Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!

Bericht door Jilly » do 09 sep 2010, 09:27

Spannend Ilona! Ik was voor de eerste behandelbeurt ook wel wat zenuwachtig, maar het is supergoed meegevallen. Hay vond het reuze intressant en eens de klem in z'n mond zat kon hij niet zoveel meer :D de tandarts hier is gelukkig wel super geduldig.
Ben benieuwd of er wat moet gaan gebeuren.

En zo'n vakantie is echt wel leuk hoor, zeker doen als je de mogelijkheid hebt! Als ik nog eens een trailer ter beschikking heb/gekocht heb (hangt een beetje af van beslissingen die een dezer weken gaat volgen := ) wil ik wel eens een rondje Goerree-overflakkee komen doen met Hay! (zeg ik al zo lang haha, moet er toch echt eens van komen!)

@ Anna: bekend, die 'ik-ben-moe'-dag. Meestal komt die bij mij op momenten dat ik toch echt even zou moeten rijden (laatste dag mooi weer (= deftige bak), laatste dag dat ik geen andere verplichtingen heb etc.)

@Claudia: oeps, wat een boef die Coen... hopen maar dat de trend nu niet gezet is :P hier heeft ook eens zo'n graver in de bak gestaan omdat hij niet mee op de wei mocht, hele bak vol gaten en niemand die ze wou vol gooien. Heb nogal gezwoegd met m'n schupje pfff

Ik ben morgen lekker vrij en behalve wassen voor de keuring ga ik nog eens uitgebreid tutten en rijden met Hay denk ik.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 09 sep 2010, 11:11

Het is wel een bloederige bedoening hoor,daar moet je tegen kunnen.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 09 sep 2010, 11:15

Was het zo erg bij jouw paard dan Inge? Ik vond dat best nog meevallen. Het feit dat hij daar high stond te wankelen vond ik eigenlijk veel enger :=
dees1980

Bericht door dees1980 » do 09 sep 2010, 11:30

Bij *Rambo* was het ook bloederig omdat er 2 kiezen werden getrokken maar bij mijn andere paarden heb ik dat niet gehad en is weinig bloed aan te pas gekomen.
Ik ben nu ook voor Hummer bezig met een afspraak want die moet ook nagekeken worden.

Ik ging vanmorgen naar stal om ze op de wei te zetten toen kon het niet want ze waren aan het baggeren in de sloot naast de wei en moesten dus het draad open zetten. Ik heb Hummer lekker 2 uur in de paddock gehad en toen ging ik hem halen lag meneer in een grote plas te rollenbollen en daarna nog even lekker stampen in die plas :D.
Kon hem meteen onder de slang zetten hij was gitzwart hahahaha , vanavond ga ik hem even aan de longe zetten effe lekker aan het werk en ik ben nog even op zoek naar een pessoa
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Jilly

Bericht door Jilly » do 09 sep 2010, 11:37

Bij Hay waren het enkel 2 wolfstandjes, dat gaat vrij snel en met weinig bloed, de kies zat los. Paar weken geleden is hij terug gecontroleerd en hij had alles al gewisseld en een perfect gebit +:)+

Hummer is ook zo'n smeerpoets dus! Hay vind het ook heerlijk om door de plassen te stampen, maar oh oh als ik er op zit he, dan wil hij ineens geen natte voeten meer, raar beest!

Ik heb een paar jaar geleden een longeersingel + pessoa bij Ooteman gekocht voor 45 euro. 't Is geen topkwaliteit, maar voor een paar keer in de week te gebruiken voldoet het hier prima. Weet niet of ze dat nog steeds als set verkopen.
Viv

Bericht door Viv » vr 10 sep 2010, 04:42

Tandarts bloederig? Nou weet niet wat die van jou gedaan heeft dan maar zelfs bij het trekken van kdies zn wolfskies kwam amper bloed kijken.

Pootje was hier alweer goed dunner, dus mijnheer mocht de bak weer slepen. Wat vindttie dat toch leuk om te doen de scheet. Jammer alleen dat je stalgenoten daarna weer vrolijk de hoefslag erin rijden (ben benieuwd of ze hem daarna nog aangeharkt hebben).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 10 sep 2010, 06:03

Corner had haken achterin,dus die moesten recht geveild worden,daarom was het bloederig,
en ik mocht het nog voelen ook ,zo ranzig was dat.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 10 sep 2010, 07:23

Ik vind zoiets als een tandarts die voor de paarden langs komt alleen maar reuze interessant. Alleen daarom zou ik al een tandarts laten komen O:)
Voor zover ik weet mag deze tandarts hem niet iets 'rustgevends' toedienen. Maar ze hebben genoeg ervaring met jonge paarden lijkt mij dus ik laat het maar over me heen komen.

