C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!
Ik probeer wel even een lijstje te maken met FW naam = echte naam en welk(e) paard(en) daar bij hoort/horen. Ik begin gewoon op pag. 1 van dit topic. Gaat ie:
Viv = Vivian (hoewel iedereen altijd Viv zegt), paard is Cadiz
pjotr_nientje = Janine en Peter, paarden zijn Cindy en Gerrit (off. Waldor)
Jilly = Jilly, paard is Hayco
Anita45 = Anita, paarden zijn Meline, Celony, Djambo, Ferro, Gino en Fendora
mls = Marie-Louise, paarden zijn Peer (off. Caspeer), Bolle en Witje
Ukie = Marloes, paarden zijn Ukie (off. Ukita) en Inga
Janna = Janna, paarden van Bart vd Berg, met name Dieter, Cariena, Reinar en Timor
Esther = Esther, paarden zijn Tea, Jeskim, Fjella, Digai en Flower
Claudia = Claudia, paarden zijn Alco, Coen, Fayah en Guuske
Bella = Annabel, paard is Flam (off. Flamingo), verder paarden Bart vd Berg, met name Binky en Anton
Colunder = Annette, paarden zijn Apolle en Ché
bassebas = ???, paard is Fenya
ing-1970 = Inge, paard is Corner
Ilona = Ilona, paard is Castor
foss = Karin, paarden zijn Foss, Fjellko, Pebbels, Rumex, Uzziël, Urja, Annelisa en Haila en nog een aantal mini's
Amber_ = Amber, paarden zijn Fjordy (off. Sunstral) en Toot (off. Caspere)
Aurora = Annemarie, paarden zijn Celine, Minerva, Unique, Davina, Freya en Furora
Orion1996 = Anna, paarden zijn Cyra en Orion
~mirjam~ = Mirjam, paarden zijn Ukie en Inga (zie ook ukie)
pluk = Esmé, paard is Christie
skreia = Lisette, paard is Cas
Claudje = Claudia, paard is Caylinn Mae
Gerritje = Gerrita, paarden zijn Zoef (off. Wodan), Ucky (off. Lucky) en Benji
kristelhans = Kristel, paard is Beer (off. Björn)
Kalmiya = Nathalie, paarden zijn Cos en PC
Miekjuh = Mieke, paard is Celinde
Nog niet gereageerd in dit topic maar wel een C-tje:
yvette = Yvette, paarden zijn Cosimo en Iza (off. Bella)
amanda.en.casper = Amanda, paard is Casper
maroes = Mylene, paard is Ciara
caspur_ilse = Ilse, paard is Caspur
Wendy1708 = Wendy, paard is Casper
alex19 = Alexandra, paarden zijn o.a. Berechja, Calton, Sally, Crazy
*Alin* = Alinda, paard is Clovis
Senna&Cajra = Denise, paarden Senna (off. Sjoukje) en Cajra
ckeivik = Heimke, paard is Ckeivik
Marcha = Marcha, paard is Cai
zarah = Emmy, paarden zijn o.a. Chenne, Uller, Jester, Zara
wendys = Wendy, paard is Heino
Misschien ben ik nog wel iemand vergeten.
Viv = Vivian (hoewel iedereen altijd Viv zegt), paard is Cadiz
pjotr_nientje = Janine en Peter, paarden zijn Cindy en Gerrit (off. Waldor)
Jilly = Jilly, paard is Hayco
Anita45 = Anita, paarden zijn Meline, Celony, Djambo, Ferro, Gino en Fendora
mls = Marie-Louise, paarden zijn Peer (off. Caspeer), Bolle en Witje
Ukie = Marloes, paarden zijn Ukie (off. Ukita) en Inga
Janna = Janna, paarden van Bart vd Berg, met name Dieter, Cariena, Reinar en Timor
Esther = Esther, paarden zijn Tea, Jeskim, Fjella, Digai en Flower
Claudia = Claudia, paarden zijn Alco, Coen, Fayah en Guuske
Bella = Annabel, paard is Flam (off. Flamingo), verder paarden Bart vd Berg, met name Binky en Anton
