Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl 11

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
pjotr_nientje
Contacteer:

Re: Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl

Bericht door pjotr_nientje » zo 22 mei 2011, 12:04

Spannend Anna, hoop dat het raak is.

Verder Claudia en Viv gefeliciteerd met jullie fjordsels.
Cindy is net als keetje ook op 19 mei 5 jaar geworden *o/*
Straks maar eens lekkere slobber voor haar meenemen :D

Blij dat Hay weer de oude is Jilly!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » zo 22 mei 2011, 16:00

Nathalie schreef: (en Ilona hoe DURF je ook maar te overwegen om die manen van Falko eraf te knippen...ennuh...ik zou het wel weten als ik jou was...KOPUH KOPUH KOPUH KOPUH...wat een lekker ding!)
te laat... :x
Ja, het is ook echt een lief ding. Zoekt je steeds op voor wat aandacht of gewoon om bij je in de buurt te zijn.

*o/* Gefeliciteerd voor de pas jarig geweest zijnde 5-jarige C'tjes! :D

Spannend Anna! Zal een leuk cadeautje zijn als ze drachtig blijkt.

Ha Aria, ook weer even terug. Leuke foto's ook.

Bah! Teken in de wei... Vandaag 5 uit de (3) paarden gedraaid! Normaal vind ik er 1 of 2 op een heel jaar.... Ben bang voor een heftig insectenjaar dit jaar... >;) blegh...
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 22 mei 2011, 16:19

Alsnog gefeliciteerd met Cindy's 5de verjaardag!

Ik heb gelukkig nog geen teken gezien, bah viezen beesten! Tot hiertoe vind ik het nog goed meevallen met de insecten. Schijnt dat de droogte wel zorgt voor minder muggen, dat vind ik helemaal geweldig hihi

Vandaag lekker in de bak gereden. Ging goed! Veel overgangen gereden, hij werd er echt fanatiek van :))
Nadien in de wei zag ik 'm weer berg klimmen, leert hij nooit af denk ik :P probeer de foto up te loaden, maar om een of andere gekke reden protesteren alle uploadsites.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 22 mei 2011, 18:49

Ilona, hier het zelfde, pfff rotbeesten!
En zijn de lange manen er af? Wat jammer. Ziet het er stoer uit?

Jilly, Hay helemaal back in his game^^
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » zo 22 mei 2011, 19:21

Zijn manen waren echt omgevallen, dus moest even best goed kort. Komt wel weer goed.
Vorig jaar heeft hij ook een boogje gehad en dit stond hem echt veel beter dan de lange manen. Hij heeft (nog) een vrij smalle nek en die zware manen maken dat er niet beter uitzien. Dusss nu toch ook gewoon er weer af :P

Die foto's houden we nog wel te goed toch Jilly? ;)
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 24 mei 2011, 09:52

Ilona schreef:Zijn manen waren echt omgevallen, dus moest even best goed kort.
Okay...er is zoveel fout met die zin *rolt met haar ogen* maar vooral het woordje DUS stuit mij ernstig tegen de borst :P

Ben benieuwd naar de bergbeklimmersfoto Jilly :)

Gisteren hadden wij hier weer een primeur. De kinderen waren alle 3 op schoolreisje dus Edgar had een dagje vrij genomen en wij zijn voor het eerst met z'n 2-en op pad gegaan. Edgar met P.C. voor de wagen (ook de eerste keer dat hij alleen mende) en ik op Cos...heerlijk weer dus genoten! Cos vond op een gegeven moment een paar boten in het kanaal te creepy maar achter P.C. aan durfde hij het wel en daarna was het met de boten-angst ook gebeurd. Nog 3 opvliegende zwanen getrotseerd en al met al dus een succesvolle rit *o/* *o/* (en dan te bedenken dat P.C. en Cos al 3 ruim weken niet ingespannen/bereden waren, brave kerels!)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » di 24 mei 2011, 13:37

Afbeelding
Rats, rats! Alles er weer af!
Nooooo mercy! Zo'n 'matje' is zoooooo 1996!

