Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!
Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!
Blij om te lezen dat het nu ook bij jullie rustig is op Rhino-vlak ML. Nu weer lekker genieten.
Wat een helse weken voor jullie ML. Gelukkig is het ergste achter de rug en behalve dat ene paard geen nieuwe gevallen meer geweest.
Gaaf Janine, eindelijk weer eens lekker met Cindy kunnen rijden. En dat ze dan zo braaf was is helemaal top natuurlijk! Balen van de pijn in je bekken. Is dat iets waar je altijd last van blijft houden of heeft dat gewoon tijd nodig?
Ik heb zaterdag met Hay een mooie ronde buiten gedaan. Ik een stukje (stappen lukt wel, draven helaas nog niet) en Ines ook nog een stuk en ik dan op de fiets.
Gisteren gelongeerd, hij was braaf!
Door zijn houdini gedrag naar de sappige grasjes is hij in no time echt te dik geworden eigenlijk. Dan moet hij maar wat actiever aan de bak, spekjes er af!
Gaaf Janine, eindelijk weer eens lekker met Cindy kunnen rijden. En dat ze dan zo braaf was is helemaal top natuurlijk! Balen van de pijn in je bekken. Is dat iets waar je altijd last van blijft houden of heeft dat gewoon tijd nodig?
Ik heb zaterdag met Hay een mooie ronde buiten gedaan. Ik een stukje (stappen lukt wel, draven helaas nog niet) en Ines ook nog een stuk en ik dan op de fiets.
Gisteren gelongeerd, hij was braaf!
Door zijn houdini gedrag naar de sappige grasjes is hij in no time echt te dik geworden eigenlijk. Dan moet hij maar wat actiever aan de bak, spekjes er af!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Moet een spannenden tijd voor jullie geweest zijn ML,gelukkig is het ergste nu achter de rug...
@Jilly; heb geen flauw idee.
Ik heb het nu thuis verder wel onder controle,doe nog steeds mijn oefeningen.
Maar blijkbaar moet ik het rijden echt rustig gaan opbouwen.
Ik hoor nog wel eens mensen die er na 9 jaar nog last van hebben,maar ook mensen die na 2 jaar klachten vrij zijn.
Bij een eventueel volgend zwangerschap schijnt het dubbel zo erg terug te komen.
Lees dan nog wel eens dat vrouwen dan helemaal niks meer kunnen
@Jilly; heb geen flauw idee.
Ik heb het nu thuis verder wel onder controle,doe nog steeds mijn oefeningen.
Maar blijkbaar moet ik het rijden echt rustig gaan opbouwen.
Ik hoor nog wel eens mensen die er na 9 jaar nog last van hebben,maar ook mensen die na 2 jaar klachten vrij zijn.
Bij een eventueel volgend zwangerschap schijnt het dubbel zo erg terug te komen.
Lees dan nog wel eens dat vrouwen dan helemaal niks meer kunnen

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Goed terug opbouwen en ondersteunen met oefeningen idd. Lijkt me echt niet fijn! Ik heb ook bekken dat graag eens verkeerd staat, moet daar buikspier oefeningen voor doen (krijg je een six packje van :p).
Maar voor jou is dat wel een heel stukje zwaarder. Maar ook moeilijk om te bepalen wat er zal volgen. Misschien heb je er wel nooit meer last van!
Veel beterschap alle sinds!
Maar voor jou is dat wel een heel stukje zwaarder. Maar ook moeilijk om te bepalen wat er zal volgen. Misschien heb je er wel nooit meer last van!
Veel beterschap alle sinds!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jippie vanaaf weer les, lekker in het zonnetje .....
Was gister lekker aan het schakelen in draf en in ene dacht mijnheertje, joh eeeehhh vrouwtje we hebben nog een gang hoor. En poef daar zattie in galop, de smiegt. Hij is duidelijk van mening dattie best weer wat meer mag doen. Pech voor hem is dat ik daar anders over denk
Was gister lekker aan het schakelen in draf en in ene dacht mijnheertje, joh eeeehhh vrouwtje we hebben nog een gang hoor. En poef daar zattie in galop, de smiegt. Hij is duidelijk van mening dattie best weer wat meer mag doen. Pech voor hem is dat ik daar anders over denk

