Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door Ziggy » vr 04 sep 2009, 18:02

klopt, was met Exel ook zo, die heb ik ook helemaal puur gekregen en heb hem overal mee naartoe genomen. Maar kijk uit, ze komen in de pubertijd en dan kunnen ze ineens wel van alles eng gaan vinden |o
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 04 sep 2009, 18:12

haha jaa nou Beer heeft 4 jaar niets hoeven doen..en werken vindt ie echt heel leuk! En als ie wel in de pubertijd nog komt dan ken ik hem veel beter en kan ik er ook wel mee dealen denk ik!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 04 sep 2009, 18:43

ja verleden jaar vond Exel ook nog alles leuk, maar dit jaar heb ik een behoorlijke kluif aan meneer
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 04 sep 2009, 20:06

MMmm dat is waardeloos als er niet genoeg stroom op het draad staat... toevallig geen brandnetels of takken wat het draad raakt? want dan ben je ook al je stroom kwijt via de grond..
Hopen voor je dat als er weer volop stroom opstaat, hij even goed schrikt en weer respect voor het draad krijgt!
Wel fijn als hij nu een beetje bij kan komen..

Heerlijk he zn bomproef paard :) . Vandaag ook weer met rijden, alle kwpn'ers gingen aan de kletter en schrokken van iets.... En bo keek niet op of om :D .

Is exel nogsteeds zn boef met rijden?
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 04 sep 2009, 20:17

moet eerlijk zeggen dat ik 'm na woensdag niet meer heb gereden, maar toen ging het redelijk als ik maar zorgde dat hij als laatste liep en hem bij me hield in stap, totdat hij van MIJ mocht draven en niet als een blinde idioot achter de andere aan mocht gaan.

Elvina

Bericht door Elvina » za 05 sep 2009, 08:01

Fjorden worden idd gewoon zadelmak geboren haha :P Wel fijn dat ze zo bomproef zijn he! Maar ondeugend des te meer ;)

Beauty heeft d'r fjordenmaatje gevonden! Hadden ze samen in de paddock gedaan en eerste 2x deed Beauty die andere merrie steeds opjagen en gister kwamen ze al dichter bij elkaar :D En Beauty probeerde te drinken bij die merrie :o die was daar niet van gediend haha! En even later stonden ze schoffie te krabben ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 05 sep 2009, 09:44

kijk dat is nou eens een opbloeiende liefde :D

Keandra

Bericht door Keandra » za 05 sep 2009, 16:25

wij zijn naar Grimbergen in België geweest. Het was de eerste keer dat we gingen, en zijn er we super opgevangen.
Githa was in super vorm. maar desondanks maar een 33 _-:( met 8-7-6-5-7
Githa is een paard van het goede type met een goede belijning en mooie bespiering. Maar ze is wat 'week' vanachter en ze liep niet in balans (dat balans kwam dus omdat ze dus met haar staart scheef liep omdat ze hengstig is _-:( ) krijgen wij daar een 5 voor voor het hengstig zijn.

en dan heeft ze een week voorbeen, geen achterbenen := . ze liep tot gisteren mank rechtsvoor := , niet achter _-:(

maar kom het was een leerrijke dag en volgende week gaan we al wat goed maken op zadelproef, revanche. Is ze heel braaf en proper en ziet ze er echt goed uit (de leken kwamen allemaal bij ons voor foto's te trekken van de fjord, lol _/-o_ ) dus ik weet dat voor mij Githa de beste is O:)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 06 sep 2009, 09:25

het zijn ook momentopnames he? En als jij dan met een hengstige merrie komt, heb je gewoon hartstikke pech dat ze daar dan op afgerekend wordt :?

Wij hadden ook maar 33 punten hoor met de keuring, Exel was arm bespierd in lendenen en rug, maar goed volgend jaar gaan we gewoon in de herkansing :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 06 sep 2009, 18:06

Beers wondje is prachtig aan het genezen! Dikke korst is alles wat je nog ziet..alle zwelling weg en ook niks meer rood/roze.. BLIJ!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 07 sep 2009, 05:40

Kijk dat is mooi :)

Gaan er hier trouwens nog mensen van het jaar voor hun zadelproef?
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 sep 2009, 09:06

ik niet..volgend jaar pas voor het eerst naar de keuring..haha. Lijkt me wel heel leuk allemaal trouwens..wil wel voor die tijd eens gaan kijken hoe dat er allemaal aan toe gaat!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 sep 2009, 10:37

Bernadet_Bo schreef:Kijk dat is mooi :)

Gaan er hier trouwens nog mensen van het jaar voor hun zadelproef?
laat ik me daar nog maar niet aan wagen met Exxie, ben bang dat het een demonstratie gaat worden van hoe hard kan een fjord door de bak racen en hoe plat kan hij dan wel niet door de bocht O:)

MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » ma 07 sep 2009, 13:59

Basco en ik gaan dit jaar wel de zadelproef doen..
Wordt nog flink oefenen maar goed.. :=

Bernadet_bo, doe jij dit jaar ook de zadelproef dan?
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 07 sep 2009, 14:02

Vind ik vast wel een leuke gezicht hoor als exxie een demonstratie gaat geven :D .... maar kun je dan beter uitstellen ja.

Ik ga van het jaar ook me zadelproef doen, dus ben beniewd!
Leuk dat Basco ook van de partij is :D
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » ma 07 sep 2009, 14:13

Ben je er al helemaal klaar voor? :D
Keandra

Bericht door Keandra » ma 07 sep 2009, 16:09

ik heb wel gelezen hier dat de zadelproef bij ons veel simpeler dan in nederland O:) , ben ik blij, want ja een pony met een zwakke achterhand zou dat nooit tot ee ngoed einde kunnen brengen O:)

bij ons is het zondag de zadelproef, ben al blij dat ik het niet zelf moet rijden
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 07 sep 2009, 20:03

Jippie! Lekker een bosrit met Beer gemaakt en heel hard gegaloppeerd! Zie Dagboek!!
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » ma 07 sep 2009, 20:13

Lekker Kristel!

Ik was een beetje in dubio of ik naar de keuring zou gaan met Benthe of niet, vanwege haar bespiering enz. Ze staat nu een tijdje stil namelijk, vooral omdat ik merkte dat ze het rijden in de bak gewoon super saai vind, ze crosst liever door de bossen. Maar ik wil niet dat ze er een hekel aan gaat krijgen, en bovendien vind ik het goed voor haar om een tijdje vakantie te hebben, dus ze staat nu al 3 weken heerlijk te grazen in de wei met haar vriendinnetjes.
Dus ze is niet echt bespierd, ik pak haar deze week weer op dus ze heeft wel enigszins weer een paar spieren opgebouwd, de 19e. Ik heb besloten om wel te gaan namelijk, ben nu druk op zoek naar vervoer.
Ik weet van Florien dat ze ook met Bodan naar Roden gaat, maar zijn er nog meer uit het B-tjes topic die gaan of komen kijken?
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 sep 2009, 20:43

Bernadet_Bo schreef:Vind ik vast wel een leuke gezicht hoor als exxie een demonstratie gaat geven :D .... maar kun je dan beter uitstellen ja.

Ik ga van het jaar ook me zadelproef doen, dus ben beniewd!
Leuk dat Basco ook van de partij is :D
Ja is misschien voor de omstanders leuk om te zien, maar erop zitten is toch echt een heel ander verhaal :=

Gesloten