Colunder = Annette, paarden zijn Apolle en Ché
bassebas = ???, paard is Fenya
ing-1970 = Inge, paard is Corner
Ilona = Ilona, paard is Castor
foss = Karin, paarden zijn Foss, Fjellko, Pebbels, Rumex, Uzziël, Urja, Annelisa en Haila en nog een aantal mini's
Amber_ = Amber, paarden zijn Fjordy (off. Sunstral) en Toot (off. Caspere)
Aurora = Annemarie, paarden zijn Celine, Minerva, Unique, Davina, Freya en Furora
Orion1996 = Anna, paarden zijn Cyra en Orion
~mirjam~ = Mirjam, paarden zijn Ukie en Inga (zie ook ukie)
pluk = Esmé, paard is Christie
skreia = Lisette, paard is Cas
Claudje = Claudia, paard is Caylinn Mae
Gerritje = Gerrita, paarden zijn Zoef (off. Wodan), Ucky (off. Lucky) en Benji
kristelhans = Kristel, paard is Beer (off. Björn)
Kalmiya = Nathalie, paarden zijn Cos en PC
Miekjuh = Mieke, paard is Celinde
Nog niet gereageerd in dit topic maar wel een C-tje:
yvette = Yvette, paarden zijn Cosimo en Iza (off. Bella)
amanda.en.casper = Amanda, paard is Casper
maroes = Mylene, paard is Ciara
caspur_ilse = Ilse, paard is Caspur
Wendy1708 = Wendy, paard is Casper
alex19 = Alexandra, paarden zijn o.a. Berechja, Calton, Sally, Crazy
*Alin* = Alinda, paard is Clovis
Senna&Cajra = Denise, paarden Senna (off. Sjoukje) en Cajra
ckeivik = Heimke, paard is Ckeivik
Marcha = Marcha, paard is Cai
zarah = Emmy, paarden zijn o.a. Chenne, Uller, Jester, Zara
wendys = Wendy, paard is Heino
Misschien ben ik nog wel iemand vergeten.
Laatst gewijzigd door Anita op za 10 jul 2010, 09:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik heb geen bijrijder maar zou wel graag iemand willen hebben die Meline (en later ook Celony e evt. Djambo) onder het zadel kan rijden. Persoonlijk vind ik het vreemd als je iemand daar voor laat betalen. Ik zou allang blij zijn als ik een betrouwbaar iemand zou kunnen vinden die goed kan rijden. Ik zou er als eigenaar overigens ook niet voor willen betalen dat iemand mijn paard rijdt. Zoiets zou ik mijn ogen met gesloten beurs moeten.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Maroes heet Mylene irl 
Balen zeg Anita dat het nog niet beter gaat met Celony. Dat afwachten lijkt me idd heel frustrerend.
@Ilona: ik snap ook best dat juffie tijd wil met haar kroost na een toch wel bijzondere bevalling en kindje nog een tijd in het ziekenhuis op de prematurenafdeling. Maar heb ook maar gewoon een berichtje gestuurd via bokt om te vragen of alles ok was en of ze al kraambezoek wilde ontvangen thuis of daar liever nog mee wachtte. Ik merk vanzelf wel wanneer ze weer toe is aan lesgeven, maar als ik dan zie dat op bokt al wel online is geweest, gepost heeft en mijn bericht gelezen heeft, maar niet geantwoord vraag ik me toch wel stiekem af waarom
Ik ben vandaag voor 't eerst op m'n nieuwe werkplek geweest, 't is een heel end rijden, maar echt een leuk kantoor! Nog 2 weken en we gaan verhuizen, spannend!
En verder zeur ik maar even door dat het niet zo warm moest (vanmiddag om 13u gaf de auto buitentemperatuur 40,5° aan
), ik wil weer lekker rijden!

