En dan wil ik liefst ook nog een foto van de kant met de minste strontvlekken

Maar dan is zo;n schaduwfoto wel een oplossing! Lekker ding is Fim!
Mette is trouwens erg ondernemend en soms gewoon stout en eng. Vandaag wilde ik ze op de andere wei zetten bij de overbuurvrouw. Daar is de wei vlak dus kunnen ze lekker rennen zonder de benen te breken. Bij mij zijn het vooral klonten dus dat is gevaarlijk. Nu dacht ik slim te zijn en NIET met 2 paarden tegelijk over straat te gaan. Mette is met de kou heel hevig en enthousiast en aangezien Lajke wel heel braaf is en hij onderweg al gaat proberen te klieren en spelen...
Dus Mette met halster om in de stal gezet, deur dicht. Met Lajke gaan lopen, wei wel open laten staan..... ik zet Lajke op de andere wei (zal nog geen 100 meter over straat zijn) en ze stopt halverwege omdat ze iets hoort, loopt daarna toch gewoon verder. Ik heb haar achter het poortje. Komt gekke Mette zo de straat opgedraafd.... zucht gelukkig kwam er geen auto en liep hij vrolijk richting de wei waar zijn vriendinnetje al stond. Eerst te ver, daarna kwam hij met wat geroep van mij toch tot het poortje en liep de wei in. Nu kan mijn man dus vanavond naar de Hornbach voor een oplossing om het ook boven de staldeur dicht te maken.
Zolang hij er over klimt, kan ik dus niet met Lajke gaan rijden buiten de wei. Zolang we in de wei zijn, maakt hij wel veel herrie maar klimt niet over de deur heen.
Hij liep nog goed, heeft wel een druppeltje bloed aan een voorbeen en een pluk haren achtergelaten aan de staldeur.
Grijze haren krijg ik van hem! Wandelen op straat met hem alleen gaat prima, auto;s fietsen, bloembakken, blaffende honden etc is allemaal niet eng.