16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nicole
Moderator

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door Nicole » di 17 jun 2014, 19:45

Ivonne schreef:Roos, Roos en Marjike sterkte. Toch raar, 2 FW-parden op 1 dag verloren gaan
Ik heb ff gemist wie de andere is??

Mooi Yvonne dat ze het hier zo goed op doet, hopelijk blijft dat zo.

@ Johan, blijft toch spannend, sterkte ermee.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 17 jun 2014, 19:50

Dancer is ook overleden
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 18 jun 2014, 06:05

Ivonne schreef:Dancer is ook overleden
Ach nee, veel sterkte Roos!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » vr 20 jun 2014, 17:11

Sonja zit vandaag op de helft van haar "gevangenisstraf" nog 6 weken te gaan.. pfoe wat duurt dat lang..
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 20 jun 2014, 17:52

Lastig he!

Lajke staat nu samen met Mette op klein stukje. Mette moet eigenlijk 2 weken stalrust vanwege sarcoide in zijn lies die is weggehaald. Dat gaat hem niet worden (hij klimt over de staldeur). Dus nu samen 's avonds/'s nachts op stal en overdag alleen in uitloop. Is niet goed voor het humeur van de dame.....
Dierenarts vond dit beste oplossing want die zag stalrust met mijn soort staldeur en gekke 3 jarige ook niet zitten.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ootje

Bericht door Ootje » vr 20 jun 2014, 18:50

Beterschap voor Mette!

Sterkte met de volgende zes weken voor Sonja! Hopelijk heeft het resultaat.
Odette&Fenna
Joram

Bericht door Joram » vr 20 jun 2014, 19:12

Ook veel beterschap voor Mette.

Ook veel plezier op texel.

Vandaag ben ik naar de kliniek geweest.
Draf liep hij iets gevoelig met zijn achterbenen en op de buigproef ging hij niet slechter lopen.
Echo gemaakt en iets fetlocksyndroom rechts achter en ander achterbeen neigt ook iets last van te hebben.
Gezien lichte vorm is advies om niet te opereren, wat wel in houd dat ik hem niet meer zo hard mag laten werken (zeg maar nog maximaal 25km ritten). Over de operatie gesproken, hun ervaring is dat 70% daarna weer weer op oude niveau kan werken (baat heeft bij de operatie).
Maar gezien niet eerste ouderdomskwaaltje is waar Tobbe last van heeft is gewoon beter om rekening mee te houden dat hij ouder wordt.

Nu moet ik nog een maand stappen wat ik mag uitbouwen tot een uur, en daarna moet weer worden gekeken hoe die draaft (maar dat kan lokale dierenarts ook). Als dan weer helemaal goed loopt dan mag ik het draven weer gaan opbouwen.
Gelukkig paard nog wel goed genoeg om andere leuke dingen mee kunt doen, maar gezien niet meer geschikt is voor de endurance moet ik maar goed over nadenken wat ik met hem wel. Moeilijk paarden die ouder worden.

Wel mocht die al weer iets groter weilandje :D
Afbeelding
Is die erg blij mee :)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 20 jun 2014, 19:17

Ohh fijn dat Tobbe op groter weilandje mag! En alleen recreatief nog, tja dat is even sneu want jullie hadden samen veel lol in de endurance maar als je dan nog wel samen lekker buiten kunt rijden, dat is dan niet de slechtste uitkomst.
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » vr 20 jun 2014, 19:30

Zeker niet, alleen zit wel te denken of ik misschien een 2de paard wil waarmee wel weer in sport kan of misschien niet. Na zomer vakantie kan ik misschien wel een bij rijpaard krijgen, of een paard te leen.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 20 jun 2014, 19:33

Dat zou wel super zijn, als je bijrijdpaard kunt krijgen. Het is dat je wat ver woont... heb nog leuke 3 jarige die graag werkt (en bijna weer heel is).
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 26 jun 2014, 06:32

Lajke heeft haar stal open gekregen vanmorgen 8)7 of ze had hulp van Mette, kan goed. Die kan ook knopen los krijgen en ze klooien beide regelmatig met d schuif.

Van de schuif had ik het handeltje niet helemaal naar beneden tegen de deur geduwd want dat krijg ik zelf niet meer terug zonder hulpmiddel. Maarja nu krijgen ze het dus open.

Verder is ze aardig gewend aan snachts op stal en overdag klein stukje. Nog een week en dan mogen ze meer. Mette heeft een hechting open gekregen dus nu smeren met honingzalf. Hopeloos figuur is het en daar moet lajke dus alsmaar bij staan :)
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » do 26 jun 2014, 08:03

Lastig dat nachts uit stal was ontsnapt. Kan je niet heel laag een schuif maken op de staldeur zodat ze daar nooit bij kunnen? Vervelend dat Lajke de hecting er uit heeft gehaald, maar let wel op dat ze aan die honing zalf niet juist gaat likken of smaakt die niet zoet :+
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 26 jun 2014, 08:22

De schuif lager zetten zou nog kunnen of andere schuif er op die ik wel makkelijk open krijg en de paardjes niet.

