Wat ziet oline er leuk uit.
leuk halstertje ook
Alles gaat hier heel goed met Denna, lekker spelen met Swann en verder heeft ze genoeg andere fjorden (Githa en voorlopig nog jalenka) om haar sociale contacten op te houden.
Vandaag kwam een bevriend koppel stalgenoten stoefen over wat ze gisteren gedaan hadden met hun jaarling (is een pintokruising van 1.5jaar).
Ze hadden haar opgezadeld (geen pannenkoekzadeltje maar een zwaar leren westernzadel) en de man is er opgekropen en heeft 5 minuten aan het stappen geweest op de piste. Dit aan een touwtje dat vastgehouden werd door een nieuwe stalgenoot.
Ik wist niet wat ik hoorde en zag (ze hadden het gefilmd

). was geheel van mijn melk.
heb gezegd dat dat niet optimaal is voor de groei van zo'n jong paard. Dachten ze van even te testen wat het karakter was van hun jonge paardje.
Een beetje later kwam die nieuwe stalgenoot zich nog verdedigen met de opmerking dat dat veel gedaan wordt bij 'vluchters' (is er dus ene uit het racecircuit, beloofd niet veel goeds).
Dat is schijnt ook heel goed voor de ontwikkeling.
heb zijn betoog afgesloten met de opmerking dat de vluchters en racepaarden nogal vaak eindigen met een enkeltje slachthuis omdat hun eigenaar ze totaal verkeerd heeft laten opgroeien waardoor ze uiteindelijk geheel gekraakt zijn tegen dat het paard in de volle fleur van zijn leven is. (even grof geweest en vergelijking met een kind gemaakt.)
Hij was kwaad, maar dat is zijn zaak. Aan mijn paarden moet hij met zijn poten afblijven.
Ik ben er nu praktisch zeker van dat hij zijn 1.5 jarige volgend jaar al volledig zal inrijden.
Ben onze paarden nadien een knuffel gaan geven.
Dat je er eens voor de zot 2 seconden op de weide opkruipt, ok nog vanaf 2 jaar, maar toch niet al rijden op 1.5.