C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Nathalie » do 08 jul 2010, 07:35

nou...ik heb weer een primeur meegemaakt gisteravond. Wendy en ik besloten met paardjes en trailer naar het Kuinderbos te gaan voor een rit van 2 uur (best moeilijk terrein, veel rul pad) dat zou eindigen bij een diepe, grote waterhindernis (marathon) als beloning.
Op 1/3 van de rit ongeveer, struikelt Cos en ik zie zo z'n nek rondgaan en het eerste dat ik denk is "oh mijn hemel, hij breekt z'n nek straks"....hij maakte dus een volledige koprol en ik rolde er zo af toen zijn schouders de grond raakten.

Ik keek meteen om en zag zijn kont richting mij liggen, hij was dus volledig rond gegaan. Toen keek ik om en zag Casper er met Wendy vandoor gaan van de schrik waarschijnlijk, zij liet zich er na een paar bokken afglijden omdat ze niet meer in het zadel kwam, maar heeft waarschijnlijk wel een trap meegekregen want haar hele borst pijnlijk en beurs. Casper bleef een stukje verderop staan grazen en Cos kwam, nadat hij was opgestaan, meteen naar me toelopen en legde z'n neus tegen me aan (zag er zo triest uit met 1 helft van zijn gezicht onder het zand)....ik had toen even een "ik stroom over van luv" moment...

Toen zijn we "gewoon" weer opgestegen en hebben de rit uitgemaakt, wel erg dapper van Wendy ook nog veel gedraafd en dat was voor haar toch erg pijnlijk (tussendoor zelfs nog een stukje verdwaald ook) en vervolgens bleek de waterbak ook nagenoeg leeg te zijn. Gelukkig hadden we al gebruik gemaakt van een klein watertje waar de paarden heerlijk in gingen spetteren, Casper ging zelfs met zijn hoofd tot zijn ogen onder water...

Het was dus weer eens wat anders dan een relaxte drafrit in de avond...tjonge... Maar wat ben ik weer trots op die Fjorden, dan gebeurt er dus zoiets wat best aangrijpend is, maar ze doen daarna net of er helemaal niks aan de hand is en er niks gebeurd is. Ze waren daarna helemaal niet extra rillig, of gespannen...nee gewoon weer helemaal relaxed...dat is toch wel bijzonder....voor mij niet anders meer dan een Fjord ;)

@Ilona- dat is nog niet eens zo'n gek idee met een autowasborstel. Ik wil P.C. nodig eens wassen, misschien dat ik hem even mee naar huis neem en het dan idd ook zo doe!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » do 08 jul 2010, 08:00

Jeetje Nathalie, wat een avontuur... Gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen. Gaat het nu wel goed met Wendy?
Lief van Cos dat hij zo

Ik heb gisteren maar even in de wei gereden. De bak wordt niet gesproeid dus dat is echt niet te doen...
Vriendinnetje was mee dus het werd meer geklep dan serieus gereden hehe. Wel even door het luie moment van Hay geprikt.
DA in spé Ines (2e jaar weer zonder 2e zit geslaagd :)) ) heeft even gekeken hoe het komt dat het vaak lijkt alsof hij door z'n linker achterbeen 'zakt'. Hij zet z'n hoef zo neer dat hij er vaak over slaagt, dus we moeten maar goed aan de activiteit werken, dan is het veel beter.

Zou zo graag weer beginnen met lessen pff... Juf is ondertussen toch alweer een maand geleden bevallen, dus dacht: stuur eens een berichtje om te vragen hoe het gaat etc. Ze heeft het gelezen, maar niet geantwoord. Wat ik daar weer van moet denken :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 08 jul 2010, 09:19

Jeej zeg, wat een avontuur :o
Gelukkig zijn jullie er redelijk goed mee weg gekomen.
Hoe gaat het nu met Wendy?