Van de honingzalf blijven ze af tot nu toe (je weet nooit wat voor "leuks" ze opnieuw verzinnen he).
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » do 26 jun 2014, 11:53

Hihi, idd ik zat al te denken van honing, lekker zoet :~

Mijn stalgenoot heeft zo liksteen gekocht voor paarden.
Afbeelding

Dat ding smaakt zelf naar drop :o , dus toen had ik een paard die naar drop ruikte _O-
Vanavond ga weer na hem toe en zal ik kijken of ik een foto van zijn been weer kan maken. Ben wel erg benieuwd of al aardig geslonken is.
Suus

Bericht door Suus » do 26 jun 2014, 19:14

Hihi, een dropsteen!
Ik heb ooit een lick-itt gekocht, die was na een dag op! Eh.... geloof dat dat niet de bedoeling is! _-:(
Balen dat Tobbe niet meer in de sport kan.... Gelukkig nog wel recreatief. Dan moet je idd goed bedenken wat voor jou werkt. Ik heb echt moeten wennen toen ik terug ging van endurance naar 'alleen maar' gewoon buiten rijden. Ik miste wel een doel.
Nu (6 jaar en een kind later) heb ik juist weer enorm plezier in twee keer per week genieten van paard en bos.

Advies is dus; een bijrijdpaard of een kind hahaha!

Maar in de endurance moet je wel bedenken of je genoeg tijd hebt om een endurancepaard te trainen en ook Tobbe te blijven rijden.... lijkt me lastig!
Eerst maar hopen dat ie goed opknapt en zijn been geslonken is!
Morris, mijn superfjord!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 27 jun 2014, 14:57

Pff, rustig adem blijven halen. Weken tegen aan lopen hikken, neemt de kliniek niet meer op. Nu gemaild voor info over een kreupelheidsonderzoek. Sylvy loopt al tijden goed en dan weer slecht, het wordt nu wel heel erg. Verstand zegt dat ze genoeg gedaan heeft in haar leven, maar mijn hart is heel erg bang dat het probleem te erg is om haar nog jaren hier op pensioen te hebben.

Stom he, maar de eerste stap is gezet. Het voelt gelukkig wel als de juiste weg. Mijn vaste dierenarts ga ik namelijk niet bellen daar heb ik even het vertrouwen in verloren.

Sylvy is ook niet meer de makkelijkste, maar misschien komt dat wel door pijn. Je weet het niet...

@Joram, het ligt eraan hoeveel je werkt maar ik reed er eerst ook twee. Nu rijd ik er alweer een poosje maar 1, maar ik raad je alleen twee paarden aan als je heel fanatiek bent. Ik merk dat vooral Yessie het werken nu een stuk leuker vind omdat ik meer tijd voor haar heb/maak.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Joram

Bericht door Joram » vr 27 jun 2014, 21:30

Wat balen dat net laat bent om dierenarts nog te kunnen bereiken.

Even wat fotos.
Afbeelding
Tobbe samen met zijn vriendje.

Rechter achterbeen
Zwelling zit net boven de kogel, maar is moeilijk te zien op een foto, en moet zeggen dat zwelling al erg goed is weg getrokken.
Linker achterbeen
Dit is goede achterbeen ter vergelijken al is die ook wel iets dik.

Ook heb Tobbe gewogen, en hij is niet noemswaardig aangekomen +:)+ (hoog uit 10kg)
Nu nog 3 weken en dan hoop ik dat zijn benen mooi slank zijn. ( aan andere kant heb ik nog nooit op gelet en wie weet loopt hij al een jaar met dikke benen).
Bij in land zetten was Tobbe nog even tussen uit geknepen en heeft stuk gegaloppeerd en ik kan ook niet verkomen dat af toe stiekem draaft :x
Wel fijn dat Tobbe zich zo goed voelt en vrolijk is, en ik heb ondertussen ik ook wel mijn draai gevonden in hoe nu is waardoor ik er nu ook van de stap rondjes kan genieten.

Het hebben van 2 paarden.
Opzich kan ik dat wel hebben al gaat Tobbe dan wel meer met een prepensioen of ik ga opzoek naar een andere oplossing voor hem. Maar eerst maar even kijken hoe hij herstelt.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 28 jun 2014, 06:38

Lekker he, elkaar kriebelen!
Ik mag zorgen voor
Joram

Bericht door Joram » zo 29 jun 2014, 12:10

Ja, Tobbe is dol op Haflingers :D
Gaat lekker goede kant op met zijn been, zachte zwelling bleeft weg en nu enkel nog harde zwelling. Vrijdag wil ik het proberen om hem bij de andere paarden neer te zetten.

Iemand ervaring met Psyllium vezels, als antiezandkuur?
Want zeggen 1 á 2 eetlepels, maar gene aanraden had over 25gram wat overeenkomt met 4 eetlepels.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 29 jun 2014, 12:23

Ik heb het gegeven maar zelfs meer dan 2 eetlepels. Volgens mij deed ik zelfs 100 gram ongeveer. Op de site van paardendrogist kun je wel iets van dosering vinden van hun producten.

Ik had het gewoon bij de natuurwinkel in de stad besteld en meegenomen. Was puur psylliumzaadjes, scheelde een stuk in prijs (ok, zat gewoon een kartonnen zakje en niet in mooie plastic bewaardoos dus dat zal ook wel schelen).
Ik mag zorgen voor
Plaats reactie