We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!
Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!
Je gewoon over je angst heen zetten Jilly, het levert je zoveel vrijheid op als je zelf met je paard op stap kunt. En heus, gewoon rijden met een trailer valt echt heel erg mee. Bochtje achteruit is een ander verhaal, daar ben ik ook niet zo'n ster in maar als je echt in de problemen komt bij een manege of zo om weg te komen is er vaak wel iemand die je even wil helpen. Gewoon gaan doen!!! dus.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik weet het!!! Lijkt me zo heerlijk om gewoon de trailer aan te koppelen, Hay erin en rijden maar! Maar die lessen en het examen, daar zie ik zó tegenop. Ben nog niet bekomen van al die lessen en examens voor m'n B rijbewijs

Denk dat we al eens moeten beginnen met een trekhaak te laten zetten op de auto van m'n vriend zodat ik met de remork al wat kan oefenen. Is toch niet zo groot als een trailer.

Denk dat we al eens moeten beginnen met een trekhaak te laten zetten op de auto van m'n vriend zodat ik met de remork al wat kan oefenen. Is toch niet zo groot als een trailer.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wat is een remork? Nog nooit van gehoord.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kanttekening: als je onzeker bent idd goed over nadenken. Tis toch best een gevaarte en levende lading waar je mee op pad gaat.
Maar een proefles kun je altijd proberen, wie weet valt het je reuze mee.
Maar een proefles kun je altijd proberen, wie weet valt het je reuze mee.
Hmm, ik kan er niet zo snel het 'officiële' woord voor vinden...Anita45 schreef:Wat is een remork? Nog nooit van gehoord.
http://www.steinkamp.be/projectPics/93_@_REMORK.jpg
hoe noemen jullie dat dan?
@Viv: ik denk dat ik binnekort maar eens ga oefenen met een gewone aanhanger, kijken of me dat bevalt. Nadien kan ik nog altijd zien of ik doorga met rijbewijs halen etc.
En zo niet heb ik nog steeds 4 ouders die hun rijbewijs er wel voor hebben hihi
- pjotr_nientje
- Contacteer:
@Jilly; dat heet hier een aanhangwagen 

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Of gewoon aanhanger of ook wel kar genoemd. Hihi, ik moet er vaak wel om lachen hoe Vlamingen en Nederlanders voor eenzelfde ding 2 totaal verschillende benamingen hebben.pjotr_nientje schreef:@Jilly; dat heet hier een aanhangwagen
Noemen jullie een vrachtwagen niet een kamies (als ik het zo goed schrijf)?
Vaak vraag ik me wel af hoe jullie aan bepaalde benamingen komen? Zowel bij remork als kamies kan ik me geen voorstelling maken terwijl ik dat bij aanhanger en vrachtwagen wel kan.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Tja, weet ik ook niet
ik heb het ook maar over genomen van mijn ouders. Vrachtwagen noemen wij camion.
Sommige woorden zijn hier zó ingeburgerd dat ik er al niet meer bij stil sta dat ze het elders niet gebruiken. Ooit hebben we bij ZG wel eens een topic geopend over de verschillen België/NL.
Maar aanhanger klinkt idd wel logisch

Sommige woorden zijn hier zó ingeburgerd dat ik er al niet meer bij stil sta dat ze het elders niet gebruiken. Ooit hebben we bij ZG wel eens een topic geopend over de verschillen België/NL.
Maar aanhanger klinkt idd wel logisch

Oh ja, en dan nog even over dat trailerrijden. Persoonlijk zou ik liever gaan oefenen met een trailer dan met een kleine aanhanger want de trailer kun je veel beter zien in je spiegels. Bovendien is een trailer stabieler achter de auto omdat hij zwaarder is en daardoor ook gemakkelijker achteruit te rijden. Kleine aanhangers hebben nogal eens de neiging eigenwijs te zijn, vooral één-assige en dan ben je ze zo kwijt in je spiegels.
Zoek een lekker rustig plekje op waar je geen last hebt van andere weggebruikers en ga naar hartelust oefenen.
Zoek een lekker rustig plekje op waar je geen last hebt van andere weggebruikers en ga naar hartelust oefenen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Hm, bedankt voor de tip!
Zal dit weekend ff een trailer gaan kopen dan
da's dus het lastige! We hebben geen trailer, dus kan er ook nog niet mee oefenen...
Dacht, we beginnen klein, met een aanhanger. Kan ik alvast wennen dat er wat achter me aan hangt. Maar klinkt wel logisch met die spiegels.
Wordt nog een heel gedoe zo
Zal dit weekend ff een trailer gaan kopen dan

