnenkort als de bak af is, kan hij die een paar x per week slepen naast het rijden.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 05 nov 2012, 20:54

Mijn oude tuttebol had samen met Mette maar weer eens het voerhok open gemaakt. WOrdt tijd dat er andere deur in komt..... (van de zomer hebben ze zich samen zo een halve dag opgesloten). Denk dat ze wel genoeg brood en muesli hebben gegeten.... nu dus voerton maar weer verhuist naar het tuinhuisje. Kunnen ze er zeker niet bij maar is zo omslachtig voor me.

Verder even geprobeerd boogje terug te knippen, ze waren heel schuldbewust dus stonden netjes stil. Daarna vers zaagmeel in de stal en eens zitten dubben hoe en wat nu slim is voor de nacht. Uiteindelijk besloten om de uitloop af te sluiten zodat ze stal + uitloop hebben. Dat gaan we de rest van de winter maar zo doen snachts. Samen opsluiten in 1 stal zou kunnen maar zie ik even toegevoegde waarde niet van in. Nu hoef ik ook niet te zeulen met emmers water etc.
Ik mag zorgen voor
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 06 nov 2012, 08:26

Maar waarom doe je de uitloop afsluiten dan voor de nacht in de winter? Wij laten ze gewoon in de hele paddock. Of komt dat omdat ze in het voerhok geweest zijn? Wij zijn ook wel eens de hele zondag middag bezig geweest met het opruimen van de bende die ze van ons voerhok gemaakt hadden. Ze hadden alles omgegooit tonnen opgevreten nou ja de inhoudt dan en de rest vertrapt. Wat een krengen kunnen het dan toch wezen he!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 06 nov 2012, 08:35

Vanuit de uitloop komen ze in de wei, die is al een grote blubberzooi. Misschien dat ze wat minder rommel maken als ze alleen stal + uitloop hebben? Ik hoop ook dat het nu eens droog blijft een tijdje dat het kan drogen en ze niet meer steeds in de blubber staan.
Vanmorgen kwam ik achter en lag Mette lekker in de stal, kont in de deuropening dus Lajke kon er ook niet uit.
Ze kunnen nu nog steeds bij het voerhok (hopelijk niet erin). Ik heb 2 stallen en 1 voerhok naast elkaar liggen, daar uitstekend afdak voor met tegels er onder en daarvoor nog meter of 3 a 4 diep met grond/zand als uitloop. 1 stal ligt vol met hooi, andere stal delen ze samen.

Rampen zijn het! Alles open maken en slopen. Nu is het deels mijn fout want ik had de stroom niet op (er lopen al extra stroomdraadjes voor de deur van het voerhok), maar toch, ze moeten maar een andere hobby zoeken dan hokken openmaken. Ze hebben toch elkaar en 2 ballen en wat takken. We hebben ook zo;n ophangende liksteen gehad, vonden ze geen donder aan....
Ik mag zorgen voor
Gesloten