Hmm Castor zal ik niet zo snel in een plas zien rollen. Wel in de bagger maar aan water heeft hij echt een verschrikkelijke hekel.
Hij loopt nog voor het kleinste plasje een blokje om.
Bij Fabio moet ik juist weer enorm opletten als we een keer door het water rijden. Die vergeet dan gerust dat ik op zijn rug zit en laat zich zo in het water vallen. Heerlijk even rollen 8)7

@ Kelly, wie is 'jou' inrij-C'tje?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 10 sep 2010, 09:48

Ik vind het toch wel handig als een tandarts dat mag, straks staat hij daar helemaal te flippen en kan je er nog een DA bijhalen... Hay heeft vorig jaar volgens mij wel zoiets kalmerends gehad, of was het nou verdoving waarvan hij zo stond te wankelen? Weet het niet meer..
Dit jaar heeft hij gewoon zo de klem in z'n mond gezet en dat ging prima.

Pff, ik trof Hay gisterenavond aan onder de bijtplekken op z'n hals en aan de zijkant van z'n hoofd :\ er was een nieuw paard in de groep en dan moet mister dominant toch wel even laten zien wie de baas is, wat dus heel vaak resulteert in wondjes oid.
Net een achterstand van 2 weken strijk weggewerkt en dan maar even langs Hay om alles weer te spoelen en dan paardjes wassen voor de keuring!
dees1980

Bericht door dees1980 » vr 10 sep 2010, 11:00

Vaak hebben goede tandartsen heel veel ervaring met jonge dieren en dieren die angstig zijn etc en weten vaal precies wat ze moeten doen.
Ik heb een 4 jarige kwpn merrie gehad en die bleef steigeren en was als de dood maar toch kreeg hij het voor elkaar alles bij haar te doen wat nodig was , hij was wel wat langer bezig maar hij vond verdoven helemaal niks en vond dat het gewoon zo moest gebeuren als het om vijlen gaat ( trekken van kiezen en tanden is natuurlijk weer wat anders )
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 10 sep 2010, 15:56

Cyra had wel wat bloed bij het trekken van haar wolfstandje, maar niet bijzonder veel. Vaak lijkt bloed in de mond al snel heel veel, maar dat komt omdat het bloed met slijm vermengt en rood gekleurd slijm lijkt dan ook bloed. Valt dus eigenlijk reuze mee. Bloedbad is het hier nog nooit geworden, ook nooit gezien trouwens bij anderen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » vr 10 sep 2010, 17:40

Ohja Dees, ik had toevallig een mail van de EJ in m'n inbox, pessoa teugel staat daar nu in reclame. Als je nog niks had... :)

Pff paardjes zijn redelijk schoon, maar ik kwam echt smerig uit de wasbeurt haha. Ben erg benieuwd hoe ze het er vanaf gaan brengen. Ze denken er trouwens over om het gra merrieveulen te verkopen, als jullie liefhebbers weten... :D
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 10 sep 2010, 19:21

Als die groot wordt :P Hoe ziet ze er nu uit?
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 10 sep 2010, 20:28

Nou geen bloedbad gehad en een redelijk braaf paard :D
Super tandarts +:)+
Tegen het einde werd Castor wat vervelend met de klem (rondjes lopen door de stal, dit vijlt wat lastig). Toen heeft hij de klem gewoon afgedaan en het vijlwerk zonder klem afgemaakt. Echt een fijne kerel, forceert het paard niet.

Castor had aan beide kanten haken aan de kiezen en beschadigde wangen daardoor.
Dit is nu dus weer netjes. Geen wolfstandjes gespot.
Viel me niets tegen hoe Castor zich gedroeg.

Deze tandarts mag evt wel iets kalmerends geven. Maar was niet nodig.
Ben nu wel erg benieuwd of ik de volgende keer verschil merk met rijden.

Castor heeft vreselijk afgesleten voortanden. Daar heb ik nog even naar gevraagd. Dit zou kunnen komen van luchtzuigen of tanden schrapen langs bijvoorbeeld een metalen hek.
Dit zie ik hem nooit doen dus dat lijkt me sterk. Het zou ook komen van grazen op kort gras waardoor zijn tanden steeds over de grond schuren. Dit lijkt me eerder de oorzaak in dit geval.
Maar het was niet zorgwekkend ofzo. De tanden blijven groeien dus slijt ook weer af. Zolang het geen stompjes worden is het oké.
Dat is ook weer super om te weten!

