Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
dees1980

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door dees1980 » do 17 nov 2011, 20:06

Jilly verwen hem maar flink :D

Anita balen zeg !! heel veel beterschap !

Nathalie wel heerlijk om zo samen met je dochter te genieten :D

Viv begreep van Claudia dat jij wilde knippen ahhaha .
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Viv

Bericht door Viv » vr 18 nov 2011, 06:12

jawoor u roept en wij komen u redden met de schaar :D
Volgende week zondag? Dan moet ik in Breda jureren dus kom ik er toch zowat langs.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 18 nov 2011, 06:21

Bella schreef:Echt balen Anita!! Het leek zo goed ook net na de behandeling (bart zei al: ik begin nog te geloven in al dat geknijp en getik) maar toch balen dat het weer terugzakt. Natuurlijk hier al even flink de gedachten overheen laten gaan, maar het zou me niet verbazen dat dit al iets is wat langer in hem zit (dat hij bijv. door de vorige blessure is gaan compenseren, met deze 'blessure' tot gevolg) en nu moet hij natuurlijk weer 'opnieuw' leren hoe het wel moet en niet vervallen in zijn oude gewoonte van compenseren (oftewel, afleren)....maar dat is vooral wat ik ook hoop voor je....

Het blijft alleen wel erg raar om te begrijpen als je ziet dat ie in het land/los echt héérlijk kan sjouwen (heb m zien gaan zoals ik m nog nooit heb zien gaan), maar aangespannen loopt ie gewoon te scheef dan logisch is met het losse beeld :?
Hopelijk kan Aimee helpen en eventueel misschien nog iemand die je kan helpen bij een eventuele 'revalidatietraining'.
Helemaal mee eens An, een paard zoekt toch de voor hem meest makkelijke weg als hij dan belast wordt en die is vaak idd aangeleerd na een eerdere blessure. Daarom zijn we met kdies ook al een jaar aan het "klooien" om alles weer op zn plek te krijgen waar het hoort en dat hij niet gaat overcompenseren. Kwestie van zeer regelmatig de osteo erbij voor controle en om tijdig in te kunnen grijpen en heel rustig aan doen en veel wandelen.
Zal nog zeker een jaar duren voor alles blijft staan zoals het moet. Daarom staat hij nu ws ook met die geïrriteerde pees omdattie altijd zo scheef is geweest en nu moet dat LAbeen ineens gaan werken.

Dus Aniet, komt echt wel goed met je ventje, heeft gewoon ff wat meer tijd nodig dan dat wij paardenmoeders willen ;) de moed zakt je alleen op zo'n moment wel even in de stalschoenen. :(:)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 nov 2011, 12:35

Ik hoop het echt Viv want ik ben zo stapelgek op dat paard. Hij is echt m'n maatje en ik moet er niet aan denken dat ik hem moet gaan missen.

Moet trouwens eerlijk bekennen dat ik de gedachten al wel eens door me heen heb laten gaan, en hier thuis ook heb uitgesproken, om alle ruinen en alle menspullen maar op te ruimen en daarvoor in de plaats 1 of 2 fokmerries weer te kopen en dan alleen lekker te gaan fokken. Maar eigenlijk moet ik ook niet denken aan die mogelijkheid. Op mijn manier geniet ik toch ook enorm van het mennen. Het geeft me altijd zo'n boost. Krijg ook altijd te horen dat ik altijd helemaal zit te stralen op de kar. Ben alleen niet zo'n held dat ik de weg nog op durf.

Morgen komt m'n kereltje weer thuis, helaas zonder het felbegeerde modelschap maar ben toch blij dat hij er dan weer is. Vandaag over een week komt Aimée nog een keer bij hem kijken en dan gaan we bespreken hoe of wat nu verder en krijgt hij evt. weer een behandeling.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 18 nov 2011, 15:50

nou...even een kort ego berichtje...

Het leek al bijna of ik het over mezelf ging afroepen maar ik ben net vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Ben gistermorgen van Cos gevallen (dikke mist, zenuwachtige nathalie en daardoor nerveuze Cos, roepende P.C. EN een reiger uit het riet (zo dichtbij dat ik 'm kon aanraken) en het was allemaal veel te veel!), wilde hem vasthouden omdat ik bang was dat hij naar de weg zou gaan en juist daardoor kon hij niet bij me weg en kreeg ik zijn achterhoeven op mijn borstkas.

Resultaat? Scheur in mijn borstbeen, gekneusde ribben en voorlopig een derde borst (niet bepaald sexy kan ik jullie meedelen) en in het ziekenhuis veel onderzoeken/prikken en ellende.
Les geleerd? NIET alleen op pad (en zeker niet in zulke omstandigheden) en ik ga met bloedend hart mijn super startrekk zadel te koop zetten want ik wil toch weer gaan voor een zadel met kniewrongen en meer steun zodat ik er niet met een huppel al naast lig.....

