Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Peertje

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Peertje » vr 11 feb 2011, 22:39

Ha!

Veel plezier morgen Jilly!

Leuk dat je mee gaat doen aan de onderlinge wedstrijd Ilona!
Peer sprong de eerste keer gewoon over de hekjes de ring uit... :+
Wanneer is jouw proef Viv? Succes alvast!

Vandaag voor het eerst sinds begin december weer eens op Peer gereden en het ging een heel stuk beter dan de vorige keer! *o/*
Blijf het 'Fjord rijden' een vak apart vinden, maar heb nu wel het gevoel dat als ik er meer tijd en energie in zou steken dat het allemaal wel goed moet komen met ons als combinatie. Nu Peer nog af en toe los zien te peuteren van Robbert... :D Morgen en zondag weer rijden op het jonkie van mijn instructrice, veel zin in!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » za 12 feb 2011, 06:56

@Ing: idd vergeet niet dat kdies en hay al vanaf hun derde ohz zijn (en kdies ook nog eens voor de wagen loopt in de mendurance dus rechtuit kilometers genoeg lijkt me). Dus zo met 4,5 bijna 5 jaar mag je wel eens wat voltes in galop gaan vragen ;)
Tikje op de buitenschouder ben ik nu ook mee begonnen al boeit hem dat niet veel :=

@Aria: baasje hoeft dat niet meer te leren hoor, die is al vele malen verder dan de poownie op wedstrijdgebied ;)

@ML: Zondag op de manege achter ons. Dus kan ik weer lekker heen wandelen :D

Idd fjorden rijden (en dan ook nog jonge) blijft een vak apart. Ze zijn zo reteslim soms en het is zo lastig om ze voor te blijven. Als jij een oplossing voor het ene hebt bedacht hebben ze alweer een ander geintje uitgevonden :D Ach het houdt je scherp hihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 12 feb 2011, 16:21

Vandaag niks met Corner gedaan,maar op verzoek wat dames op de boerderij bij fam Wijlhuizen geknipt,
Wat een pleeborstels waren dat geworden intussen.
Dus eerst maar grof geknipt en van de week netjes afmaken,en dan ben ik er nog maar aan 2 toegekomen,en een lamme arm verder.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 13 feb 2011, 10:56

Gisteren toch maar niet naar het bos geweest, het weer begon mooi, maar tegen dat ik op stal was werd het zo'n vies weer dat ik maar gauw een rondje bij stal heb gedaan. Nadien m'n vuurdoop gehad met Gidar, weer een nieuwe liefde er bij :L

Vanmorgen weer met Gidar gereden en nu ga ik naar stal om lekker met Hay en stalgenootje naar het bos te gaan!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Peertje

Bericht door Peertje » zo 13 feb 2011, 13:23

Succes vandaag Viv!
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 13 feb 2011, 16:15

Pagina 3 alweer, jullie gaan snel :=

Vandaag dus naar de peerdjes geweest.
Peter heeft cindy gereden en ik bedacht me dat ik er ook wel weer eens op wou.
Prima, zo gezegd zo gedaan en kort daarna zat ik er ,na 2 maanden, er weer eens op :D
Best een vreemd gevoel dan..
Na wat stapwerk toch even een drafje proberen, maar na 2x lange zijde kon ik dat al wel achterwege laten.
Buikje ging wel erg in de weg zitten,en begon het alweer te voelen.
Dus dat blijft voorlopig dus alleen nu maar bij stapwerk voor mij :\

Daarna heeft Lisa de galop nog even geshowd voor mij :)
Dat doet ze toch al best wel goed! :j

Hier het bewijs dat ik er toch even heb opgezeten :D
Afbeelding
Rijbroek maar achterwege gelaten, die zat te hoog en te strak :x
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 13 feb 2011, 16:45

Leuk dat je er weer even op hebt gezeten Janine. Je buik zit nog niet in de weg he?

Heb net weer alle moed bij elkaar geraapt en Dikkie een zadel erop geknald. Ze heeft zich redelijk gedragen, tot we in het dorpie aan de overkant van de weg kwamen en mevrouw met staart in de lucht en een dikke nek liep te blèren en te dribbelen. Mijn god wat heb je dan met je koudbloed een hoop bekijks whaha. Gevaar op de weg hihi. Onderweg naar huis was ze weer wel lief.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Claudje

Bericht door Claudje » zo 13 feb 2011, 17:13

Hihi, die dame van jou toch Anna := Pittige tante!

Die van mij was vandaag ook lekker op dreef, zoals zo'n beetje altijd. Ik had eerst even gelongeerd,
dat deed ze overigens helemaal braaf. Daarna nog even los gedaan met Cuby, het paard van het zusje
van Annemarie (van Anka, Nisko en Gjendra) Dat dier is een héél stuk groter dan Keet zelf, maar ze liet
hem snel even weten dat ze de baas is :D Ze gaf een enorme gil, deed een soort van steiger waarbij
ze eerst haar ene voorbeen en daarna het andere naar hem uitsloeg (heel snel achter elkaar) en toen
liep hij als een klein hondje achter haar aan := Ze hebben nog wel lekker even de benen gestrekt in de
25x60 meter bak, Keet ging al snurkend rond!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 13 feb 2011, 17:13

Orion1996 schreef:Leuk dat je er weer even op hebt gezeten Janine. Je buik zit nog niet in de weg he?
Nou...de hele buik nog niet.
Maar de pijn die ik nu voel wel.
Lig nu ook alweer plat op de bank.
't was me toch net iets teveel van het goeie, dus tot na de bevalling alleen nog maar stapwerk voor mij.

