We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
pjotr_nientje
Contacteer:

Re: We kletsen de oren van het lijf, Ctjes topic deel 5!

Bericht door pjotr_nientje » ma 07 dec 2009, 13:58

Auto koppelt niet meer,rolt gewoon door, da's niet echt veilig op de weg.
Moet dus eerst naar de garage......we blijven bezig zo...
Peter kan ook nog wel op de fiets :P tis maar 11 km O:) :=
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 dec 2009, 14:02

Hmmz nee. De auto's willen precies echt niet meewerken nee :=

Ik heb mijn autootje trouwens terug sinds vrijdag. Die stond in de garage om te ontblutsen. Mijn baas mag er meer tegen rijden haha. 't Is super netjes hersteld, auto piept/kraakt niet meer (géén idee wat het was, maar het was irri, je hoorde me al van ver komen op een hobbelige straat haha) en vanbinnen en vanbuiten gepoetst. 8-)
Tot zover mijn goede berichten over auto's in het C'tjes topic haha

Hoop dat Hay ook wat opgeknapt is. Hij was beetje hoesterig/snotterig dit weekend. Straks kijken of het beter is, anders DA toch maar eens bellen voor alle zekerheid.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 07 dec 2009, 15:15

Jilly schreef:Spannend joh, Celony naar Bart! Ben benieuwd hoe hij dat zal doen!
Zal voor Djambo wel wennen zijn, z'n grote broer weg...
Ja, dat denk ik ook wel. Gelukkig heeft hij Fendora nog wel om te plagen. Bij Meline hoeft hij daar niet mee aan te komen, die is daar niet van gedient. Aan haar lijf geen polonaise, hahaha.
skreia schreef:@Anita45
Leuk dat jouw C tje beleerd gaat worden voor de wagen, ben nu al benieuwd naar foto's :D
Er worden vast wel foto's gemaakt van de cursus bij Bart. En ik zal Annabel en Janna vragen om foto's te maken van de rest van het beleren. Vind ik zelf ook wel leuk om daar iets van te zien want ik ben er natuurlijk niet iedere keer bij.
colunder schreef:Leuk Anita!
Gaat hij in de toekomst dan ook in 2 span met Meline??
Ga je hem helemaal niet onder het zadel (laten) beleren of doe je dat later?

Ga je als je buiten bak klaar is ook onder het zadel rijden met Meline?of doe je dat hele maal niet?
Dat heeft Bart al wel geopperd om hem ook in 2-span te beleren. Toen ik heel benauwd zei dat ik dat nog nooit gedaan had zei hij dat het niet zoveel anders was dan enkelspan, leidselvoering is hetzelfde.

Beleren onder het zadel gaat ook vast nog wel gebeuren, weet nog niet wanneer. Ik zelf rijd helemaal niet meer onder het zadel dus ook niet straks als de bak klaar is. Ik heb er al 20 jaar niet meer opgezeten, medegestopt vanwege de reuma, en ik durf er niet weer aan te beginnen. Maar mennen is ook leuk hoor. Vanmiddag was ik bij de cardioloog (hart) en toen vroeg hij hoe het was met de paarden en het mennen. Toen ik zei dat ik vanavond weer mocht, zei hij prachtig, je begint helemaal te stralen. Dat hoor ik veel vaker zeggen als iemand er naar vraagt.
pjotr_nientje schreef:
Jilly schreef:Ik ben trouwens een lijstje aant bijhouden met al de C'tjes-topic leden. Lijkt me wel leuk om daar een overzichtje van te maken in het nieuwe topic met een mooie foto van elk C'tje erbij?
Anita45 schreef: Er vallen nu alleen geen mooie foto's te maken van baggerpaarden die zwart zijn ipv geel.
Nieuwe topic titel;

Baggerpaarden op het bordes, in C-tjes topic deel 6 +:+ :P _O-

Goeie titel Janine, die houden we erin.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 07 dec 2009, 15:58

Nee joh: Ctjes gaan allemaal op les in C-tjes topc deel 6 :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 dec 2009, 17:45

Ik kijk nu al op tegen het nieuwe topic dan _O- krijg echt de kriebels bij het woord 'les' :o
claudia

Bericht door claudia » ma 07 dec 2009, 17:56

Ik zal coen zijn internetaansluiting is door gaan voeren, dan kan hij vast lezen wat hem nog te wachten staat.

Vanavond heeft hij zich helemaal uit lopen sloven in de bak.
De blubber zit nu nog steeds in zijn oren en tussen zijn benen maar hij had wel een mega lol.