Karma? Toch nog geluk gehad, iets hoger en het was mijn hoofd, iets lager en het was mijn buik....chirurg zei me ook nog dat ik zoveel geluk had gehad want dat het toch wel heel wat kracht is geweest om je borstbeen van een scheur te voorzien....bah...

*einde ego post maar ik voel me een beetje zielig ookal heb ik het zelf allemaal door dommigheid veroorzaakt*
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » vr 18 nov 2011, 16:02

Oh nee Nathalie! :sorry:
Jee wat een nare situatie zeg.. En wij met z'n allen nog grapjes erom maken.
Wat je zadel betreft, daar kan ik wel inkomen. Heb zelf een paar weken een BF gehad en die zat heerlijk, maar had al snel in de gaten dat ik daar niet in ging blijven zitten bij een goede schrik/bok actie.
Heb hem toen ook snel weer doorverkocht uit zelfbescherming.

Sterkte en beterschap :(:) en een virtuele knuffel voor zielugge jij!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 18 nov 2011, 16:11

nou is het niet "skjedig"??? En om de grapjes kan ik nog steeds lachen hoor (virtueel dan....lachen in het echt is nu een NONO...dat doet pijn :P). Vind het wel balen qua zadel, want het ligt zo goed en is mooi kort...maar met mijn 1-4 keer in de maand rijden ga ik nooit een zit-profi worden, nu is dat normaliter bij Cos niet nodig maar in zo'n situatie waarin Murphy's Law volledig in werking treedt....tja....Hij bokte ook niet eens, een beetje ruiter was vast prima blijven zitten...maar ik niet dus :')

Kan nu ook alleen maar 'krom' zitten...ben net zo'n oud mokkel met d'r laptop op schoot :') :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » vr 18 nov 2011, 16:29

Auwww...
Ja onwijs balen van je zadel! Toen ik die BF had merkte ik ook wel dat mijn zit in de loop van de tijd minder vast is geworden dan 'vroeger'. Aantal jaren terug had ik nog een heel oud zadeltje met alleen maar beugels en verder niets geen steun en daar scheurde ik vrolijk mee op los. Of zonder zadel, ook geen probleem.

Ik ben ook amper nog van paarden gevallen, maar wel al 2x van Castor. Ook op heel lullige manieren. Gewoon, omdat je het niet verwacht met zo'n brave dodo.

Nou even rustige aan ouwetje! Dan moet je dochter beide paarden voorlopig maar even rijden :P
Kun jij leunend op je rolator toekijken ~~}>
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 nov 2011, 16:58

Beterschap Nathalie. Wat zul je geschrokken zijn. En idd heel erg veel geluk gehad. :(:)
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 18 nov 2011, 21:05

Oh nee Nathalie :o da's niet niks... heel veel beterschap! Verwen je maar goed met M&M's en ander lekkers ;)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » za 19 nov 2011, 07:23

Oei Nathalie, dat klinkt idd niet best zeg :o
Beterschap! :(:)

Kwam je de reiger tegen op het pad naar achter naar het bos?
Had dat met Akes ook een keer,toen kwam er een eend amper een meter naast ons uit het veld gevlogen.
Nou,dan heb je ook een standje hittemetitje onder je...ben toen ook maar terug gegaan.

Gister nog even langs Cindy geweest.
Wat een buffeltje word dat weer zeg :o die groeit echt van lucht.
Wat garfield daar tekort kwam,heeft zij teveel.
Wou wat foto's maken achter in het landje,vond mevrouw niet zo leuk.
En maar piepen om vervolgens al bokkend weer terug te rennen naar Finn om gezellig samen van het hooi te eten 8)7
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » za 19 nov 2011, 16:17

De zak walnoten al leeg Nathalie?

*o/* Castor leek vandaag met rijden weer mijn oude bekende brave koudbloed!
Heerlijk! Hij had het wel warm vandaag met zijn dikke trui aan.
Een ander meisje heeft op hem gereden voor het eerst. Leek goed te gaan.
Nog even flink wennen, vooral voor haar, want ze is voornamelijk KWPN'ers gewend om te rijden :P
Even kijken hoe het de komende tijd gaat en anders heb ik hopelijk een leuke bijrijdster voor Castor.
Dinsdag ABOPpen...?. Eehm nee, da's toch nét een beetje te kort dag :P
Jilly

Bericht door Jilly » zo 20 nov 2011, 09:14

Je kan altijd proberen Ilona :+

Staan Cindy en Garfield niet meer samen dan?

