Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!
Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4
Het leidse land ken ik niet Nancy. Ik heb eigelijk altijd de Keerhoeve
- nancy imka
Ik zat ook altijd bij de keerhoeve maar ik heb er met Imka een mindere ervaring gehad. Nou ja een mindere ze waren uitgedokterd met Imka en ik was het daar niet mee eens. Dus toen ben ik naar een andere kliniek gegaan in wassenaar, de raaphorst. Maar om die nou helemaal te laten komen voor een prikje of allerdaagse dingen dus toen heb ik ze van het leidse land een keer laten komen en ik vind het fijne artsen!
Vandaag schrok ik toch wel van Emy. Dr hoofdje ziet er echt niet uit. Ze heeft twee dagen zonder masker gestaan en dat ging super weinig tot geen vliegen maar omdat het vandaag weer warm zou worden heb ik hem gister weer om gedaan. Dr hele hoofdje was kapot, dr ogen ontstoken helemaal rood en pusserig. Ik weet niet wat ik eraan moet doen hoor. Ik heb het schoongemaakt met gekookt water en de wondjes ingesmeerd met dik zinkzalf maar op een of andere manier komen er vliegen onder ofzo. Hoop dat het masker van Vivian wel goed gaat passen anders zit ik echt met mn handen in het haar. Dan moet ik haar overdag maar binnen gaan zetten ofzo
Vandaag schrok ik toch wel van Emy. Dr hoofdje ziet er echt niet uit. Ze heeft twee dagen zonder masker gestaan en dat ging super weinig tot geen vliegen maar omdat het vandaag weer warm zou worden heb ik hem gister weer om gedaan. Dr hele hoofdje was kapot, dr ogen ontstoken helemaal rood en pusserig. Ik weet niet wat ik eraan moet doen hoor. Ik heb het schoongemaakt met gekookt water en de wondjes ingesmeerd met dik zinkzalf maar op een of andere manier komen er vliegen onder ofzo. Hoop dat het masker van Vivian wel goed gaat passen anders zit ik echt met mn handen in het haar. Dan moet ik haar overdag maar binnen gaan zetten ofzo
En klei op de wondjes smeren Nancy, helpt ook goed!
IK denk dat je bij iedere kliniek goede en minder goede ervaringen hebt....!
Zie jullie morgen!
IK denk dat je bij iedere kliniek goede en minder goede ervaringen hebt....!
Zie jullie morgen!
Wij zijn goedddddd
De E'tjes hebben zich goed gedragen in Lisse.....!!!!
Ekdal 35 punten, allemaal 7's....nou onze dag kan niet meer stuk!!!!!!
Was erg gezellig!

De E'tjes hebben zich goed gedragen in Lisse.....!!!!
Ekdal 35 punten, allemaal 7's....nou onze dag kan niet meer stuk!!!!!!
Was erg gezellig!
Zit Ekdal fotos te kijken van vorig jaar dat ik hem ging komen en de daarop volgende maanden....wat is hij veranderd!!! van lelijk zielig eendje tot stoere fjord !
Het is zo stil hier...iedereen weggewaaid?
nee te druk met moe zijn wegens een zwangerschap, lol
en we zijn onze voorbereidingen aan het treffen voor de keuring op 4 september
Jalenka moet er morgen aan geloven, training op voorbrengen
en we zijn onze voorbereidingen aan het treffen voor de keuring op 4 september
Jalenka moet er morgen aan geloven, training op voorbrengen

Je moet de eer van het E'tjes wel hoog houden he....aangezien er volgens mij alleen maar A premies zijn 
Komt goed, hopelijk hoeven jullie niet zoveel rondjes te lopen....

Komt goed, hopelijk hoeven jullie niet zoveel rondjes te lopen....

vrees er een beetje voor eigenlijk
zal eerste keer met ons op verplaatsing zijn
en dan haar bokvoet, denk dat ze daar zwaar op zullen afrekenen
vandaag heeft Jalenka geoefend op het voorbrengen en ze deed het beter dan verwacht
we hebben geoefend op een plaats waar zij zelf niet op haar gemak is en dit viel goed mee,
parkeren ging goed, lopen ook, stop ook, ze stopt keimooi op de achterhand
(hebben er complimenten voor gekregen van de stalgenoot die helpt voorbrengen)
dus morgen heeft ze nog eens oefening en dan volgende week nog een laatste keer en dan is het keuring he
heb enkele foto's getrokken, een van geparkeerd en dan van het draven en denk dat ze wel redelijk ruim liep dus dat heeft ze toch al mee
we zien wel, voor mij is het voor de ervaring, niet voor de jeste, al droom ik wel op redelijke punten (35)
zal eerste keer met ons op verplaatsing zijn
en dan haar bokvoet, denk dat ze daar zwaar op zullen afrekenen
vandaag heeft Jalenka geoefend op het voorbrengen en ze deed het beter dan verwacht
we hebben geoefend op een plaats waar zij zelf niet op haar gemak is en dit viel goed mee,
parkeren ging goed, lopen ook, stop ook, ze stopt keimooi op de achterhand

