Het A-tjes Topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Het A-tjes Topic deel 4!!

Bericht door Annemarie » di 11 mei 2010, 10:47

O, maar dat had ik op de manege ook wel hoor. Allemaal hele lieve paarden maar met de een match je nou eenmaal beter dan met de ander. Krijgt Ali nou een andere tijdelijke ruiter of krijgt ie even vakantie?

Benieuwd wanneer je zadel arriveert Carolien.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 11 mei 2010, 13:23

Gister was mijn Andor jarig!! *o/*
Meneer vond dat het een feestdag was en had niet veel zin in werken. Maar goed, ik had nu eenmaal de moeite genomen om hem helemaal in te spannen met als doel om de L-oefeningen eens grondig te trainen. We samen naar de manege aan t eind van het zandpad, daar oefenen we altijd op de grote parkeerplaats 8-) Hij was zo ontzettend druk dat ik alleen maar bezig was met hem op tempo te rijden. Zodra ik wat stelling enzo ging vragen vloog hij er weer vandoor. Ja.. mijn Andor is een vluchter. Ik was het na een half uur echt zat dus we gingen maar weer richting huis. Hij helemaal blij natuurlijk, want zijn eten stond te wachten. Maar eenmaal t erf opgereden stuurde ik hem een van de weilanden in. En daar mocht hij even ontzettend goed zijn best gaan doen ~~}> Meneertje gaf zich over, ik was tevreden en zo eindigde de training toch nog goed :D
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 11 mei 2010, 16:10

Nog van harte!

Mijn zadel is er over 3 weken. De 25% korting kreeg ik zomaar zonder zeuren.
Omdat ze (naar eigen zeggen) geen bijpassend hoofdstel bij mijn zadel hadden wilde ik de bonfire van ir. Loop ik in de winkel en wat zie ik tot mijn verbazing? Een prachtig Passier hoofdstel die perfect matcht en een mooie dikke neusriem heeft haha. Stelletje eppo's. Wel prijzig, maar die heb ik al verdiend met de korting. Over 3 weken kan ik mijn zadel halen. Had zooo gehoopt dat hij er voor 16 mei zou zijn, maar helaas.
Rijden gaat dritt trouwens, afgeleid, vastpakken en overal bang voor. Heb donderdag nog les dus hoop dat ik daar nog iets mee opschiet hihi..Na elke piek komt weer een dip en we hebben een lange piek gehad dus mag niet klagen. Komt vanzelf weer goed.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 11 mei 2010, 16:22

heb je je oude rossner ook nog Caro?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 11 mei 2010, 16:53

adanco schreef: Rijden gaat dritt trouwens, afgeleid, vastpakken en overal bang voor.
Anka is ook een beetje in de ik-en-dwars mood. Ging zo leuk, maar laatst deed ze iets wat een ernstige (rij) fout is, tong over het bit. Meestal is de oorzaak een probleem ergens anders en niet perse bij het bit, maar ze loopt goed zadel ligt nu goed en er lijkt verder niets mis. Hoop deze week ook nog weer te lessen. En donderdag buitenritje met vriendin.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 11 mei 2010, 19:15

Ik ben in de wolken!!! Heb vandaag weer even op Anca gereden.. heel even maar. Maar ze was super braaf. Liep rustig onder me en ontspannen naar beneden.... zolang Biélla niet rondom haar heen liep en bokte!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 11 mei 2010, 19:32

Tamara schreef:heb je je oude rossner ook nog Caro?
Die heb ik verkocht aan de nieuwe eignaresse van Nandij en die is zo aardig dat ik hem gewoon mag blijven gebruiken tot mijn eigen zadel er is.

@Annemarie, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt als ze haar tong over het bit gooit. Dat zijn van die lastige problemen waar je zomaar geen oplossing voor bedenkt. Maar doet ze het vaker of 1 xtje? Voel je dat direct als je erop zit? Hoe merk je dat?
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Annemarie

Bericht door Annemarie » do 13 mei 2010, 19:06

Anka deed het 1x. Bit hing ook wel iets aan de lage kant, maar toch.

Anka is :+: . Heel lief en braaf met buitenrijden. Heerlijk het bos in geweest vandaag. En morgen hebben we weer even drilles van Marjan hihi. Daarna mag ze wel 1 of 2 daagjes vrij. Heb dan do-za-ma-wo-do-vr gereden, 6 keer in een dikke week :o . Maar Anka kan het makkelijk en heeft een goede conditie inmiddels.

Ben nog steeds zo blij dat ik haar mocht kopen :j.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 15 mei 2010, 22:04

Wat lees ik nou Tamara, zadel te koop??? :sorry:
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 16 mei 2010, 06:44

yep, wéér niet goed. ik kan beter een paard bij mijn zadel kopen...

ik mag Esther haar london lenen(boomloos) kijken ofdat wat is!

Succes vandaag Caro. Jullie hebben er het mooiste weer van de week bij!
Esther

Bericht door Esther » zo 16 mei 2010, 21:30

Ik denk dat deze het ook niet is voor je Tamara, maar niet geschoten is altijd mis!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 17 mei 2010, 20:31

Lekker met Anka in de bak gehupst. Gaat steeds beter met aangalopperen. Op links maar 1x fout. Ook paar keer op de volte geoefend. Zoo lastig maar zit in de proeven voor deze maand en ik wil graag onderling meedoen. Halthouden en wegdraven gaat ook steeds beter. Alleen maakt ze zich ongemerkt toch nog wat sterk op rechts. Ik krijg nmelijk toch last van iets in mijn rechterbovenarm. Maar ze buigt wel goed beide kanten op. Of zou ik gewoon RSI klachten hebben dat ik gewoon sneller last van die linkerarm krijg :? .

