Betekenis van jullie fjordennaam?
- rocky&moby
Re: Betekenis van jullie fjordennaam?
Lophanthus?? volgens mij was het gekuifde bloem of iets.. ik heb het ooit wel eens opgezocht. Dianthus/helianthus (mama/zus) het zijn allemaal bloemennamen en de meeste zijn anjers. ( dianthus natuurlijk de meeste bekende maar de lophnathus zoek ik nog altijd )
Daan(tje) is vernoemd naar de zoon van Bart. Het komt van Daniël en dat betekent "God is mijn rechter".
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Het betekent ook niets, ja dat ze geboren is op Fjordhestegard, want daar eindigen ze allemaal op -gard...Anna_Dani schreef:Gillian heet eigenlijk Ringgard (en op Ringgard is niks te vinden, alleen een Iers beveiligingsbedrijf haha). Ik denk zelf dat het bestaat uit Ring (ring) en Gard (guard), dus de ringbeschermer whahaha!

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
Tja, eigenlijk is het een schrijffout volgens mij Fabienne. Het was idd de bedoeling dat ze zou heten als de bloem, maar volgens mij wisten ze niet hoe goed hoe dit te schrijven.Fabienne-Fotografie schreef:azalia is afgeleid van Azalea en dat is een bloem. een rhododendron azalea. mijn pony heet dus bloempje!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Haha ja inderdaad. Gil is trouwens een mannetjeyvette schreef:Het betekent ook niets, ja dat ze geboren is op Fjordhestegard, want daar eindigen ze allemaal op -gard...Anna_Dani schreef:Gillian heet eigenlijk Ringgard (en op Ringgard is niks te vinden, alleen een Iers beveiligingsbedrijf haha). Ik denk zelf dat het bestaat uit Ring (ring) en Gard (guard), dus de ringbeschermer whahaha!

Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Alies is gewoon een Nederlandse meisjesnaam en staat voor "van nobele afkomst" Klopt dus helemaal 
En Sandra is een Griekse meisjesnaam en staat voor "Helper van mensity"

En Sandra is een Griekse meisjesnaam en staat voor "Helper van mensity"
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Naisven was eigenlijk bedoeld als Nice Sven, maar werd dus fonetisch opgeschreven...
Kjeld had zijn stoere Scandinavische naam al toen hij kwam, dus die hebben we zo gehouden...
Floor en Fleur heetten ook al zo toen ik ze kreeg en toen Floor dus een merrieveulentje kreeg werd dat logischerwijs Flower...
Kjeld had zijn stoere Scandinavische naam al toen hij kwam, dus die hebben we zo gehouden...
Floor en Fleur heetten ook al zo toen ik ze kreeg en toen Floor dus een merrieveulentje kreeg werd dat logischerwijs Flower...
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Damaris is Grieks voor kalfje en Finnea is een stadje in Ierland 

Yuri heet officieel Pom en die naam is natuurlijk afgeleid van de fokker, meneer van Pommeren. Vind dat wel grappig 
Flash is iets van bliksem ofzo?
Sharon is afgeleid van een pony die op de manege staat, zijn heeft shaa ron maar mijn meisje spreek je echt uit als sherrun.
Betekenis geen idee.

Flash is iets van bliksem ofzo?
Sharon is afgeleid van een pony die op de manege staat, zijn heeft shaa ron maar mijn meisje spreek je echt uit als sherrun.
Betekenis geen idee.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Eros is een Griekse jongensnaam.
De betekenis van de naam is ''god van liefde''.
De betekenis van de naam is ''god van liefde''.
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