Zal trouwens aan het weer liggen, Cindy was vandaag in het begin ook in een jolige bui :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 13 feb 2011, 18:53

Viv, wel fijn dan dat jij ervaring hebt, maar hij kan maar proberen he :P en succes
pjotr, proficiat :D
klinkt heerlijk Jilly, bosritje! en wat leuk dat je er een G-tje bij hebt dan!

hier springles gehad, ging super! heb meer schrik van een rechtj van 60cm dan een oxer van 60cm, vreemd :? maar Hilly deed het goed, leraar zei dat hij mooie techniek had. Parcourtjes gedaan enz. Gisteren weide omheind, dus nu staan ze iets verder op een grotere wei met veel gras, ik hoop dat we ze niet gaan moeten rollen binnenkort. :+
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » zo 13 feb 2011, 20:31

*o/* *o/* I love my gele Totilas!

Wat was dat beest in ene braaf vandaag, had zeker wat goed te maken na de vorige keer :D
Heb heerlijk genoten van mn wedstrijd en proeven, had niet eens zin om af te stappen :=
Met 173 en 178 naar huis gegaan, echt helemaal top +:)+ (volgens mij 2x 3e plaats maar de uitslag staat nog niet online).

Morgen weer lekker rondje boswandelen met hem voor de ontspanning :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
wendys

Bericht door wendys » zo 13 feb 2011, 23:09

Jeetje bladzijde 3 al, wat kletsen jullie veel zeg :D

@Viv: *o/* Gefeliciteerd!! Super dat hij zo braaf was! Dat winstpuntje is slechts een kwestie van tijd!
@Janine: Fijn dat je weer eens op Cindy hebt gezeten, idd slim om alleen nog maar te stappen. Wat niet meer gaat, dat gaat niet, maar je zit er nog op!
@Anna: Heerlijk he zo'n fjarabier, je zou ze wat! Wel fijn dat je het rustig hebt kunnen afmaken.

Wij zijn hier inmiddels druk aan het oefenen voor de L1, dus niet alleen voltes in galop maar ook op die volte middengalop! Poeh is nog best pittig! Heino wordt er af en toe enorm driftig van en kan dan echt niet normaal meer lopen. Mafkees! Maar we hebben nog even, gepland debuut eind maart, dus nog genoeg oefenweekjes!!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
claudia

Bericht door claudia » ma 14 feb 2011, 06:25

Super viv.

Mijn C-tje deed het gisteren ook weer toppie.
Toch twee weken weer niets gedaan en hop opstappen en rijden. Met opstappen was hij niet braaf maar ben toen maar weer tussen de stal en de muur opgestapt(net als bij Alco) en toen de bak in en dan zijn er geen problemen meer.

Dan is het wel lastig als je alles alleen moet doen. Maar dat geeft niet.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 14 feb 2011, 20:54

Ha, weer leuke C'tjes avonturen gelezen! Springles, bazige merrie, fjord die arabier wilt zijn, buikje in de weg maar toch even gereden, geslaagde wedstrijd, 1te C bijna klaar voor de L en brave hengst(en, de Belgische G ook meegerekent).

Hier nog steeds rustig op C'tjes gebied. Het weidegenootje van Castor staat te koop (geen fjord) en hier komt morgen iemand voor kijken.
Dus daar moest eerst weer even een beetje aandacht aan geschonken worden. Weer op hem gereden voor t eerst sinds 5 maanden. Wat een lieverd. Alsof we gisteren nog geweest waren.
Hopelijk komt morgen een leuk persoon voor Fabio kijken en is er een klik tussen die 2.....
Spannend!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » ma 14 feb 2011, 22:32

Fijn dat het zo goed is gegaan Viv! Zeker na het mengebeuren van laatst! Toppers!

Fijn dat je weer eens op Cindy hebt gezeten Janine!

Sta zelf momenteel stijf van de spierpijn na het 'Peer-rijden' en twee dagen Capone (Poownie). Kwam echt als een hark uit min bed vanmorgen....
Kun je toch wel merken dat je al lang aan de bakrand staat...
Viv

Bericht door Viv » di 15 feb 2011, 06:16

Nou Andy heeft straks weer les met de sleep. Zaterdag aan de lange lijnen gelopen en dat ging super. We hebben zn bit ook even beetje verbouwd met bitringen en van dat leer om zn mondstuk. Lag meteen veel rustiger volgens Andy.

Donderdag weer dressuurles. Mijnheertje mag dus lekker aan de bak deze week :D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 15 feb 2011, 06:52

Dat gaat rap he ML, ik heb deze winter vooral wat gestapt buiten en na 2 dagen flink aan de bak voelde ik ook al m'n spieren weer zitten :+

Oh Fabio te koop, da's toch dat donkerbruine/zwarte paard waar wel eens foto's van voorbij zijn gekomen?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 15 feb 2011, 07:45

Wat fijn Ilona! dat is toch best een lange tijd, 5maand.
Peertje, dan heb je goed gewerkt he :P maar leuk toch, dat je zo druk bezig kunt zijn.
Viv, ben je aan het leren voor de koets ook? Of heb je de bak gesleept? :o?

Gisteren avond 7springbalken en 4staanders gaan halen, heel goed materiaal allemaal en voor een klein prijsje van een vriendin. Nu kunnen we dus echt hard gaan trainen ook op springgebied in de piste van de buurvrouw. Super is dat gewoon. En de buurvrouw vind het ook allemaal geen probleem :D
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 feb 2011, 09:22

Klopt Jilly. Deze knappe bruine:
Afbeelding
We hebben er mooi weer bij vandaag in ieder geval!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 15 feb 2011, 09:56

Aria: kdies is al 2e van Nl aangespannen (bestgaand aangespannen en mendurance) dus dat kannie wel. Allen menongelukje gehad dus weer even vertrouwen terugkrijgen..
Afbeelding
Plaats reactie