Falko go's punk! Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 24 mei 2011, 13:43

Brave mannen heb je Natalie. Inclusief Edgar :')
Heeft die ook 'lange manen'?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 24 mei 2011, 14:44

Haha, Ilona. Hier heeft wel de man lange manen, vind ik ook niet mooi. Weliswaar hoeft hij ook geen boogje maar lang behoud ik liever voor mezelf.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 25 mei 2011, 06:10

Hihihi watjes, wacht maar tot matjes weer in de mode komen :D
Kdies moet ik wel weer fkes bijpunten vandeweek, dat is nu echt mega ongelijk. En langer als dit wordt het toch niet :=

Gister heeft hij bij Andy weer lekker aan de pessoa gelopen, vanaaf weer ff rijden en morgen westernles.

Voer gaan we ook maar weer eens naar kijken want we vonden hem de laatste tijd zo moe, haalde je hem van het land, hup slapen. Klaar met werk (waar hij dan wel lekker doorsjouwt vreemd genoeg) hup slapen.
Nu geven we sinds hij op het land staat geen biks meer omdat het gras nogal rijk was, kreeg wel Natural Balance van Havens zodat hij toch iets te knabbelen had met de voerbeurten en natuurlijk hooi.
Vorige week beetje geëxperimenteerd met handje brok erbij en dan issie de volgende dag meteen vrolijker.
Dus straks weer paar zakken biksjes halen en dan krijgt hij weer lekker een handje per dag erbij.

Verder staat hij nu even zonder ijzers. Links had hij voor en achter zulke gigagaten in zn hoeven zitten dat er zowizo nu geen nagels in pasten (heerlijk die droogte). Dus lekker op blote pootjes gezet, hopelijk bevalt dat weer dan mag hij lekker blootpoots blijven :D
Denk dat hij hem de laatste keer ook iets te krap erop heeft gezet want ze zaten nu pas 5 weken en groeiden al helemaal over het ijzer heen met alle gevolgen vandien.

Tsja en nu die dikke pens er weer af zien te rijden, hij klap zowat uit elkaar := Heerlijk revalideren tijdens het begin van het weideseizoen _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 25 mei 2011, 20:31

Matjes kunnen inderdaad echt niet :+

Ooh wat klinkt dat romantisch Nathalie ;) super dat Edgar ook zo into paarden is nu (of was hij dat al langer?)

Volgens mij hebben de uploadsites wat tegen me... Eerst geraakte ik er niet op, en nu krijg ik de melding dat ik een ongeldig bestand wil uploaden, maar het is een gewone jpg 8)7 stom pff
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 26 mei 2011, 09:07

Edgar had wel lang haar (geen matje..alles lang) maar nu is het zo nog schouderlengte en dat vind ik wel goed :)

Jilly, Edgar is niet echt into paarden hoor...toen ik 'm een borstel in de hand drukte, keek hij me echt zo aan van "ja en nu?", als P.C. dan 1 stap verzet...vliegt Edgar uit de buurt alsof hij aangevallen wordt :') maar eenmaal op de wagen voelt hij zich prima. Het is meer dat hij het doet omdat hij weet dat ik het zo leuk vind ;)

Hehehe...Anita, ik zie je stiekem 's nachts nog wel eens een boogje knippen bij je wederhelft :P

Ilona ik kan de foto niet zien....maar misschien is dat wel goed ook....heb je 'm al gekocht???? :D :D :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » do 26 mei 2011, 09:14

Het was geen foto, maar meer zoiets: Afbeelding
Nathalie schreef:heb je 'm al gekocht???? :D :D :D
NEE! O:) Nee echt niet... ga ik ook niet doen... denk ik..
Hij is wel leuk en lief... maar 2 fjorden voor mezelf is er écht 1 teveel...

Er is wel een kansje dat dit Castors toekomstige (vaste) weidegenootje wordt...
Afbeelding
Ook weer een moederloos ding. Enzo (het veulen) is nu zo'n 4 weken oud.. 2 weken geleden is zijn mama overleden. Hij staat nu bij vrienden van mij waar hij dagelijks zijn portie melk krijgt.. SCHATTIG toch?!
Laatst gewijzigd door Ilona op vr 27 mei 2011, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 26 mei 2011, 09:23

Ilona schreef: NEE! O:) Nee echt niet... ga ik ook niet doen... denk ik..
O:) :') ....*wacht geduldig af*

oh..ja....het veulentje...veulentjes zijn snoeperig natuurlijk. Het is ook alleen rond de veulentijd dat ik soms denk "hadden we maar een merrie staan", maar ik heb zelf helemaal niks met merries (kan ook niet uitleggen waarom niet, is weer zo'n maf iets)
Ilona

