Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14

Bericht door Jilly » wo 01 aug 2012, 11:29

Ilona schreef:Het is wel echt een voordeel dat je een leaseauto hebt. Anders zou je toch nog even nadenken over de afstand met de huidige brandstof prijzen denk ik ;)
Als ik op eigen kosten zou moeten rijden zou het inderdaad wel een groter issue zijn. Dan tel je bovenop de stallingsprijs nog eens minimum een volle tank à 75 euro, alleen voor die verplaatsing... Dan lopen de financiën voor de 'hobby' wel een beeeetje uit de hand haha

Die nieuwe stal klinkt goed Janine. Geen uitrijmogelijkheden zou voor mij geen optie meer zijn, maar ik weet niet hoe jij daar tegenover staat...
Qua grootte van de stal zou ik het delen van de bak nog het minst erge vinden denk ik (tenzij met wachtlijsten zit). Zo'n grote stal is niet echt wat voor mij denk ik, komt toch vaak een hoop geroddel etc. bij kijken wat de sfeer er niet beter op maakt. Heel moeilijk...
De reistijd die van 3 kwartier naar een half uur zou gaan zou ik laten wegvallen, als je dan toch eenmaal aan het rijden bent maakt dat kwartier ook niet zoveel uit denk ik.

Ik ben ooit eens naar een stal gaan kijken (die nu in handen is van die vrouw waar ik zo slecht op pension stond :+ ). Daar hadden ze voor 66 stallen 1 binnenbak en geen buitenbak. Was dus echt op voorhand aanduiden wanneer je wilde rijden. Daar kreeg ik de kriebels van, beetje manegegevoel...
Heb wel gezien dat ze nu een stapmolen en een buitenbak hebben aangelegd, maar wel ten koste van het, al zéér schaarse, weiland. Weet je al meteen wat voor soort mensen het gaat aantrekken :x :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 aug 2012, 13:08

Jouw nieuwe plek klinkt goed Jilly en als de baas je vervoer betaald..........wat wil je dan nog meer zou ik haast zeggen.

De huidige stal van Mieke en Janine zou mijn stal niet zijn afgaande op wat ik er van gehoord en gezien heb op foto's maar als jullie het er wel naar de zin hebben op die blub af en toe na dan, dan zou ik voor een kwartiertje minder reistijd niet gaan verkassen. Biddinghuizen - Meppel is nog niet echt naast de deur, dan kan dat even doorrijden naar Steenwijk er ook wel bij, zeker als je daar prachtig kunt buitenrijden en bij Meppel niet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » wo 01 aug 2012, 13:17

Anita, zou je je paarden bij Bart willen hebben staan? Daar kun je het prima mee vergelijken namelijk ;)
Ctje :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 aug 2012, 13:31

Er hebben wel eens paarden van mij bij Bart gestaan, Ferro dit voorjaar nog.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 aug 2012, 13:34

Anita heeft zelf een wereldplekkie voor d'r paarden :P
Daar kan geen Bart of wie dan ook tegenop ;)
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 aug 2012, 13:35

Nou, zeg dat wel Ilona. Beter kan ik me niet wensen.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » wo 01 aug 2012, 13:38

haha inderdaad, maar goed niet iedereen is zo bevoorrecht ;)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 01 aug 2012, 13:41

Ik denk dat ik gewoon eens naar mijn eigen advies moet luisteren :P
Ik zeg altijd tegen iedereen; bij twijfel niet doen.
Denk dat ik dat ook maar eens moet opvolgen O:)

Denk ook idd dat ik het buitenrijden daar wel ga missen en de rustige sfeer die er hangt.
Dat zal op die andere stal heel anders zijn,daar is altijd iemand.

Naar een beetje minder of meer blub heb ik nooit gekeken.
Dat maakte voor mij niks uit, behalve nu dan....mss eens kijken of er wat te regelen valt ofzo....
En Cindy is hier ook happy, staat in een leuk clubje....en dat is voor mij nog belangrijker dan de blub eigenlijk.

tja...en schoonmoeders woont er wat dichterbij ,ook een voordeel O:)
We hopen natuurlijk dat we over enkele jaren wel kunnen verhuizen en dat word het wss tussen steenwijk/havelte/meppel (+ alles ertussen in)
Laatst gewijzigd door pjotr_nientje op wo 01 aug 2012, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 aug 2012, 13:42

@Mieke, was het maar zo. Ik zou er zelf geen nee tegen zeggen hoor! Haha.
Al mag ik ook niet klagen met hoe Castor en Enzo staan. Hoop dat ze daar dan ook nog heeeeel lang kunnen blijven staan!
Het enige waarvoor ik ze vrijwillig zou verhuizen is voor een mooie plek aan huis ;)
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 aug 2012, 13:45

@Janine, denk dat deze verhuizing niet zo heel veel voordeel voor je met zich mee brengt. Zou het nou om een plekje 10 rijden zijn bij jou thuis vandaan dan zou het misschien anders zijn.
Kunnen ze niet wat verharding aanbrengen in die blubberstukken (of bij de doorgang ofzo)? Of is het daar net teveel blubberstuk voor?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 aug 2012, 13:47

Ik zou het iedereen ook gunnen om het zo voor elkaar te hebben als wij dat hebben. Natuurlijk blijft er altijd wel iets te wensen over maar ik mag echt mijn handjes heel stevig dichtknijpen wat dit onderwerp aangaat.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 aug 2012, 13:51