Dacht, we beginnen klein, met een aanhanger. Kan ik alvast wennen dat er wat achter me aan hangt. Maar klinkt wel logisch met die spiegels.
Wordt nog een heel gedoe zo

Jilly, kom dan binnenkort dan maar naar mij toe. Ik leer je dan wel even aanhanger rijden. Heb wel een goede combi voor je staan en ruimte om rondjes te scheuren zonder dat je iets kan raken 
Leuk zo'n logee.. Die sufferd is of een beetje dom, of ze snapt kudde gedrag niet helemaal of het kan haar gewoon allemaal geen moer schelen..
Vanaf vandaag staat ze samen met Castor in de wei.. Fabio (ander paard wat al met Cas stond) is gewoon de baas en de haf wil dit gewoon niet begrijpen ofzo
Laat zich dus steeds opjutten en aan de kant bijten/slaan en komt echt 2 seconden later gewoon weer vrolijk kijken.. Ze is gewoon te lief!
Castor is ook lief en dat gaat wel goed samen. Fabio staat nu samen met shet van 30+, dat gaat ook goed.
Moet wel zeggen dat Castor voor het eerst van zijn leven de baas wil spelen over een ander paard. Normaal is hij hier ook te goed en te lief voor en wil vriendjes zijn. Nu bijt hij ook van zich af (hij vergeet daarna alleen nog dat hij een mep terug kan verwachten na zijn actie
) Ach hij leert het wel 

Leuk zo'n logee.. Die sufferd is of een beetje dom, of ze snapt kudde gedrag niet helemaal of het kan haar gewoon allemaal geen moer schelen..
Vanaf vandaag staat ze samen met Castor in de wei.. Fabio (ander paard wat al met Cas stond) is gewoon de baas en de haf wil dit gewoon niet begrijpen ofzo

Castor is ook lief en dat gaat wel goed samen. Fabio staat nu samen met shet van 30+, dat gaat ook goed.
Moet wel zeggen dat Castor voor het eerst van zijn leven de baas wil spelen over een ander paard. Normaal is hij hier ook te goed en te lief voor en wil vriendjes zijn. Nu bijt hij ook van zich af (hij vergeet daarna alleen nog dat hij een mep terug kan verwachten na zijn actie

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Zal ik doen Ilona 
Lekker stel heb je daar in de wei staan haha, stelletje sufferds!

Lekker stel heb je daar in de wei staan haha, stelletje sufferds!
Lijkt wel of de paarden merken dat het kouder gaat worden want die Cas had vandaag toch de kolder in zijn kop
Was blij dat ik er niet op zat.
Ik gooi Cas altijd 2 dagen in de week samen los met een kruising gelderse merrie van bijna 3 in de grote bak en vandaag hadden ze de grootste lol. Echt jammer dat ik mijn camera niet bij de hand had
Wat ging die Cas uit zijn plaat zeg, bokken, vliegende voorbenen, sliding stops, snel draaien en in volle galop over de lange zijde met vliegende beentjes.
Yessie (de merrie) die kan er altijd wel wat van maar dit was de eerste keer dat Cas echt zo uit zijn naadje ging
Vandaag was het ook echt meer spelen met elkaar. Yessie is een vrij dominante merrie en Cas nogal een watje, maar gelukkig pikt hij het steeds een beetje minder en gooit hij er ook af en toe een flinke bok uit waarvan Yessie dan best wel van onder de indruk is

Ik gooi Cas altijd 2 dagen in de week samen los met een kruising gelderse merrie van bijna 3 in de grote bak en vandaag hadden ze de grootste lol. Echt jammer dat ik mijn camera niet bij de hand had

