Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
foss
Bericht
door foss » ma 21 feb 2011, 11:16
Ik ben bang dat de server dan het weer opgeeft
We gaan het proberen te kopieeren, ben benieuwd welke hengsten er allemaal komen.
Heb vrijdag de heren geschoren en ze zien er goed uit moet nog wel het een en ander aan bespiering bij dus lekker longeren en dan 9 april knallen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
rocky&moby
Bericht
door rocky&moby » ma 21 feb 2011, 13:04
Heb de lijst gezien, er komen veel leuke paardjes.
Heb je jou nummers al foss? Hopen op lekker weer en een goede keuring, vorig jaar vielen de uitslagen me tegen maar de kwaliteit ook wel een klein beetje.
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 21 feb 2011, 16:13
Is het zo dat er veel mee doen omdat veel mensen een shet of mini hebben en dat er dus, beetje hard gezegd, een hoop rommel tussen loopt, of is alles eigenlijk wel van kwaliteit, maar wordt er gewoon erg veel opgegeven??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
foss
Bericht
door foss » ma 21 feb 2011, 17:14
Esther, jij mag het zeggen er loopt zeker veel rommel rond helaas zijn de eisen van het stamboek laag en daardoor wordt elke hengst die vetarinair in orde is goed gekeurd jammer dat ze de lat niet wat hoger leggen.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
foss
Bericht
door foss » di 22 feb 2011, 08:50
Ik heb de lijst nog niet gezien en weet nog geen nummers, waar heb jij de lijst gezien?
-
Esther
Bericht
door Esther » di 22 feb 2011, 18:17
Er wordt dus ook wel veel goedgekeurd?? Er kan wel veel verschijnen, maar dat hoeft niet te zeggen dat alles goed is..
Laagdrempeligheid kan wel goed zijn, blijkbaar is er veel animo en zo zie je veel dieren op een keuring. In Nederland wordt er soms erg weinig goedgekeurd en zijn ze heel streng, daardoor is het ook minder aantrekkelijk om het eens te proberen.
Hierbij geldt natuurlijk wel dat kwaliteit de alles bepalende factor is..
Zijn er veel nieuwkomers of zijn er ook veel rubrieken voor goedgekeurde hengsten of tussenhengsten?? Heb je die ook?? Dat de hengsten komen voor een nieuw predikaat, zoals model of ster? Of hengsten die nog in een nakomelingenfase zitten??
Heb er zo geen verstand van!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
foss
Bericht
door foss » di 22 feb 2011, 22:34
Vorig jaar kwamen er zo'n 100 nieuwe hengsten best veel vind ik, predikaten hebben ze weinig zoals bij de fjorden 3x een 1e premie is superster en ze kunnen preferent worden op de nakomelingen kwa premies.
Een afstammelings onderzoek is er niet vind ik erg slecht want als je kwa uiterlijk een goede hengst hebt wil dat nog niet zeggen dat die ook goede nakomelingen geeft.
Ja Esther je zult zien dit is een heel ander stamboek en je ziet hele mooie hengsten en ook hengst van wat moet die shetlander hier.
Ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden, ik kom met een oudere hengst een een 3e die voor het eerst komt.
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » wo 23 feb 2011, 11:40
maar hee shetlanders morgen daar ook in meedoen toch

type 1 100% shetlanderbloed
type 2 12,5% vreemde bloedvoering
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
foss
Bericht
door foss » wo 23 feb 2011, 12:49
Ja shetlanders mogen meedoen maar ik vind het zelf niks hebben van een minipaardje, tuurlijk het geeft een goede basis voor de fok maar als je ziet hoe sommige mensen ze op de keuring neerzetten met de dikke wintervacht er nog op.
Als je een minipaardje wilt fokken moet je wel een beetje de richtlijnen van het stamboek aanhouden.
Jordy is erg mooi geworden nu hij geschoren is, wat heeft hij een lange benen zeg en de kleur is ook erg apart ga gauw foto's maken en dan plaats ik ze hier.
