heeft jouw fjord zijn/haar naam een betekenis??
- Marin&Nimpfie!
hmm.
vjell betekent in het albanisch overgeven
klinkt dit beter:
fjell
Concept definition: *A feature of the earth's surface that rises high above the base and has generally steep slopes and a relatively small summit area. Mountains are an important source of water, energy, minerals, forest and agricultural products, and recreation. They are storehouses of biological diversity and endangered species and an essential part of the global ecosystem. About 10% of the world's population depend on mountain resources and nearly half of these people are affected by the degradation of mountain watershed areas. (Source: MGH / WRIGHT)
vjell betekent in het albanisch overgeven

klinkt dit beter:
fjell
Concept definition: *A feature of the earth's surface that rises high above the base and has generally steep slopes and a relatively small summit area. Mountains are an important source of water, energy, minerals, forest and agricultural products, and recreation. They are storehouses of biological diversity and endangered species and an essential part of the global ecosystem. About 10% of the world's population depend on mountain resources and nearly half of these people are affected by the degradation of mountain watershed areas. (Source: MGH / WRIGHT)
Aislynn = droom (in het Iers)
Ik probeer eig altijd een naam met een of andere betekenis te geven, veulens die ik gefokt heb:
Uvana/Viona....(heeft geen betekenis, maar gewoon zelf samengesteld
)
Whisper......fluisteren (logisch maar ja)
Yasmila......schoonheid (in het arabisch)
Zafir..........saffier in het Hongaars, een edelsteen, ik was toen zij geboren was in het hongaarstalige gedeelte van Roemenie
Blue Shadow...Blauwe Schaduw (maar dat heeft Daphne hier ook al verteld
)
Biscuit......biscuitje jaja, vond ik gewoon een schattige naam
En nu dit jaar....de C
Ik probeer eig altijd een naam met een of andere betekenis te geven, veulens die ik gefokt heb:
Uvana/Viona....(heeft geen betekenis, maar gewoon zelf samengesteld

Whisper......fluisteren (logisch maar ja)
Yasmila......schoonheid (in het arabisch)
Zafir..........saffier in het Hongaars, een edelsteen, ik was toen zij geboren was in het hongaarstalige gedeelte van Roemenie

Blue Shadow...Blauwe Schaduw (maar dat heeft Daphne hier ook al verteld

Biscuit......biscuitje jaja, vond ik gewoon een schattige naam
En nu dit jaar....de C
Naisven = Nice Sven, maar dan fonetisch opgeschreven. Ik wilde m'n Fjord Sven noemen, maar het moest met een N beginnen, dus dan maar Nice Sven... en dat krijg je als je telefonisch doorgeeft... NAISVEN
Kjeld... ach gossie, dit staat bij de link.. zal het een verbastering van Ketelbinkie zijn???
Scand. naam. Uit ketill (vgl. Ndl. ketel), in de naam vermoedelijk met de betekenis `helm'. In Ndl. aangetroffen, ook vr....
Kjeld... ach gossie, dit staat bij de link.. zal het een verbastering van Ketelbinkie zijn???

Scand. naam. Uit ketill (vgl. Ndl. ketel), in de naam vermoedelijk met de betekenis `helm'. In Ndl. aangetroffen, ook vr....
-
Ik had Ronan zelf verzonnen, maar mijn Roontje van 1.50m heeft als betekenis van zijn naam 'Kleine zeehond'. Tja.....
Anca weet ik eigenlijk niet. Ik heb haar vernoemd naar haar overgrootmoeder Anka, alleen dan maar met een C. Dat zal ik toch effe moeten opzoeken.
Wat ik vlug heb gevonden, komt het uit Friesland en via via komt het uit op de betekenis van Adelaar.
Anca weet ik eigenlijk niet. Ik heb haar vernoemd naar haar overgrootmoeder Anka, alleen dan maar met een C. Dat zal ik toch effe moeten opzoeken.
Wat ik vlug heb gevonden, komt het uit Friesland en via via komt het uit op de betekenis van Adelaar.
naisven vind ik serieus een hele leuke naam.Naisven schreef:Naisven = Nice Sven, maar dan fonetisch opgeschreven. Ik wilde m'n Fjord Sven noemen, maar het moest met een N beginnen, dus dan maar Nice Sven... en dat krijg je als je telefonisch doorgeeft... NAISVEN
Kjeld... ach gossie, dit staat bij de link.. zal het een verbastering van Ketelbinkie zijn???![]()

