A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » ma 15 okt 2007, 18:47

Ondertussen is iedereen dus wel bezig met hun A'tje dus :D

Ik ben nu lichtelijk aan het trainen voor zadelproef en zit te denken om Anka
ook te scheren. Eerst vond ik haar vacht niet erg dik, maar na Olga te hebben
geschoren weet ik wel beter :P

Anka wordt iig al wel wat vlotter, met aanspringen in de galop af en toe nog
een bokje, maar dat is een stuk minder geworden. Balans in de galop zelf
wordt ook beter, maar daar oefenen we niet zo veel mee.
Ze is verder wel in elke gang nagevelijk, soms een beetje té. Dus wij
oefenen veel op hals strekken :)
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Charret

Bericht door Charret » ma 15 okt 2007, 20:30

Alies gaan we morgen of anders overmorgen voor het eerst longeren met zadeltje. Ik ben zo benieuwd. Ze kent het zadel, maar neit echt op haar wanneer ze zelf ook beweegt. Vind het wel leuk zo hoor om te lezen wat jullie allemaal doen en hoe. Echt wel interessant.
Hoe veel A'tjes zijn er eigenlijk op fw?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 15 okt 2007, 21:28

Als ik dit zo lees, krijg ik ook zo'n zin om te gaan rijden en dus ook inrijden!! Maar ja, dat gaat nog even niet. Nog even wachten.
@Charret. Wij doen vaak voor de eerste keer het zadel erop en ze dan los laten. Ze kunnen nogal eens alle kanten inschieten en dan zit je longeerlijn ws erg in de weg! Als ze eenmaal aan dat fladderende zadel en beugels is gewend, kun je ze alsnog aan de longeerlijn doen.
En ook ik gebruik mijn stem met benen tijdens inrijden (al is het nu wel erg lang geleden dat ik dat heb gedaan). Vind het ook wel een beetje eng, maar ja we zien dan wel weer. Op den duur gaat de stem er toch vanaf en opnog langere duur ook minder gaan werken met mijn benen.
Ik heb Ronan ingereden terwijl ik op een erg traag paard op de manege reed en ik dus erg hard moest werken met mijn benen. En zo had ik Ronan dus ook ingereden. Gelukkig heb ik dat terug kunnen draaien en hoef ik nu soms maar te denken dat ik bijv in galop wil en gaat hij al.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 16 okt 2007, 07:03

Annelisa is zadelmak gemaakt zonder gebruik te maken van een longeerlijn..sowieso longeren we altijd zonder longeerlijn, maar d.m.v. de bak af te zetten en gebruik te maken van je stem- en lichaamshulpen. Werkt erg goed!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
_*iDj*_

Bericht door _*iDj*_ » di 16 okt 2007, 10:38

Ik heb ook niet echt gelongeerd, alleen de eerste keer dat ze zadel op kreeg geloof ik.
Beenhulpen heb ik aangeleerd door het gewoon te doen en als dat niet werkte stem gebruiken.
:L Harma :L : Yerxes x Hjerter Knaegt
Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend
:+: Heedy (2011) & Isis (2012): Harma x Carlito
Charret

Bericht door Charret » di 16 okt 2007, 10:50

Ik longeer Alies ook bijna altijd los. Ik heb haar nu al met al denk ik 5 of 6 keer aan de lijn gehad.
Ik wilde wel dat ze dat ook zou leren gezien je soms niet anders kunt als er andere mensen in de bak bezig zijn of wanneer ik er voor het eerst op ga. Dan zal ze ook aan de lijn blijven.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 16 okt 2007, 12:08

Echt leuk al de verhalen over de A-tjes. A-tje van mij longeer ik eigenlijk niet. Als we daar een geschikte ruimte voor hadden leek los longeren mij ook wel wat, maar goed, longeerbak hebben we niet en binnenbak is beetje te groot :+ .

@Reinou: Annelisa ziet er echt goed uit. En jeej wat lijkt ze op Karlien, echt een kopie van d'r mams.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » di 16 okt 2007, 12:11

Onze binnenbak is een vergrote grote volte dus dat kan goed ;)
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 16 okt 2007, 12:16

Charret schreef:Onze binnenbak is een vergrote grote volte dus dat kan goed ;)
Ja, dat klinkt als precies goed. Niet te krap en niet te groot (zodat poonie niet helemaal zijn eigen gang kan gaan, lees onder je hulpen weg scheuren :D ).
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
DaphneT

Bericht door DaphneT » di 16 okt 2007, 15:01

Leuk een A-tjes topic. Zoals jullie misschien wel meegekregen hebben, ben ik nog maar kort met Arwen begonnen. Zondag heb ik er voor de vierde keer opgezeten en ze pakt het zo makkelijk op! Dit keer aan het einde zelfs even de weg op en neer gestapt. Dit deed ze ook geweldig, alleen keren/sturen aan het einde van de weg was nog wat lastig. Na deze week, heb ik drie weken wat meer tijd. Ik hoop haar dan een paar keer extra op te pakken. Daarna ga ik zes weken intern voor stage, dus krijgt ze weer alle rust.
Abop hopelijk volgend jaar, maar dan moet ze eerst nog voor stamboekopname en bovendien is ze drachtig en dat met mijn drukte, maakt het niet of ik zeker weet dat dat wel gaat lukken...

