In de wintermaanden kan het vaak goed 2 maanden zitten maar van april tot oktober staat hij op de weide en is het op goed geluk. de ene keer zit het 2 weken de andere keer 6 maar, het werd me echt een beetje te gek. Ik heb heel veel voor hem over maar het moet financieel ook wel lukken.Nicole schreef:Bedankt voor de tip, ik zal het onthouden.rocky&moby schreef:Ik heb hele goede ervaringen met veulenbrok geven, tip van een paardenrusthuis.
Doet Moby het in de wintermaanden heel goed op.
Helaas is het helemaal pet met hem, na de hoefzweer waardoor zijn plakschoenen er binnen korte tijd op en af moesten nu slechte hoefjes. Hoefsmid van de faculteit zag het allemaal niet zo rooskleurig in.. plak beslag blijft de beste optie maar het is schreeuwend duur ( 280 euro alleen voor ). en als het er dan in een maand tijd twee keer af moet is dat te gek.. Hij staat nu op stal, op de hoop dat het gauw een beetje wil aansterken en dan zet ik heb voorlopig overdag buiten even op losse schoenen.
en dat beslagonvoorstelbaar wat duur. Ik vind iwan zijn beslag al redelijk duur, hij gaat elke 8 weken naar de kliniek in emmeloord voor 160 eurie aangepast beslag. En dan om de 4 weken nieuwe nagels inslaan. Maar moby slaat alles, hoe lang doet hij normaal met plakbeslag?
Het is niet alleen het beslag, je moet steeds vrij nemen om met hem te gaan en dat kan ook niet altijd op mijn werk. Bij iedere regen bui zit ik met stress om hem binnen te krijgen en spanning of de schoenen nog wel vast zitten.
Nu staat hij binnen, wordt hij iedere twee weken door een bevriende smid bij gehouden en wacht ik met smart op ze schoenen. We gaan het op lossen schoenen proberen. Dan kan hij hopelijk overdag naar buiten en doe ik hem de nachten op blote voeten binnen op stal.