Ik ga eens kijken of ik wat kan regelen voor begin volgende week....ben dan eindelijk een dagje vrij *o/*
Wil zo dolgraag weer richting de peerdjes :))
Zal blij zijn als de zomermaanden voorbij zijn en het weer wat rustiger word op het werk.
En nu duimen dat het huis ook snel is verkocht :\ zou helemaal perfect zijn.

Ilona; heerlijk is dat he als ze zo genieten van een douche.
Cindy moet er niet veel van hebben, terwijl ik ,toen ze nog een veulen was, haar een paar keer onder de douche heb gezet.
Gerrit trouwens precies hetzelfde,maar bij hem kan ik het nog enigzins voorstellen.

Anita; we zullen duimen voor Celony!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » do 08 jul 2010, 10:57

Jemig dat heb jij weer hoor Naat. Wees maar blij dat jullie allevier niks ernstigs hebben opgelopen.

Diesje hebben we gister ff losgegooid. Die komt écht energie tekort en is zo sloom als een kanarie. Loopt gewoon te sloffen.
Dus heb weer wat brok gegeven en opkikker erover, even beetje power erin.
Vandaag gaat Andy met hem zwemmen geloof ik en zet hem een paar uurtjes op wat langer gras. Hij begint echt in te vallen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 08 jul 2010, 12:02

Dat was wel even heftig Nathalie, gelukkig waren Cos en Casper wel braaf en niks ernstigs gebeurd. Idd lang leve de Fjord.

Dies heeft vast heimwee naar Nijverdal Viv. Hij had daar een paradijsje natuurlijk en dat mist hij (en jullie waarschijnlijk ook).

Voor mij mag de zomer nog wel even duren hoor Janine maar ik kan me jou situatie wel voorstellen, balen dat je de paarden niet vaker ziet. Voor jullie maar duimen dan dat jullie huis snel verkocht wordt zodat je op zoek kunt naar iets in de buurt van Steenwijk.

Lief dat jullie allemaal duimen voor mijn vent.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 08 jul 2010, 16:14

Ja hij mist vooral het voer van 3/4kg pdag naar niks is natuurlijk best een klappert. Naja morgen maar kuil bijhalen en elke dag een plakkie geven tijdens het poetsen van lucht kannie helaas niet leven.
Tsja nijverdal missen we elke dag helaas.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 08 jul 2010, 20:08

Mijn Ctje gaat eindelijk serieus aan het werk
Was hij natuurlijk al,maar er is een bijrijder gevonden.
Dus het word een drukke zomer voor corner.
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 09 jul 2010, 08:32

en was Andy nog met Cadiz gaan zwemmen? Lekker lijkt me dat, wil ik ook nog ooit eens doen (tjonge, ik wil wel heel veel merk ik, elke keer als ik weer een topic van iemand zie die iets leuks doet of erover schrijft)

Bij ons vallen de heren (en dame) nog steeds niet in (niet dat dat nu is waar we op richten hoor!) en vooral Bliss is toch flink aan het werk...er zit nog genoeg buik op en ze staan op een schrale weide en krijgen voor de nacht hooi...

Reed jij Corner eigenlijk niet zelf dan Ing? Is dit nu uiteindelijk de bijrijdster die het vergeten was of een andere?

Die arme Wendy is helemaal beurs...haar heup vreselijk blauw (daar zat het fototoestel in haar zak) en haar borst ook..jeetje...ongelooflijk eigenlijk dat het dan zo erg is, terwijl je juist probeert je er op een gekozen moment goed te laten afglijden...helemaal als je bedenkt dat ik er zo, heel vloeiend afrolde tijdens Cos z'n koprol en dat ik nog geen plekje of schrammetje heb...
Ik had al verwacht dat Edgar zou zeggen "zie je nu wel, altijd wat aan ellende met die paarden, ik wil de kinderen er niet meer bij hebben"....maar eigenlijk vond hij vooral ook dat de Fjorden zich er zo goed onder gehouden hadden....hij leert het nog wel :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » vr 09 jul 2010, 09:01

Haha Nathalie dat heb ik ook hoor als ik al die leuke dingen lees die anderen doen. Dan wil ik dat ook allemaal gaan doen :D

Jullie hebben wel een behoorlijke smakker gemaakt zeg. Gelukkig, op de flinke blauwe plekken van Wendy na dan, nog goed afgelopen.