Annelisa is inderdaad nog wat zwaarder geworden. Ik hou daar wel van! Ze ziet er goed uit!

@ Charret: Heb ik iets gemist (kom niet meer zoveel op FW)? Hebben jullie er een fjordje bij? Gaaf ding zeg!
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » di 16 okt 2007, 15:10

Het gaat zo goed met akes qua gezondheid,dat hij zich weer als een puber gaat gedragen.
Zo ook vandaag tijdens het longeren weer :( _-:( :( _-:(
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 16 okt 2007, 15:12

Ben ik dan echt zo goed als de enige die nog geen drol doet met haar A'tje? Ik vind hem gewoon echt nog niet klaar voor het werk...
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Charret

Bericht door Charret » di 16 okt 2007, 15:32

Alex eerst en daarna Alies denk ik :=
Vaak neem ik me wat voor om te doen, maar dan komt het er uiteindelijk toch weer niet van. Alies vind ik nu niet meer te klein om niks mee te doen. Tuurlijk is ze qua karakter echt een puber, maar ja toen moest ik ook naar school ;)

@Daphne, we hebben een 10 jarige Gardar merrie erbij voor me zusje. Top merrie! Sandra is eerst van Ellen hier op fw geweest.

@Annemarie, precies zo'n bak is het. Met Jouke kan ik er bijna niet in draven, maar met Alies moet dat geen probleem zijn.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 16 okt 2007, 16:37

Marijke&Rosco schreef:Ben ik dan echt zo goed als de enige die nog geen drol doet met haar A'tje? Ik vind hem gewoon echt nog niet klaar voor het werk...
Als jij denkt dat ie er nog niet klaar voor is, moet je hem gewoon nog lekker ff laten staan. Het verschilt ook zo erg per paard. Ik vind bijvoorbeeld dat Anka voor echt veel en zwaar trainen ook nog lang niet klaar is. Maar ik merk wel dat ze het wel leuk vindt om nu dus 2* per week wat te doen, ze is lekker vlot en actief met rijden en buitenrijden vindt ze geweldig (veel proesten). Het geeft toch verder ook helemaal niets om Alex te laten staan to ie 4 is of zo? Is hij trouwens ook nog echt iel? Anka is helemaal niet ieleg of slungelig (ze is ook niet heel groot).
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 16 okt 2007, 18:50

Nou Marijke ik snap je wel hoor, Alex is gewoon een laatbloeier, maar wacht maar straks :)) Die vliegt ons allemaal voorbij, wedden!! En toch vond ik hem op de laatste foto's al een heel stuk gegroeid hoor, zowel in de hoogte als breedte, dus gaat echt goedkomen. (moet ook wel, aangezien we volgend jaar met vier Reitzes wat gaan laten zien) :+

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Abe_

Bericht door Abe_ » wo 17 okt 2007, 05:57

doeook niet super veel met Abe, gemiddeld 2 x in de week.Abe vind het zelf echt geweldig.

moet ook wel, aangezien we volgend jaar met vier Reitzes wat gaan laten zien)

Moet ook aan de training zeker?
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 17 okt 2007, 06:36

Het is hier idd. druk met Reitzes zeg :D
Kunnen we hem volgend jaar iig. een stap op weg helpen naar het preferentschap 8-) Yli doet dit jaar al een poging!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » wo 17 okt 2007, 07:08

Ik ga Zorro omdopen naar Azorro O:)
Laten we het maar erop houden: hij doet ongeveer net zo veel als de A'tjes hier :D

Maar inderdaad Jolanda en Thessa, ook Zorro gaat nu aan ge training.. hihi!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 17 okt 2007, 09:08

Gister even een A'tje voor de kar gehad in de les, Amor...die is zo ongelofelijk soepel, dat ie in de binnenbak steeds naar buiten gesteld wou staan (muren bijten)...vervelend...en dan mag je m niet teveel forceren, want hij is nog zo jong. Echt puzzelen dus.
Verder conditie als ik weet niet wat...niet moe te krijgen.

Hij loopt verder gemiddeld 2 keer per week.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ellen

Bericht door Ellen » wo 17 okt 2007, 09:11

Deze week heeft Apollo het heerlijk rustig gehad. Had het zelf namelijk erg druk met de Zuidlaardermarkt. Dus va nhet weekend mag Appie er weer aan geloven :D
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Gesloten