Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Het B-tjes topic...zag ik nergens!

Bericht door kristelhans » ma 03 aug 2009, 10:59

Oh die gekke Blossem! Haha..nou ik heb steeds genoeg te vertellen maar dat doe ik meestal in Pic's plaza.. Beer en ik gaan als een speer! Donderdag hebben we weer les..zin in!
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 03 aug 2009, 17:50

Knappe man dus, die Basco!
Leuk hoor, gefeli :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Keandra

Bericht door Keandra » do 06 aug 2009, 19:35

hey super resultaat voor basco, vrees dat het voor Githa wat anders zal zijn op haar keuring, de eerste weekvan september is dat

hier gaat de training goed, ben blij, tot voor kort bleef ze niet stilstaan bij het opstappen, nu is ze een boom, niet meer vooruit te krijgen, tot je erop zit dan is het stoomtrein 8)7
haar galop begint grondig te verbeteren, ze kan al recht 'aanspringen' terwijls ze zich tot 2maand terug daar nog liet invallen, ze loopt aan de teugel zonder veel gevraag of gespeel of gewhatever, neem je teugel druk, dan zal ze die mooi aannemen en mooi gaan lopen, het schuim vliegt dan ook serieus rond tijdens de les, je kan zo zien waar ze gelopen heeft :=
dus nu hebben we een maand om die galop mooi te krijgen en het aanspringen te verbeteren en het achteruit gaan nog wat te verbeteren (ze gaat nu wel achteruit maar scheef, alijd zwaait ze met haar kont uit)

hehe

ze heeft zaterdag morgen terug les }-)

hehe
Elvina

Bericht door Elvina » vr 07 aug 2009, 08:13

Allemaal knappe fjordjes zo te lezen! :D
Ik kijk uit naar m'n les volgende week! Rijden gaat niet echt super, ze is zooo sloom :S Maar grapjes uithalen kan ze nog steeds! Gister ineens heel hard bokkend de verkeerde kant opschieten :P (ik had voor een keer m'n cap niet op, dacht ze doet toch niks :P nou die gaat weer op de volgende keer :P je weet dus maar nooit ;) ) *zucht* heb het idee dat ze rijden in de bak gewoon niet zo leuk vind.. dus zit wel even in een dipje! Maar ze is verder wel een schat van een paard hoor :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 07 aug 2009, 08:30

Helemaal trots op Bink hier. Gister voor het eerst aan toch een soort wedstrijdje meegedaan...bestgaand in hardenberg. Hij deed het super, geen rare sprongen en was eigenlijk veel braver dan ik hem verwacht had. Het engste/spannendste vond hij nog de soms bokkende en op de kletter slaande paarden van anderen..maarja...dat vergeef ik m, van die gekkenboel zou ik het als paard ook even benauwd krijgen. Maar dit was weer mooie oefening voor de echte wedstrijden. Weet ik wat me daar te wachten staat.
Geluk is de vrucht van intens werk
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 07 aug 2009, 08:46

Wat stoer van Binky zeg dat hij zich zo goed gedragen heeft met bestgaand. Het ging er nogal aan toe in jullie ring als ik dat zo tussen de regels door lees :o . Dan zit ik zelfs nog niet lekker op Nis volgens mij als om me heen allerlei paarden hun feestje gaan vieren.
En ga je een startkaart aanvragen met Bink? Spannend zeg!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 07 aug 2009, 09:00

:j binnen aanzienlijke tijd wel mijn bedoeling!
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 07 aug 2009, 14:41

Je mag echt trots zijn op Binkie Annabel, hij deed het super. Voor mij had je ook 1e mogen worden. Wat kan die kerel lopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » vr 07 aug 2009, 17:33

he super dat jullie dat gedaan hebben

hier hebben we plannen om terug enkele keren een amicale jumping en eens een dressuur mee te rijden deze winter, dat is maar 1 keer in de maand bij ons in het dorp waar githa terug zal gestald staan, en daar vinden we wel vervoer heen, en tegen maart wil leslie zelf eens een parcourtje springen met haar, eerst terug oefenen met Els (de instructrice) in de 50cm en als dat goed gaat kan ze tegen het eind van de winter eens een ritje 60 of 70cm doen (weet niet meer welke proef er niet is 60 of 70)

dit weekend ga ik er terug op om haar een halfuurtje te rijden, wordt de eerste keer echt rijden voor mij met haar in maanden := , maar heb ze nu al 2 keer uitgestapt en een stukje draf mee gedaan en ik begin terug vertrouwen te krijgen 8-) dus aangezien de les morgen niet kan door gaan ga ik er maar op he

wish me luck
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 07 aug 2009, 19:17