Deze foto's kreeg ik gisteren van stalgenootje. Wat een leven he

Heerlijk toch als je je paard zo ziet genieten. Zo'n uitzicht had ik van het weekend ook op allemaal behalve Fendora.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hier hebben de boy's nieuw spelletje ontdekt. had een flostouw voor honden voor ze gekocht. Nou dat is dus een groot succes!
http://www.youtube.com/watch?v=-MKzjv6JLRU
http://www.youtube.com/watch?v=m18Ei8VuAmA
Overigens kun je hier goed zien hoe breed mister spekkie eigenlijk is
http://www.youtube.com/watch?v=-MKzjv6JLRU
http://www.youtube.com/watch?v=m18Ei8VuAmA
Overigens kun je hier goed zien hoe breed mister spekkie eigenlijk is

Dan weet ik weer waarom ik verhuisd ben. Hij is hier echt op z'n gemak!Anita schreef:Heerlijk toch als je je paard zo ziet genieten. Zo'n uitzicht had ik van het weekend ook op allemaal behalve Fendora.
Maar zo'n uitzicht vanaf m'n huis zou nog beter zijn uiteraard

Maar dat heb ik ook niet hoor. Als ik in de kamer of keuken zit kan ik geen paard zien lopen. Ik moet ook echt helemaal naar achteren lopen, achter de boerderij en achter de grote schuur voordat ik een paard kan zien. Van de zomer zetten we daar wel weer onze picknickbank neer zodat ik er bij droog weer lekker kan gaan zitten.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ah, zonde eigenlijk. Lijkt me gezellig om tijdens het koken paarden te kunnen spotten 
Maar enfin, beter even naar achteren lopen dan een kwartier fietsen hihi. Al moet ik daar ook nog niet mee klagen.

