Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Nathalie » di 08 nov 2011, 14:35

wat grappig toch al die stuiterende fjorden....Cos kent dat volgens mij helemaal niet, die is echt z'n "Golden Retriever"-zelf :D :D
Jilly ik zou ook stuiteren als ik een felroze deken op moest :P

Gisteren had Cayleigh studiedag en dus vrij, zijn we 's ochtends maar het bos in gegaan met z'n 2'tjes...heeeeeeeeeeeerlijk :). Paar herten gespot, veeeeel reigers. Brave poownen en Cayleigh steeds "we gaan toch niet in galop he?" "je gaat toch niet stiekem in galop he?", "ooooh je gaat niet stiekem harder hoor"....voor degenen die geen kinderen hebben ;)...de vertaling vanuit de bijzondere, vreemde taal van 7-jarige meisjes is...."gaan we nu EINDELIJK in galop?!?!?!?!" :') :'). Op een fijn breed bospad dus maar gezegd dat ze haar gang mocht gaan en Cos en ik erachteraan....zo'n leuk gezicht van achteren, die witte billen met dat elfje erop :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Viv

Bericht door Viv » za 12 nov 2011, 10:12

Pics van kdiesjes ziekenhuisbezoek bij PP
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 12 nov 2011, 17:16

Nathalie schreef:Jilly ik zou ook stuiteren als ik een felroze deken op moest :P
>;) hij heeft al 5 jaar kunnen wennen aan het idee hoor!

Zelfs ECHTE man Alm deed er niet moeilijk over haha
Afbeelding

Lijkt me heerlijk om zo met je dochter er op uit te kunnen trekken. Zou ik met mijn moeder ook wel leuk vinden. Af en toe gaat ze wel met de hond mee maar op 't paard toch maar niet :+

Vandaag is sinds vandaag weer klik-klakloos. Als het binnenkort gaat sneeuwen en ijzelen vind ik het maar niks met ijzers onder en veel rijden we dan toch niet. Gek hoor, zo'n geluidloos paard :P
Schrok me trouwens wel een bult toen ik in de stal kwam, vaste voerbak in 2 gespleten :x dacht dat hij er misschien op had geleund met schuren, maar hij was op heterdaad betrapt toen hij 'm gewoon in 2 schopte omdat het voeren te lang duurde. R*tjong!
Ik ga de voerbak uiteraard vergoeden, maar weet niet of ik een nieuwe wil. 't Is niet handig met proper houden en nu hij het spelletje misschien doorheeft?
Misschien toch maar met zo'n flexi emmer werken, dan moet hij al gek doen als hij het kapot wil...

Morgen komt een vriendin op Hay rijden. Haar ouders hadden vroeger een manege, maar sinds de sluiting daarvan heeft ze nooit meer gereden (meer dan 15 jaar geleden). Ben benieuwd of ze de microbe weer te pakken krijgt!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 nov 2011, 08:45

Celony komt zaterdag weer thuis. Helaas gaat hij a.s. maandag geen proeven doen want hij blijkt toch nog niet voldoende herstelt te zijn. Ik baal er flink van.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 nov 2011, 09:51

Ooh Nathalie, heerlijk zo'n dochter 'we gaan toch niet in galop he *hint, hint*' :')

Mooi roze is niet lelijk Jilly ;)
Hoe is het met je vriendin op Hay gegaan?