@ Bella; ik was ook in Hardenberg en heb Anita en Esther nog wel gezien..had helemaal niet door dat jij er ook was... Het ging inderdaad vrij lomp in die ring haha.. Wel leuk om te zien! Volgend jaar doe ik daar met Beer ook mee..spannend!
Keandra

Bericht door Keandra » ma 10 aug 2009, 20:09

hier kleine update

we waren vandaag razend op de ponybeesten, echt razend, ze zijn weer eens uitgebroken naar het eten toe, door de draden gewoon gegaan, en alle pakken voordroog beginnen open doen en aan eten, wij hebben moeite om die pakken te verleggen maar Githa en Jalenka precies niet -:(-

ze zijn vandaag gestraft, ze hebben een pak hooi gekregen als bezighoud therapie en morgen komt er veel meer electriciteit op de draden en later deze week (vrijdag) wordt alles super terug gezet zodat ze nooit meer durven daar vanachter gaan om te smikkelen -:(- (denkdat het dus puur uit verveling was dat ze door de draden naar het eten zijn gegaan, terwijl ze genoeg bijgevoerd worden (z estaan op een arme wei))

kon ook Githa haar rijles dit weekend niet doorgaan, hb ik gereden, (eerste keer in maanden) en het was enkel vechten, ik wou enkel stappen aangezien ik nix vertrouwen heb _-:( , wou ze constant aandraven terwijl ik heel ontspannen (voor mezelf) zat en nooit benen gaf, ik had zelfs maar een licht contact met de mond om niet te veel te storen, ging ze niet hangen maar altijd weglopen, gelukkig komt ze steeds beter terug op de zit alleen, maar das nog niet genoeg om haar in stap te houden precies, we hebben gewoon wat figuren gereden en op een bepaald moment was ik haar wegdraven beu en heb haar stil gezet en men handen geblokkeerd, telkens ze weg wou gaan kwam ze tegen een muur te staan (men handen) na 5 minuten begon ze eindelijk door te hebben dat ze moest stil blijven staan, dat zolang mijn handen daar stonden ze niet verder kon :? , dan heb ik ons ritje gestopt, met het gevoel van forbann, iemand anders rijdt ermee en alles gaat super, ik rij ermee en het gaat totaal niet :( |o

later deze week meer hierover
Elvina

Bericht door Elvina » di 11 aug 2009, 08:11

Stoute fjordjes dus ;) Ze doen echt alles voor eten he!
Balen dat het rijden niet goed ging :( Is er iets gebeurd dan dat je het vertrouwen in haar kwijt bent? Ik ken het gevoel wel hoor, dat bij niks lukt maar bij een ander wel. Komt vast nog wel goed! Veel succes ermee :)

Hopelijk mooi weer vandaag want ik ga poging doen tot buitenrit samen met ander fjordje :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 11 aug 2009, 08:39

He vervelend dat het een strijd was...ik denk dat Githa heel goed voelde dat je gespannen was..ookal voelde jij je ontspannen... Gewoon oefenen en niet teveel in één keer willen...vooral niet vergelijken met anderen! Geen mens rijdt hetzelfde en paarden zijn zo gevoelig!

Heel veel succes maar vooral niet vergeten plezier te hebben..paardrijden moet leuk zijn!
Keandra

Bericht door Keandra » di 11 aug 2009, 17:54

toen Githa juist terug was van training vorig jaar (inrijden) reed ik er vooral mee, en da nzijn we beginnen lessen en is Leslie constant beginnen rijden, en kon ik contant op arwen (dochter) letten als hij reed, als ik dan eens reed moest hij op arwen letten en kwam het telkens op wenen en lastig doen van de kleine dat ik kon afstappen en kon gaan troosten, dan is de fun er na enkele keren af he, en zo gaat het nu telkens, is het met githa dat ik rij of met een ander paard, hij zorgt ervoor dat arwen lastig staat, en ik kan eraf en stoppen met rijden of we hebbn een onhandelbaar kind |o , dus hij heeft een jaar kunnen doen wat hij wou, hij luisterde amper naar wat ik zei als ik opmerkingen maakte om haar te rijden

