16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Afwachten is het enige dat je kunt doen, maar het valt me mee. Ik duim dat het een adertje is!!
Vrijdag bij Jeskim geweest en dat gaat super!! Ze is echt heel braaf met de kinderen, al heeft ze haar streken, maar die zijn niet gevaarlijk o.i.d, hihi..
Ze zag er heel goed uit en lijkt prima op haar stek!!
Vrijdag bij Jeskim geweest en dat gaat super!! Ze is echt heel braaf met de kinderen, al heeft ze haar streken, maar die zijn niet gevaarlijk o.i.d, hihi..
Ze zag er heel goed uit en lijkt prima op haar stek!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zo van de foto valt het bloed me nog mee bij Marga. Lastig en vervelend dat het enige wat je kan doen wachten is...
Nisko is wat balsturig de laatste tijd. Gister door de draad heen. Brutale aap. Anka zou dat nooit doen volgens mij. Vanavond wilde ik Nisko pakken om op stal te zetten maar die was haar reprimande van gisteren nog niet vergeten en wilde niet eens mee. Voel ik ineens onder mijn arm een snuitje. Stond Anka al achter mij zo van neem mij maar ik wil wel ..Mafketels dat zijn het.
Nisko is wat balsturig de laatste tijd. Gister door de draad heen. Brutale aap. Anka zou dat nooit doen volgens mij. Vanavond wilde ik Nisko pakken om op stal te zetten maar die was haar reprimande van gisteren nog niet vergeten en wilde niet eens mee. Voel ik ineens onder mijn arm een snuitje. Stond Anka al achter mij zo van neem mij maar ik wil wel ..Mafketels dat zijn het.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Spannend hoor Ivonne. Ik vind de vulva er ook zo lubberig uitzien, zoals het er uit ziet als de bevalling nabij is. Hoop echt voor je dat I-tje gewoon blijft zitten tot in het voorjaar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat lubberige kan ook gewoon zijn dat ze al veel veulens heeft gehad. Bij meerdere merries hier die veel veulens hebben gegeven ziet het er altijd zo uit.
Hopelijk blijft I'tje gewoon zitten. Vreselijk dat je zo met die onzekerheid zit.
Hopelijk blijft I'tje gewoon zitten. Vreselijk dat je zo met die onzekerheid zit.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ik vind het wel veel bloed, omdat het nu al een week aangaat. Elke dag weer nieuw vers bloed. Soms een drup, soms wat stolsels en soms een plasje in de stal. Marga heeft al 6 veulens gehad, misschien is het daarom wat uitgelubberd. Ik word erg moe van die onzekerheid...
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vandaag de DA bij Grete gehad voor haar tanden...haken weggehaald, twee losse kiezen eruit gehaald en een kies is ze al ergens verloren. Daarna stond ze zichtbaar beter te eten 

Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
het bloed valt mij ook mee o vanaf de foto's we helpen je hopen dat het een adertje is.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
d.a heeft net bloed afgenomen, checken op een onsteking (baarmoeder?). Ik kan morgen bellen voor de uitslag. Hij vond haar ook wel hoefbevangen lopen en heeft nog gekeken of ze een hoefzweer heeft, niet gevonden.
Baranna 13-5-2006
Fijn dat het goed gaat met Jeskim!
Wat een boefje is Nisko!
Het blijft dus nog spannend wat er met Marga is. Hopelijk krijg je morgen goed nieuws van de DA.
Hier zijn de paarden toch nog een keer naar de wei gegaan. Het zal voorlopig wel de laatste keer zijn dit jaar, want de weersvoorspellingen zijn zo slecht.
Ze krijgen wel hooi bijgevoerd in de wei, want het is behoorlijk kaal.
Wat een boefje is Nisko!
Het blijft dus nog spannend wat er met Marga is. Hopelijk krijg je morgen goed nieuws van de DA.
Hier zijn de paarden toch nog een keer naar de wei gegaan. Het zal voorlopig wel de laatste keer zijn dit jaar, want de weersvoorspellingen zijn zo slecht.
Ze krijgen wel hooi bijgevoerd in de wei, want het is behoorlijk kaal.
Odette&Fenna
Balen Ivonne, misschien heb je morgen meer zekerheid.
Hier gaat het goed met de oudjes niks nieuws.
Hier gaat het goed met de oudjes niks nieuws.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Nisko ziet er bijzonder goed uit, mooi niet te dik in het haar. Zondag maar eens rijden als het niet giet van de regen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Wat waaide het hard gisteren! Het leek wel of het dak van de binnenbak eraf zou waaien.
Odet was een paar weken geleden ontzettend stram met rijden in de bak, maar nu loopt ze weer prima gelukkig.
Odet was een paar weken geleden ontzettend stram met rijden in de bak, maar nu loopt ze weer prima gelukkig.
Odette&Fenna
Na het buiten rijden nog even met Tjico de bak in:

Odette en Tjico zijn al jaren dikke maatjes.

