Het H-tjes topic deel 1

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bloemetje75

Re: Het H-tjes topic deel 1

Bericht door Bloemetje75 » zo 05 feb 2012, 19:42

Ja wel maar geen recente standfoto....
Afbeelding
Deze is samen met zijn grote vriendin Lajke.

Mette en standfoto is wat lastig, hij wil of knuffelen of dat gekke zwarte klikkende ding opeten....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
rowenna

Bericht door rowenna » ma 06 feb 2012, 14:29

Leuk bloemetje dat je hier gezellig mee komt kletsen.
Ja valt niet mee he een standfoto maken van veulens, Fim sjokt me ook altijd achter na wachtend op een knuffel.

En dan krijg je dit soort foto's.
Afbeelding

Afbeelding

En als je paard staat te slapen, kun je eindelijk proberen om stiekem een foto te maken.
Afbeelding

Of je maakt gewoon een foto van jou en je veulen in schaduw vorm.
Afbeelding
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 06 feb 2012, 15:23

En dan wil ik liefst ook nog een foto van de kant met de minste strontvlekken 8)7 Maar dan is zo;n schaduwfoto wel een oplossing! Lekker ding is Fim!

Mette is trouwens erg ondernemend en soms gewoon stout en eng. Vandaag wilde ik ze op de andere wei zetten bij de overbuurvrouw. Daar is de wei vlak dus kunnen ze lekker rennen zonder de benen te breken. Bij mij zijn het vooral klonten dus dat is gevaarlijk. Nu dacht ik slim te zijn en NIET met 2 paarden tegelijk over straat te gaan. Mette is met de kou heel hevig en enthousiast en aangezien Lajke wel heel braaf is en hij onderweg al gaat proberen te klieren en spelen...
Dus Mette met halster om in de stal gezet, deur dicht. Met Lajke gaan lopen, wei wel open laten staan..... ik zet Lajke op de andere wei (zal nog geen 100 meter over straat zijn) en ze stopt halverwege omdat ze iets hoort, loopt daarna toch gewoon verder. Ik heb haar achter het poortje. Komt gekke Mette zo de straat opgedraafd.... zucht gelukkig kwam er geen auto en liep hij vrolijk richting de wei waar zijn vriendinnetje al stond. Eerst te ver, daarna kwam hij met wat geroep van mij toch tot het poortje en liep de wei in. Nu kan mijn man dus vanavond naar de Hornbach voor een oplossing om het ook boven de staldeur dicht te maken.
Zolang hij er over klimt, kan ik dus niet met Lajke gaan rijden buiten de wei. Zolang we in de wei zijn, maakt hij wel veel herrie maar klimt niet over de deur heen.

Hij liep nog goed, heeft wel een druppeltje bloed aan een voorbeen en een pluk haren achtergelaten aan de staldeur.

Grijze haren krijg ik van hem! Wandelen op straat met hem alleen gaat prima, auto;s fietsen, bloembakken, blaffende honden etc is allemaal niet eng.
Ik mag zorgen voor
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 06 feb 2012, 17:57

Oef, ondernemend type Mette, nog geluk bij een ongeluk, dat ze nog heel is.
Over onderdeurtjes klauteren kan vervelende gevolgen hebben.

Ohh, Fimke is echt wit!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
rowenna

Bericht door rowenna » ma 06 feb 2012, 18:43

Zo daar krijg je nog veel mee te stellen.
Misschien toch maar castreren hihi.
Je hebt wel geluk gehad zeg voor het zelfde geld klapt ie tegen een auto aan.
Heb je geen boven stal deuren, dacht dat je dat wel had, meende ik toen op je foto's gezien te hebben.
Ja hier mag je echt wel iets aan doen voor er echt een keer ongelukken gebeuren.
Ben blij dat Fim een en al rust is. O:)

Dit was trouwens het en enige plekje zonder stront hihi.
En het liefste neusje dat er bestaat.
Afbeelding

@ Dominque, ja spierwit, daarom heeft ze even lekker in de stront gerold zodat ik haar goed kan zien nu met die sneeuw :+
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 06 feb 2012, 18:48

Nee ik had nog geen bovendeuren, Lajke is met haar bijna 21 natuurlijk de rust zelf en gaat wel door draden heen maar op stal houdt ze haar gemak. Mette ging uiteraard door draden heen (afkloppen, gaat al een tijdje goed) maar over de staldeur nog niet.
Maar vanavond wordt het opgelost en anders tot die tijd maar met 2 paarden tegelijk over straat of eerst Mette op de andere wei zetten en dan lieve brave Lajke. Mijn man riep als eerste "breng maar naar de mora dat veulen" en daarna, ik rij wel langs de bouwmarkt. Dus nu loopt hij door de bouwmarkt te verzinnen hoe het handig en efficient opgelost kan worden.

Ohh dat neusje, snap best dat je verliefd bent!

Castreren gaat heel zeker gebeuren maar is het nu nog wat koud voor. Zodra het echt voorjaar is, gaan echt wel zijn balletjes eraf.
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » ma 06 feb 2012, 19:12

ja die mannen doen altijd zo stoer he, maar o wee als je iets verkeerd zegt over die paarden.
Harold roept ook altijd gooi maar in de vriezer, maar toen ik laatst zei [als grapje hoor] denk dat ik Udo verkoop, toen kreeg hij bijna een hard verzakking.