@Anita, Wat balen zeg van Celoon... Bestaat er geen kans meer voor een andere locatie in de buurt waar hij aan mee kan doen of volgt alles te snel op elkaar?
Hoe gaat het met Balloos-Ferro?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 nov 2011, 10:26

Nee, dat heeft geen zin Ilona. Alle ABOPdagen worden binnen een week afgehandeld (tussen 21-11 en 29-11) en dat komt gewoon te vroeg voor hem. Het is nu weer slechter na vlak na de behandeling en dus wil ik niet het risico lopen dat hij zich kapotwerkt. Dan kan ik helemaal afscheid van hem nemen. Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik daar sowieso wel bang voor ben dat dit er een keer van gaat komen.
Ga nu eerst weer contact opnemen met Aime de Rooy over hoe het verder aan te pakken en hopelijk krijgt hij dan volgend jaar een nieuwe kans.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 nov 2011, 10:34

Tijdje rust geven misschien en dan rustig aan weer wat aan het werk zetten.
Castor ging ook steeds rotter lopen toen hij maandje in Bootcamp was.
Heb hem toen maanden niet meer voor de kar gezet en nu langzaam aan kleine stukjes weer wat aan het proberen en hij loopt als een zonnetje (qua houding dan, alleen de basis voor de kar lopen zit er nog maar op).
Hij is toen echt gewoon zwaar overbelast geweest. Dat dacht ik toen al (van weinig arbeid werd hij echt té hard aan het werk gezet), maar mijn idee werd toen weggewuifd. Nou, als je het verschil nu ziet!

Zou je het nu zelf wel weer aandurven om hem over een tijdje zelf weer rustig aan op te gaan pakken? Kort beginnen en dan langzaam uitbouwen? Als dit goedgaat en je kunt het een beetje op peil houden is het volgend jaar voor hem misschien ook makkelijker?
Ik hoop in ieder geval voor je dat het zoiets is als overbelasting en dat hij met niet teveel moeite weer goed gaat lopen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 nov 2011, 10:44

Overbelasting is het niet Ilona want Bart heeft nog amper wat van hem gevraagd. Zover is het niet eens gekomen. Er zit gewoon iets niet goed bij hem. Aimee constateerde een asymmetrische beweging van het bekken en in de laatste borstwervels en 1e lendenwervels verminderde beweging. Ook de 1e halswervel bewoog matig. Hiervoor is hij behandeld omdat Bart al heel snel na de start van de training eind september constateerde dat hij zijn pas rechtsachter veel korter maakte dan linskachter en dat werd steeds erger.
Achteraf denk ik zelfs dat zijn problemen van vorig jaar hier ook aan gerelateerd kunnen worden.
Ik houd mijn hart echt vast voor de afloop.
Van zelf weer opppakken is denk ik voorlopig helemaal geen sprake, dat zien we dus later dan we weer. Ook mijn wekelijkse menavond waar ik mij zo op verheugd had kan ik voorlopig wel op mijn buik schrijven.
Ik weet dat ik niet in de put moet gaan zitten maar je zult vast snappen dat dit soms wel eens heel erg moeilijk is om niet te doen. Jij kent mijn hele verhaal.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 15 nov 2011, 11:59

Ik vond het eerlijk gezegd zowizo onverstandig om zo snel na zn blessure een men en trekproef af te leggen. Het heeft natuurlijk al even geduurd voor hij soort van hersteld was en zo'n proef is niet niks.
Misschien maar beter dat het nog een jaartje uitgesteld wordt?

En joh als ze behandeld zijn komt het vrij snel goed hoor, Kdies staat ook weer netjes recht.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 15 nov 2011, 12:08

Wat balen Anita. Zuur dat de ABOP niet kan doorgaan, zeker na zijn fantastische keuringspunten. Maar hij moet liefst nog langer meegaan dan de ABOP natuurlijk. Zit je nu een beetje te vrezen dat hij 'afgeschreven' is als Meline's men-opvolger? Hopelijk kan Aimee nog veel voor hem betekenen. Sterkte!

Vriendin geraakte gisteren niet uit haar bed van de spierpijn :))
Ze vond het wel erg leuk en ze vond Hay een heeeel lief, braaf paard. Ze heeft wat gestapt en gedraafd, maar ze vond het wel heel moeilijk om haar balans en het ritme te vinden. Hay vond het overduidelijk niet te moeite om voor haar iets te doen dus zijn tempo was niet bepaald constant te noemen :P
Nadien even aan de longe genomen zodat ik zijn tempo constant kon houden en dan begon het gevoel aardig terug te komen.