Ach, zo kan ik dan ook weer genieten van hem.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 dec 2009, 17:59

Altijd fijn blubber tussen de oren! Is de laatste dagen een erg bekend fenomeen hier hihi...
Rijd je Coen momenteel ook nog?
claudia

Bericht door claudia » ma 07 dec 2009, 18:03

Jilly schreef:Altijd fijn blubber tussen de oren! Is de laatste dagen een erg bekend fenomeen hier hihi...
Rijd je Coen momenteel ook nog?
Nee Coen heeft vakantie(nog steeds := )
Ik heb er in totaal een keer of 4 op gezeten en kreeg het toen even te druk en nu zit mijn gezondheid erg tegen dus hij staat stil(net als Alco en Zortin rij ik op het moment ook maar heel weinig). Het doet mijzelf te veel pijn op het moment om echt te kunnen rijden(ben blij als ik de stallen heb gedaan)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 07 dec 2009, 18:05

Les.......zal het cindy eens vragen :P
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
colunder

Bericht door colunder » ma 07 dec 2009, 18:10

Jaa!
ik wil volgend jaar met Ché ook les!!!(alleen nog iemand vinden die dat dan wil geven).

Zo te lezen ben ik wel blij met mijn bak,geen blubberpaarden hier,nog geen plasje te bekennen!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Jilly

Bericht door Jilly » ma 07 dec 2009, 19:13

Ohh Annette kom je ons wat jaloers maken? }-)

Ik verplicht mezelf om ook weer te gaan lessen, maar dan ga ik niet meer wachten tot Ines een keer kan (we deelden altijd een uur) want die kan zo weinig en dan komt er bij mij ook niks van. Dus als mr. lesgever weer beter is (hoop ik heel erg voor hem ook :(:) ) hoop ik toch minstens een half uur in de week terug te lessen. Of drillen noemen ze dat ook wel eens? :D
Ilona

Bericht door Ilona » ma 07 dec 2009, 21:09

Zoo wat een hoop getypt ineens hier, gezellig!

Leuk Jilly C(H)'tjes verzamelen met foto (+ kiezen wie de leukste nieuwe topic titel verzint :D Die van 'les' vind ik wel leuk )

@Anita, super dat Celony straks aan de bak mag. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Zou evt. wel leuk zijn om evt 2-span te doen. 2 paarden tegelijk hun beweging gehad :)* :+

Gisteren in de plensregen gaan rijden met Castor. Vriendin met Haf was weekje op vakantie geweest en wilde ondanks de regen wel rijden. Ik had ook anderhalve week niet gereden en had er ook wel zin in.
Met regen vertrokken (paard scheef over de dijk met kont tegen de wind in. Was bijna niet meer recht te krijgen 8)7 )
Gelukkig hield de regen vrij snel op en bleef het droog *o/*
Op den duur stond Castor nog even naar een koe te kijken. Die bewoog opeens, dus Castor sprint weg. Daarna was het wel een leuk spelletje om om alles een grote boog te maken of voor weg te rennen.. oh oh nieuw spelletje gevonden...

Haf van vriendin verdronk bijna in haar blubber stukje voor het afdakje en opperde om tijdelijk ander plekje te zoeken, kon zo niet langer.
DUS.. ze staat nu bij Castor. Gezellig!
Ze kunnen al rustig grazen, maar hebben ook de nodige beweging gehad vandaag!
Vanavond in het donker gingen we nog even kijken en toen was haar paard kwijt. Zoeken, zoeken met zaklamp, stond ze achter het draad. Iets te wild gespeeld waarschijnlijk *oeps*
Nu staan ze lekker rustig allemaal op stal.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 08 dec 2009, 05:47

Ik heb besloten in 2010 weer te gaan lessen. Zou eigenlijk deze week al zijn maar heb het de komende weken zo druk dat ik er toch niet aan toe kom. Wordt dan haast en vliegwerk en daar heb ik geen zin in.

Gisteravond nog ff gereden, naja gestapt :D Had ik net een keurige overgang naar het halthouden, vliegt meneer ervandoor omdattie iets hoort. Stond paar meter verder wel weer netjes stil, dat wel. Pffffff.

Annet, heerlijk joh dat je bakje lekker droog is. Geniet ervan.

Jill, idd niet op een ander gaan wachten want dat schiet nooit echt op.

Aniet, spannnnnnneeennnndddddd.... ben heel benieuwd hoe je ventje het gaat doen bij ome Bart.