@Jilly, je instructrice heeft het vast veel te druk met poepluiers om terug te sms-en :P Eeehm en normaal heb je toch nog iets van 8 weken zwangerschapsverlof na de bevalling (in Nerderland iig). Misschien houdt zij zich hier ook aan... :?
Voor jou te hopen dat ze het snel weer op wil gaan pakken.

Hmmm... een fjord die invalt... nou die heb ik niet in ieder geval! Hij is gelukkig niet zo zwaar als vorig jaar, maar er zitten wel weer de nodige spekkies op. Ja ik moet hem echt meer aan t werk zetten O:)

Al wat kunnen regelen Janine om naar de paarden te gaan? Zou fijn voor je zijn als het lukt!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 09 jul 2010, 10:35

Yep, na het weekend ga ik een dagje.
Het is idd nu even druk op hetw erk, maar heb het rooster voor de aankomende maand al gezien.
En daar hoef ik bijna weer niks te werken,dus heb straks weer meer tijd...
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Viv

Bericht door Viv » vr 09 jul 2010, 10:50

Ilona schreef:Hmmm... een fjord die invalt...
Komt door van alles hoor: hij is 2 ondertanden kwijt, heeft ondertussen ook een flinke groeispurt, staat op enorm kaal land (zonder bijvoer) en heeft afgelopen tijd behoorlijk wat gedaan.
Dus ergens wel logisch. Hij krijgt nu om de dag brok bij en de andere dagen mag hij extra grazen op langer gras. Ga straks baaltje kuil bijhalen dat eet hij wat sneller en zet wat sneller aan dan hooi.
Dus even voorzichtig opbouwen met voer anders staattie ook nog bevangen straks.

Maandag of dinsdag krijgt meneertje iig nikes met spikes hopelijk helpt dat voor zn gevoelige zooltjes (rotsteentjes). Dus dat wordt ook spannend hoe hij daarop reageert.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 09 jul 2010, 12:15

Nou meiden, het gaat met Celoontje nog steeds niet goed. Gisteren kwamen de heren er hard aan draven omdat er brokjes waren en dat zag er bij Celoon nog niet goed uit. Ik baal.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 09 jul 2010, 12:19

Ai....nee toch....
Krijgt hij nou ook nog medicijnen?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 09 jul 2010, 12:45

Nee, de pillen zijn op, dat was voor 5 dagen. Het moest met rust genezen, hij moest 3 weken op rust en daarvan is er nu 1 week om. Maar je hoopt zo verbetering te zien en die was er niet.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » vr 09 jul 2010, 12:56

Wat een belevenissen allemaal weer!!!

@Kalmiya: Jeutje wat zal jij geschrokken zijn! Beterschap voor Wendy! Wel super dat Cos zo braaf reageerde! Cos zal ook wel stijf zijn van zijn buiteling? Ook fijn dat Edgar het niet al te zwaar opvat! Nog wat gehoord an de westerninstructie?

@Jilly: Vervelend dat de juf nog niets van zich heeft laten horen! Wel fijn dat er niets ernstigs met zijn achterbeen aan de hand lijkt te zijn!

@Viv: Met twee ondertanden minder zal het vast lastig knabbelen zijn voor Diesje! Wel een schattig gezicht zeker?! Ben benieuwd hoe de Nikes gaan bevallen! Gefeliciteerd met je 17,5" kontmaat! :D

@Ing: Super dat je een bijrijder gevonden hebt! Hoeveel dagen in de week komt ze?

