Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Ilonka » ma 20 sep 2010, 10:14

Leuke foto's van Beauty!
Fijn die osteopaat, de 29e komt er ook weer één voor Brass.

Brass is in dit model geschoren, en staat nu even met regendeken (ivm regen, haha) maar als het van de week droog is gaat ze lekker bloot
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 20 sep 2010, 13:52

Handig dat model scheren. Ik heb het vorig jaar prima kunnen redden met alleen dekens, dus dat doe ik maar weer. Moet wel vroeg beginnen, Benthe heeft nu een regendeken op. Dan blijft ze prima in de vacht.

Leuke foto's van Beauty haha! :D Waren Sterre en Anouska er? :)
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » ma 20 sep 2010, 17:05

Alleen de bovenste foto is Beauty he :P Alleen Anouska was er, Sterre is ziek :(:)

Ik heb Beauty onder een 0 grams regendeken staan maar ze is al helemaal teddybeer :P Dat wordt weer scheren!
Bailey

Bericht door Bailey » ma 20 sep 2010, 18:17

Ja... ziek zijn is stom :( voel me inmiddels wel weer wat beter, maar zondag ging echt niet. Vond het echt heel jammer dat ik niet kon komen...
Gelukkig heb je het leuk gehad Tessa!

Brass ziet er sexy uit hoor, zo halfnaakt ;)
Bailey wordt ook alweer behoorlijk teddy.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 20 sep 2010, 18:18

een mini btjes topic meeting dus :D

Leuk model bij Brass, zoiets deed Mir ook altijd bij Nena

Sterre heel veel beterschap

Bij die van mij gaan we gewoon teddyvacht kweken, rij in de winter toch minder intensief en hier is het vanaf het park nog een heel lang stuk langs het fietspad stappen, dus dat gaat wel goedkomen met een eventuele natte vacht
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anouska

Bericht door Anouska » ma 20 sep 2010, 18:51

Gefeliciteerd Marleen!

Beauty is echt een Beauty, super leuk paard :j! Was die foto van Tammy op dat moment dat ze een schaap na deed? Was écht gezellig bij Tessa en Mike!

Als ik het zo hoor van iedereen, en gezien heb bij Beauty, mag ik mijn handjes dichtknijpen dat Bjørn nog zo kort in het haar zit. Ik zie wel hoe lang hij het nog zonder deken volhoud, kaal gaat hij toch wel weer deze winter.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Mike

Bericht door Mike » di 21 sep 2010, 06:10

Eerste foto is Beauty.
Tweede foto is Tammy die een schaap immiteert.
Derde foto is Tammy die het schaap zijn zat is en weer op staat.
Beauty
Bailey

Bericht door Bailey » di 21 sep 2010, 20:46

Haha mike :=

Ik heb vandaag weer gereden en we hebben meteen een nieuw avontuur beleefd. 'Bailey on a mission - the lost saddle' ;)
Stalgenootje was gisteren gaan rijden, in het bos eraf gevallen en paard was aan de wandel gegaan. Paard werd gelukkig snel teruggevonden op het gazon van de buren, maar stond daar zonder zadel! Heel vreemd, want hoe komt een zadel nu zo van de rug af?
Staleigenaar en zijn vrouw (wat zijn het toch fantastische mensen) hadden gisteravond en vanmorgen al rondes te voet en per fiets gedaan op zoek naar het zadel, maar niets gevonden.
Ik en Bailey zijn gaan zoeken en ja hoor, we hebben het gevonden! Best diep het bos in, maar Bailey ging er braaf in (was moeilijk draaien, echt dicht struikgewas) en met twee zadels op z'n rug zijn we terug naar huis gewandeld.
Het bleek dat de off-billet (singelriempje zeg maar, westernzadel) net op het gaatje van de gesp was doorgescheurd.
Iedereen blij en Bailey is de held!
Keandra

Bericht door Keandra » wo 22 sep 2010, 07:41

woehoe voor bailey

hier is de verhuis 1 dagje verschoven naar vrijdag, de eigenaar van de weide heeft een 2paards camionette en gaat ze verhuizen voor ons
maar hij kan donderdag niet, dus is het vrijdag *o/*
leslie heeft gisteren al wat spullen meegebracht naar huis zodat we het vrijdag niet allemaal in de auto moeten proppen
de zadelkast gaat dan mee (eigen gemaakt) en er is dan nog meer dan genoeg gerief dat in een andere kast van stal ligt

nu moet Leslie een van deze maanden een grotere kast maken want ons westernzadel past in geen enkele kast, heb gevraagd voor dan direct een dubbele te maken, dan kan mss al ons gerief en dat voor Jalenka erin
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 22 sep 2010, 09:13

Spannend Sofie, dat het nu dan toch allemaal echt gaat gebeuren!

