Het A-tjes Topic deel 4!!
Re: Het A-tjes Topic deel 4!!
gaat het goed met een ijzerloze Nis?
Wij heben vandaag gebaddert,haha, lekker in eenklein pasje geweest, en dat was leuk! We willen zeker nog en keer aal the way erin, zwemmen!
We zijn gespot door Carolien, die ons voorbij reed in de auto,hihi
Wij heben vandaag gebaddert,haha, lekker in eenklein pasje geweest, en dat was leuk! We willen zeker nog en keer aal the way erin, zwemmen!
We zijn gespot door Carolien, die ons voorbij reed in de auto,hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik dacht van een afstandje: Ja, zo ontspannen kan je dus op een Fjord naar buiten en toen zag ik dat jullie het waren haha.. Ik was jaloers want ik moest werken.
Die vriendin van jou die zondag ook mee was en vanochtend dus, die heeft toch een halve Fjord ofzo? Haar vriend komt altijd eten halen bij ons en vertelde dat geloof ik een keer.
Die vriendin van jou die zondag ook mee was en vanochtend dus, die heeft toch een halve Fjord ofzo? Haar vriend komt altijd eten halen bij ons en vertelde dat geloof ik een keer.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008
L2 Fjordsport
Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
L2 Fjordsport
Ja, zo ontspannen kán het gaan, niet altijd hoor,haha
Klopt, Nirvana is een kwart fjord, moeder is fjord x arabier, vader een welsh, leuk diertje!
Klopt, Nirvana is een kwart fjord, moeder is fjord x arabier, vader een welsh, leuk diertje!
Eindelijk is kan mee praten ik ben zins zaterdag eigenaar van Annelisa een prachtige maar ook vooral lieve merrie.
Ik ben erg blij met haar het is een apart paard toen ze kwam heeft ze een paar rake klappen uitgedeeld en nu is er rust heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat het zo makelijk gaat.
Het is een merrie die gek is op aandacht en die denk dat ze overal mee kan helpen zelfs met de kruiwagen nou dat doe ik wel zelf anders duurd het 2x zo lang.
We zijn al lekker met haar buiten wezen rijden met de andere paarden en dat gaat super ze heeft veel meegemaakt vooral in het verkeer maar ze is echt nuchter.
Ik ben erg blij met haar het is een apart paard toen ze kwam heeft ze een paar rake klappen uitgedeeld en nu is er rust heb dit nog nooit eerder meegemaakt dat het zo makelijk gaat.
Het is een merrie die gek is op aandacht en die denk dat ze overal mee kan helpen zelfs met de kruiwagen nou dat doe ik wel zelf anders duurd het 2x zo lang.
We zijn al lekker met haar buiten wezen rijden met de andere paarden en dat gaat super ze heeft veel meegemaakt vooral in het verkeer maar ze is echt nuchter.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zo vanavond half uurtje les. Dinsdag de zaligste les ever gehad op de rijvereniging
en maandag 2 uur buiten gereden. Ging erg goed op wat jolige uitspattingen in de galop na
. Anka was klein beetje een boefje. Maar verder heel netjes en nergens van geschrokken. We zijn helemaal in draf van Eext naar Anloo gegaan door het bos. Super leuk. Het was ook echt snelle paarden weer, zonnetje, niet te warm en een enorme wind! Wel goed uitgewaaid haha.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Lekker Annemarie!
Ik heb ruzie met A gehad vanmorgen. Wou nergens langs, overal bang voor, sterk maken en gewoon stom! Haha... Heb hem op zijn hoofd gestompt toen ik er op zat, was erg boos
Nu voel ik me rot en het heeft nog niet geholpen ook
heb anderen er ook over gehoord bij ons dat hun paarden zo schrikkerig en afgeleid zijn. Misschien tijd van het jaar? Is ook erg druk bij ons op stal met de nieuwe veulentjes, gastmerries (met veulens), de hengsten die buiten staan en nogal wat drukte hebben, er is net een kalfje geboren die in het landje naast de bak staat. Zijn misschien wel factoren waar je onrust door krijgt..
Gisteren wel super fijne les gehad! Ben erg tevreden over mijn lesmens.
Nu heeft Ad vrij tot maandag, hopen dat t dan weer wat beter is
Ik heb ruzie met A gehad vanmorgen. Wou nergens langs, overal bang voor, sterk maken en gewoon stom! Haha... Heb hem op zijn hoofd gestompt toen ik er op zat, was erg boos