Gisteren kreeg ik spontaan zin om te dressuren (ja hoor, het vriest en het is donker als ik thuis kom en ik krijg weer zin om te rijden :') ). Gelukkig hebben we sinds deze zomer verlichting in de buitenbak en de ondergrond lag er ge-wel-dig bij dus niets hield ons tegen :+ heb gewoon 40 minuten zitten genieten, hij was zo braaf en meewerkend. Natuurlijk geen wonderen, maar het is volgens mij van vorige herfst geleden dat we nog serieus in de bak gewerkt hebben.
Wordt wel eens dringend tijd dat ik op zoek ga naar m'n thermoboots en winterrijhandschoenen...

Vandaag is Hay precies 5 jaar moederloos :(:) zal ik als adoptiemama hem maar extra verwennen!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 nov 2011, 12:17

Daar ben ik idd een beetje bang voor Jlly. Hij heeft nog nooit echt gewerkt en toch al zo veel problemen (gehad).

Viv, in overleg met Aimee is besloten rustig aan te beginnen met de training. Bart is helemaal nog niet aan echt trekken toegekomen. Hij heeft alleen nog maar voor een gewone menkar gelopen en dat gaf al steeds weer meer klachten. En dus is het, in ieder geval voorlopig, schluss. Hij komt zaterdag naar huis en ik neem weer contact op met Aimee.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 nov 2011, 12:52

Ik weet het Anita :(:) maar juist ook daarom probeer ik er een iets positieve draai aan te geven dat er buiten de ABOP misschien andere lichtpuntjes zijn.
En dat wil ik ook echt voor je!
Castor is duidelijk ook echt scheef. Viel mij eigenlijk pas op na ons menavontuur. Nu let ik daar met rijden (flierenfluiten 1-4x per maand :P ) wel wat meer op dat hij recht blijft.
Met mennen probeer ik dit nu ook en dan ook alleen buiten, op asfalt, op lange rechte stukken.
Als ik met hem met een kar in een bak zou gaan krijg ik zeker weten zwaar protest. Die is er ook nog lange niet. Natuurlijke scheefheid en nu proberen zijn korte kant wat langer en sterker te krijgen.
Met mijn hoeveelheden rijden of mennen is dit er echt niet zomaar uit. Daar doen we gewoon veel te weinig voor, maar die keren dat ik er wat mee doe merk ik wel verschil.
Hopelijk kan Aimee nog wat voor jullie betekenen en kun je straks toch langzaamaan weer wat uit gaan bouwen. Ik hoop het echt voor je mee.

@Jilly, goed bezig geweest!
Thermospul mag wel weer uit de kast getrokken worden ja. Heerlijk hoor dat frisse weer, maar dan wel met de juiste kleding.
En ach alweer 5 jaar moederloos, ja dat vraagt om extra verwennerij :P
(Castor alweer 5 jaar en 8 maanden... Ook maar ff zak peentjes voor hem halen :') )
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 15 nov 2011, 15:22

Dank je wel Ilona, je bent een schat :L (hoop dat ik de goede smilie heb gebruikt, ben daar niet zo'n ster in, haha).
Laatst gewijzigd door Anita op di 15 nov 2011, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 15 nov 2011, 15:25

Aaah je bent verliefd op me :L :L
Nee hoor zit je te pesten. Mij is tie duidelijk :D
Peertje

Bericht door Peertje » wo 16 nov 2011, 08:16

Wat ontzettend jammer Anita! Beterschap!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 16 nov 2011, 12:52

Echt balen Anita!! Het leek zo goed ook net na de behandeling (bart zei al: ik begin nog te geloven in al dat geknijp en getik) maar toch balen dat het weer terugzakt. Natuurlijk hier al even flink de gedachten overheen laten gaan, maar het zou me niet verbazen dat dit al iets is wat langer in hem zit (dat hij bijv. door de vorige blessure is gaan compenseren, met deze 'blessure' tot gevolg) en nu moet hij natuurlijk weer 'opnieuw' leren hoe het wel moet en niet vervallen in zijn oude gewoonte van compenseren (oftewel, afleren)....maar dat is vooral wat ik ook hoop voor je....

