Het A-tjes topic deel 3!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
adanco
Contacteer:

Re: Het A-tjes topic deel 3!

Bericht door adanco » wo 05 aug 2009, 11:14

Ik voel me zo stom omdat ik steeds gedoe heb met hoefsmeden. Dan denk ik dat het aan mij ligt haha..
Beter om te bellen idd... maar dat is toch niet zo prettig.
Ik vind het ook fijn om even een stapje terug te doen.. zat een beetje in een verkeerde strijd en nu is het weer omgedraaid naar positief en ontspannen ook.
Binnenkort zal ik eens even weer iemand aan zijn mouw trekken voor wat leuke rijfoto's. En daarna komen natuurlijk de keuringsfoto's weer. Ik heb dr zoooo'n zin in!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 aug 2009, 11:21

is ronald geweest caro?
en heb je adje wel eens bij een tandarts gehad?

lees dit es:
http://www.lyckle-paardentandarts.nl/in ... ge2110.htm
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 05 aug 2009, 11:27

De laatste keer dat hij slokdarmverstopping had is zijn hele gebit nog nagekeken en zag er toen perfect uit. Das een maand of 5 geleden denk ik.
Ja Ronald is geweest, maar ik wil niet slecht over hem doen ofzo hoor!
Ik weet t ook allemaal niet meer... :n
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 aug 2009, 11:29

nee dat snap ik. gewoon weer bellen, hij hoort toch net zo goed goed werk af te leveren! ik zou ook zo weer bellen als ie karev niet goed zet.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 05 aug 2009, 14:48

zo de mijne eis net behandeld door de tandarts. controle, paar scherpe puntjes en een bitseatje gevijld. Madam kan er weer tegen
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 05 aug 2009, 19:46

Anca is vandaag naar de smid geweest. Liet weer even merken dat ze het te lang vond duren en dan komt dat karaktertje van d'r boven... Ze wilde niet meer stil staan! Uiteindelijk toch gelukt. Lekker de hele dag op de wei gestaan en toen rond een uur of 19.30 uur heeft Leo haar ingespannen en ben ik op Roon mee gaan rijden met wat vrienden en de 2 dames. Dat vond Anc toch vreemd, dat ze Roon hoorde, maar niet zag. Heb in het begin voor haar gereden en daarna erachter.
Op een bepaald moment is Leo door gereden en ben ik met Roon (proberen te) blijven stappen tot thuis.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 05 aug 2009, 20:29

@Suzan, Wat fijn dat je Ronan verkocht hebt. Aan bekenden? Gaat hij al snel weg? Zal ff moeilijk worden denk k...
@Tamara, 1x per jaar de tandarts is altijd goed! Die link die je me gaf vond ik nogal prijzig. 2 jaar geleden is er iemand uit het midden van het land gekomen bij ons voor een stuk of wat paarden. Toen heeft hij Adanco gecheckt en 2 melktanden getrokken en ik moest 5 euro betalen! Das meer mijn tarief haha...
Maar ik zal Ronald morgen even bellen. Getver, ik ben altijd zo slecht in zulke dingen..ieuw.
Zeg maar niet tegen hem hoor, anders lijkt het net of ik hem zwartpraat ofzo en da moeje we nie hebbe!
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 06 aug 2009, 12:11

nee joh tuurlijk niet!

hoe is het met het zicht van jullie a-tjes? die van mij ziet doorgaans weinig van de wereld om zich heen, tenzij het waait :+

Afbeelding
Afbeelding

en een totaalplaatje, was wel lastig, aangezien madam op zoek ging naar iets eetbaars..
Afbeelding
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 06 aug 2009, 12:25

Whaha.. ja prachtig die mooie lange dikke voorplukken!
Ben dr gek op!
Voor deze foto moest ik speciaal zijn voorpluk ff op het midden van zijn hoofd planten want zijn ogen kwamen bij de andere foto's niet in beeld.
Afbeelding
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 06 aug 2009, 12:26

Ze ziet er goed uit Tamara!

Liesje heeft niet zo'n lange voorpluk. Ik kon haar vandaag wel achter het behang plakken trouwens, oh wat was ik kwaad. Had net een verslagje in het wat denk je topic gezet, dus ook maar ff hierheen gekopieerd:

Ik denk, blijkbaar gaat het gezegde toch op, dat je steviger op je paard zit als je veel zonder zadel rijdt. Ik zou een rustig ritje met Annelisa maken, maar die deed me opeens een partij raar. Ze schrok, sprong met vier benen in de lucht naar rechts, draaide vervolgens pijlsnel om d'r linkeras en zou in een noodvaart naar huis galopperen. Dat ik ben blijven zitten, haar uiteindelijk tot stilstand heb weten te brengen en eraf kon springen, is een wonder. En ik voelde me al zo geweldig *not* dus dat kon er ook wel ff bij. De twee mensen met honden die er bij stonden, hadden ze schrik ook flink te pakken geloof ik :D Het ging ook echt raar. Maargoed, toen een stuk gelopen en er later weer op gestapt. Ze bleef een beetje idioot doen, maar geen gekke sprongen meer. En we waren net zo goed op weg over haar koeienangst heen te komen...stond er blijkbaar net eentje half achter een bosje dat ie toch eng was. Nouja, volgende keer verstand op nul en gewoon weer verder gaan. Ben normaal gesproken niet zo gauw onder de indruk, maar als ik me niet fijn voel kan ik dat echt even niet hebben.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 06 aug 2009, 12:31