dus morgen heeft ze nog eens oefening en dan volgende week nog een laatste keer en dan is het keuring he
heb enkele foto's getrokken, een van geparkeerd en dan van het draven en denk dat ze wel redelijk ruim liep dus dat heeft ze toch al mee
we zien wel, voor mij is het voor de ervaring, niet voor de jeste, al droom ik wel op redelijke punten (35)
Paardjes staat zeker tot het weekend wel even in de nieuwe paddock,deze is gelijk ingewijd haha..Land is verschrikkelijk nat en buiten dat is het super slecht voor Imka haar hoefjes momenteel dus besloten om ze even in de paddock te houden.Onze dijken vinden het ook niet zo leuk die paardenhoefjes.
Ze staan dus lekker droog met heerlijk pluk hooi.Elvis begon gelijk te rollen in ze stal.
Doet je wel gelijk weer denken aan de aankomende winter hoor,paardjes op stal,nat buiten.Mag van mij wel snel weer ophouden
Ze staan dus lekker droog met heerlijk pluk hooi.Elvis begon gelijk te rollen in ze stal.
Doet je wel gelijk weer denken aan de aankomende winter hoor,paardjes op stal,nat buiten.Mag van mij wel snel weer ophouden

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

vandaag terug geoefend voor de keuring, lol
we zijn geobsedeerd
ging weer super, ze heeft zelfs de bedoeling al goed door, kalm op korte zijdes draven, volle bak op lange zijde en mooi blijven staan aan jury
hoop dat ze het even goed doet op de keuring als op de training, maar zoals het er nu naar uitziet zullen we ze wel kunnen voorstellen
juist zal ze niet met een hoofdstel of gewoon halster voorgebracht worden
maar met een fluo touwhalster waar madam super op reageert
liever controle dan een pony die wegloopt met je, dat ze daar maar doorkijken
we zijn geobsedeerd
ging weer super, ze heeft zelfs de bedoeling al goed door, kalm op korte zijdes draven, volle bak op lange zijde en mooi blijven staan aan jury
hoop dat ze het even goed doet op de keuring als op de training, maar zoals het er nu naar uitziet zullen we ze wel kunnen voorstellen

juist zal ze niet met een hoofdstel of gewoon halster voorgebracht worden
maar met een fluo touwhalster waar madam super op reageert
liever controle dan een pony die wegloopt met je, dat ze daar maar doorkijken
Flower is vanavond weer thuis gekomen..
We hebben het geweten zeg!! Ze kreeg echt een hartelijk welkom van Jeskim, NOT!!
Flower gedroeg zich ook lichtelijk onmogelijk hoor.. Jeskim liet duidelijk weten dat Flower nieuw was en Jeskim de baas, maar Flower bleef er maar naar toe lopen.. Het was ook niet zo dat de boodschap niet overkwam, maar de kleine dame had er duidelijk lak aan!!
Ze is ook vreselijk hengstig op het moment en dus wat plakken en meppen en gillen..
Op een gegeven moment stond ze in de hoek van het weiland bij de drinkbakken, zijn speciekuipen. Jeskim kwam er aan om haar weg te jagen en Flower dacht, oei, wegwezen!! Er was nog maar één uitgang, over de drinkbak, dus springen maar!!
Madam had alleen niet door dat er nog een tweede volle speciekuip achter stond, hihi.. Er middenin!!
Er was gelukkig niets aan de hand dus Wendy en ik gierden het uit!!
Sukkel!!!!!
We hebben het geweten zeg!! Ze kreeg echt een hartelijk welkom van Jeskim, NOT!!
Flower gedroeg zich ook lichtelijk onmogelijk hoor.. Jeskim liet duidelijk weten dat Flower nieuw was en Jeskim de baas, maar Flower bleef er maar naar toe lopen.. Het was ook niet zo dat de boodschap niet overkwam, maar de kleine dame had er duidelijk lak aan!!
Ze is ook vreselijk hengstig op het moment en dus wat plakken en meppen en gillen..
Op een gegeven moment stond ze in de hoek van het weiland bij de drinkbakken, zijn speciekuipen. Jeskim kwam er aan om haar weg te jagen en Flower dacht, oei, wegwezen!! Er was nog maar één uitgang, over de drinkbak, dus springen maar!!
Madam had alleen niet door dat er nog een tweede volle speciekuip achter stond, hihi.. Er middenin!!
Er was gelukkig niets aan de hand dus Wendy en ik gierden het uit!!
Sukkel!!!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Ik heb vanavond alle staarten maar gewassen.Evita heeft wat kriebels gehad en ik ben bang dat Biélla ook niet bevorderlijk is voor de staarten 

Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Hmm Die flower!
Hopelijk valt het mee bij Evita!
Zo ik ben trots!
De fotos van Lisse die Janna heeft gemaakt zijn gaafffff! Heb hier ook nog fotos liggen die mijn vader heeft gemaakt..topic volgt!
Hopelijk valt het mee bij Evita!
Zo ik ben trots!
De fotos van Lisse die Janna heeft gemaakt zijn gaafffff! Heb hier ook nog fotos liggen die mijn vader heeft gemaakt..topic volgt!
-
Heb net t topic gezien met de foto's van in Lisse.
Zijn echt hele mooie plaatjes geworden
Proficiat met jullie resultaten.
Hoe viel het mee? Waren de E-tjes braaf? Zou dat met Jack ook graag n keertje willen doen...
Heb ook t idee dat Jack aan t groeien is : eerst kwam hij met moeite boven t deurtje van zijn nieuwe, grote stal maar nu heeft hij echt al wat meer overschot. Ook zijn billen & kont zijn veel meer gevormd ondertussen...
Ik vraag me af of jullie al wat met jullie E-tjes doen ondertussen?
Dan bedoel ik hoofdstel indoen of zo, ... ik hou het voorlopig op elke dag voetjes afspoelen en ns n keertje borstelen omdat ik niets durf forceren.
Zijn echt hele mooie plaatjes geworden