Nu voel ik me rot en het heeft nog niet geholpen ook

heb anderen er ook over gehoord bij ons dat hun paarden zo schrikkerig en afgeleid zijn. Misschien tijd van het jaar? Is ook erg druk bij ons op stal met de nieuwe veulentjes, gastmerries (met veulens), de hengsten die buiten staan en nogal wat drukte hebben, er is net een kalfje geboren die in het landje naast de bak staat. Zijn misschien wel factoren waar je onrust door krijgt..
Gisteren wel super fijne les gehad! Ben erg tevreden over mijn lesmens.
Nu heeft Ad vrij tot maandag, hopen dat t dan weer wat beter is

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
-
He Foss, gefeliciteerd met je A-tje
Hopelijk ga je er heel veel plezier mee beleven. Kan me haast niet voorstellen dat het niet zal lukken met een Fjord 

Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Mijn állerbeste, lieve vriendje
Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
We blijven lekker gaan! Net om 9 uur nog les gehad en we gingen lekkerrrr. Gaat steeds beter. Ze wordt rechter, ik krijg meer druk op beide teugels en een begin van een fatsoenlijke handgalop is er ook. De binnenhoefslag houden gaat ook steeds makkelijker. Nog even gauw gebroken lijn 5 meter geoefend. En nou maar hopen dat ik het georganiseerd krijg en durf, dan ga ik zondag OLW rijden
.
@Carolien: oei, hoop dat Ad en jij de ruzie bijgelegd hebben
. En uit je slof schieten helpt meestal niet, maar gebeurt mij ook een enkele keer wel eens. Hoop dat je morgen weer lekker rijdt. Ik had laatst ook een mindere week, paard was enorm wakker en elke klapscheet was aanleiding om even leuk te zijn
. Reed je buiten dat hij zo kijkerig en schrikkerig was?

@Carolien: oei, hoop dat Ad en jij de ruzie bijgelegd hebben

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Haha.. nee gewoon in de bak. Toen ik hem uit de wei haalde durfde hij eerst niet langs een aanhanger die daar meestal wel staat en toen ook niet langs een karretje met hout die er ook al tijden staat.Daar vloog hij in draf met een kromme hals en enge oren langs haha. Elk bosje of dingetje is eng. Hij doet alsof hij dement is en alles voor het eerst ziet.
We hebben 1 pony in de wei die sociaal nogal gestoord is en anderen aanvalt. Vorig jaar sprong Ad ertussen als hij het geklier van die pony zat was of zette hem op zijn plek en nu gaat hij als een haas op de rekken als dat beest er aan komt. Maar inderdaad uit mijn slof schieten helpt geen bal, voel me alleen maar schuldig!
Soms is het zooo jammer dat je niet ff een verstandig gesprekje met ze kunt hebben haha..
Weet niet wat hij heeft, maar ga ervan uit dat het vanzelf weer over gaat, misschien een soort verlate puberteit? Want die heeft hij nog niet gehad.
Hij blijft toch mijn laiverd ondanks dit hoor:-)
We hebben 1 pony in de wei die sociaal nogal gestoord is en anderen aanvalt. Vorig jaar sprong Ad ertussen als hij het geklier van die pony zat was of zette hem op zijn plek en nu gaat hij als een haas op de rekken als dat beest er aan komt. Maar inderdaad uit mijn slof schieten helpt geen bal, voel me alleen maar schuldig!
Soms is het zooo jammer dat je niet ff een verstandig gesprekje met ze kunt hebben haha..
Weet niet wat hij heeft, maar ga ervan uit dat het vanzelf weer over gaat, misschien een soort verlate puberteit? Want die heeft hij nog niet gehad.
Hij blijft toch mijn laiverd ondanks dit hoor:-)
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Hihi, Ad heeft wel een heel gekke bui dan dat alles eng is. Anka was meer gewoon jolig. Mijn ervaring is dat dat soort moods vanzelf weer overgaan. Verlate pubertijd, tsja, wie zal het zeggen
. Nisko had elk voorjaar wel als ze van arm winterhooi weer over ging op gras dat het temperament 2x omhoog ging haha. Misschien dat Ad ook graskriebels heeft?

