Ook veel beterschap voor Mette.
Ook veel plezier op texel.
Vandaag ben ik naar de kliniek geweest.
Draf liep hij iets gevoelig met zijn achterbenen en op de buigproef ging hij niet slechter lopen.
Echo gemaakt en iets fetlocksyndroom rechts achter en ander achterbeen neigt ook iets last van te hebben.
Gezien lichte vorm is advies om niet te opereren, wat wel in houd dat ik hem niet meer zo hard mag laten werken (zeg maar nog maximaal 25km ritten). Over de operatie gesproken, hun ervaring is dat 70% daarna weer weer op oude niveau kan werken (baat heeft bij de operatie).
Maar gezien niet eerste ouderdomskwaaltje is waar Tobbe last van heeft is gewoon beter om rekening mee te houden dat hij ouder wordt.
Nu moet ik nog een maand stappen wat ik mag uitbouwen tot een uur, en daarna moet weer worden gekeken hoe die draaft (maar dat kan lokale dierenarts ook). Als dan weer helemaal goed loopt dan mag ik het draven weer gaan opbouwen.
Gelukkig paard nog wel goed genoeg om andere leuke dingen mee kunt doen, maar gezien niet meer geschikt is voor de endurance moet ik maar goed over nadenken wat ik met hem wel. Moeilijk paarden die ouder worden.
Wel mocht die al weer iets groter weilandje

Is die erg blij mee