Balen zeg Anita dat het nog niet beter gaat met Celony. Dat afwachten lijkt me idd heel frustrerend.
@Ilona: ik snap ook best dat juffie tijd wil met haar kroost na een toch wel bijzondere bevalling en kindje nog een tijd in het ziekenhuis op de prematurenafdeling. Maar heb ook maar gewoon een berichtje gestuurd via bokt om te vragen of alles ok was en of ze al kraambezoek wilde ontvangen thuis of daar liever nog mee wachtte. Ik merk vanzelf wel wanneer ze weer toe is aan lesgeven, maar als ik dan zie dat op bokt al wel online is geweest, gepost heeft en mijn bericht gelezen heeft, maar niet geantwoord vraag ik me toch wel stiekem af waarom

Ik ben vandaag voor 't eerst op m'n nieuwe werkplek geweest, 't is een heel end rijden, maar echt een leuk kantoor! Nog 2 weken en we gaan verhuizen, spannend!
En verder zeur ik maar even door dat het niet zo warm moest (vanmiddag om 13u gaf de auto buitentemperatuur 40,5° aan

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Alex19 is Alexandra.
Hihi, hier gaat het goed met Cariena. Ze wordt eindelijk iets dikker maar gaat nog niet hard.
Veulen wordt momenteel uitbesteed aan half broer Dieter, die past op D-tje terwijl mama aan het eten is.
Hihi, hier gaat het goed met Cariena. Ze wordt eindelijk iets dikker maar gaat nog niet hard.
Veulen wordt momenteel uitbesteed aan half broer Dieter, die past op D-tje terwijl mama aan het eten is.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Betalen ? nee hoor.
ze betaalt francis dan gewoon het lesgeld en ze wil er dan ook mee in de manege gaan lessen
hooguit dan 1 maal in de week door haar ,en 1 maal in de week door mij.
Dus daar moeten we een beetje een planning in maken dat het niet te veel wordt.
pfffff vandaag een beetje warm he?
ik ga denk ik Corner even onder de kraan zetten.
ze betaalt francis dan gewoon het lesgeld en ze wil er dan ook mee in de manege gaan lessen
hooguit dan 1 maal in de week door haar ,en 1 maal in de week door mij.
Dus daar moeten we een beetje een planning in maken dat het niet te veel wordt.
pfffff vandaag een beetje warm he?
ik ga denk ik Corner even onder de kraan zetten.
@Viv, ik begreep het wel hoor de reden waardoor Cadiz even wat extra nodig heeft.
Het was meer met het eigen idee dat ik me afvraag wat ik allemaal wel moet doen om spekkie Castor af te laten vallen....
(gewoon vaker uit die wei plukken en laten bewegen
)
Het was meer met het eigen idee dat ik me afvraag wat ik allemaal wel moet doen om spekkie Castor af te laten vallen....

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Dat lijkt me een strak planIlona schreef:@Viv, ik begreep het wel hoor de reden waardoor Cadiz even wat extra nodig heeft.
Het was meer met het eigen idee dat ik me afvraag wat ik allemaal wel moet doen om spekkie Castor af te laten vallen....(gewoon vaker uit die wei plukken en laten bewegen
![]()
)

Ik ben vandaag even lekker egoïstisch en laat Hay voor wat het is en ga zo lekker een terrasje doen. Ik ben erg he

Whahaha als jij dit al erg vindt
Ik vind het al heel wat als ik hem 1 à 2x per week in beweging zet.... Hij vindt het zelf niet zo heel erg geloof ik hoor. En ik eigenlijk ook niet.
Ik denk wel steeds dat ik nu eens echt met hem aan het werk ga, maar komt er dan toch weer niet van.
Ach hij is braaf en doet goed zijn best. Beetje meer in de bak zou ondertussen geen kwaad kunnen.. Ga het echt binnenkort weer eens doen
Beetje terug naar de basis zeg maar.
Geniet van je terasje!