Maar enfin, beter even naar achteren lopen dan een kwartier fietsen hihi. Al moet ik daar ook nog niet mee klagen.
Dat lijkt mij ook geweldig maar ach, je kunt niet alles hebben. Ondanks dat dit mist hebben we hier wel een paradijsje.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb een paar weken geleden verteld dat wij van onze weide gezet worden. Wel, we zijn met de makelaar gaan praten. Die blijkt het schoothondje te zijn van de buurvrouw, hij zegt gewoon alles na van wat zij gezegd heeft. Op het einde, door tegen argumenten die raak waren van mijn vader, kroop hij bijna onder zijn stoel. Maar hij kan niets meer doen, het is al verhuurd, terwijl wij er nog opstaan! Volgens mij klopt dat niet. Weet iemand daar iets meer over?
Ik heb de vader van de eigenaar gezien, een man van 80. Hij kwam foto's trekken van bomen die aangevreten zijn. Hij vroeg of we met draad pachten. Heb hem maar meteen gezegd dat alles van draad en palen door ons gezet is. Maar die oude man was vooral bezig met de bomen. Hij zal waarschijnlijk niets weten van wat er gaande is, daar leek het niet op.
De eigenlijke eigenaar is frans, zeer moeilijk om mee te praten en doet alles via zijn makelaar.
Onze buurvrouw heeft verteld dat ze alles gaat vernieuwen en er een grote oprit opleggen enzo. Ze doet maar, je geld steken in iemands anders zijn grond en er vervolgens afgesmeten worden. Ze heeft ons staan uitlachen in ons gezicht omdat wij dat niet konden. Ik dacht dat een eigenaar voor zijn grond moest zorgen. Ze kan er geen manege van maken, daar is het veel te klein voor. Je kan er hoogstens, zoals nu, 4 paarden op kwijt. Ik moet zeggen, mijn geloof in de goedheid van mensen, is enorm gekelderd.
Ik heb de vader van de eigenaar gezien, een man van 80. Hij kwam foto's trekken van bomen die aangevreten zijn. Hij vroeg of we met draad pachten. Heb hem maar meteen gezegd dat alles van draad en palen door ons gezet is. Maar die oude man was vooral bezig met de bomen. Hij zal waarschijnlijk niets weten van wat er gaande is, daar leek het niet op.
De eigenlijke eigenaar is frans, zeer moeilijk om mee te praten en doet alles via zijn makelaar.
Onze buurvrouw heeft verteld dat ze alles gaat vernieuwen en er een grote oprit opleggen enzo. Ze doet maar, je geld steken in iemands anders zijn grond en er vervolgens afgesmeten worden. Ze heeft ons staan uitlachen in ons gezicht omdat wij dat niet konden. Ik dacht dat een eigenaar voor zijn grond moest zorgen. Ze kan er geen manege van maken, daar is het veel te klein voor. Je kan er hoogstens, zoals nu, 4 paarden op kwijt. Ik moet zeggen, mijn geloof in de goedheid van mensen, is enorm gekelderd.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Argh..wat zuur Aria!
Heb je geen contract over de huur van die wei? Daar zou dan wel iets in moeten staan over rechten en plichten toch?
Als je helemaal niets hebt zou je het nog aan kunnen vechten als...eeh weet niet hoe dat heet..gewoonterecht? Gebruiksrecht?
Wij hebben hier ook wel eens met pachters te maken gehad die al jaren bijvoorbeeld een stuk dijk in 'gebruik' hadden zonder contract.
Na een bepaald aantal jaren gebruik kun je als eigenaar zo iemand dus niet meer zomaar van je eigen land sturen.. Dan moet je geluk hebben als zo iemand een contract aan wil gaan (en evt niet meer verlengen na een jaar) of uit zichzelf vertrekt.
Weet niet hoe lang jullie daar al staan en onder welke (vastgelegde) voorwaarden en hoe het in Belgie werkt.
Maar dat je zo half-half wetend via via moet horen dat je eigenlijk al geen huurder meer bent...??? Erg slordig!
Heb je geen contract over de huur van die wei? Daar zou dan wel iets in moeten staan over rechten en plichten toch?
Als je helemaal niets hebt zou je het nog aan kunnen vechten als...eeh weet niet hoe dat heet..gewoonterecht? Gebruiksrecht?
Wij hebben hier ook wel eens met pachters te maken gehad die al jaren bijvoorbeeld een stuk dijk in 'gebruik' hadden zonder contract.
Na een bepaald aantal jaren gebruik kun je als eigenaar zo iemand dus niet meer zomaar van je eigen land sturen.. Dan moet je geluk hebben als zo iemand een contract aan wil gaan (en evt niet meer verlengen na een jaar) of uit zichzelf vertrekt.
Weet niet hoe lang jullie daar al staan en onder welke (vastgelegde) voorwaarden en hoe het in Belgie werkt.
Maar dat je zo half-half wetend via via moet horen dat je eigenlijk al geen huurder meer bent...??? Erg slordig!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Het is idd de slordigheid die mij sterk doet twijfelen, er moet echt wel ergens een fout zijn. Maar probleem is dat we geen hulp krijgen, of geen onpartijdige hulp, van de makelaar. Die steekt geen poot uit, maar heeft wel alle papieren.
We zullen wel kijken of er iets aan te doen valt, maar simpel is het niet. We staan er nu 2jaar. Ik dacht dat je een geldige reden moet hebben, om iemand van je land te zetten? Bv verkoop of klachten. Maar ze zijn nooit met ons komen praten, en we hebben altijd alles opgelost als de makelaar belde met klachten.
Ik heb het idee dat ze er een super deluxe stal van willen maken, maar dat kon ook met ons er op, een eigenaar moet zijn land toch onderhouden?!
We zullen wel kijken of er iets aan te doen valt, maar simpel is het niet. We staan er nu 2jaar. Ik dacht dat je een geldige reden moet hebben, om iemand van je land te zetten? Bv verkoop of klachten. Maar ze zijn nooit met ons komen praten, en we hebben altijd alles opgelost als de makelaar belde met klachten.
Ik heb het idee dat ze er een super deluxe stal van willen maken, maar dat kon ook met ons er op, een eigenaar moet zijn land toch onderhouden?!
Er zullen vast partijen zijn die los staan van de verkopende partij en van de makelaar die kunnen helpen.
Ik heb zelf echt geen verstand van dit soort zaken en geen idee bij wie je dan aan moet kloppen.. Kun je via de makelaar proberen de papieren in te zien? Of in ieder geval in laten zien door iemand die de wetsregels ook goed kan lezen?
Zal wel weers eens geld meespelen... Makelaar houdt er vast wat leuks aan over als hij julle weg kan krijgen.. Oke, ongegronde beschuldiging..maar zoiets lijkt het toch?
Ik heb zelf echt geen verstand van dit soort zaken en geen idee bij wie je dan aan moet kloppen.. Kun je via de makelaar proberen de papieren in te zien? Of in ieder geval in laten zien door iemand die de wetsregels ook goed kan lezen?
Zal wel weers eens geld meespelen... Makelaar houdt er vast wat leuks aan over als hij julle weg kan krijgen.. Oke, ongegronde beschuldiging..maar zoiets lijkt het toch?
Castor