- svennieboy
wat grappig nooit aan gedacht om mijn paard zijn naam eens uit te pluizen
wat een leuke omschrijvingen van al die namen
Kan ik jammer genoeg weinig aan toevoegen Sven betekent niet zo veel
Voor zover ik net eens gegoogeld heb
maar vind de naam super bij mijn stoere kerel passen
wat een leuke omschrijvingen van al die namen
Kan ik jammer genoeg weinig aan toevoegen Sven betekent niet zo veel
Voor zover ik net eens gegoogeld heb
maar vind de naam super bij mijn stoere kerel passen
Startgerechtigd voor de L1
We gaan ervoor!!!!!
We gaan ervoor!!!!!
Ik heb enkele namen bekeken en kom dan op de volgende betekenissen. Misschien zit ik er helemaal naast maar toch...
Amber@ sonstral betekent niet zonnestraal. Zon is in het Noors "sol" en straal is in het Noors "strale" (met cirkeltje op de -a-). Ik denk dat het geen betekenis heeft. Maar het doet je wel denken aan zonnestraal.
Svennieboy@: Sven(n) betekend "gezel". "Gezel" betekent makker of reisgenoot. Is dus een hele mooie naam.
Yvette@ het kan ook zijn.......ringgard; een gard (eigenlijk met cirkeltje op de -a-) is een boerderij of een hof. Ring is als bijvoegelijknaamwoord niet zo'n super positief maar betekent óók, rond of kring. Dus Ringgard zou kunnen zijn: hof dat rond is/ boerderij (en) in een kring.
Naisven@ Kjeld (spreek uit als [chjeld] zou afkomstig kunnen zijn van Kjelde en dat betekent bron of oorsprong.
Amber@ sonstral betekent niet zonnestraal. Zon is in het Noors "sol" en straal is in het Noors "strale" (met cirkeltje op de -a-). Ik denk dat het geen betekenis heeft. Maar het doet je wel denken aan zonnestraal.
Svennieboy@: Sven(n) betekend "gezel". "Gezel" betekent makker of reisgenoot. Is dus een hele mooie naam.
Yvette@ het kan ook zijn.......ringgard; een gard (eigenlijk met cirkeltje op de -a-) is een boerderij of een hof. Ring is als bijvoegelijknaamwoord niet zo'n super positief maar betekent óók, rond of kring. Dus Ringgard zou kunnen zijn: hof dat rond is/ boerderij (en) in een kring.
Naisven@ Kjeld (spreek uit als [chjeld] zou afkomstig kunnen zijn van Kjelde en dat betekent bron of oorsprong.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Ook ik heb even gezocht maar Zanielle betekent helemaal niks. Op google is ook niks te vinden over mijn naam. Dus Zanielle en ik hebben allebei pech...onze namen hebben geen betekenis.
Zanielle Manus x Jolster
Kampioen merries met predikaat 2011 Rolde
Dagkampioen Rolde 2011
http://www.staldolfing.nl
Kampioen merries met predikaat 2011 Rolde
Dagkampioen Rolde 2011
http://www.staldolfing.nl
Cyra is een afrikaanse meisjesnaam die Onttroond betekend, maar of ze haar met die betekenis een naam hebben gegeven denk ik niet
Orion is de machtige jager (reus) uit Boeotie, zoon van Poseidon, die de Pleiaden achtervolgt. Hij wordt door Artemis gedood, uit minnejaloezie of nadat hij haar Nimfen heeft aangerand. Na zijn dood wordt hij als sterrenbeeld (Orion) aan de hemel geplaatst. Orion is, naast misschien de Grote Beer, het helderste en mooiste sterrenbeeld aan de hemel
Orion is de machtige jager (reus) uit Boeotie, zoon van Poseidon, die de Pleiaden achtervolgt. Hij wordt door Artemis gedood, uit minnejaloezie of nadat hij haar Nimfen heeft aangerand. Na zijn dood wordt hij als sterrenbeeld (Orion) aan de hemel geplaatst. Orion is, naast misschien de Grote Beer, het helderste en mooiste sterrenbeeld aan de hemel