Ik heb gisteren echt een heerlijk pennymomentje gehad met Hay. Toen ik hem uit de wei wilde halen lag hij lekker te tukken in het zonnetje. Gauw gsm gehaald voor foto's en uiteindelijk niet kunnen laten om er op te gaan zitten. Was allemaal best. Na een tijdje kwam hij recht, wat een gaaf gevoel als je er nog op zit dan! Moet van de week ff kabeltje halen zodat ik de foto's op de pc kan zetten.
Nadien Hay de trailer op, ging een beetje twijfelachtig maar toch van de eerste keer erop. Had ik wel een beetje schrik voor want het laden in Louis' trailer ging dramatisch (2-paards, is hij niet meer gewoon en ook erg donker binnen in)
Eenmaal aan het bos aangekomen waren we nog niet weg of we werden al aangevallen door een hond 8)7 ik een flinke schreeuw gegeven en toen droop hij gelukkig af. Gelukkig had ik 'm gezien, hij kwam echt aanvallend aanlopen... Weg naar het bos was Hay lekker fris, goed doorstappen maar wel heel braaf. Eenmaal in he bos begon hij wat onrustiger te worden (moeten we meeeer oefenen :+ ) maar nog wel braaf tot we paarden tegenkwamen haha. Hij was het NIET eens dat hij niet achter ze aan mocht en gaf dan een steiger op zijn manier :') 2 benen van de grond, waarvan de ene heel laag en met het andere been een beetje kappend. Eerder lachwekkend dan verontrustend maar goed haha. Heel de weg lekker gestapt en op het lange zandpad op de terugweg nog wat gedraafd, ging goed. Terug inladen ging dramatisch. Aan de ene kant had de jeugdbeweging een nogal lawaaierige activiteit, aan de andere kant waren ze aan het hout kappen ofzo en net toen ik wilde laden bleven de auto's langs sjezen. Normaal zie je er niks... Uiteindelijk stond hij er toch nog binnen de paar minuten op, maar denk toch niet dat ik 'm nog een keer door Louis laat ophalen :P
Jilly

Bericht door Jilly » zo 20 nov 2011, 11:32

Ik denk dat Hay gaat verhuizen :o :x
Keandra

Bericht door Keandra » zo 20 nov 2011, 14:31

oei Jilly? waarom ?
(sorry dat ik even kom inbreken, wou lezen wat Nathalie voor had, sterkte Nathalie trouwens :(:) )
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 20 nov 2011, 15:29

Ik vind het heerlijk dat mijn knulletje weer thuis is. Alleen jammer dat dit zonder het modelschap is maar zijn gezondheid is belangrijker.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 20 nov 2011, 15:31

wat is er loos Jilly?
Mooi plekje bij het bos gevonden misschien?

Lekker weer elke dag met je knappe vent knuffelen. Da's toch ook wel weer erg lekker :))
Jilly

Bericht door Jilly » zo 20 nov 2011, 15:37

Zoiets Ilona! Ik heb altijd een beetje de advertenties in 't oog gehouden, maar 't leek wel alsof de chique dressuurstallen als paddenstoelen uit de grond kwamen. Ben uit nieuwsgierigheid wel eens bij een paar gaan kijken. Mag je geluk hebben dat ze daar een half uur per dag op de weide OF stapmolen mogen, maar je hebt wel 23 binnenbakken en 63 buitenbakken, 12 stapmolens etc. ;) van de week kwam ik een advertentie tegen over een wildlife paddock, leek me meteen iets voor Hay! Vanmorgen gaan kijken en dat is iets waar ik eigenlijk al jaren op zit te wachten. Altijd buiten, mensen met redelijk dezelfde visie en alles in functie van het paard. Ook lekker dat ik dan eens een dag kan overslaan om weer wat aan m'n sociale leven te doen :P
Heb absoluut geen klagen op de huidige stal, maar denk dat ik deze kans nu moet grijpen en niet hopen dat daar plaats is tegen dat het echt nodig is (kindjes enz :+ )
Zie er wel enorm tegen op om het te vertellen...
Ilona

Bericht door Ilona » zo 20 nov 2011, 18:29

Klinkt als een mooie kans Jilly!
Ook wat betere uitrijmogelijkheden? Of is dat in de buurt allemaal een beetje gelijk?
En een buitenbak aanwezig?
Lijkt me inderdaad wel lastig om te moeten vertellen dat je weggaat als je bij mensen staat waar het al niet slecht is. Maar om deze kans nu te laten lopen zoals je al schrijft...
Ik vind het ook heerlijk dat Castor altijd in de wei kan staan. Moet wel liefst elke dag even bij hem kijken omdat er kans is dat niemand anders hem ziet die dag, maar hoef niet perse iets met hem te doen. Aai over zijn neus en klaar.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 20 nov 2011, 19:05

ziet er als een mooie kans uit hoor Jilly :D
zou ik direct doen
Plaats reactie