Wat ging die Cas uit zijn plaat zeg, bokken, vliegende voorbenen, sliding stops, snel draaien en in volle galop over de lange zijde met vliegende beentjes.
Yessie (de merrie) die kan er altijd wel wat van maar dit was de eerste keer dat Cas echt zo uit zijn naadje ging

Vandaag was het ook echt meer spelen met elkaar. Yessie is een vrij dominante merrie en Cas nogal een watje, maar gelukkig pikt hij het steeds een beetje minder en gooit hij er ook af en toe een flinke bok uit waarvan Yessie dan best wel van onder de indruk is

Inderdaad jammer dat je de camera niet bij had (is natuurlijk altijd op leuke momenten
)
Hij zit wel goed in z'n velletje dus?
Ik heb toch maar de DA gebeld... Hay hoest en snottert nog steeds. Hij is verder wel gewoon erg levendig in omgang en eet zoals anders, maar er zit na een dikke halve week nog steeds geen beterschap in. Morgenavond komt ze.

Ik heb toch maar de DA gebeld... Hay hoest en snottert nog steeds. Hij is verder wel gewoon erg levendig in omgang en eet zoals anders, maar er zit na een dikke halve week nog steeds geen beterschap in. Morgenavond komt ze.
Ja volgens mij zit hij wel goed in zijn 'puber'velletjeJilly schreef:Inderdaad jammer dat je de camera niet bij had (is natuurlijk altijd op leuke momenten)

Normaal staan ze ook 's avonds los maar nu waren we allebei in de gelegenheid om ze overdag los te gooien, dat scheelt misschien ook dan zien ze elkaar wat beter (hebben wel eens bijna botsingen gehad).
Beterschapjes met Hay, gelukkig voelt hij zich er niet beroerd onder maar wel hopen dat die snotties en hoest snel over zijn

Hihihi Cas en de puberkolder 
Hay die beetje de MG heeft.
Castor die het gewoon niet snapt.
Cadiz die weer op roze wolkjes loopt (die dagboek).

Hay die beetje de MG heeft.
Castor die het gewoon niet snapt.
Cadiz die weer op roze wolkjes loopt (die dagboek).
Haha MG ja
Ik ben zo blij met m'n lieve bazen! Mag vanmiddag al stoppen zodat de DA 's namiddags kan komen.
Volgens mij is het niet zó ernstig, maar ik voel me er toch slecht bij hoor... Hoe eerder ze kan komen, hoe beter!

Ik ben zo blij met m'n lieve bazen! Mag vanmiddag al stoppen zodat de DA 's namiddags kan komen.
Volgens mij is het niet zó ernstig, maar ik voel me er toch slecht bij hoor... Hoe eerder ze kan komen, hoe beter!
Mijn C-tje heeft mijn pinpas weer even geleend 
Staat haar erg goed. En dat terwijl het baasje altijd zei: er komt nooit een bruin hoofdstel. Was leuk prijsje om is te proberen of ze met hoge neusriem lekkerder loopt.

Zal morgen even kijken of er een foto te maken is
We gaan binnenkort ook is een totaal andere look proberen, maar dat zien jullie dan wel 

Staat haar erg goed. En dat terwijl het baasje altijd zei: er komt nooit een bruin hoofdstel. Was leuk prijsje om is te proberen of ze met hoge neusriem lekkerder loopt.

Zal morgen even kijken of er een foto te maken is

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik hoop dat een totaal andere look geen lange manen inhoudt?

Dat hoofdstel is alles wat ik niet zou willen (rondgenaaid en aansnoerneusriem), maar ben benieuwd hoe het op Cyra staat! Bruin staat gewoon top op fjord!

Dat hoofdstel is alles wat ik niet zou willen (rondgenaaid en aansnoerneusriem), maar ben benieuwd hoe het op Cyra staat! Bruin staat gewoon top op fjord!
Het staat haar schattig hihi. En bruin is gewoon mooi bij fjordjes. En nee worden geen lange manen 

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008