Shettenpret en minipraat
Re: Shettenpret en minipraat
Als iemand nog een leuke mini zoekt er gaan er bij mij een paar weg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Pas wel op Dennis met TKC, werkt aardig, maar paarden krijgen gigantiche brandplekken als ze in de zon staan.[ heb het vroeger voor mijn fries gebruikt, tot ze de vellen er aan had hangen] Bij James gaat er nu gewoon vasseline op, werkt best goed, zijn huidje blijft goed soepel waardoor hij geen wondjes schuurt, en hij heeft al twee dagen niet geschuurt, morgen even wassen met groene zeep, dit waren tips van iemand die ook met een paard werkt dat een eczemer is en ze smeert hem dagelijks in met vasseline en om de twee dagen wassen met groene zeep, ben benieuwd hoe het over een tijdje met James zijn schuren gaat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Vaseline helpt omdat het idd vet is en daar houden de mugjes niet van (blijven ze dus in hangen) het voordeel van vaseline is ook dat het de huid soepel houdt.
Ik ben ook niet kapot van TKC in de zon.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Het zag er vanavond rustig uit bij Dreams, had ook het idee dat ze zelf een stuk rustiger is en ik zag ook geen vliegjes op haar. Ik breng het dinsdagavond nog aan zodat het in de nacht kan intrekken en dan moet ik gewoon afwachten hoe ze het doet tijdens de vakantie.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- Cindy+Uniek
gaan er hier nog mensen naar de merriekeuring de 25e???
mijn rocky-hengstje komt ook met zijn mama

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥

Geluk is de vrucht van intens werk
Ik praat eigenlijk nooit hier, maar nu wel wat leuks te vertellen.
Gister met Sterre de manen van onze vos shetlanders (moeder en dochter) afgeknipt, oei.. Juweetje is al 19 en heeft altijd lange manen gehad.. Waren die lange manen, die eigenlijk helemaal niet mooi lang en weelderig zijn, zo zat.
Het eindresultaat verbaasde me positief, ziet er fripppsss en fruitig uit, alleen een voorpluk hengstenpluk en kale kam. Nu maar sparen voor een boogje, ben benieuwd of het haar van de shetten stug genoeg is om rechtop te blijven staan.
Gister met Sterre de manen van onze vos shetlanders (moeder en dochter) afgeknipt, oei.. Juweetje is al 19 en heeft altijd lange manen gehad.. Waren die lange manen, die eigenlijk helemaal niet mooi lang en weelderig zijn, zo zat.
Het eindresultaat verbaasde me positief, ziet er fripppsss en fruitig uit, alleen een voorpluk hengstenpluk en kale kam. Nu maar sparen voor een boogje, ben benieuwd of het haar van de shetten stug genoeg is om rechtop te blijven staan.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Had ook zo iets begrepen van dat de muggen zo geen bloed kunnen zuigen, omdat hun zuigmeganisme zeg maar dan vol vet komt te zitten en ze niks meer op kunnen zuigen.claudia schreef:Vaseline helpt omdat het idd vet is en daar houden de mugjes niet van (blijven ze dus in hangen) het voordeel van vaseline is ook dat het de huid soepel houdt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Hoop voor je dat het werkt, maar pas echt op met dat spul, ik bracht het ook de avond er voor op, maar toch kreeg mijn fries verbrandingen, misschien ook omdat ze zwart is.Dennis schreef:Het zag er vanavond rustig uit bij Dreams, had ook het idee dat ze zelf een stuk rustiger is en ik zag ook geen vliegjes op haar. Ik breng het dinsdagavond nog aan zodat het in de nacht kan intrekken en dan moet ik gewoon afwachten hoe ze het doet tijdens de vakantie.
Met James gaat nog steeds goed, nog niet geschuurt.
Hij staat nu weer in de wei,ben benieuwd wat ie vanavond doet.
@Daphne, vind het zelf altijd zonde bij een shet de manen knippen, maar kan leuk staan, zie alleen geen foto van je shet met fjorden coupe.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Die afbeelding met dat x erdoor, dat is een ticker die het niet doetRowenna schreef @Daphne, vind het zelf altijd zonde bij een shet de manen knippen, maar kan leuk staan, zie alleen geen foto van je shet met fjorden coupe.