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Orion1996 schreef:Orion is, naast misschien de Grote Beer, het helderste en mooiste sterrenbeeld aan de hemel
Dat is pas een prachtig naam. Heb ik eigenlijk nooit zo aan gedacht.
Vlin betekent helemaal niets, nada, noppes, ingenting. Vind ik erg jammer. Ik ben van de namen met betekenissen. In het Noors bestaan volgens mij niet eens woorden die beginnen met Vl....
All that we see
All that we seem
All that we seem
-
Ik weet dat de fokker van Zanielle vaak probeert namen uit zijn familie te gebruiken. Ws hadden ze geen Zanielle, maar mss wel een Danielle en heeft hij de D verandert in een Z.Karien_24 schreef:Ook ik heb even gezocht maar Zanielle betekent helemaal niks. Op google is ook niks te vinden over mijn naam. Dus Zanielle en ik hebben allebei pech...onze namen hebben geen betekenis.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
Ringgard betekent in zoverre iets dat Gard tuin in het Noors is.
Fjordhestgard staat voor fjordenpaardentuin.
Sonstral klopt niet met het Noors, maar wel met het Duits.
Nina betekent rein/zuiver, genadig/lieflijk, maar deze naam komt ook in haar stamboom al voor.
Zhellie was afgeleid van een van de andere paarden bij Nijend.
Kjaere betekent lief in het Noors en voor het stamboek is daar EK voorgeplakt.
Fjellko is opgebouwd uit 2 delen: Fjell betekent rots en ko is er achteraan geplakt.
Fjordhestgard staat voor fjordenpaardentuin.
Sonstral klopt niet met het Noors, maar wel met het Duits.
Nina betekent rein/zuiver, genadig/lieflijk, maar deze naam komt ook in haar stamboom al voor.
Zhellie was afgeleid van een van de andere paarden bij Nijend.
Kjaere betekent lief in het Noors en voor het stamboek is daar EK voorgeplakt.
Fjellko is opgebouwd uit 2 delen: Fjell betekent rots en ko is er achteraan geplakt.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Paula heette al zo. Heeft volgens mij geen bijzondere betekenis, al is het bij mij wel Paulus (de bos/cross-kabouter) geworden
Haar eerste merrieveulen heb ik Ynde genoemd, het Noorse woord voor 'houden van' . Elske klinkt vervolgens heel Nederlands, maar is ook Noors voor 'liefde', dus we houden het in dezelfde geest (al gaat dat met de G niet meer lukken). Haar verworpen hengstveulen had Deutz geheten, naar de trekkers, maar ook vanwege de stoere naam.
Aliena is genoemd naar haar merriestam (Cariena-Pauliena van van de Berg) en dat heb ik zelf ook bij Eliene aangehouden. Ook hier is de G alleen geen ideale letter...

Haar eerste merrieveulen heb ik Ynde genoemd, het Noorse woord voor 'houden van' . Elske klinkt vervolgens heel Nederlands, maar is ook Noors voor 'liefde', dus we houden het in dezelfde geest (al gaat dat met de G niet meer lukken). Haar verworpen hengstveulen had Deutz geheten, naar de trekkers, maar ook vanwege de stoere naam.
Aliena is genoemd naar haar merriestam (Cariena-Pauliena van van de Berg) en dat heb ik zelf ook bij Eliene aangehouden. Ook hier is de G alleen geen ideale letter...
Vlin liep in de kudde en toen ze daar werden gespeend werden ze ook gechipt en geregistreerd. Die veulens hadden geen namen en voor het paspoort moest dat dus wel. Maureen heeft toen al die veulens namen gegeven en dat moest toen met een V.Jankeke schreef:Orion1996 schreef:Orion is, naast misschien de Grote Beer, het helderste en mooiste sterrenbeeld aan de hemel
Dat is pas een prachtig naam. Heb ik eigenlijk nooit zo aan gedacht.
Vlin betekent helemaal niets, nada, noppes, ingenting. Vind ik erg jammer. Ik ben van de namen met betekenissen. In het Noors bestaan volgens mij niet eens woorden die beginnen met Vl....
Vandaar dat wij toen Vlin en Vlim hadden

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
[quote="claudia] Vlin liep in de kudde en toen ze daar werden gespeend werden ze ook gechipt en geregistreerd. Die veulens hadden geen namen en voor het paspoort moest dat dus wel. Maureen heeft toen al die veulens namen gegeven en dat moest toen met een V.
[/quote]
Weet ik toch Claudia. Ik vind Vlin ook echt een mooie naam. Hij hoort ook bij hem en ik zal hem ook niet veranderen. (een nadeel is dat je deze naam niet heel hard kunt roepen, dan komt er altijd een schorre piep uit
).
Vaak noemen we hem ook Vlinnie (zo'n Italiaanse mafia naam) of Vlinska (met een cirkeltje op de-a-), dat klinkt dan een beetje Noors
.

Weet ik toch Claudia. Ik vind Vlin ook echt een mooie naam. Hij hoort ook bij hem en ik zal hem ook niet veranderen. (een nadeel is dat je deze naam niet heel hard kunt roepen, dan komt er altijd een schorre piep uit

Vaak noemen we hem ook Vlinnie (zo'n Italiaanse mafia naam) of Vlinska (met een cirkeltje op de-a-), dat klinkt dan een beetje Noors

All that we see
All that we seem
All that we seem