Het F-jes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: Het F-jes topic deel 2!

Bericht door Reinou » di 18 mei 2010, 14:19

Finnea heeft al behoorlijk kracht, maar ik ben ook sterk }-) Voorlopig wint ze het nog niet van me, dus daarom oefen ik dat soort dingen juist liever nu, voordat ze me te sterk wordt. Ik verlang ook nog niet van haar dat ze perfect naast me loopt, maar probeer haar bij te brengen dat ze niet over of door me heen dendert en dat ze op aanwijzingen reageert. Is nog wel wat werk aan geloof ik :)) Het is altijd maar afwachten hoe het op de keuring gaat, maar een beetje oefening is nooit weg idd.

Ik ben ook erg benieuwd hoe Finnea zich in haar nieuwe groep gaat gedragen. Als ze daarin ook op d'r moeder lijkt, mept ze eerst flink van zich af denk ik := Maar even kijken hoe we dat gaan doen, misschien kan ze beter eerst een dagje alleen met Ezra staan ofzo, om even te wennen. Ineens drie nieuwe weidevriendjes is nogal een overgang natuurlijk...
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 18 mei 2010, 18:09

jee, wat is Ferro al een kerel zeg! Hij ziet er top uit.

Nou Reinou, je kan ook overdijven met: Finnea is zo koel..... ;) Heb me net doodgelachen. Fin is echt nérgens bang voor. JW heeft net de sproeiers in de bak aangedaan, van die dingen die zo ronddraaien en "sissen" . Apollo at gewoon door, Marga at gewoon door (jee, het is een wonder, mijn zenuwpees schrik niet!), Baranna at gewoon door en zelfs Fatoush at gewoon door. En Finnea???? Die wist niet waar ze kruipen moest, het liefst ín Marga _O- _O-
Maar verder heb je geen woord gelogen hoor, wat een koele tante. Ze staat ook dodleuk in haar uppie in een adere wei dan de andere 4, maakt haar niks uit. Ik zal haar wel missen ;(
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 18 mei 2010, 18:14

Hahahaha geweldig _O- Ik zie het zo voor me :)) Het is gewoon een held op sokken! Dat ze haar gras er voor laat staan is echt een wonder!
Ik zal het ook zeker missen bij jullie! Finnea heeft het heel goed naar haar zin gehad en had je wat dichterbij gewoond dan had ik haar zeker langer laten staan. Ach voordat je het weet ben je er weer aan gewend. Met uitmesten vind je het straks juist fijn denk ik :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 18 mei 2010, 18:25

uitmesten is straks een makkie :D Fin is echt een zwijn op stal, plast overal, het liefst op het hooi. Vaste prik als ze op stal komt, direct plassen, net als Baranna. Kon laatst nog net op tijd opzij springen, ze kon niet eens wachten tot ik de stal uit was :D Ze wijkt nog steeds niet van Marga's zijde, met die enge sproeiers....Marga geeft haar af en toe een bemoedigend zetje zo lief. Marga is echt een top (pleeg-)moedertje +:)+
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anna

Bericht door Anna » wo 19 mei 2010, 00:22

Vandaag weer even bij Fugo wezen kijken met wat bix, het gaat lekker met hem ze hebben al een nieuw eilandje gekregen want dat andere was bijna kaal.
Zodra hij mij ziet komt hij eraan gevolgd door zijn vrienden en krijgen ze allemaal een beetje bix, maar Fugo het meest hoor :D

Hij vindt het ook heerlijk om nog even geknuffeld te worden. :wave:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 19 mei 2010, 06:02

Ferro's reis is prima verlopen gisteren en hij stond ook in no-time op de trailer, brave kerel. Hij is bij Bart voor een nachtje in de kleine paddock gegaan waar ook andere F-jes in stonden. Vandaag gaat hij het land op met o.a. een aantal van de Belgische K-tjes. Het wordt een groepje van zo'n 4 a 5 jaarlinghengstjes. Wat ik nog wel even spannend vind is dat er sloten om dit stuk land zitten en dat kent Ferro niet. We hebben hier wel een aantal sloten maar alles is afgezet met draad en lint.
Bart was erg over hem te spreken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 mei 2010, 06:24

Anita45 schreef:Wat ik nog wel even spannend vind is dat er sloten om dit stuk land zitten en dat kent Ferro niet.
Zijn geen rare sloten en ze vormen wel echt een zichtbare afscheiding, dus vermoed dat hij denkt: mmh laat ik me hier maar niet aan wagen....eigenlijk geen enkel jaar hier een fjord in dat water gehad :n (wel aan de andere kant :=...die sprong de kragge in bij het zien van een andere fjord onder het mom: 'wow'....'WOW'....'WAAAAAH' (dat stadium heeft Ferro gelukkig nooit bereikt haha)
Geluk is de vrucht van intens werk
Jilly