Haha, groot gelijk, als iemand het een paar jaar geleden bedacht en geknipt had, dat we nog fanatiek met ze menden had ik het ook zeker echt niet tof gevonden. Nu staan ze alleen te grazen, en was daar die gekke aktie. Het is nu nog helemaal kaal, de 'boog", moet nog groeien. Mijn moeder heeft nog niet durven kijken, haha. Overgens vind ik ook bij shetten lange manen mooie en horen, maar zij zijn niet gezegend met een volle bos, helaas. Het was zo plukkerig en onverzorgd, ben benieuwd hoe straks een boog staat en anders is het na een jaar vast weer lang.
Misschien nu je het een keer helemaal hebt afgeknipt dat ze dan wel een mooie bos krijgen
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Morgen komen ze 2 merries scannen ik ben benieuwd of ze drachtig zijn?
http://www.fjorkahoeve.nl
Ja inderdaad rowenna, wie weet, nu groeit het haar wel mooi op een dikke lengte door. Ik hoop het, voor t knippen was het zo'n druilerige bos sluik haar. dochter byoux heeft echt moeders haar, toendertijd een mooie papa (in puntje groningen,was zooo ver) uitgezocht die naast mooie bouw ook megahaar had, maar ze heeft er niets van geerft, haha..
Ja, Floor & Fleur gaan ook...Cindy+Uniek schreef:gaan er hier nog mensen naar de merriekeuring de 25e???
- Cindy+Uniek
ah leuk!!
zijn die luxe?
van wie zijn die ook alweer drachtig??
zijn die luxe?
van wie zijn die ook alweer drachtig??
Nee, ze doen mee in rubriek 22 (Floor, stermerrie basis) en rubriek 26 (Fleuryanne, merrie basis). Ze zijn drachtig van Wesley van 't Haveld.
Hey leuk baby's van Wesley, komen heeeeeeeele mooie kiendjes van, kijk naar James 

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- Cindy+Uniek
okee leuk hoor!
was je al eerder met ze geweest?
onze rocky is geschoren:

hij is nummer 24
en gaat daarna mee naar huis
was je al eerder met ze geweest?
onze rocky is geschoren:

hij is nummer 24

en gaat daarna mee naar huis

Deftig heertje die Rocky! Mag m zeker wel van foto!
Fleur en Floor zijn meende ik vorig jaar ook naar de keuring geweest toch Marieke?
Hi hier laatst eens getracht Tofino zijn hoofd iets met de tondeuse bij te werken, maar die vond dat gekriebel nog niet zo grappig
Kortom de lange haren zijn er af, maar daar is het ook bij gebleven.
Gister ngo even wat foto's gemaakt...mijn doel is steeds m in draf op de foto te krijgen, want hij kan ontzettend lekker gaan ala zijn moeder, maar helaas...weer niet gelukt (aangezien het niet praktisch is, zelf ze opjutten én foto's maken én zorgen dat ze vervolgens niet weer voor je neus staan)

Flower een paar weken eerder nog bij huis...attent koppie, grote ogen. Het resultaat van een grote blauwe bal...die ze bést wel kent en helemaal niet bang van is, maar tegenwoordig zit ze wel weer zo in haar vel dat ze zich makkelijk laat uitdagen.

Fleur en Floor zijn meende ik vorig jaar ook naar de keuring geweest toch Marieke?
Hi hier laatst eens getracht Tofino zijn hoofd iets met de tondeuse bij te werken, maar die vond dat gekriebel nog niet zo grappig

Kortom de lange haren zijn er af, maar daar is het ook bij gebleven.
Gister ngo even wat foto's gemaakt...mijn doel is steeds m in draf op de foto te krijgen, want hij kan ontzettend lekker gaan ala zijn moeder, maar helaas...weer niet gelukt (aangezien het niet praktisch is, zelf ze opjutten én foto's maken én zorgen dat ze vervolgens niet weer voor je neus staan)

Flower een paar weken eerder nog bij huis...attent koppie, grote ogen. Het resultaat van een grote blauwe bal...die ze bést wel kent en helemaal niet bang van is, maar tegenwoordig zit ze wel weer zo in haar vel dat ze zich makkelijk laat uitdagen.

Geluk is de vrucht van intens werk
En weer is ie anders van kleur Annabel sinds de laatste keer dat ik hem irl zag, toverballetje haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco