Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gemak! V

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Re: Op buitenrit of in de bak, onze D-tjes doen het met gema

Bericht door Dreeke » za 27 nov 2010, 09:01

Wauw wat is Dasha moooooi :L en wat lijkt ze op mama!!

Gisteren dus weer een buitenrit gemaakt met Dakota, was eigenlijk eerst van plan naar de bak te gaan maar dacht ik kijk eerst wel hoever ik kom.
Mn jaszak weer gevuld met lekkertjes voor onderweg om hem mee te belonen en hup oppad.
Bij ons eerste probleempunt was ik er al helemaal klaar voor, maar tot mijn stomme verbazing liep hij er gewoon langs..... ik heb hem de hemel in geprezen en toch
zn lekkertje gegeven, wat was ik trots!!
Daarna de route voortgezet en dacht, laat ik op de terugweg dan langs de bak gaan, kunnen we nog even serieus aan de slag, maar daar dacht Dakota anders over
en ging op een drukke straat in de staak. Dus hem naar een rustig plekje gereden om hem daar even terrecht te wijzen, paar keer flink kwaad moeten worden maar
hij ging dan toch de kant op die IK wilde, bravo!!!
Toen hij zag dat we richting bak gingen ging hij weer lopen meuten, deze keer ging hij weer rakelings langs de sloot. Dus ik afgestegen en dacht hem dan maar
aan de hand mee te nemen naar het hek, NOT.... hij wilde alleen maar achteruit. Dus ik was het ZO zat, heb gedaan wat hij dus wilde, hem achteruit in de sloot geparkeerd!!
Dit was gelukkig geen diepe sloot maar hij vond het niet leuk, ben bij dit alles rustig gebleven. Toen hij half in de sloot stond zei ik, nou ga je nou mee of niet? En meneer
liep als een mak lammetje met me mee. Dus nog een 20 minuten in de bak bezig geweest en daarna braaf terug naar huis.

Ondanks dat hij me weer uitprobeerde heb ik zelf het idee dat hij sneller toegeeft/overgeeft. Dus wat mij betreft is dat een vooruitgang! We zullen vast nog dagen hebben dat het minder gaat,
maar krijg er wel weer steeds meer vertrouwen in :j
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 27 nov 2010, 09:20

Ik breek even in :D
Wat een prachtige foto's van Dasha Evelien!! Dat koppie van haar is zo heerlijk eigenwijs :+:
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 27 nov 2010, 09:39

Dat klinkt goed Andrea. Moed houden en zo doorgaan!
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Vera

Bericht door Vera » za 27 nov 2010, 12:40

@ andrea: ik ben trots op je!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 27 nov 2010, 18:07

Dankje :o *D

Vandaag ook weer gereden, ging op zich best goed, alleen op de terugweg heeft hij er een potje van gemaakt, hij is dus naar huis gekletterd.
Thuis heeft hij de boel nog op stelten gezet en is hij ook flink voor gestraft, soms moet ik er gewoon om lachen wat hij doet, jeetje wat een ezel....
Gelukkig kan ik er om lachen! Dakota was minder blij met me want heb hem de rest van de dag genegeerd.

Morgen komt mn vriendin met haar fjord gaan we samen op pad, heb er zin in, en ik denk dat Dakoot het wel leuk gaat vinden op pad met een fjordendame :j

Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 29 nov 2010, 14:21

Haha, wat een actie van jou dat je hem in de sloot parkeerde! :D
Dat had Dakota zelf ook niet verwacht.
Je rit met je vriendin was goed gegaan zag ik op de foto's.
Wat ziet Dakota er dan reusachtig uit als je hem naast die andere fjord ziet!

@Reinou: Thanks! :D
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Annne

Bericht door Annne » ma 29 nov 2010, 14:29

YEAH SNOW! *o/*

Hihi krijg drekt allemaal ideeen om Do te leren sleeen als het blijft liggen :D
Do, mijn eerste eigen paard!
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » ma 29 nov 2010, 14:40

Blegh...sneeuw :+

Hier begint het nu ook te sneeuwen, gelukkig blijft het (nog) niet liggen.
Voor m'n gevoel heeft het 5 maanden geleden nog gesneeuwt.