Hey, dat zou best kunnen. Jan noemt t "geil" gras...
Gewoon maar wachten tot hij weer bij zinnen komt dus

Gewoon maar wachten tot hij weer bij zinnen komt dus

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
adanco schreef:Hey, dat zou best kunnen. Jan noemt t "geil" gras...![]()

Heerlijk in de bak gereden met Anka. Ze deed goed haar best, te goed. Als ik een paar keer aangegaloppeerd heb springt ze elke keer aan als ik ook maar iets met mijn benen doe haha. Daarna heerlijk aan de hand uitgestapt door het dorp en daarna beentjes gewassen, staartje gedaan met anti-klit. Maar kan helaas toch niet meedoen denk ik in Rolde. Heb geen laadhulp, Wilfred is werken en mijn moeder kon onverwacht toch niet. Pap moet voetballen, miraculeus weer een ronde verder. Tsjah. En vriendin doet zelf mee maar moet al veel eerder weg.
. En om Jan en alleman te laten komen alleen voor het laden.
Heb mam wel alvast geboekt voor volgende week zondag. Dan is onderlinge in Annen waar ik ook altijd les.

Heb mam wel alvast geboekt voor volgende week zondag. Dan is onderlinge in Annen waar ik ook altijd les.
Spannend Annemarie, en leuk! Doe je ook mee aan bestgaand in Rolde op de keuring straks? Of ga jij altijd naar een andere keuring..
Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Hihi, wel spannend ja. Baal wel van morgen maar ja. Doet Pernille morgen ook mee in Rolde? Voor volgende week al wel alles geregeld in elk geval. Nisko gaat met veulen naar Rolde omdat het zo lekker dichtbij is. Anka gaat naar Roden. Misschien dat ik me daar wel waag aan bestgaand. Hoeft anka ook niet tegen Ad
hihi
. Nee geintje, leek me handig om met veulen maar zo dichtbij mogelijk te doen en Anka moet dan ergens anders heen.

Geen idee of pernille morgen in Rolde moet rijden..
Nou als mijn Stankie dan nog zo doet doe ik mee aan rodeo ipv bestgaand
Heb al zo'n zin weer in de keuring
Nou als mijn Stankie dan nog zo doet doe ik mee aan rodeo ipv bestgaand

Heb al zo'n zin weer in de keuring

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
Oh no, is Adanco nog in zijn eeh huppelmood??
Bij Anka heb ik die knop even weer UIT gezet hahaha. Ach, tegen die tijd is hij vast weer helemaal in de juiste mood. Hij weet gewoon wanneer hij moet pieken..

Tamara! Weer gespot! Zat nu in zwarte auto..
Morgen weet ik of zijn geklier over is, maar ik word in ieder geval niet meer zo boos heb ik mezelf voorgenomen

Morgen weet ik of zijn geklier over is, maar ik word in ieder geval niet meer zo boos heb ik mezelf voorgenomen

Adanco, Jars x Eros
L2 Fjordsport
L2 Fjordsport
wanneer??? je hebt niet getoeterd!
edit: weet het al, vlak voor de rotonde, in een jeep achtige auto? Zij zeiden nog tegen elkaar, ken jij die,haha
edit: weet het al, vlak voor de rotonde, in een jeep achtige auto? Zij zeiden nog tegen elkaar, ken jij die,haha
En? Was Ad uit de huppel/schrikmood Carolien?
Ik was zoooo trots op Anka en mij vandaag. We kunnen in de hoek en op de volte op beide handen goed aangalopperen maar ook bij B en bij E op de lange zijde en als klap op de vuurpijl lukte het mij om op X in de moeilijke linkergalop aan te springen
. Les ging verder ook lekker. En niet te geloven maar waar, een grote KWPNer is bang voor mijn ieniemieniepaardje
.
Ik was zoooo trots op Anka en mij vandaag. We kunnen in de hoek en op de volte op beide handen goed aangalopperen maar ook bij B en bij E op de lange zijde en als klap op de vuurpijl lukte het mij om op X in de moeilijke linkergalop aan te springen