Proficiat met jullie resultaten.
Hoe viel het mee? Waren de E-tjes braaf? Zou dat met Jack ook graag n keertje willen doen...
Heb ook t idee dat Jack aan t groeien is : eerst kwam hij met moeite boven t deurtje van zijn nieuwe, grote stal maar nu heeft hij echt al wat meer overschot. Ook zijn billen & kont zijn veel meer gevormd ondertussen...
Ik vraag me af of jullie al wat met jullie E-tjes doen ondertussen?
Dan bedoel ik hoofdstel indoen of zo, ... ik hou het voorlopig op elke dag voetjes afspoelen en ns n keertje borstelen omdat ik niets durf forceren.
-
Wij doen niets extra's met Evita. Rondom de keuring pakken we haar wat meer om te oefenen, maar voor de rest niets extra's. Gewoon eens poetsen. Het enige wat we wel wat meer aan het doen zijn, is het stilstaan. Als ik haar poets, moet ze blijven staan, maar dat lukt nog niet zo best. Een bit of zo komt er voorlopig niet in.
Ik twijfel alleen of ik er straks al een dek op leg. Zouden jullie dat doen?
Ik twijfel alleen of ik er straks al een dek op leg. Zouden jullie dat doen?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
veel gebeurt er nog niet met jalenka
poetsen, voorbreng training met Leslie (gewoon om geen flater te slaan volgende zaterdag)
zadelgewenning heeft ze al eens gehad, doet ze toch niks op, ga er dus niet snel mee terug mee af komen, ze is toch niet onder de indruk
hoofdstel heeft ze nog niet om gehad, wel een touwhoofdstel en touwhalster. Maar echt hoofdstel met bit, nee, hangt wel klaar maar komt er nooit van om het haar te passen (is zo'n peopchique dat ik voor Githa gekocht heb van Kieffer maar dat Githa zelf maar 2 keer aan heeft gehad)
voor de rest krijgt ze puppytraining, keertje longeren in roundpen (eens in de 2 weken dus niet zo belastend, gewoon om stemhulpen te leren)
hier staan ze op de weide vandaag
ging ze naar de weide doen en leslie liep weg, en Jalenka ging al mee in een mooie nette draf
dat oefenen voor het voorbrengen heeft precies effect, ze loopt al gelijk mee met Leslie, zonder commando
volgende vrijdag wordt het een hele namiddag paarden wassen en kuisen, en al eens haar op de trailer zetten
zodat we zaterdag vroeg en op tijd kunnen vertrekken
poetsen, voorbreng training met Leslie (gewoon om geen flater te slaan volgende zaterdag)
zadelgewenning heeft ze al eens gehad, doet ze toch niks op, ga er dus niet snel mee terug mee af komen, ze is toch niet onder de indruk
hoofdstel heeft ze nog niet om gehad, wel een touwhoofdstel en touwhalster. Maar echt hoofdstel met bit, nee, hangt wel klaar maar komt er nooit van om het haar te passen (is zo'n peopchique dat ik voor Githa gekocht heb van Kieffer maar dat Githa zelf maar 2 keer aan heeft gehad)
voor de rest krijgt ze puppytraining, keertje longeren in roundpen (eens in de 2 weken dus niet zo belastend, gewoon om stemhulpen te leren)
hier staan ze op de weide vandaag
ging ze naar de weide doen en leslie liep weg, en Jalenka ging al mee in een mooie nette draf
dat oefenen voor het voorbrengen heeft precies effect, ze loopt al gelijk mee met Leslie, zonder commando
volgende vrijdag wordt het een hele namiddag paarden wassen en kuisen, en al eens haar op de trailer zetten
zodat we zaterdag vroeg en op tijd kunnen vertrekken
Leslie wilt er eigenlijk ook al een deken opleggen
ik vind dat zonde van het geld eigenlijk, ze zijn nog niet volgroeid en je moet na 1 seizoen toch een ander deken kopen
goed wij bestellen wel altijd zo dat het nog goedkoper is dan in de ruiterzaak maar dan nog, ..
we zijn er nog niet aan uit, Githa krijgt haar 100g wel op tegen midden of eind september (daar wordt wel nog een extra winterdeken voor aangeschaft zodat we geen 2 of 3 dekens overeen moeten leggen, maardie zal wel niet veel meer groeien)
ik vind dat zonde van het geld eigenlijk, ze zijn nog niet volgroeid en je moet na 1 seizoen toch een ander deken kopen
goed wij bestellen wel altijd zo dat het nog goedkoper is dan in de ruiterzaak maar dan nog, ..
we zijn er nog niet aan uit, Githa krijgt haar 100g wel op tegen midden of eind september (daar wordt wel nog een extra winterdeken voor aangeschaft zodat we geen 2 of 3 dekens overeen moeten leggen, maardie zal wel niet veel meer groeien)
Eros heeft nu 2/3 x bitje in gehad, maar hij reageerde er helemaal niet op.
Hoofdstel in, halster dr overheen en we zijn wat gaan wandelen.
Eros is nu bijna 2,5jr en krijg van alle kanten naar mijn hoofd geslingerd dat ik nu wel kan beginnnen met inrijden, maar ik vind het gewoon zielig nog, tis nog echt mijn ''baby''
.
Ik ben zoiezo wel van plan om hem lekker te laten staan tot na de winter. Wij hebben geen bak, zijn altijd afhankelijk van het weer, mogen wel in het land rijden en longeren, maar in de winter zal dat vaak té nat zijn, te hard van het vriezen...
Verder zijn we een beetje speels begonnen met lange lijnen (aan het halster). Maar daar heb je echt een hulp bij nodig, aangezien meneer niet wil lopen als er niemand naast loopt
Dus dan ben ik afhankelijk van iemand anders, dus ook dit staat op ene laag pitje.
Voor de rest, lekker wandelen, spelen, poetsen, fietsen..
En de rest?

Eros is nu bijna 2,5jr en krijg van alle kanten naar mijn hoofd geslingerd dat ik nu wel kan beginnnen met inrijden, maar ik vind het gewoon zielig nog, tis nog echt mijn ''baby''

Ik ben zoiezo wel van plan om hem lekker te laten staan tot na de winter. Wij hebben geen bak, zijn altijd afhankelijk van het weer, mogen wel in het land rijden en longeren, maar in de winter zal dat vaak té nat zijn, te hard van het vriezen...
Verder zijn we een beetje speels begonnen met lange lijnen (aan het halster). Maar daar heb je echt een hulp bij nodig, aangezien meneer niet wil lopen als er niemand naast loopt

Voor de rest, lekker wandelen, spelen, poetsen, fietsen..

En de rest?
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

- nancy imka
Ik doe met Emy nog niks, alleen borstelen zo nu en dan. En af en toe eens een stukje fietsen. Ze heeft wel een keertje een bitje ingehad maar dat was meer een beetje pesten omdat ze altijd zo vervelend staan te doen als ik met Imka bezig ben toen zei ik oh wil je ook even nou kom maar dan ze willen immers altijd alles vastpakken en in hun mond houden bij ons... Verder heb ik er nog nooit iets mee gedaan. En ook mn hoofdstel nooit meer ingedaan aangezien ze dan ook meteen je bit neusriem sperriem en het liefst de teugels er ook nog bij nemen in de mond hihi