Ja dat is waarschijnlijk de reden. Gewoon geld. Kunnen proberen te laten inlezen, maar ik weet niet of het nog iets uit maakt. Ze zijn niet geneigd mee te werken. En ze durven het laten aanslepen tot het al van huurder veranderd is.
Het is heel moeilijk een oplossing te vinden. Proberen maar zeker?
Het is heel moeilijk een oplossing te vinden. Proberen maar zeker?
Het is gewoon zo zonde dat je zomaar zo makkelijk van je wei gegooid kunt worden...
Als ik in jou schoenen zou staan zou ik ook niet snel weten wat te doen. Maar zou wel rondvragen aan vrienden/kennissen of zij wat weten te doen of mensen kennen die kunnen helpen.
Heb je al een andere plek waar je naartoe kunt?
Als ik in jou schoenen zou staan zou ik ook niet snel weten wat te doen. Maar zou wel rondvragen aan vrienden/kennissen of zij wat weten te doen of mensen kennen die kunnen helpen.
Heb je al een andere plek waar je naartoe kunt?
Castor

Ja dat gaan we zeker doen. Je weet nooit dat iemand er iets van kent.
Gelukkig hebben we onze zomer wei, die huren we aan de kust omdat we een paard met eczeem hebben. Daar kunnen we een 5tal maand op. Dus daar zitten we goed, hele vriendelijke huurbaas ook.
Maar dat is geen optie voor de winter, veel te nat en te ver. Maar het zorgt wel voor wat extra tijd om te zoeken gelukkig.
Ondertussen ook aan het rondvragen aan iedereen voor stalling enzo. Ik hoop op een beetje geluk.
Dinsdag gaan we springen, dus kan ik nog eens volledig genieten van mijn beestje ^^
Gelukkig hebben we onze zomer wei, die huren we aan de kust omdat we een paard met eczeem hebben. Daar kunnen we een 5tal maand op. Dus daar zitten we goed, hele vriendelijke huurbaas ook.
Maar dat is geen optie voor de winter, veel te nat en te ver. Maar het zorgt wel voor wat extra tijd om te zoeken gelukkig.
Ondertussen ook aan het rondvragen aan iedereen voor stalling enzo. Ik hoop op een beetje geluk.
Dinsdag gaan we springen, dus kan ik nog eens volledig genieten van mijn beestje ^^
Vandaag echt zoooooooooooooooooooooo lekker buiten gereden, wat een heerlijk peerd heb ik toch