Ik vind het al heel wat als ik hem 1 à 2x per week in beweging zet.... Hij vindt het zelf niet zo heel erg geloof ik hoor. En ik eigenlijk ook niet.
Ik denk wel steeds dat ik nu eens echt met hem aan het werk ga, maar komt er dan toch weer niet van.
Ach hij is braaf en doet goed zijn best. Beetje meer in de bak zou ondertussen geen kwaad kunnen.. Ga het echt binnenkort weer eens doen

Geniet van je terasje!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Anita45 schreef:Ik heb geen bijrijder maar zou wel graag iemand willen hebben die Meline (en later ook Celony e evt. Djambo) onder het zadel kan rijden. Persoonlijk vind ik het vreemd als je iemand daar voor laat betalen. Ik zou allang blij zijn als ik een betrouwbaar iemand zou kunnen vinden die goed kan rijden. Ik zou er als eigenaar overigens ook niet voor willen betalen dat iemand mijn paard rijdt. Zoiets zou ik mijn ogen met gesloten beurs moeten.
Als iemand voor jouw paard gaat betalen om erop te rijden hebben ze ook rechten, ze betalen er immers voor. Ik zou niet willen dat iemand iets over mijn paarden te zeggen heeft en zodra iets me niet zou bevallen wil ik ze eruit kunnen knikkeren wanneer het mij uit komt (ik ben zoooooo anti bijrijder hihi)
Jilly wat schandalig, jij lekker aan de drank en arme Hay zweten en zich vervelen hihi. Mijne staat veel vaker stil hoor. Ben al blij als ik er 2 keer per week op zit, dat is echt veel voor mijn doen momenteel. En ga eigenlijk alleen nog naar buiten, alleen, zonder andere paarden. Heb niemand die met ander paard met me mee kan rijden.
Kwam net thuis, stond pap in eiltempo de stallen te mesten. Paarden als gekken door de wei rennen in die tijd. Zat een hele zwerm dazen achter ze aan. Arme dieren werden opgevreten. Gingen zweten en werd alleen maar erger. Ze staan nu dus op stal met die hitte, daar komen die krengen gelukkig amper.
Mijn poownie krijgt elke dag gewoon brok, of ik nu rijd of niet. Kilo per dag in 2e verdeeld (half muesli voor sportpaarden en half condition brok). En een schep knoflookpoeder 2 maal per dag.
Ze is altijd heet, maar moet er niet aan denken dat ik een fjord heb die ik vooruit moet gaan branden.
Als ze moet dieten gaat ze op minder gras en meer werk. Brok en hooi houd ik hetzelfde.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Past op is erg bescheiden, claimt haast...mocht er niet eens meer naar kijken laatstjanna schreef:Alex19 is Alexandra.

En van Ckeivik is Heimke. Wat een lijst zo onderhand...
@Anita: Zo hebben we hier ook al eens de conclusie getrokken dat sommige eigenaren heel erg van elkaar verschillen. De ene eigenaar is dankbaar dat zijn paard gereden wordt en de andere eigenaar vind dat men hem/haar dankbaar moeten zijn dat je het paard mag rijden...ergens krom dat dat zo twee uiteenlopende gedachten kunnen zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Wat een super handige lijst!!!
@Jilly: Spannend joh, wat ga je doen straks?
Wat hebben jullie Ctjes een goed leven nog zeg! Die arme Peer moet bij ons toch wel vier keer per week aan het werk.
Maar vandaag was het ook 's avonds nog zo warm dat Robbert a la cowboy met Peer de weides heeft rondgestapt om de hekken en waterbakken te controleren. Dazen beginnen nu zelfs bij ons in de polder de kop op te steken...
Morgen maar weer een grote voorraad spray inslaan!
Peer staat op een kwartje basis muesli, hooi & kuil en een Pavokoek per dag (naast de hele dag op een schrale weide).
Alhoewel hij best aan de gang gaat, zou ik hem eigenlijk ook wel wat heter willen hebben... Misschien toch eens wat brok proberen. Zal zondag weer eens wat foto's van hem maken om aan jullie te showen!
@Jilly: Spannend joh, wat ga je doen straks?
Wat hebben jullie Ctjes een goed leven nog zeg! Die arme Peer moet bij ons toch wel vier keer per week aan het werk.
Maar vandaag was het ook 's avonds nog zo warm dat Robbert a la cowboy met Peer de weides heeft rondgestapt om de hekken en waterbakken te controleren. Dazen beginnen nu zelfs bij ons in de polder de kop op te steken...