@Pjotr: Begrijp ik goed dat je een eindje van je paarden vandaan woont? Kan me voorstellen dat je ze ontzettend mist! Succes met de verkoop van jullie huis!
Laatst gewijzigd door Peertje op vr 09 jul 2010, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Peertje

Bericht door Peertje » vr 09 jul 2010, 13:02

@Anita: Wat ongelooflijk balen dat Celony nog niet beter is!!! De moed zakt je dan echt in de schoenen als je hem dan zo aan ziet komen hinken. Hoe lang loopt hij nu niet goed? Zo herkenbaar ook! Elke keer als ze dan een drafje trekken kijk je toch of er al verbetering is en wanneer dat niet zo is ben je toch teleurgesteld! Witje staat nu inmiddels 3,5 maand op rust met nog ruim twee weken te gaan en ik probeer maar gewoon niet te kijken (erg moeilijk)! Beterschap & Sterkte er mee!!! (Heb je overigens gePBt over je winteropfok)
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 09 jul 2010, 14:03

Jeetje mls (ben even je naam kwijt vrees ik, sorry), lukt dat jou dan zomaar om die hele tijd niet te vergelijken of het wel/niet beter gaat? wat knap..dat zou ik echt niet kunnen...

Jammer dat er nog geen vooruitgang te bespeuren is Anita, ik zou dus net als jij zijn en ook bijna per seconde op een verbetering hopen. Doe ik bij mezelf ook trouwens. Ik had eens mijn schouder gebroken (wist ik op dat moment zelf nog niet natuurlijk) tijdens het snowboarden en moest dus met de lift naar beneden naar de arts en dan blijf je maar tijdens die lange liftrit proberen om je schouder te bewegen onder het mom dat het de volgende "draai" wel weer minder pijn zou doen en je gewoon weer kunt doorgaan...
Peertje

Bericht door Peertje » vr 09 jul 2010, 14:44

Mja, het lukt me momenteel nog erg goed om niet te kijken! Na maanden revalideren met Bol en alle ups en downs daarvan, heb ik oprecht zoiets van 'ik zit mijn tijd wel uit en zie het daarna wel, eventueel een maandje meer maakt me ook niet meer uit'. Wit staat lekker de hele dag op het land en geniet duidelijk van zijn vakantie. :D Met hem dagelijks of wekelijks over het harde / zachte te rennen of te longeren om te kijken hoever het staat maak ik mezelf alleen maar gek mee.

Waar ik wel veel meer last van heb... Als ze eenmaal een blessure hebben gehad en ze zijn weer helemaal gezond verklaard, ben ik nooit meer onbevangen bij het longeren of rijden. Vraag mezelf veelvuldig af of ik wat zie of wat voel... Gek word ik er van! Nou ben ik ook wel heel erg kritisch. Zo loopt Bol nu voor 99,9% rad ( *o/* ) en menig manegepaard zou er jaloers op zijn om zo vrij en zuiver te kunnen bewegen, maar toch zie en voel ik 'iets'... 8)7 Hebben jullie dat nou ook?!

Maakt helemaal niet uit hoor! Mijn echte naam is Marie-Louise (oftewel ML) :D
Moet zelf ook weer eens alle 'echte namen' in mijn hoofd stampen!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 09 jul 2010, 14:54

Natuurlijk rijdt ik Corner ook zelf,maar iets te weinig.
Nee dit is een andere meid,ik hoop dat ze blijft,want de eerste indruk was prima.
Ze gaat ook les nemen op Corner van francis :D
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » vr 09 jul 2010, 15:17

Super dat je een fijne bijrijder gevonden hebt Ing en dat ze ook gaat lessen met Corner bij jouw instructrice!

Hebben meer van jullie een bijrijder of verzorger voor je Ctje of ander paardje?
En misschien een brutale vraag, maar vragen jullie daar nou een financiële bijdrage voor of andersom, betaal jij diegene juist of is het gewoon een wederzijdse dienst die je elkaar bewijst? Wij hebben zelf geen bijrijders of verzorgers, maar zie bij ons op stal verschillende 'constructies' voorbij komen.
Gesloten