Die Bailey..haha maar wel gek hoe dat zadel daar helemaal terecht is gekomen!

Ik ben weer eens druk op mijn werk..en met andere dingen..reden dat ik de laatste tijd niet zo actief ben..heel leuk allemaal maar kan er niet teveel over loslaten..
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 22 sep 2010, 17:26

haha die Bailey is nu de held van de stal :D

Sofie wat super joh dat die man jullie wil helpen met verhuizen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 22 sep 2010, 18:33

HA! Wat supergaaf dat jullie dat zadel terug hebben gevonden! Goed bezig :D :D
Spannend hoor, Sofie! Ik ben heel benieuwd hoe jullie het daar gaan vinden, het zag er in ieder geval fijn uit :)
Je maakt ons nieuwsgierig, Kristel als je zegt dat je er niet teveel over gaat loslaten... Stom!!! :P

Ik heb vanavond lekker gereden, mijn buurmeiske heeft foto's gemaakt, weer fijn om te zien hoe het er uitziet. Kan ik weer een hoop uit halen :D
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Anouska

Bericht door Anouska » do 23 sep 2010, 17:33

Góóó Bailey!

Spannend Sofie, morgen is het dan zover! Hoop dat Githa en Jalenka het naar hun zin krijgen op hun nieuwe plekje. Er is gras, dus dat zal wel :j. Fijn dat de eigenaar jullie wil helpen met verhuizen.

Wat hebben we toch druk met de andere dingen Kristel. Ga jij soms trouwen dan? :P Ik ben nieuwsgierig!

Ben benieuwd naar de foto's Marleen!

Ff updatje van deze kant:
Ik had 2 plannen waar ik druk mee was, 1 van die plannen gaat helaas niet door :(. Het andere plan kan ik nu niks aan doen behalve nog een week of 2 afwachten := . Sinds gister ben ik samen met Truus bezig met Yfke te beleren in het tuig, nemen er lekker de tijd voor.
Gister voor het eerst VRIJWILLIG in de buitenbak gereden (als dat moest, ging ik wel longeren), vondt het doodeng maar wel weer een overwinning. Hij was super braaf :D.
Vandaag weer binnen gereden, wat deed Bjørn goed zijn best! We hebben zelfs galopje gedaan op beide handen *o/* . Hij vindt dit nog moeilijk, het aanspringen en deed dit in 2x (normaal een keer of 5 nodig). Ben dus super trots op mijn kanjer *o/* .
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » do 23 sep 2010, 20:40

ja is super dat die ons wilt helpen met het vervoeren, maar het is maar een kleine afstand dat het uiteindelijk uiteen ligt. en met dat ze beide goed te laden zijn, zal dat ook niet lang duren :=
Githa zal er voor Leslie op staan, en Jalenka die volgt wel. Het grote werk zal de kast verhuizen worden, ben al blij dat onze zadels al thuis liggen, de dure spullen liggen al goed (niet dat ze er iets mee zijn maar kom ...)

vandaag was stalgenoot bezig dat ze ons zal missen, en dat het daar echt aan het leeglopen is, ...
vindt ze niet fijn, maar ja ze verstaat ons 100% en zou het zelf ook doen
Bailey

Bericht door Bailey » do 23 sep 2010, 20:42

He, al die geheime plannen maken me nieuwsgierig hoor!

Wat leuk dat je Yfke aangespannen gaat beleren en super dat Bjorn zo braaf was. Toppaardje :)

Spannend Sofie, die verhuizing. Hoop dat het gaat lukken met een kast waar alles inpast.

Wat fijn dat je buurmeisje foto's heeft willen maken van je rijden Marleen! Ik heb daar ook altijd zoveel aan, zo fijn! Mijn vriend heeft vandaag ook weer foto's gemaakt van mijn rijden.