Mijn zadel zakt nog steeds ietsje naar rechts heb ik het idee. Ook wel teken dat ze nog steeds niet helemaal recht is. Lastig issue dat rechtrichten >;) . Mja, het blijft je bezig houden hihi.

Anka ook weer geknipt vandaag. En door al het gekroel heeft ze een aardig aangetaste manenkam -:(- . Staat alle kanten uit grrrrrr.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 18 mei 2010, 11:03

leuk he die kroel manen, NOT. dus je wedstrijd carriere gaat binnenkort starten!!

ik wil wel een x foto's van je maken als je aan het rijden bent?
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 18 mei 2010, 11:20

Hmm, gister na het rijden dacht ik al dat Anka wat voorzichtig liep op het verharde voor de stal. Vandaag bij het uit de wei halen vond ik ook dat ze van voor voorzichtiger en korter ging. Had zoiets van nee he, zal me toch niet bevangen gaan worden. Zou niet weten hoe dat kan want veel bijzonders krijgt ze niet te eten en dik is ze ook al niet en beweging krijgt ze wel. Nisko heeft totally nergens last van en die kwam ook veel vlotter aanstappen. Anka heeft vandaag dus maar 2 uur gegraasd ipv 4 uur wat ze meestal doen. Heb nu wel stuk afgezet dus als het kaler is kan ze wel weer wat langer. Maar goed, misschien was het ook mijn verbeelding of toeval, maar kweenie, mijn gevoel bedriegt me niet snel.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 18 mei 2010, 12:03

oh jee, spannend annemarie!
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » di 18 mei 2010, 12:11

Annemarie schreef:Hmm, gister na het rijden dacht ik al dat Anka wat voorzichtig liep op het verharde voor de stal. Vandaag bij het uit de wei halen vond ik ook dat ze van voor voorzichtiger en korter ging. Had zoiets van nee he, zal me toch niet bevangen gaan worden. Zou niet weten hoe dat kan want veel bijzonders krijgt ze niet te eten en dik is ze ook al niet en beweging krijgt ze wel. Nisko heeft totally nergens last van en die kwam ook veel vlotter aanstappen. Anka heeft vandaag dus maar 2 uur gegraasd ipv 4 uur wat ze meestal doen. Heb nu wel stuk afgezet dus als het kaler is kan ze wel weer wat langer. Maar goed, misschien was het ook mijn verbeelding of toeval, maar kweenie, mijn gevoel bedriegt me niet snel.
Hier bij Ukie hetzelfde, was inene ook heel gevoelig op steentjes, terwijl ze dat nooit is. En dik is ze helemaal niet.
Ze staan hier echt op rantsoen. En die korte verse puntjes van het gras doen het hem.
Maar het ligt echt aan het gras, s' nachts koud overdag de zon erbij. We hebben haar een paar ochtenden binnengezet of ipv gras s'ochtends hooi. Nu loopt ze weer prima.

De kleintjes staan hier ook weer op hooi dieet, ze zijn niks te dik, maar kregen toch een harde nek.
Nisko zal we meer kunnen hebben ivm haar drachtigheid.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 18 mei 2010, 12:25

Klinkt allemaal heel bekend Mirjam. Nisko kan idd meer hebben ivm dracht, maar die wil ik toch ook niet te dik hebben. Die is notabene chronisch bevangen. Bij ons zijn ze ook allemaal niet dik, maar wel direct harde nekken ja. Daar gaat het echt zitten. Zit me alleen af te vragen of Anka nu ook van de brok af moet. Ze krijgt niet eens veel, halve beker als ze gewerkt heeft. Nog geen drie kilo op een week.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 18 mei 2010, 12:43

Tamara schreef:leuk he die kroel manen, NOT. dus je wedstrijd carriere gaat binnenkort starten!!

ik wil wel een x foto's van je maken als je aan het rijden bent?
O dat zou leuk zijn. Kan je haar meteen zelf ook even proberen :)) .
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 18 mei 2010, 13:06

Tja, bij onze jas is het ook weer zover. loopt weer voorzichtig. Vanmorgen haar op de inrit laten lopen. Mocht ze het onkruid wat plukken, maar moest ze toch lopen van het ene naar het andere plukje. Nu staat ze bij haar stalletje met uitloop. Vind het wel sneu, maar het is gewoon beter voor haar!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 18 mei 2010, 13:31

Maar Jasmijn is ook chronisch bevangen toch? Nisko ook en bij haar zou ik dus eerder problemen verwachten, niet bij Anka. Anka krijgt veel beweging, is niet dik en is volgens mij zo gezond als een vis verder. Dan zie ik wel veeeel dikkere Fjorden die dus nooit bevangen zijn :? . Naja, ik houd het in de gaten. Morgen krijgt Nis de ijzers eraf en kan de hoefsmid in elk geval gelijk even kijken.
Plaats reactie