-
Esther
Bericht
door Esther » do 24 feb 2011, 12:26
Sjemig, ze zouden in Hoenderloo van hun stoel rollen als er hier 100 nieuwe aanmeldingen binnenkwamen, hihi..
Ja op deze keuringen zit je natuurlijk met percentages bloedvoering, dat is al anders dan bij de fjorden..
Flower viel als veulen ook in de 'basis' en niet bij de luxe types, of hoe noemen ze dat.. Omdat ze half shet, half welsh is.. Daar weet Marieke ongetwijfeld meer van. Ze waren daar op bokt geloof ik niet zo weg van, omdat het overduidelijk geen basis paardje is ofzo..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
foss
Bericht
door foss » do 24 feb 2011, 12:51
Flower is ook eigenlijk geen basis maar dat komt doordat haar moeder shetlander is en haar vader niet op papier staat dus dan gaan ze uit van basis.
Wel mooi want ze is gewoon mooi luxe voor basis en daardoor maakt ze meer kans.
Ja als er zoveel nieuwe fjorden bij komen wordt van Bon gek maarja dan keurd hij er gewoon 99 af en dan heeft hij toch wat hij wil.
En ja op bokt daar zitten de mensen die het denken te weten, de echte goede fokkers zitten daar niet op en de ene weet het nog beter dan de andere ik ben daar niet zo weg van ieder zijn ding en ieder in zijn waarde laten.
Ben erg benieuwd waar jullie op vallen om op Flower te zetten.
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » do 24 feb 2011, 15:20
foss schreef:Ben erg benieuwd waar jullie op vallen om op Flower te zetten.
Ik ook

Moet het eerst allemaal eens zien...kan van de foto's soms wel wát oordeel geven, maar als je ook ziet hoeveel slechte foto's er bestaan van alle minihengsten, dan vergaat je de lach.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
foss
Bericht
door foss » do 24 feb 2011, 17:54
Ach 9 april kun je ook lachen wat voor een hengsten er goed gekeurd worden, ik denk dat het puur een financiele kwestie is want elke hengst die goed gekeurd wordt kost 100 euro en meedoen 25 euro dan nog 2x DNA dan zit je op 225,- en dan heb je nog niks vind het echt verschrikkelijk duur voor die kleine pony's.
-
Esther
Bericht
door Esther » do 24 feb 2011, 18:22
Oh, aha.. Das is dan wel een voordeel met Flower, mits ze klein genoeg is/blijft..
Ben ook heel benieuwd wat de uiteindelijke keuze gaat worden. Ben ook heel benieuwd wat er allemaal te zien is!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
foss
Bericht
door foss » vr 25 feb 2011, 09:39
Nou Esther je kijkt je ogen uit er zijn 3 ringen dus dat is al moeilijk om alles te zien, als ik de deelnemerslijst binnen heb zal ik eens kijken wat evenyueel leuk is om voor jullie naar te kijken.
Het zal heel moeilijk zijn omdat de keuze gewon te groot is maar nakomelingen zeggen ook een hoop.
-
foss
Bericht
door foss » zo 13 mar 2011, 07:15
Het trainen van de 2 hengsten gaat goed, Mariska traint Shadow en ik doe Jordy en je ziet ze gewoon groeien in hun bespiering Jordy begint een echte kerel te worden.
Ben erg benieuwd of we ons doel kunnen halen mijn droom is Shadow zijn welverdiende 1e premie en Jordy een 2e premie maar dan moet wel alles meezitten.
-
rocky&moby
Bericht
door rocky&moby » ma 14 mar 2011, 11:58
Leuk dat het trainen zo goed gaat, we zullen voor de premie's duimen.
Wie van fw komen er uiteindelijk kijken?
-
foss
Bericht
door foss » ma 14 mar 2011, 13:11
Zo malaga heeft al heel wat uier zeg, het komt toch pas in mei?
mijn merries hebben nog bijna niks en de 1e komt rond 12 april.
-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » ma 14 mar 2011, 13:16
ja 4 mei is ze uitgeteld!
het verbaasde mij ook wel...
soumy is er nu een maandje vanaf ofzo?!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