Bailey en ik zijn ondertussen helemaal TTouch en TTeam verslaafd. Alles dat ik probeer pakt hij briljant op en voor mij voelt het ook allemaal heel logisch. Hij lijkt echt voor deze methode gemaakt en ik voel me er heel prettig bij.
Zo hebben we vandaag voor de derde keer met een 'balance rein' gereden. Dat is heel simpel een extra teugel om de hals, als een neckrope of cordeo, maar dan gebruik je hem samen met je gewone teugels en rijd je dus met dubbele teugels. Het is erg goed voor het verdelen evenwicht en om te leren de voorhand op te heffen. Het effect is echt enorm bij Bailey.

Bailey's rug begint trouwens te veranderen in een bijzettafeltje. Z'n kont wordt steeds dikker en bespierder en z'n rugspieren ontwikkelen enorm snel.
Ben een beetje aan't vrezen voor mijn zadel, als hij zo doorgaat is hij er binnenkort wéér uitgegroeid... Maar ja, hij wordt natuurlijk wel steeds knapper met al z'n spieren. Ik hoop echt dat hij nog een paar maandjes kan doen met z'n huidige zadel.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 24 sep 2010, 07:03

Sterre wat heerlijk dat het allemaal zo lekker gaat!

Als je zadel niet meer past hou ik me aanbevolen! ;) Ik zoek nog een leuk westernzadel en Beer is geen model bijzettafel.. ;)

Ben op mijn werk..even wat dingen aan het voorbereiden voor zo meteen..geen zin vandaag! Vanavond naar Marienheem, daar is het NK western..even koekeloeren!
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 24 sep 2010, 13:46

Beer gisteren op de hei..voor meer plaatjes zie PP!

Afbeelding

Afbeelding
En hoe hij er momenteel bij staat..groot en steeds gespierder! Puppie en slungeligheid is er nu echt wel af..
Keandra

Bericht door Keandra » vr 24 sep 2010, 14:57

hehe Kris, zou wel erg zijn moest hij op 5 nog altijd puppie zijn he, leuke foto's trouwens
alhoewel ik vind dat Githa er met momenten ook nog altijd als puppie voorkomt :=

ik ga morgen denk ik foto's nemen van op de weide, ik ga niet mee met het verhuizen van de paarden, Katrien gaat komen helpen
ben echt te moe, en als ik dan nog eens ga beginnen bij de paarden weet ik zo dat ik oververmoeid ga thuis komen en me overzet ga hebben (en denk dat ik dat nu wel kan missen := )
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 24 sep 2010, 15:55

Beer was tot afgelopen lente wel echt een puppie..5 is echt heel jong nog vind ik! Hij begin nu eindelijk pas wat breder te worden..kijk maar eens hoe Beer er vorig jaar deze tijd uitzag..
Afbeelding
Afbeelding
oktober vorig jaar..net geschoren..babypaard!
Keandra

Bericht door Keandra » vr 24 sep 2010, 16:40

weet het
maar bij ons met dat we er een 2jaar naast hebben staan, is onze blik daarin wel al veranderd :))

als je dan goed begint te kijken, blijven ze puppie hoor, gewoon puur uit sentiment, want het blijft je eerste/liefste paardje ...
maar om zo bij het dagelijks zien van Githa vind ik haar toch al geen puppie meer
en velen vinden het totaal geen puppie meer, terwijl ze toch zo lief kan doen

leslie is bezig met de verhuis, ben te moe, en ze kwamen ook nog voor een toilet kijken.
dat stomme toilet werkt niet degelijk sinds we erin zitten in ons huis, vorig jaar september, en nu nog niet.
Dus het moet eindelijk gedaan zijn, belden ze of ze tegen 18u konden komen.
Ik, oef, ik ben thuis, tuurlijk kom maar. :+

nu maar hopen dat het ok is
(het probleem is dat het toilet soms blijft doorlopen, blijft dan continu water oppompen. Ben al blij dat we een grote regenwaterput hebben en dat het geen gewoon leidingwater is, dus dit is wel 'gratis' 'verkwist' water. Had het leidingwater geweest, dan wou ik de rekening niet betalen hoor, nu hebben we praktisch niks om te betalen, hehe)
Plaats reactie