Hoezee,hoezee,hoezee.....G-tjes topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: Hoezee,hoezee,hoezee.....G-tjes topic deel 2

Bericht door Charret » wo 02 mar 2011, 18:10

Stefje schreef:Hoorde gister van een vriendin dat een meisje die veel kritiek had op mij omdat ik Gerda wou kopen (een Fjord?? een veulen?? wat moet je er mee) zelf een G'tje gekocht heeft. Vond het nogal een beetje krom maar ben gelijk even langs geweest
Hahaha, dat komt zo vaak voor. Toen wij Jouke kochten stond er een stalgenootje bij : "Kan hij alleen maar mooi zijn of ook nog wat anders?"Friezen vond hij maar niks. Bla bla bla. Nu kwam ik hem laatst tegen. Hij mende tegenwoordig..met een Fries. 8)7
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 02 mar 2011, 18:55

kort knippen heef weinig zin bij Guusje, ze heeft gewoon een mega brede zwarte kam..., net als mama Marloes

Kende Daulann je nog Marie Louise?

Vanmiddag met Guusje gewandeld, wat is ze toch lief :L zo makkelijk. Alleen wil Marloes nog niks van haar weten, ze jaagt er veel achteraan, geen idee hoe we dit aan moeten pakken. Ze hebben een héle grote wei, dus ruimte zat. Denk dat het zijn tijd moet hebben
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » wo 02 mar 2011, 20:39

Ik heb gisteren met Ymea gemend, en haar zoon Guus staat nu in een van de opfokboxen. Ymea gaf weinig om alle hinnikjes van de anderen, maar heb het idee dat ze later wel een hinnik van Guus hoorde want toen begon ze ineens terug te hinniken!!

Guusje en Marloes heeft even tijd nodig, ik denk dat dat wel weer komt!! Bente en Jeskim waren ook niet meteen weer vriendinnetjes, maar dat kwam goed en ook Tea en Fjella kunnen wel met elkaar overweg, al is daar niet zoveel band als tussen Bente en Jeskim.. Maar Tea is ook wel kieskeurig hoor, hihi en lang niet zo'n moederkloek als Jeskim!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 03 mar 2011, 19:17

Marloes doet echt supergemeen tegen Guusje. Ze staat nu steeds achterin de wei (Marloes) weigert naar voren te komen, zelfs niet voor biks....
Baranna 13-5-2006

Esther

Bericht door Esther » do 03 mar 2011, 21:30

Ik heb Digai's plekken gewassen met imaverol. Hij heeft zich staan aanstellen!!
Niet dat het wassen vervelend was, nee dat was wel lekker, maar hij kon het niet hebben dat Fjella en Tea niet meegingen naar de poetsplaats, hihi.. Normaal staat hij heerlijk rustig, nu had hij ook Pasja nog naast zich, maar dat was geen liefde op het eerste gezicht..
Hij heeft staan idioten!! Na het wassen hebben Jelly en ik thee gedronken, mocht meneer even lekker op de poetsplek blijven staan.. Hij heeft staan draaien, schrapen zelfs nog een keer steigeren, maar na een poosje gaf hij het dan toch maar op.. Hij begon toch te beseffen dat het niets hielp, hij leert blijkbaar sneller dan Fjella, hihi..
Later stond hij toch ook weer op rust..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » vr 04 mar 2011, 08:20

Lekker mannetje hoor die Daulann! Jammer das Guusje weer uit de kudde is. Ik denk dat Marloes en Guusje idd even de tijd nodig hebben. Komt vast goed!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 04 mar 2011, 08:22

Ik denk ook dat het wel goed komt met Marloes en Guusje, moet even zijn tijd hebben. Nisko deed ook aarstlelijk tegen Anka toen die er net was :o .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Sígur

Bericht door Sígur » za 05 mar 2011, 14:29

Hmn jammer inderdaad dat Guusje weg is :) tis toch wel een mooi plekje zo voor fjordenpuppy's, met z'n allen bij elkaar.

Ik zou morgen naar Siggy gaan, maar er kwam helaas wat tussen... dat gaat nou al drie weken zo, wil hem nu wel weer een keer zien :')
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 05 mar 2011, 18:02

Ik zal mijn G-tje binnenkort ook maar weer eens opzoeken, ben toch wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet...
Amber_

Bericht door Amber_ » za 05 mar 2011, 18:03

Naisven schreef:Ik zal mijn G-tje binnenkort ook maar weer eens opzoeken, ben toch wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet...
*o/* Foto's !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Sígur

Bericht door Sígur » zo 06 mar 2011, 16:39

Ik ben vandaag ook weer even langs Balloo geweest :D was toch wel nieuwsgierig naar mijn ventje... Ze stonden er heerlijk bij in het zonnetje, en voor mij was natuurlijk de vraag of hij me nog wel zou herkennen. Siggy stond helemaal achterin het weiland, liep steeds verder van ons weg (en ik maar roepen...) tot hij me gegeven moment wél hoorde. Toen schoot het koppie omhoog, draaide hij zich op de achterhand om, en kwam al galoperend op mij af stormen. :D Lieeeef! :D Mijn ego ook weer gered...