Bericht door Ilona » do 26 mei 2011, 09:30

Ik heb ook veel liever een hengst of een ruin.. Ben ook geen merrie-mens. Dus ik snap jou :)

Falko is super leuk natuurlijk, maar ik heb er echt geen tijd en energie voor.
Castor is mijn nummer 1. Fabio was het paard wat bij Castor liep wat ik erbij 'moest' verzorgen en rijden. Dat werd ook al niet veel.
Fabio is verkocht en heeft nu een hartstikke leuke nieuwe baas waar hij leuke dingen mee onderneemt. En ik kan mijn aandacht lekker alleen bij Castor houden zonder dat ik me schuldig hoef te voelen dat ik wéér niets doe met de ander.
Het enige is dat ik voor Castor graag een vast weidegenootje wil zodat hij niet alleen komt te staan.
Dan liever een shet bijvoorbeeld. Is wat makkelijker (en over het algemeen goedkoper) in onderhoud ;)
En zolang Falko er nog bij staat is het alleen maar gezellig.

Ik was al een beetje aan het rondneuzen voor een weidegenootje voor Castor (hoeft echt niet perse een veulen te zijn, wel graag een hengst/ruin). Toen kwam Enzo bij die vrienden terecht.. Dus gelijk een potentieel weidegenootje gevonden ;)
Jilly

Bericht door Jilly » do 26 mei 2011, 16:26

Oh haha Nathalie dat komt me bekend voor! Laatst was Jan even op stal (anders zou hij me die avond niet zien, so sielugh) en toen Hay even kwam snuffelen was het ook meteen 'zie je wel, hij wil me bijten!' _O-

Oeh wat een schatje Ilona :L zou een leuk weidegenootje zijn idd!

Moest ik ooit zelf een wei hebben voor Hay zou ik een kolos van 1.80 moeten kopen voor er bij denk ik. Bij hem merk je aan alles dat hij zich beter voelt bij 'echte' paarden dan bij dat kleine grut HAHA snob...

http://www.bokt.be/smf/index.php/topic,21540.0.html een paar foto's van onze veulentjes, schatjes he :L
Louis heeft ook nog een 3-jarige gra hengst te koop, als iemand een geïnteresseerde weet. Melden bij mij graag!
Ilona

Bericht door Ilona » do 26 mei 2011, 20:06

Oooh Jilly...! Nu wil ik naast Castor; Falko, Enzo én die gra hengst van Louis! Hahaha hebben, hebben :P
Misschien vindt Castor er straks niets aan hoor zijn kleine zwarte baby shet erbij. Proberen kan altijd. Lukt het niet kan ik altijd nog voor een shire gaan :P
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 27 mei 2011, 11:49

Ik heb helemaal m'n zinnen gezet op een gra veulen erbij als we verhuisd zijn. Ik zou op zich wel een veulen in opfok willen, maar dan zou ik het weer willen bij iemand die ik ken (of in ieder geval via via) en zo iemand hebben we niet voor handen...

hehehe...Ilona...ik bedenk ineens...als wij nu vast een veulen kopen, zetten we 'm bij Castor in de wei..2 vliegen in 1 klap :P :P

Nu was ik natuurlijk meteen naar de foto's van Jilly gesprongen...helemaal erop bedacht om die gra geweldig te vinden...maareh...
http://img545.imageshack.us/img545/1228/p10805851.jpg <---- die zou ik dus zo willen meenemen...die spreekt me enorm aan :)

EDIT: of nog beter Ilona..jij koopt dat gra veulen dan ook..kunnen ze samen opgroeien :')
Ilona

Bericht door Ilona » vr 27 mei 2011, 11:55

Whahaha Natalhie! Maak me GEK! :')
Maare jullie veulen bij Castor in de wei... valt vast over te praten ;)
Die van die link ja.... Die vond ik ook wel errug leuk :))
Moet ik vast een plekje maken?
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 27 mei 2011, 12:01

Alleen als jij het ook doet :') :')

We hebben ons ernstig voorgenomen pas te gaan kijken als we verhuisd zijn, maar met al die knappe veulens overal word ik wel erg hebberig :P
Cos en P.C. staan nu in volpension en daar kunnen we echt niet nog een stal bij hebben (financieel)
Plaats reactie