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

Ik vind het ook een hele leuke naam, alleen weten veel mensen niet hoe je 'm uitspreektsaskia schreef:naisven vind ik serieus een hele leuke naam.gewoon het zien alleen al. origineel, makkelijk en leuk

Ik vond het achteraf ook leuker dan Nice Sven en heb later een Tinker nog Miss T genoemd (zelfde idee een beetje voor Misty...)..
dit is leuk, had niet verwacht dat al die namen nog een betekenis zouden hebben 
vestgard is een kunstenares (Kirsten Vesgard) en volgens mij is het ook iets in noorwegen (een plaatsje dacht ik)
In zijn papieren heet vestgard Vlam, doordat hij van die gevlamde benen heeft.

vestgard is een kunstenares (Kirsten Vesgard) en volgens mij is het ook iets in noorwegen (een plaatsje dacht ik)
In zijn papieren heet vestgard Vlam, doordat hij van die gevlamde benen heeft.
Vestgard
Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4
!
Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!

Dressuur: eindstand Z1 + 26:D
Mennen dressuur: B + 6 - L + 10 - M + 3 Vaardigheid L + 4

Elke keer als ik je neusje kus, mijn vingers door je manen laat gaan, weet ik, diep van binnen dat we samen sterk staan!!
Ik ben even gaan zoeken bij die link van de vorige pagina!
Herman: Tweestammige Germ. naam die ongeveer betekent `man, held van het leger', uit Har-, Her- `heer, leger' (zie her-) en -man `man, held' (zie -man-).
Herman: Tweestammige Germ. naam die ongeveer betekent `man, held van het leger', uit Har-, Her- `heer, leger' (zie her-) en -man `man, held' (zie -man-).
viewtopic.php?f=9&t=39079Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
Leuk topic!!!!
Um ja, Paula is afgeleid van het latijnse paulus en betekent klein (haha, arme Paula). Haar eerste veulen heb ik Ynde genoemd, wat het Noorse woord is voor Liefde, Gunst, Houden van. Dit is nu de tweede naam van Zarah.
Aliena is naar haar mammie genoemd (kan betekenis van haar naam niet vinden) en Brigitte natuurlijk ook. Brigit was een oud-ierse godin van het licht en de dichtkunst en de naam betekent: de stralende. Haar roepnaam Bloem heeft denk ik geen uitleg nodig
Zarah-Ynde: Zarah is de afkorting van haar eigenlijke naam Zarona en dat is ook weer vanwege haar moederlijn. De naam Sara is afgeleid van het Herbreeuwse woord voor vorst.
Um ja, Paula is afgeleid van het latijnse paulus en betekent klein (haha, arme Paula). Haar eerste veulen heb ik Ynde genoemd, wat het Noorse woord is voor Liefde, Gunst, Houden van. Dit is nu de tweede naam van Zarah.
Aliena is naar haar mammie genoemd (kan betekenis van haar naam niet vinden) en Brigitte natuurlijk ook. Brigit was een oud-ierse godin van het licht en de dichtkunst en de naam betekent: de stralende. Haar roepnaam Bloem heeft denk ik geen uitleg nodig

Zarah-Ynde: Zarah is de afkorting van haar eigenlijke naam Zarona en dat is ook weer vanwege haar moederlijn. De naam Sara is afgeleid van het Herbreeuwse woord voor vorst.