Het blijft alleen wel erg raar om te begrijpen als je ziet dat ie in het land/los echt héérlijk kan sjouwen (heb m zien gaan zoals ik m nog nooit heb zien gaan), maar aangespannen loopt ie gewoon te scheef dan logisch is met het losse beeld :?
Hopelijk kan Aimee helpen en eventueel misschien nog iemand die je kan helpen bij een eventuele 'revalidatietraining'.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 16 nov 2011, 14:48

Ah jee Anita, wat balen nu....net nu je zo mooi in een positieve spiraal leek te zitten!

Hay heeft voor spierpijn gezorgd :D :D, ik heb dat nog helemaal niet gehad en dat vind ik eigenlijk zo gek (niet dat ik me beklaag hoor!) gezien het feit dat ik zo weinig rijd en dan de buitenritjes met Cayleigh, uurtje naar een picknickplek, half uurtje pauzeren en uurtje terug en er wordt dan niet geflierefluit :')....Cayleigh heeft daar tegenwoordig geen tijd meer voor....stevig doorrijden zullen we....jeetje. Ik ben nog wel van het stapvoets rondkoekeloeren en al snel van "aaaah, maar ze doen zo hun best"...en Cayleigh is nu al van "ja, maar ik wil nog even daarlangs en daardoorheen dus we moeten even doorrijden mama"

Ik probeer moed te verzamelen om morgenochtend eens in m'n eentje het bos in te gaan met Cos. Cos is braaf genoeg maar ik ben in m'n up nog steeds een schijterd :')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » wo 16 nov 2011, 15:16

Hihi Nathalie heeft d'r dochter gewoon nodig met rijden, dan durft ze zelf meer :')
Begint zo de omgekeerde wereld te worden! :P
Jilly

Bericht door Jilly » wo 16 nov 2011, 15:23

Straks scheurt Nathalie met Cos over hindernissen van een meter 'omdat Cayleigh ook mee doet' :P

Nathalie, dan heb je ofwel zo'n super spieren die in volle vorm blijven of anders heb je geen spieren, dan kan ook natuurlijk :+

Als ik heb altijd weer spierpijn als ik een paar weken niet heb gereden, vooral als ik veel ga draven dan. M'n buik en binnenkant van m'n benen oehh... Dan voel ik me wel altijd super strak haha
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 16 nov 2011, 18:12

over een meter springen? vroegah wel....maar nu niet meer hoor...Cayleigh heeft afgelopen zondag voor het eerst een paar keer 60cm gedaan en dan sta ik echt te kijken van "eeeeeeehm....jeeeeeeeeeetje wat hoog!". En dat klein team wipt er zo overheen :'). Die kleine witte, oortjes naar voren, braaf galopje en cayleigh boven de sprong "maaaamaaaa kijk dan, we vliegen!" :')

Ja is het niet akelig....ik moet moed ontlenen aan mijn 7-jarige dochter. Als ik met haar rijd, ben ik zo druk bezig met naar haar en P.C. kijken dat ik niet op mezelf let (terwijl zij mijn 'loerderigheid' helemaal niet nodig hebben, blijkbaar redden ze zich samen prima)...als ik alleen ben...ben ik dus alleen maar op mezelf aan het letten en dan maak ik mezelf zenuwachtig :P

Het zal dan wel het tweede zijn Jilly....geen spierpijn omdat er geen spieren zijn die pijn kunnen doen :D
Plaats reactie