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 29 nov 2010, 16:37

knappe dasha!!!!
ik zal van de week Dj eens mooi maken, want hij heeft een meeeega vacht en zo mooi donker en dan met sneeuw... dat moeten mooie plaatjes worden :D
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 29 nov 2010, 17:51

Wat is Dasha ook een lekker ding. :L
@ Andrea: Goed zo! zou ik ook gedaan hebben hoor zo de sloot in, hij wil zo graag dan gaat ie ook helemaal.
Jammer van de terugweg de laatste keer, maar doorzetten. Laat je niet kennen....

Nou Dieter vermaakt zich nog prima :D , afgelopen zaterdag even wezen spieken.
Meneer lag te dutten maar had me zo in de smiezen. Riep wat en huppa koppie omhoog en twee tellen later stond meneer al in mijn richting te koekeloeren.
Helaas was Diona er niet zo blij mee dat ik kwam kijken, die ging er meteen van tussen. En dan kan dieter natuurlijk niet achterblijven 8)7 :roll: .... dus in volle draf door het land, staart de lucht in kop op arrogant. Fris in de bol....

Maar hij ziet er weer stukken beter uit, hij krijgt weer mooie ronde billen en zijn hals begint er ook al wat meer op te komen (hij was erg afgevallen tijdens zijn transformatie in een wollige pantoffel :P )
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Daphne

Bericht door Daphne » wo 01 dec 2010, 15:06

Zijn jullie de sneeuw en kou ook al zo zat? Jeetje wat een gedoe. Djimm zit er trouwens niet mee, die vind het allemaal prachtig :D
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » wo 01 dec 2010, 21:08

Cindy: Je beschrijving klinkt al goed, ik denk ook wel dat dat mooie foto's worden :)

Janna: Hihi, ik zie het al helemaal voor me :D Wel fijn dat hij zich weer wat beter voelt.

Daphne: Haha, dit herinnert Djimm natuurlijk aan zijn avontuur in Duitsland!
Verder ben ik de kou echt wel zat! De sneeuw ben ik nog eerder zat dan de kou, want door de sneeuw kan ik nu ook helemaal niet van het erf af :\

Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 02 dec 2010, 18:30

Bah rot sneeuw! Heel gedoe met de paarden nu, Koot kan bijna niet naar buiten, die staat op ijzers dus dat is geen goede combi.
En dan die kou...... geef mij maar lekker zomer hoor :j

Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 02 dec 2010, 19:49

topicje van dj en zijn matties :D
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=41547

@ dreeke, doe mij ook april maar vast weer.....
harsan

Bericht door harsan » vr 03 dec 2010, 10:56

Hallo allen, zie dat alle D-tjes het nog (of weer :D ) prima doen! Djambo voor de kar, Dieter uit zijn winterdip, Dakota lijkt voorzichtig zijn streken los te laten, DJ weer op de been en Dasha ziet eruit als Hollands welvaren. Lekker hoor!!!
Daantje doet het ondertussen nog steeds opperbest. Het buikje is nu echt wel zichtbaar maar tegelijkertijd begint de rest van haar lijf zich ongelofelijk snel te ontwikkelen. De eerste hals- en bilspieren zijn gesignaleerd en eindelijk past er een borstel overdwars tussen haar voorbenen :D :D :D Oftewel; Daan begint zowaar op een 3-jarige te lijken!!!
Met het beleren gaat het super. Na het longeren en aan de hand werken ben ik vorige week voor het eerst op haar gaan hangen. Ze bleef ongelofelijk braaf hoewel ze wel wat samengeknepen billen had :D . Gisteren voor de tweede keer gehangen en toen stapte ze al heel relaxed weg. De ultieme test volgde toen het zadel begon te schuiven en ik er even af moest springen. Mevrouw bleef rustig wachten tot het zadel weer goed lag en ik er weer op ging hangen en ook toen stapte ze onverstoorbaar weg. Dat zijn nog eens heerlijke momenten!!!
Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 08 dec 2010, 15:00