Ik ben blij dat het gebeurd is. Voel ik mezelf ook weer wat beter bij.

@ Jilly, altijd fijn zo'n nieuwkomer in de groep.. Is Hay mister dominant of juist de nieuwe?
Veel plezier op de keuring!

@ Anna, kriebels om nog een stalletje te vullen? :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 11 sep 2010, 14:50

Nou ik heb er nog 5 leeg staan hier :D Nee volgend jaar hopelijk een mini-Cyra in haar buikje laten inbrengen. Maar een beetje grote knappe gra merrie staat nog wel altijd op het verlanglijstje, dus als ik die tegenkom dan komt ze er.

Edit: vergeet helemaal neer te zetten dat ik net zooooo lekker heb gereden met mijn dikkie in de bak hier. Ze kan een hoop dingen gewoon niet maar ze wil wel graag en deed erg haar best. Woensdag heb ik voor het eerst les hier en ook van nieuwe instructrice, spannend dus
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » za 11 sep 2010, 16:22

@Anna: het wordt waarschijnlijk geen joekel... Mams is gemeten op 141,5 (wij meten ze op 1.43) en paps 1.44 volgens mij. 't Wordt iig geen 1.50'er...
Maar 't is echt wel een heel leuk en lief ding. Er zijn wel een aantal foto's gemaakt, die volgen nog een dezer dagen.

Fijn dat het TA-bezoek zo goed beviel Ilona, nu kan hij er weer even tegen!

Hay is trouwens wel mister dominant. Maar eigenlijk vooral als het om eten gaat, niet dat hij 'zijn' merries wil opeisen ofzo. Als hij ohz is, is het de grootste sul en vindt hij alle paarden leuk, maar eten wordt zéér serieus genomen! En als het een onderdanig nieuw paard is boeit het niks, maar als de andere ook niet op z'n hoefjes gevallen is tja, dan resulteert het dus in dit... 8)7

Cyra dressuurpoownie in de dop :D kan echt je dag goed maken he, het gevoel dat ze zoveel wil (en kan) leren! Ik kruip morgen ook maar weer eens op de poownie denk. Weekje vakantie heeft z'n buik al veel te goed gedaan!
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 11 sep 2010, 16:24

Dan heb je een mooi excuse om weer aan de slag te gaan Jil, buikje eraf trainen
Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » za 11 sep 2010, 16:35

He he, weer een beetje bijgelezen.
Dees, wat jij beschrijft met Hummer heb ik met Ché ook.
Mijn bak is op sommige plekken ook best zwaar,en dan loopt hij echt niet lekker.
Ik denk dat het gewoon een balans probleem is,vansdaag ben ik mmet hem hhet bos in geweest en daar was niks aan de hand.
Zal wel over gaan als ze wat meer doorgereden zijn.

Hier nooit een bloedbad bij de tandarts,pony's worden ook niet verdoofd.

Vandaag een heerlijke bosrit met Ché gemaakt, alleen.
Hij was superbraaf,veel enge dingen tegen gekomen(jongens spelend op een drumstel en elektrische gitaar,aan weerszijde van een pad een hekwerk met daarachter een stelletje opgefokte herdershonden,een Jack russel die ineens uit de struiken gevlogen komt en naar zijn achterbenen springt,enz) maar meneer liep er steeds keurig langs. *o/*
Er liep een herdershond los op de A12,doodeng,gelukkig hebben ze van de politie het dier van de weg af kunnen krijgen,of ze hem uiteindelijk ook te pakken hebben gekregen weet ik niet.
Ik ben 2 uur met hem wegggeweest,hij heeft wel veel lopen hinneken ,maar heeft de hele weg lekker met zijn oortjes naar voren gelopen(en dat is in de bak wel anders).
Hopelijk is het morgen ook een beetje redelijk weer dan gaan we weer.
Hier ook even een buikje eraf trainen :D
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Claudje

Bericht door Claudje » za 11 sep 2010, 17:42

Even een ego berichtje maar Keet heeft vandaag een 1e premie gehaald (wel bijna helemaal achteraan opgesteld :=)
én we hebben bestgaand recreatie gewonnen, terwijl ik haar al twee weken niet had gereden ivm de keuring :#
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » za 11 sep 2010, 17:47

Gefeliciteerd met je 1e premie +:)+

Je heb haar dus gewoon goed voor elkaar dan maakt het niet uit dat ze 2 weken niet gereden is.
Plaats reactie