Weer een heleboel foto's gemaakt, waaronder heel... heel... heel, heel, heel veel knuffelfoto's :') ze zijn en een beetje ehhh... aanhankelijk daar :') dus ik ga nu even aan de slag, en dan even foto's plaatsen van de puppyclub :D
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 06 mar 2011, 17:39

Genista schreef::o durf het bijna niet te zeggen.... maar we hebben zojuist Genista opgemeten, en ik kom toch echt uit op 1.39m.... Hij wordt begin mei 1.
Kan bijna niet wachten tot die dikker wintervacht eraf ... ben zo benieuwd wat er dan onder verschijnt...
ik las je vraag en dacht mijn Géline haalt de 1.40 denk ik al wel. ze is bijna even groot als Lyn die is 1.43m maar wel smaller nog daardoor zie je toch dat ze jong is. en ik blijf maar zeggen die kleine... kunnen we beter de ouwe en de jonge van maken hahah nog even en de kleine is groter dan de grote ;)
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 06 mar 2011, 17:45

gisteren weer een heerlijk ritje gemaakt met de huifkar met lyn. en dan moet Géline thuis blijven...
vorige keer ging ze echt heel erg hinniken en rennen, vloog nog een keertje uit de bocht volgens mn moeder.
Ze keek ons toen ook helemaal na. brokjes niet op..
Gisteren gign het al wat beter begreep ik. Ze keek ons niet na, ging eerst voor de brokjes, ik hoorde haar wel zachtjes hinniken toen we lynda aan het intuigen waren maar onderweg zag ik Géline niet langs het draad staan. Terug wel even, maar had blijkbaar niet door dat we al thuis waren want kwam niet terug naar stal, pas toen ik haar riep na een paar minuutjes. meteen neuzen met Lynda en beetje opgefokt, wat schrikkig. Gelukkig kon Lyn haar gerust stellen.
tja, ze moet het toch leren.

Van de week moest lynda ingeënt worden en Géline maar meteen mee gedaan. maar die liet dat niet zomaar toe. eerst heel keurig halster om en netjes staan. dus dikke complimenten gekregen... maar zodra ze geknepen werd om een stuk nekvel te pakken was het draaien en in de achteruit... uiteindelijk bij poging drie toch gelukt.
grappig om dan het verschil te zien, lynda knipperde nog niet met haar ogen haha
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 07 mar 2011, 11:52

Afgelopen weekend dus een bezoekje gebracht aan de paardjes.
Garfield even gemeten voor zover hij stil wou staan :+ maar hij meet nu ruim 1.30 *o/*
Daarvoor hadden we cindy en garfield los in de bak gedaan.
Echt...wat een showbink is dat zeg :~ :~ en lopen dattie kan :~
Had een prachtfoto van hem,alleen stond peter een beetje in de weg >;)
Cindy hobbelde alleen bij de achterkant,had ze nml net bij het voer weg gehaald O:)
Garfield kon het niet veel schelen en sjeesde de hele bak door met z'n arrogante arabierenloopje en look :~
Even 2 pics;
Afbeelding
Afbeelding

Oja...hij wou cindy nog even laten weten dat hij nog hengst was :=
Cindy moest er niet veel van hebben en heeft hem letterlijk op zijn plaats geschopt en gebeten ~~}>
Daar was hij dus snel klaar mee,maar nog wel steeds proberen uit te dagen om te spelen :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Zinnish
Contacteer:

Bericht door Zinnish » ma 07 mar 2011, 12:58

Jeetje die droogt leuk op, ik heb Garfield natuurlijk bij Bart gezien toen hij net geboren was.
Toen was het nog zo'n frummel, nu is het een echt mannetje aan het worden.
Die tweede foto vind ik echt geweldig dat hane gedrag is toch echt aandoenelijk.
We hebben vandaag wat foto's van onze 3 musketiers gemaakt, zodra ik wat heb zet ik ze er wel op, ze waren knetter met z'n allen.
Ja hoor tis gebeurt ik ben verslaafd aan Fjorden
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 07 mar 2011, 15:31

haha das echt een fjord met kapsones! arabiertje haha
leuk hoor. stoer beestje
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 07 mar 2011, 18:40

Garfield wordt steeds leuker Janine!
Baranna 13-5-2006

Annemarie

Bericht door Annemarie » di 08 mar 2011, 08:09

Garfield kan ik me van de hengstenshow nog wel herinneren. Toen was hij nog naamloos toch en kon je een naam verzinnen? Hij groeit nu goed.

Gaat het al beter met Guusje en Marloes Ivonne?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » di 08 mar 2011, 10:05

Garfield gaat lekker los zo te zien. Dat is altijd leuk om te zien he. :D

Hoe gaat het met Marloes en Guusje? Vanacht is hier het eerste veulentje van dit jaar geboren. 2 wkn te vroeg en ze gaf helemaal geen tekenen. Maar het is een prachtig hengstje geworden. Ik kreeg helemaal de kriebels. Het is al bijna een jaar geleden dat ik in die spanning zat :=
Liefde is..Alies Dragan Jouke
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 08 mar 2011, 10:33

oooh daar is de eerste nieuwe lichting al! sjonge dan zijn de Gtjes niet meer de jongsten. gaat snel!
moet wel spannend geweest zijn als er geen teken van leven komt pfff gelukkig dus alles goed nu?
Gesloten