Morgen maar weer een grote voorraad spray inslaan!
Peer staat op een kwartje basis muesli, hooi & kuil en een Pavokoek per dag (naast de hele dag op een schrale weide).
Alhoewel hij best aan de gang gaat, zou ik hem eigenlijk ook wel wat heter willen hebben... Misschien toch eens wat brok proberen. Zal zondag weer eens wat foto's van hem maken om aan jullie te showen!

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Ik meld me hier ook maar eens. Ik lees al een tijdje mee, maar reageer eigenlijk nooit.
Mijn CH'tje is natuurlijk Heino
Misschien mogen wij ook in het lijstje

Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Heeej daar hebben we flessepost uit Zeeland 
Balen zeg Aniet maar pin je niet vast op die 3,5 week als hij geen volledige rust krijgt, dat gaat alssie gewoon buitenstaat natuurlijk wel langer duren.
Gisteravond laat Spekkie gereden na mn uitrijvliegendeken gepast te hebben. Die gaat terug, krijg hem niet dicht bij zn borst (model rollade
). Vliegending voor zn ogen moeten we straks maar ff bekijken hoe die na een nachtje zit, duidelijk niet berekend op dikke voorplukken 
Zo naar stal om het hele spul binnen te zetten voor de hitte weer toeslaat. Ze gaan mest uitrijden over het land (die denken écht dat het hier gaat regenen geloof ik) dus alles moet op stal en kan Theo niet in zn uppie 20x op en neer laten lopen.
Bijrijders/verzorgsters ...... ik heb er geen (althans manlief doet hem natuurlijk wel als ik niet kan), wel gehad. Het werkt 2 kanten op vind ik, bijrijders mogen blij zijn dat ze op mn paard mogen rijden en ik ben blij dat zij er tijd voor vrij willen maken. Betalen doe ik ook niet aan ivm de rechten die ze daaraan mogen ontlenen (en ik ben de baas en niemand anders
) tis geven en nemen.

Balen zeg Aniet maar pin je niet vast op die 3,5 week als hij geen volledige rust krijgt, dat gaat alssie gewoon buitenstaat natuurlijk wel langer duren.
Gisteravond laat Spekkie gereden na mn uitrijvliegendeken gepast te hebben. Die gaat terug, krijg hem niet dicht bij zn borst (model rollade

Zo naar stal om het hele spul binnen te zetten voor de hitte weer toeslaat. Ze gaan mest uitrijden over het land (die denken écht dat het hier gaat regenen geloof ik) dus alles moet op stal en kan Theo niet in zn uppie 20x op en neer laten lopen.
Bijrijders/verzorgsters ...... ik heb er geen (althans manlief doet hem natuurlijk wel als ik niet kan), wel gehad. Het werkt 2 kanten op vind ik, bijrijders mogen blij zijn dat ze op mn paard mogen rijden en ik ben blij dat zij er tijd voor vrij willen maken. Betalen doe ik ook niet aan ivm de rechten die ze daaraan mogen ontlenen (en ik ben de baas en niemand anders