Odette en Tjico zijn al jaren dikke maatjes.
Odette&Fenna
Wat is het hier rustig...
Odet staat al een paar weken op stal, maar ze vermaakt zich best. Helaas is de paddock erg nat door al die regen, maar gelukkig hebben we ook een binnenbak waar de paarden lekker los in mogen.
Odet staat al een paar weken op stal, maar ze vermaakt zich best. Helaas is de paddock erg nat door al die regen, maar gelukkig hebben we ook een binnenbak waar de paarden lekker los in mogen.
Odette&Fenna
Nis gaat prima hoor. Niet veel te melden, weinig buiten gehobbeld vanwege veel slecht weer, maar nu 2 weekjes vrij. Ze verhaart al weer en is vooral blij in de wei.
Hier ook niet veel te melden over the grand old lady. Ze staat te groeien, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik mag er weer een 16+ bij melden Rumex (pipo) is zins vandaag ook 16+ klinkt allemaal wel oud heb nu 4 paarden boven de 16 maar gelukkig nog allemaal kern gezond.
Dit jaar alles goed gaat hebben we een jubileum Foss is dan 25 jaar bij ons we gaan er zeker een feestje van bouwen in September maar het is natuurlijk een paard van de dag dus niet teveel vooruit plannen.
Haila is nu 25 jaar en daar merk je echt aan dat ze stijf is ze gaat ook niet meer rollen en liggen in de stal vind dat soms best zielig maar als ze ligt komt ze slecht over eind.
Wel is ze heel vrolijk een spelt af en toe nog of rent door de bak rijden vind ze ook nog steeds leuk dus ja geen reden haar in te laten slapen maar je ziet haar echt oud worden.
Dit jaar alles goed gaat hebben we een jubileum Foss is dan 25 jaar bij ons we gaan er zeker een feestje van bouwen in September maar het is natuurlijk een paard van de dag dus niet teveel vooruit plannen.
Haila is nu 25 jaar en daar merk je echt aan dat ze stijf is ze gaat ook niet meer rollen en liggen in de stal vind dat soms best zielig maar als ze ligt komt ze slecht over eind.
Wel is ze heel vrolijk een spelt af en toe nog of rent door de bak rijden vind ze ook nog steeds leuk dus ja geen reden haar in te laten slapen maar je ziet haar echt oud worden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Fijn hoor, als je paarden nog zo gezond zijn.
25 jaar is zeker een feestje waard!
Vandaag was het gelukkig weer een keer mooi weer, dus ik heb lekker buiten gereden met Odet. Ze kan 's winters nog wel eens gek doen buiten, maar daar had ze vandaag geen last van.
25 jaar is zeker een feestje waard!
Vandaag was het gelukkig weer een keer mooi weer, dus ik heb lekker buiten gereden met Odet. Ze kan 's winters nog wel eens gek doen buiten, maar daar had ze vandaag geen last van.
Odette&Fenna
Ik ben erg blij dat ik ook gisteren buiten gereden heb. Jeetje wat een weer zeg vandaag
.
Ons ritje gisteren was 1 met obstakels. Eerst een dood schaap onder een doek. Dat ging vrij goed. Vervolgens van achteren echt asociaal hard ingehaald. Nisko schrok zelfs en die schrikt echt nooit van verkeer. was nog een vrouw ook
. En toen waren we bijna weer bij het dorp en vlakbij de school ging ineens de sirene af
. Nooit bij stil gestaan, 1e maandag van de maand. Tsja, ik rijd anders ja nooit op maandag buiten maar nu dus wel. Nisko was echt even van de leg, maar aangezien ze geen gevaar kon localiseren kalmeerde ze gauw. Maar wat een rit zeg 

Ons ritje gisteren was 1 met obstakels. Eerst een dood schaap onder een doek. Dat ging vrij goed. Vervolgens van achteren echt asociaal hard ingehaald. Nisko schrok zelfs en die schrikt echt nooit van verkeer. was nog een vrouw ook

Laatst gewijzigd door Annemarie op di 03 jan 2012, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Jullie hebben dus serieus aan schriktraining gedaan. Haha gelukkig weer veilig thuis gekomen.
Ik heb ook niks t melden op paadengebied door veel invalwerk, feestdagen, zieke Luuk en slecht weer komt er niks van rijden ofzo. De paarden staan lekker buiten en krijgen op tijd voer ik hoor ze dus niet klagen. Ze zien er nog goed en tevreden uit. Houden zo!
Ik heb ook niks t melden op paadengebied door veel invalwerk, feestdagen, zieke Luuk en slecht weer komt er niks van rijden ofzo. De paarden staan lekker buiten en krijgen op tijd voer ik hoor ze dus niet klagen. Ze zien er nog goed en tevreden uit. Houden zo!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!