Ben je niet bang dat Mette door de draad gaat als je hem als eerste in de wei zet en dan pas Lajke, jee wat vervelend is dit dan he, soms hoop je dan dat ie al volwassen is en een stuk wijser.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 06 feb 2012, 20:15

Wat je ook zou kunnen doen is Lajke een singel omdoen en daar Mette aanvast knuppen en zo samen naar de overkant brengen. Uiteindelijk wordt hij daar natuurlijk te groot en te sterk voor maar dan ben je in ieder geval even tijdelijk geholpen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 06 feb 2012, 20:27

De wei aan de overkant is door de overburen met heel mooi professioneel gaas afgezet, palen in beton, gaaswerk tot 2 meter hoog. Bedoeling is dat er komend jaar alpaca's gaan lopen dus ze hebben het goed afgezet.

Ik kan best met 2 paarden over straat, terug ging het ook goed. En er is geen noodzaak om ze daar te zetten, behalve dat ze er fijn kunnen rennen en zich uitleven. Tot nu toe deed ik ook altijd 2 paarden per keer dus dat blijven we nog maar doen. Materiaal is binnen dus manlief kan gaan hobbyen. Komt weer goed. En nu hopen dat hij voorlopig niet weer iets anders verzint.

Anita, Mette aan Lajke vastbinden durf ik niet.... Mette is nu al heel sterk en groot (denk dat hij richting de 1.25 al gaat of is) en Lajke natuurlijk al wat ouder en maar 1.40...
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » di 07 feb 2012, 16:27

IK zou Mette ook niet aan Lajke vastbinden, denk dat Lajke daar niet echt blij van word :D
Denk dat Mette zelfs groter is hoor, Fim is al 1.25 en zo op de foto Lijkt Mette groter, maar kan vertekenen natuurlijk omdat Lajke maar 1.40, als Fim naast udo staat lijkt ze een stuk kleiner maar Udo is dan ook 1.46,5.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 07 feb 2012, 17:20

Ik denk dat het vertekent.... zal zo dochterlief mee naar achter zeulen. Die is 1.24.

Vandaag maar niet aan de overkant gezet, ze vinden de beukenhaag daar ook lekker en de buren zijn daar niet zo gelukkig mee. Er staan prikpaaltjes met lint maar die paaltjes moeten verzet en dat wil niet zo als de grond bevroren is....
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 07 feb 2012, 18:19

Mette is 1.25 (kan er cm naast zitten), heb dochterlief er naast gezet en met bergschoenen aan, is ze ietsje groter.
De bovenkant van de staldeur waar hij overheen geklommen is, is 1.08... griezel is het!
Ik mag zorgen voor
Lisa

Bericht door Lisa » di 07 feb 2012, 18:28

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe groot alle Htjes in Balloo zijn. Is misschien wel een keer leuk om een meetstok mee te nemen!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » di 07 feb 2012, 18:38

Heb laaste profesorisch met een meet rol Hepsi gemeten
Met nadruk op profesorisch.... ca 1.21... maar ja, meetrol schoot weer naar binnen.
We stonden scheef, Hepsi had geen geduld... etc. etc...
conclusie was, ze was best wel gegroeid en verschil met de anderen leek kleiner.
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 07 feb 2012, 18:41

Een hele groep veulens meten, dat is pas een uitdaging! Gingen ze niet mee helpen door de rolmaat op te eten enzo?

Hepsi (leuke naam!) geen geduld... heeft Mette ook regelmatig last van.
Ik mag zorgen voor
Lisa

Bericht door Lisa » di 07 feb 2012, 18:45

Klopt dominique dat had ik de laatste keer ook toen ik er was dat Hepsie toch echt wel duidelijk gegroeid was. (al waren Hjala, Heros en Hilmar toch echt nog wel duidelijk groter) maar ik vond haar ook echt wel gegroeid!! Dat zei ik gelijk tegen mieke.
Maar ook Hummer had ik het idee dat die een groeispurt had gehad.
Ik ben wel heel benieuwd hoe groot de Htjes in Balloo zijn!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 07 feb 2012, 19:20

Ik vond de laatste keer (maar was alweer 1 januari) echt vooral Hjala een opvallend verschil met de keer ervoor. Die leek echt wel een flinke spurt te hebben gemaakt.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
rowenna

Bericht door rowenna » wo 08 feb 2012, 10:07

Bloemetje75 schreef:Mette is 1.25 (kan er cm naast zitten), heb dochterlief er naast gezet en met bergschoenen aan, is ze ietsje groter.
De bovenkant van de staldeur waar hij overheen geklommen is, is 1.08... griezel is het!
Zo over een deur van 1.08 ?????. Mafkees.
Je hebt echt geluk gehad[of beter, Mette heeft geluk gehad]voor het zelfde geld breekt ie zijn benen.

Met bergschoenen aan :D , wil wel weer eens foto's zien van dochterlief.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

rowenna

Bericht door rowenna » wo 08 feb 2012, 10:08

Ja leuk een opmeet dag in balloo, wel foto's maken dan he?
Als jullie een maatstok nodig hebben, ik heb er 1, maar in ballo zullen ze er toch ook wel een hebben?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 08 feb 2012, 15:17

Moet het wel een meetstok zijn die klein genoeg kan (lees laag... meeste beginnen te hoog!)

Hi die rolmaat heb ik buiten de wei gebruikt, dus geen hulp van allemaal veulens.
Had Hepsi voor het eerst ontvoerd uit de wei. Ging goed, had wel hele club stalkers aan de andere kant van het draad.
Plaats reactie