Tja, dat krijg je als je zoekt in je bestand op 2006 (als begin van levensnrs.), dan mis je paarden die een ander soort levensnr. hebben. Aangezien Jilly veel aanwezig is hier had ik haar niet vergeten maar jou wel. Ik zet je er bij hoor.wendys schreef:Ik meld me hier ook maar eens. Ik lees al een tijdje mee, maar reageer eigenlijk nooit.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat is handig Anita, zo'n lijstje
....moest eigenlijk aan het begin van het topic staan, dan kun je er steeds even naar terug om te spieken....
Wij hebben ook geen bijrijders en verzorgers. Toen wij de shetten hadden, hebben we het een poosje overwogen maar zag zoveel ellende gebeuren links en rechts om me heen met vooral de kleinere pony's dat we dat maar achterwege hebben gelaten. Nu voor Cos, zie ik het ook niet zitten en ik vind het ook niet nodig. Als ik geen tijd heb om hem voor de wagen te zetten of op hem te rijden, komt het gewoon wel voor dat hij een dag of 5 vrij heeft (ga wel elke dag bij hem langs), ik zie hem zich niet beklagen
Ik heb zelf 3-4 jaar geleden een jaar een tinker bijgereden (omdat de eigenaresse er angstig voor was geworden) en betaalde daarvoor 40 euro per maand voor 2-3 keer per week (in de praktijk kon/mocht ik echter gaan wanneer ik wilde). Ik vond dat helemaal niet erg om te betalen, toch een stuk minder dan zelf een paard bekostigen en ik mocht er alles mee doen.
Toen wij aan het denken waren of we dat wilden voor de shetten (bijkomend nadeel was daar natuurlijk dat het altijd om kinderen gaat, tenzij je aan menners dacht maar dat vind ik toch weer een heel stuk verantwoordingsvoller (is dat een woord?) dan rijden), kwamen wij er wel achter dat, zodra je geld vraagt...je verzekeringstechnisch nog weer problemen kunt krijgen.
Het is nl. zo dat als er iets met een bijrijder gebeurt dat het JOUW verantwoordelijkheid is (mits het iets is dat gebeurt uit de "eigen energie van het paard") en ja dat geldt ook als je bijrijder stiekem toch niet met cap rijdt e.d. Normaal gesproken valt dat onder je WA (maar even navragen), MAAR als je er geld voor vraagt, lever jij een dienst tegen betaling en dan gaan er hele andere dingen meespelen...
hoe dan ook....teveel gedoe en risico voor ons
. Charlotte en Cayleigh ruilen natuurlijk heel regelmatig pony's en dat vind ik allemaal super (zo wordt P.C. ook netjes bijgehouden door iemand die al een stuk verder is), maar verder niemand anders (tenzij eens een stapritje met een vriendje/vriendinnetje van 1 van de kids) en op Cos rijdt dus ook niemand anders dan ik of de kinderen....

Wij hebben ook geen bijrijders en verzorgers. Toen wij de shetten hadden, hebben we het een poosje overwogen maar zag zoveel ellende gebeuren links en rechts om me heen met vooral de kleinere pony's dat we dat maar achterwege hebben gelaten. Nu voor Cos, zie ik het ook niet zitten en ik vind het ook niet nodig. Als ik geen tijd heb om hem voor de wagen te zetten of op hem te rijden, komt het gewoon wel voor dat hij een dag of 5 vrij heeft (ga wel elke dag bij hem langs), ik zie hem zich niet beklagen

Ik heb zelf 3-4 jaar geleden een jaar een tinker bijgereden (omdat de eigenaresse er angstig voor was geworden) en betaalde daarvoor 40 euro per maand voor 2-3 keer per week (in de praktijk kon/mocht ik echter gaan wanneer ik wilde). Ik vond dat helemaal niet erg om te betalen, toch een stuk minder dan zelf een paard bekostigen en ik mocht er alles mee doen.
Toen wij aan het denken waren of we dat wilden voor de shetten (bijkomend nadeel was daar natuurlijk dat het altijd om kinderen gaat, tenzij je aan menners dacht maar dat vind ik toch weer een heel stuk verantwoordingsvoller (is dat een woord?) dan rijden), kwamen wij er wel achter dat, zodra je geld vraagt...je verzekeringstechnisch nog weer problemen kunt krijgen.
Het is nl. zo dat als er iets met een bijrijder gebeurt dat het JOUW verantwoordelijkheid is (mits het iets is dat gebeurt uit de "eigen energie van het paard") en ja dat geldt ook als je bijrijder stiekem toch niet met cap rijdt e.d. Normaal gesproken valt dat onder je WA (maar even navragen), MAAR als je er geld voor vraagt, lever jij een dienst tegen betaling en dan gaan er hele andere dingen meespelen...
hoe dan ook....teveel gedoe en risico voor ons