Ik weet niet of perfect bestaat Anita. Denk dat er altijd wel weer iets is waarvan je denkt dat DAT het perfect maakt :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 aug 2012, 13:55

Bestaat zeker niet volgens mij en dat hoeft ook niet. Als je helemaal niks meer te wensen hebt ben je volgens mij ook niet gelukkig. Er wordt hier tenminste nog steeds aan gewerkt om dingen te verbeteren. Zo bijv. dit voorjaar automatische drinkbakjes gekregen in het land. Scheelt heel veel gesleep met water of met een waterslang.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Mieke

Bericht door Mieke » wo 01 aug 2012, 14:02

Ik zou zelf totaal niet gelukkig zijn op een pension waar alles spik en span is trouwens, ik zie wel eens stallen voorbij komen waar ik nog niet met mn modderlaarzen door het gangpad zou durven lopen :P
Ongedwongen sfeer en relaxedheid vind ik veel belangrijker, we hebben een leuke gezellige club op stal dat scheelt al zoveel plus dat we een van de beste uitrijplekken in omgeving hebben :)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 01 aug 2012, 14:04

Nou, dat is fijn toch Mieke dat jij tevreden bent, houen zo!

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 01 aug 2012, 14:20

Zo'n grote bekakte stal zou ik ook niet in pension willen staan idd!
De paarden thuis hebben lijkt me enerzijds heerlijk, mits je wat faciliteiten hebt en niet enkel een weiland. Maar wij gaan op vakantie, regelmatig weekendjes weg, veel naar vrienden, spontaan daar logeren etc. Dat matcht niet helemaal met dieren thuis :+
Plus dat ik wel van gezelschap houd. Voor de buitenritten, maar ook om gezellig een avond aan de stal te blijven plakken op een zomeravond bv.

Conclusie: voor mij een kleine pensionstal, met genoeg faciliteiten, leuke buitenrijomgeving en leuke mensen, maar niet te druk zodat je ook een keer alleen wat kan freubelen.
Check, check, check denk ik zo :P
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 01 aug 2012, 14:32

haha...Mieke....dan moet je maar niet hier in de polder komen :x
Alleen maar bekakte stallen :=

Ilona; als het idd om 10 min van huis ging,dan wist ik het wel.
Maar helaas is 24/7 weidegang in de polder echt onmogelijk 8)7
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » wo 01 aug 2012, 14:35

Ohja...
Ik moet nadenken over welke stal ik wil.

Er zijn 5 binnenstallen van 3,5 x 3, daar is de tralies vast. Is de bedoeling om daar ooit nog verandering in te brengen, maar dat is niet voor op korte termijn.
Er zijn ook 2 buitenstallen die iets kleiner zijn (3x3?). Dat is met een open bovenkant (mogelijkheid tot sluiten van volle bovendeur)
De binnenstal waren vorige week met de hitte lekker fris, de buitenstallen (soort golfplaat op het dak denk ik) waren niet aangenaam qua temperatuur.
In principe staan ze 's zomers niet op stal, ik weet alleen niet wat voor effect die platen geven als het hard regent oid. Lijkt me veel lawaai.

Hay heeft in beide soorten stallen al gestaan. Vorige stal was met tralies. Hay was daar op stal heel braaf en rustig, maar als er iets gebeurde (was nogal drukke stal) kon hij niet zien natuurlijk. Dat frustreerde hem wel licht denk ik. Plus dat het niet gezellig is.
Op de slechte stal stond hij in een open stal en die deur heeft hij meerdere keren gewoon van de scharnieren gekregen en ontsnapt := op de huidige stalling zijn de stallen ook zo, daar heeft hij maar 2 nachten in gestaan, wel braaf. Denk dat hij die apenfase wel ontgroeid is.

Buiten heeft ook wel het voordeel dat het er rustig is, veel te zien en ook geen kans om over een paard te staan met stalgebreken die hij kan overnemen.
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 aug 2012, 14:50

Inderdaad Anita, als er niks meer te wensen is dan wordt het leven ook wel een sleur volgens mij.
Wat jij noemt Jilly klinkt zeker goed. Ik mis best wel eens de gezelligheid van stalgenootjes. Of hulp bij sommige dingen. Gelukkig kan ik voor hulp nog wel terug vallen op een loonwerker uit de buurt. En rijden kan ik vaak ook nog wel samen met wat vriendinnen uit het dorp.
Een bak hebben we niet, maar mag ik wel gebruiken een halfuurtje stappen verderop. Al vind ik dat vaak te ver om dan ook nog eens serieus aan het werk te gaan in de bak :P

Plek aan huis hoeft inderdaad ook niet de meest ideale oplossing te zijn. Pension waar ook naar de paarden gekeken wordt als je eens een dagje (of meerdere) niet kunt is ook wel prettig.
Zo heeft alles wel zijn voor- en nadelen :j

Conclusie: sta je naar je zin. Blijven staan! Gras bij de buren lijkt altijd groener :D
Tenzij het bij de buren Echt groener is natuurlijk......
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 aug 2012, 14:54

Wat betreft keuze van de stal Jilly. Dat is misschien beter te beoordelen wanneer je het in het echt zou zien (voor ons FW lezers lastig te beoordelen dus ;) ). Ik zou zo ook niet kunnen zeggen waar ik voor zou kiezen.
Buitenstallen klinken mij het beste, maar is dat het ook? Ik weet helemaal niet hoe alles eruit ziet natuurlijk...
Plaats reactie