Dank je! ik las het id reinou! dat geloof ik wel dat je daardoor steviger zit! heb hetzelfde gehad. Sprong een hond plotseling uit het maisveld, en karev draaide ook 18o graden om. Ik zonder zadel en lange teugel...bleef zitten!
Charret

Bericht door Charret » ma 10 aug 2009, 13:33

Lies haar voorpluk lijkt wat op die van Adanco. Hier een plaatje ongepoetst en in sjok stand ;)
Afbeelding

Qua body staat ze op het moment goed voor vind ik zelf. :j Daar heb ik even geen foto van. Volgende week naar de keuring. Ik ben benieuwd hoe ze haar must zal hebben staan. Want ik kan echt goed aan haar merken dat ze drachtig is. :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Lisa

Bericht door Lisa » ma 10 aug 2009, 19:06

Mijn Atje heeft vandaag gegaloppeert!! ( je zou denken nu pas voor het eerst) maar we hebben al wel eerder buiten gegaloppert, maar nog niet echt op de hulpen zo hups in 1 keer. Dit was echt top. Ook dat ze het allemaal weer goed oppakt na dr zwangerschapsverlof was heerlijk gevoel. We waren wel moe na de les van vandaag, maar wat was ik trots op haar!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 10 aug 2009, 19:36

super lisa!

liesje ziet er lekker uit!

als jullie rijden, gebruik je dan ook zweep en of sporen?
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 10 aug 2009, 20:04

Alleen een klein spoortje... maar daar rij ik niet echt mee, Adanco is vlug genoeg. Ik heb ze heel laag en gebruik ze alleen om soms even tot hem door te dringen :+ . Met zweep is niet zo'n succes bij ons. Hij wordt er druk en vervelend van. Dus ik rij liever niet met zweep.
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 10 aug 2009, 20:31

Alies ziet er goed uit. Mooie kuif heeft ze.

Lisa, dat klinkt goed.

Aran is heel goed aan het been en reageert erg makkelijk. Voor kleine correcties rij ik met een zweepje.
Charret

Bericht door Charret » wo 12 aug 2009, 13:32

Bedankt meiden :D Ze heeft vandaag nieuwe schoenen gekregen. Dat klinkt altijd zo stoer ;)

Liesje rij ik met een spoortje. Maar dat is eerder uit gemak zucht. Ze zitten aan mijn laarzen en ik rij daar natuurlijk ook Jouk mee.
Een enkele keer dat is de spoor gebruik. Zweep gebruik ik niet. Bij geen een van ons. Niet omdat ik er tegen ben ofzo hoor.

Wat fijn Lisa! Alies heeft het ook nog niet op de galop hoor. Buiten geen probleem maar lekker nagevelijk in de bak zit er nog niet echt bij.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 12 aug 2009, 14:10

ik gebruik sinds kort ook een spoortje, wilde er eerst niet aan, vond ik haar te jong voor, maar mijn lesgever zei dat dat best kon, en dat het niet alleen gebruikt word omdat je paard niet voor het been is, maar meer ook om kleinere duidelijke hulpen te geven. Verder heb ik altijd een zweep mee, maar meer om, als ik bijv. naar de manege ga, evt een hond van me af te meppen. Ik gebruik em ook wel bij karev, ze wil de achterhand nog wel eens vergeten mee te nemen..
Lisa

Bericht door Lisa » wo 12 aug 2009, 15:06

Maar nageeflijk zit er nog lang niet in hoor! laten we eerst maar eens de galop zelf in gang brengen dat kan ze nou wel een beetje (soms nog heel wankelend echt naar evenwicht zoekend) maar ben daar al alleen trots op. Ik bedoel ze pakt het netjes op na dr zwangerschaps verlof en alinde kent nog vrij weinig dus ben al blij dat het zo gaat. Nageeflijkheid komt later wel. Eerst maar eens de gangen en erin en de rem enzo. Dan ben ik al heel blij. We proberen ook al lekker buiging in de bochten enz. te doen en uitendelijk komt vast die buiging ook nog wel.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » wo 12 aug 2009, 21:22

ik rij ook alleen met zweep, maar dat is meer als chantage materiaal! heb hem niet zo vaak nodig! als ik hem niet bij me heb dan loopt ze maar een beetje te sjokken en als ik hem dan pak dan gaan we als een speer! zalie is verder heel fijn aan het been. alleen soms gaat ze wat joggen, komt ook omdat ik 90% van de tijd doorzit en dat zit dan lekker.
mijn pony galopeerde ook afgelopen week erg fijn! netjes door de hoeken!
ben nu een weekje in engeland, mis haar verschrikkelijk!

@ lisa, lekker alles op je tijd doen hoor! doe ik ook! die van mij is ook nog niet bevestigd in het nageven en de galop! ben al zeker 6 maanden bezig om eerst eens fatsoenlijk netje de bak rond te komen!

Afbeelding

dit is zalie's voorpluk! het pluizige van Inco en hoop nog steeds op het lange van Olhsen!
Azalie :: Isabeau
Gesloten