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
@ML: van werk bedoel je? De vestiging waar ik nu zit gaat sluiten en dan was er de optie me laten ontslagen of meegaan. Het is een héél eind rijden, ben een goed uur onderweg voor enkele reis, maar ze hadden er veel voor over om me mee te nemen en zijn flexibel in de uren, dus ik zie het helemaal zitten. Blijf gewoon in mijn functie (comm. management assistent), met hopelijk een beetje meer buitendienst er bij 
Ik rijd met dit weer trouwens ook niet hoor, maar ben er wel alle dagen om de voetjes in de emmer te zetten, eten geven, stal mesten enz. Als ik dan een dag niet ga om gezellig terrasje te gaan doen voel ik me toch wel even een seconde schuldig haha
Over bijrijders... ik zou denk ook niet willen dat er een vaste bijdrage wordt betaald, maar bv. wel dat hij/zij 1x in de week les neemt en zelf betaalt ofzoiets, dat lijkt me fair.
Maar daar zijn we voorlopig niet aan toe, ik hou Hay helemaal voor mezelf
Tegenwoordig hoor je ook niet anders dan onbetrouwbare bijrijders/verzorgers. Ik was dolblij dat ik bij Louis de fjorden mocht gaan verzorgen. Ik heb daar nooit dingen gedaan die niet mochten en had/heb gewoon een grote liefde voor alle paarden daar dus stond het hele weekend met veel plezier de poetsen, tutten en assisteren waar nodig. Heb er ontzettend veel geleerd, dus ben daar erg dankbaar voor.

Ik rijd met dit weer trouwens ook niet hoor, maar ben er wel alle dagen om de voetjes in de emmer te zetten, eten geven, stal mesten enz. Als ik dan een dag niet ga om gezellig terrasje te gaan doen voel ik me toch wel even een seconde schuldig haha
Over bijrijders... ik zou denk ook niet willen dat er een vaste bijdrage wordt betaald, maar bv. wel dat hij/zij 1x in de week les neemt en zelf betaalt ofzoiets, dat lijkt me fair.
Maar daar zijn we voorlopig niet aan toe, ik hou Hay helemaal voor mezelf

Tegenwoordig hoor je ook niet anders dan onbetrouwbare bijrijders/verzorgers. Ik was dolblij dat ik bij Louis de fjorden mocht gaan verzorgen. Ik heb daar nooit dingen gedaan die niet mochten en had/heb gewoon een grote liefde voor alle paarden daar dus stond het hele weekend met veel plezier de poetsen, tutten en assisteren waar nodig. Heb er ontzettend veel geleerd, dus ben daar erg dankbaar voor.

Vandaag een lekkere tuttelmiddag gehad met Corner.
ipv werken,vond ik de tuinslang ook erg lekker om te gebruiken.
Bij Jenny komt het water uit de grond gepompt en ooooooooooohh zo lekker koud.
Corner genoot van het water en ik nog harder.
stond op een gegeven moment met m,n pootjes in de regenton met koud water.
Het was niet uit te houden.
bij wie is de bui al losgebarsten?
ipv werken,vond ik de tuinslang ook erg lekker om te gebruiken.
Bij Jenny komt het water uit de grond gepompt en ooooooooooohh zo lekker koud.
Corner genoot van het water en ik nog harder.
stond op een gegeven moment met m,n pootjes in de regenton met koud water.
Het was niet uit te houden.
bij wie is de bui al losgebarsten?
Hier hier hier!!
Toen we klaar waren bij Hay werd het erg donker en kwam de eerste druppels. Nu is het flink aan het waaien, regenen en het onweer komt ook op. Heb het nog nooit zo heerlijk gevonden denk
Bij gebrek aan een zwembadje heb ik vandaag trouwens ook maar met m'n poten in een koud badje gezeten haha
Toen we klaar waren bij Hay werd het erg donker en kwam de eerste druppels. Nu is het flink aan het waaien, regenen en het onweer komt ook op. Heb het nog nooit zo heerlijk gevonden denk