Ik meld me ook weer eens. Dani staat nog steeds in de longeertraining en heb besloten van het voorjaar weer echt aan de slag te gaan, omdat ik nu moet opbouwen, maar als de bak bevroren is, staat ze weer stil. Ik heb 2 fysiobehandelingen laten doen en daar veel van geleerd. Morgen komt de inspecteur, zodat ze hopelijk in de volledige ziektekostenverzekering kan. Dan kan ik grondig uit laten zoeken wat er aan de hand is op het moment dat ze weer niet lekker loopt en kijken waar ze nou zo'n jeuk van krijgt.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
harsan

Bericht door harsan » wo 08 dec 2010, 15:51

Zou mooi zijn als ze door de keuring komt! Wat waren de bevindingen van de fysiotherapeut eigenlijk? Hier beginnen we ook al flink te balen van de winter. De paarden kunnen niet op de wei omdat het pad naar de wei toe één grote ijsbaan is. Daan moet het dus nu doen met de beweging die ik haar kan geven. Gelukkig hebben we een binnenbak waar ik haar lekker kan laten uitrazen maar het blijft toch beperkt. Ik sluit me bij Andrea en Cindy aan: IK WIL LENTE!!!!!!!! |o |o |o
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 08 dec 2010, 20:12

spannend anna, ik hoop dat ze er goed doorkomt! tot nu toe heb ik hele makkelijke keuringen gehad/gezien :D
wel balen dat ze niet helemaal oké is......

@ harsan, van mij mag het ook wel warmer worden ja, maaaaar mijn paddocks zijn onlangs gedraineerd, zijn nu kurkdroog en mooi vlak, dus paarden lopen heel blij met droge voeten in de rondte :D dus ik (en mijn paarden) mogen niet klagen met ons mooie stekkie... hoeveel paarden staan er nu niet hele dagen binnen... die van mij lopen de hele dag los rond :D
me helemaal happy :L
harsan

Bericht door harsan » do 09 dec 2010, 05:04

@Cindy: Wat heerlijk dat je ze gewoon naar buiten kunt doen. Hier hebben we inmiddels een hele grote zandpaddock gecreeerd zodat de merries en het jonge spul in ieder geval in groepjes naar buiten kunnen. Het is een bak extra werk maar het is even niet anders.
Ondertussen is HET MOMENT hier aangebroken. Na een aantal keer hangen voor het eerst op Daan gezeten!!! Een geweldig moment!! Daan was als vanouds weer ongelofelijk braaf en heeft rustig een paar rondjes gestapt. Het smaakte absoluut naar meer :D Ik hoop er de komende 3 weken nog een paar keer op te kunnen zitten en dan is het voorlopig weer gedaan.....Daantje gaat met zwangerschapsverlof :+ ! Pas in de zomer kunnen we weer verder maar eerst nog even een prachtig veulen krijgen!!!! :~ :~
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 09 dec 2010, 07:24

De bevindingen van de fysio waren spierpijn in rechterschouder (kneuzing) en in haar billen. Ze had duidelijk wat "opstartproblemen", maar als ze warm is loopt ze lekker (net een dieseltje...). De fysio heeft het zadel en hoofdstel ook nagekeken en dat was allemaal in orde. Dus voorlopig ga ik haar sterker maken, ook haar buikspieren moeten sterker worden om een persoon te kunnen dragen, dus veel met balkjes in de weer. Gewoon aan een halstertje, zodat ze vrij kan bewegen en ik loop ook veel rechtuit (anders gaat het ook ten koste van de bak). Veel overgangen, kleine stukjes galop... Van het voorjaar wil ik dan echt weer gaan rijden.

Ik hoop ook dat ze door de keuring komt, maar ze ziet er gewoon goed uit, loopt niet kreupel ofzo. Alleen die jeuk, als de deken af gaat dan begint ze gelijk te 'bijten' in zichzelf.

Wat vet, harsan, dat je op Daan hebt gezeten! Mooi en apart gevoel is dat, he?! Ook fijn dat ze zo braaf was.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Gesloten