Bericht door Jilly » wo 19 mei 2010, 06:48

Ik zeg: tijd voor foto's?? :P (Annabel? O:) )
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 19 mei 2010, 06:50

haha moet vandaag helaas op stap met camera (zo weg), dus kan janna de camera niet in handen duwen. Maar zal binnenkort zeker even fotos van de heren op het land maken :j
Lindy

Bericht door Lindy » wo 19 mei 2010, 07:14

Fijn dat het goed ging met Ferro op de trailer.
Heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat op het land en dat hij straks 4 nieuwe vriendjes heeft gemaakt.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 19 mei 2010, 14:30

Flam is hengstig. Gillen en pissen als Djambo bij haar komt. Tja, kleine meisjes worden groot.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 19 mei 2010, 17:52

aaah dr 1ste hengstigheid :+:
dat vonden we bij Pip zo'n mijlpaal :D

Kootje stond in de komkommersnot net :x :x bwegh!! dat ze dat lékker vinden 8)7
Afbeelding
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 19 mei 2010, 18:03

Fijn dat de reis zo goed is verlopen Anita. Ik kan het me wel voorstellen dat je er moeite mee heb. Hoelang blijft hij weg ongeveer?

Fopke staat bij ons nog steeds in de verkoop. Twee weken geleden kwam er iemand kijken voor Eefje, maar die vond ze niet leuk. Fopke trok echter wèl haar aandacht, maar dat stond niet echt in de planning om naar een fjord te kijken.
Nu is ze afgelopen zondag weer geweest en heeft ze alles met Fopke gedaan.
Ze is ook met Fopke voor het erf wezen wandelen (= uit het zicht van de andere paarden en langs een weg met auto's). Dus die kant heeft ze van Foppie ook weer gezien :D Nu is ze erg aan het twijfelen tussen Fopke en een andere jaarling. Dus morgen komt ze nog een keertje en misschien zondag nog.
We wachten dus rustig af. Ik zou het alleen wel erg jammer vinden als ze weg gaat. Het is zo'n leuk beest!
Vandaag had ik ook een skippybal meegenomen en ik wilde even kijken hoe de paarden erop reageerden. Prachtig om de verschillende reacties te zien. Fopke en Dasha wisten niet hoe snel ze naar me toe moesten komen, de rest bleef liever 10 meter verder staan :D

Het waaide nogal hard, dus als ik de bal losliet dan vloog het door het land heen.
Fopke draafde er toen dapper op af, maar toen die tegen haar aan vloog vond ze het wel een beetje eng... zie foto :+
Afbeelding
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 19 mei 2010, 18:05

Wat een geweldige foto Evelien!!!
Is nooit leuk als je een paard moet verkopen...maar als ze dan goed terecht komen is het al een stuk minder erg. Had je een goed gevoel bij dat meisje? Ben benieuwd wat ze uiteindelijk gaat besluiten.
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 19 mei 2010, 18:09

Ja, op zich heb ik wel een goed gevoel bij haar.
Het is een heel aardig meisje en ze is ook lief naar Fopke toe.
Maar als ze zo twijfelt, dan twijfel ik ook een beetje of ze Fopke wel echt leuk vind. Ik wil wel dat ze er 100% achter staat, dat is voor mijn eigen gevoel ook wat fijner als ze haar wil kopen.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Jilly

Bericht door Jilly » wo 19 mei 2010, 19:43

Positief denken, ze is tenminste wel hard bezig met haar keuze en is niet impulsief. Als ze voor Fopke zou kiezen denk ik wel dat het dan ook echt haar keuze is, niet?

Super leuke foto trouwens!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 19 mei 2010, 20:33

Ferro heeft vandaag de overstap naar de kettingbrug gemaakt. Die mag nu idd op zijn vlaams gaan oefenen.
Samen met Kastaar, Kastor en K(wat wat die laatste ook alweer)... Morgen of overmorgen komt Florian er nog bij in.

Maar eerst vond ie het maar raar, hij moest samen met mij door een flink begroeide berm en meneer ging eerst flink in de ankers := . Toen bart met Kastaar erachter kwam (die moest de trailer nog uit) ging het wel goed en liep ie braaf mee.
Eenmaal los zijn de heren lekker gaan scharrelen over het land heen. En toen ik later met de auto er langs ging stonden ze al aan de andere kant om de sloot heen te grazen/zonnen.
Dus die vermaken zich wel!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 19 mei 2010, 20:37

Kjall is de andere nog :D

Wordt daar gezellig met de verschillende dialecten haha
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 20 mei 2010, 06:52

Anita45 schreef:Flam is hengstig. Gillen en pissen als Djambo bij haar komt. Tja, kleine meisjes worden groot.
Die was er destijds al vroeg bij :=...geloof dat ze op ca. 6 maand al de hengst in de paddock gek stond te maken...maf ding.
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 20 mei 2010, 06:53

Leuke naam Kjall :)

Wat een gave foto Eef!
Afbeelding
Gesloten