Bij gebrek aan een zwembadje heb ik vandaag trouwens ook maar met m'n poten in een koud badje gezeten haha
Bij Jilly al wel, hier helaas nit. Hoop zo dat het snel goed hard gaat plenzen hier, kunnen de wei en de bak wel even gebruiken

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Nou wij hadden weer wat. Komen we gister rond 5 uur op stal om Dies nog wat eten te geven, staat ie in de wei????????? (had toch duidelijk gezegd dattie op stal moest blijven staan met de hitte).
En dan op het kaalste stuk waar net de mest over uitgereden is en zwart zag van de vliegen.
Dus wij
hup arme dier met dikke ogen van de vliegen van het land getrokken en Theo gebeld (was wel thuis maar wilde niet naar buiten komen??). Nee hij kreeg geen anders stuk want de paarden werden veel te dik (??????? Zn ruggegraat komt er zowat bovenuit). Raar want de andere 2 groepen hadden er een strook gras bijgekregen.
Dus meneertje in de paddock met boom geparkeerd (heerlijk zonder vliegen), hooiruif lekker volgepropt met hooi en kuil, waterbak nog even schoon gemaakt. Zo menneke geniet ervan. Hij heeft echt zoooooo'n honger das echt niet normaal meer. Dan staattie maar alleen tot zijn groepje weer op het gras mag. Maar ik ga hem niet met 35 graden op verse stront zetten waar het zwart van de vliegen ziet.
Theo vergeet soms dat Cadiz pietsje meer doet dan de rest van stal en dus ook meer eten nodig heeft. Die beweert dattie zowat bevangen staat ivm zn dikke nek (das een spier Theo geen vetbult)
Gisteravond kwam mn dinnetje BBQen en die zei al, wij hebben nog boxen vrij (oude stal waar we gestaan hebben). Dus Andy gaat daar dinsdag ff babbelen of misschien gaan we vanmiddag al we zien wel. Maar dit gaat zo niet in de zomer, in de winter moeten we al bijvoeren en als ik dat in de zomer ook moet doen dan kan ik netzogoed op de manege gaan staan voor +300 euro.
Jammer maar helaas.
En dan op het kaalste stuk waar net de mest over uitgereden is en zwart zag van de vliegen.
Dus wij

Dus meneertje in de paddock met boom geparkeerd (heerlijk zonder vliegen), hooiruif lekker volgepropt met hooi en kuil, waterbak nog even schoon gemaakt. Zo menneke geniet ervan. Hij heeft echt zoooooo'n honger das echt niet normaal meer. Dan staattie maar alleen tot zijn groepje weer op het gras mag. Maar ik ga hem niet met 35 graden op verse stront zetten waar het zwart van de vliegen ziet.
Theo vergeet soms dat Cadiz pietsje meer doet dan de rest van stal en dus ook meer eten nodig heeft. Die beweert dattie zowat bevangen staat ivm zn dikke nek (das een spier Theo geen vetbult)
Gisteravond kwam mn dinnetje BBQen en die zei al, wij hebben nog boxen vrij (oude stal waar we gestaan hebben). Dus Andy gaat daar dinsdag ff babbelen of misschien gaan we vanmiddag al we zien wel. Maar dit gaat zo niet in de zomer, in de winter moeten we al bijvoeren en als ik dat in de zomer ook moet doen dan kan ik netzogoed op de manege gaan staan voor +300 euro.
Jammer maar helaas.