Nien, jesus wat een pech. Jullie weten toch wel dat je het koppelingspedaal in moet trappen voor je schakelt he? _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 08 dec 2009, 06:58

Viv schreef:Nien, jesus wat een pech. Jullie weten toch wel dat je het koppelingspedaal in moet trappen voor je schakelt he? _O-
:Z :x ( ;) )
Jilly

Bericht door Jilly » di 08 dec 2009, 07:45

Viv schreef:Nien, jesus wat een pech. Jullie weten toch wel dat je het koppelingspedaal in moet trappen voor je schakelt he? _O-
_O-

Gezellig Ilona, hafje bij Castor! Misschien bevalt het zo goed dat ze blijft :P
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 08 dec 2009, 08:08

Ahhh ik begin achter te lopen :S Moet echt meer gaan lezen hier hoor. Zijn al op bladzijde 17.

Zag dat Celony naar Bart gaat. Leuk hoor, mag die ook aan het werk.

Ennuh dames... les? Wat is dat :D
Bij mijn nieuwe stal doen er heel veel aan die antoine de both manier van rijden. Ik zie spekkie al gaan, die is momenteel heel erg dwars. Heb maar even gevraagd welke zadelmakers er daar aan stal komen om op te vullen, even haar zadeltje laten checken. Hopelijk is dat niet de reden van haar dwarsheid.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 08 dec 2009, 10:42

Van mij mag het januari zijn, aan de feestdagen heb ik toch niet zoveel zin en op de cursus van Bart verheug ik me erg. Het zal voor mezelf meer toekijken zijn dan echt wat doen maar daar kan ik al van genieten. Ben ook zo benieuwd hoe Celoontje het gaan doen.

Jammer Claudia dat het niet lukt om wat meer met Coen (en de anderen) te doen maar je gezondheid gaat voor.

Jouw bak klinkt goed Annette. Wil je daar t.z.t. ook in gaan lessen of gaat dat ergens anders gebeuren?

Les voor je alleen is niet verkeerd Jilly, krijg je alle aandacht en dus max. profijt.

Gezellig dat Castor er weer gezelschap bij heeft gekregen Ilona maar hij stond toch al niet alleen? Hopelijk was zijn nieuwe spelletje alleen voor dit ritje bedoeld.

Hihi, autorijles van Viv. Goed dat je je paardrijlessen uitsteld tot rustige tijden. Haastklussen gaan vaak niet goed.

Cyra moet toch een keer weer het licht gaan zien Anna en weer braaf worden. Komt vast wel goed.

Heb je Cindy al ingelicht Janine over de les?
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 08 dec 2009, 10:50

Anita45 schreef:Les voor je alleen is niet verkeerd Jilly, krijg je alle aandacht en dus max. profijt.
Ik had altijd al alleen les he, maar elk een half uur. Maar het is niet zo makkelijk om iemand te vinden die voor een half uurtje op locatie wil komen. En een uur vind ik echt nog veel te lang nu...
Daarvoor zou het ook zo handig zijn als ik een trailer heb, kan ik gewoon in de manege oid gaan lessen.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 08 dec 2009, 10:54

Jilly schreef:
Anita45 schreef:Les voor je alleen is niet verkeerd Jilly, krijg je alle aandacht en dus max. profijt.
Ik had altijd al alleen les he, maar elk een half uur. Maar het is niet zo makkelijk om iemand te vinden die voor een half uurtje op locatie wil komen. En een uur vind ik echt nog veel te lang nu...
Daarvoor zou het ook zo handig zijn als ik een trailer heb, kan ik gewoon in de manege oid gaan lessen.
Daar heb je gelijk aan, een uur is ook nog te lang voor zo'n jong dier. Is er niemand anders die dat 2e half uur wil vullen zodat het wel de moeite is om iemand te laten komen om les te geven. En anders idd maar stappen ondernemen voor een E rijbewijs (is dat in België net zo geregels als in NL?) en een trailer.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 08 dec 2009, 10:58

Ik geloof dat die reglementering qua rijbewijzen wel ongeveer hetzelfde is. Behalve dan dat je hier geen lessen hoeft te nemen. Dacht dat dat in NL wel moet? (is hier ook wel aan te raden hoor, daar niet van)
Maar ik kijk zó op tegen dat E rijbewijs, ben al blij dat ik een beetje deftig met m'n auto achteruit kan rijden. Laat staan dat daar nog zo'n monster achter hangt.

Verder kan ik m'n les niet meer delen nee. De vriendin waarmee ik vroeger altijd deelde studeert aan de unief en is enkel 's weekends thuis en heeft zoveel werk dat ze nu gemiddeld nog 1-2 keer per maand bij de paarden komt :=
Heb 1 stalgenootje die actief rijdt, maar die zit in een club, dus lest daar.

M'n huidigde lesgever is er momenteel van tussen tot zeker eind dit jaar, maar hoop dat hij het ziet zitten om voor een half uur naar hier te komen. En anders maar eens op zoek naar een goeie lesgever bij stallen in de buurt...
Gesloten