en nu ga ik terug een beetje proberen de draad op te pakken, ik ben een stukken betere ruiter dan leslie, maar ik ben bijna al mijn vertrouwen kwijt, het zal weer een hele tijd duren tegen ik dat terug heb :roll:
ik kan goed rijden als je me ziet als Leslie er niet bij is, een 2tal maand terug wou ik voor een vriendin helpenmet haar 2e paard te rijden, ik reed haar paard de 3e keer en toen kwam hij eens kijken met de kleine, hij was constant aan het zagen van kom naar huis, ge hebt een paard, ge moet het paard van iemand anders niet rijden en zo ... ik ben geïrriteerd afgestapt en het is er daarna nooit meer van gekomen om die merrie te gaan rijden, ookal klikte het wel tussen mij en die merrie, mijn vriendin zei het zelf (redelijk lastig paard om iemand graag te hebben, heeft vroeger wat voor gehad waardoor het niet veel vertrouwen heeft enzo) dus ....
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 12 aug 2009, 06:03

Man en kind dus gewoon lekker thuis laten en één op één met je paardje bezig om die band met rijden weer goed te krijgen!
Keandra

Bericht door Keandra » do 20 aug 2009, 18:54

we hebben gister Githa haar staart gewassen, omdat ze binnen 2 weken op keuring moet en we dachten kom we maken van de nood een deugd, dit brengt tijdens deze hitte nog wat verfrissing ook

sta ik daar met men emmertje proper opgepompt ijskoud := water, staartje := erin, alles ok, tot we aan de wervels kwamen, dan had ze het door :=
kont naar beneden staart omhoog en ik en Leslie gevlucht omdat we ver een klop gingen vangen _-:(

nadien was ze echt kwaad, ze was razend -:(- , gedurig stampen met de achterbenen, briezen, oren in de nek leggen
we hebben haar nog nooit zo kwaad gezien :x :roll:

maar kom, we hebben toch een propere staart verkregen en de staart en poep waren wel verfrist O:)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 21 aug 2009, 13:01

haha grappig verhaal!

Hier kwakkelt het nog steeds een beetje..arme Beer wil maar niet beter worden!
Keandra

Bericht door Keandra » vr 21 aug 2009, 20:16

ja heb het zo al willen lezen, ocharme beer

bij Githa zijn die hoeven ook nog niet beter, maar ze loopt wel al zuiver terug, dus daar ben ik wel al blij om, maaar het gaat bij ons ook nog een tijdje duren vrees ik, nu moet er binne een week een smid kome

en voor Jalenka, die kwakkelt ook wat hoor, dan mank, dan weer niet, weet het niet, wel al fijn dat z enog voor Githa bij ons is als we op de weide toekomen := , ookal is ze niet van ons
Keandra

Bericht door Keandra » za 22 aug 2009, 16:14

heb vandaag kreupel gelegen van het lachen om onze pony's

eerst toen we toekwamen op de weide, Nana (hond) los gelaten, en dat was voor Jalenka het teken om ook tot leven te komen, ze heeft lopen bokken, racen en zot doen voor 10 minuten, we hebben haar nog nooit zo levendig gezien (ik stond er telkens tussen samen met de buggy met Arwen erin, is tamelijk eng hoor als Jalenka aaan de ene kant voorbijracet en Nana aan de andere kant, ene keer hond voorop, andere keer omgekeerd := )

dan de pony's ontwormd toen tante Githa ook uiteindelijk bij ons stond, die stond lekker suf te wezen

dan daarna ben ik begonnen om Githa haar manen te knippen, was ook niet evident met de vliegen waartegen ze zich 'beschermde' := , stond ze dus constant te beven zo om de zogenaamde vliegen (mijn schaar nvdr) weg te jagen, probeer dan maar eens manen te knippen _-:(
heb een uur bezig geweest, maar uiteindelijk was het toch redelijk goed gelukt al zeg ik het zelf, voor een leek in manen knippen en een leek in toiletteren (echter daar waar het halster moet komen te liggen heb ik nog nooit zo goed kunnen doen als vandaag, dus denk dat dat voor mij een echte opsteker was, binnen 2 weken nog eens juist voor de keuring) O:)

dan hebben we hen eten gegeven (beetje krachtvoer en veel hooi, want is een arme weide) en drinken en zijn we naar huis vertrokken

morgen heeft Githa weer training
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 aug 2009, 16:52

Klinkt als een lekker dagje! Met Beer gaat het ook best goed..temperatuur is normaal en de bult is niet echt erger geworden geloof ik.. we bekijken het maar per dag..ooit zal ie toch beter moeten worden haha..morgenavond ga ik rijden..ZIN IN!
Gesloten