16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Mijn ouwe Jes komt thuis!!
Hoewel het qua stalling en andere planning helemaal niet uit komt ben ik er heel blij mee, heb haar gemist!! Vind het heerlijk dat ze weer thuis komt!!!
Ze wordt nu wel te oud voor het werk, ze kan het niet meer. Ze werd nukkig als het zadel erop ging en zo kenden ze Jeskim niet, ze vindt het duidelijk niet meer leuk! Ze borstelen nu nog en wandelen, verder kan ze blijven tot het einde van het weideseizoen.
Mijn pa was niet superblij, nog een opvreter deze winter, mijn moeder vind het wel leuk om Jes straks weer thuis te hebben..
Nou in ieder geval een goede babysitter voor Tara en Jabba gevonden!! Of Jes moet erg veranderd zijn in haar liefde voor jonge dieren, maar dat denk ik niet..
Hoewel het qua stalling en andere planning helemaal niet uit komt ben ik er heel blij mee, heb haar gemist!! Vind het heerlijk dat ze weer thuis komt!!!
Ze wordt nu wel te oud voor het werk, ze kan het niet meer. Ze werd nukkig als het zadel erop ging en zo kenden ze Jeskim niet, ze vindt het duidelijk niet meer leuk! Ze borstelen nu nog en wandelen, verder kan ze blijven tot het einde van het weideseizoen.
Mijn pa was niet superblij, nog een opvreter deze winter, mijn moeder vind het wel leuk om Jes straks weer thuis te hebben..
Nou in ieder geval een goede babysitter voor Tara en Jabba gevonden!! Of Jes moet erg veranderd zijn in haar liefde voor jonge dieren, maar dat denk ik niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lastig Nancy.
Weet je wat de reden is dat ze zo loopt? Komt dat door het beslaan, of heeft ze ergens anders last van dat ze zo gaat lopen?
Hopelijk wordt het wel weer beter, sterkte ermee!
Fijn dat Jeskim weer thuis komt! Hoe lang is ze nu weg geweest?
Komt Jabba bij jou logeren komende winter? Leuk!
Weet je wat de reden is dat ze zo loopt? Komt dat door het beslaan, of heeft ze ergens anders last van dat ze zo gaat lopen?
Hopelijk wordt het wel weer beter, sterkte ermee!
Fijn dat Jeskim weer thuis komt! Hoe lang is ze nu weg geweest?
Komt Jabba bij jou logeren komende winter? Leuk!
Odette&Fenna
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat leuk Esther!! Dat komt vast helemaal goed met de 2 jonkies erbij. Karlien fleurt ook altijd helemaal op van jonge paarden. Weet nog dat Fin als jaarling een paar dagen bij Anne kwam logeren vanwege de keuring, dat was gelijk klef en bef hihi. Nog steeds trouwens, leuk om te zien.
Over oud worden gesproken, dat begint voor Karlien ook wel te gelden. Rijd haar ook niet zoveel meer, al vindt ze het wel hartstikke leuk hoor. Zal haar binnenkort ook weer eens meenemen, maar ze is toch wel een stuk strammer en stijver dan voorheen.
Over oud worden gesproken, dat begint voor Karlien ook wel te gelden. Rijd haar ook niet zoveel meer, al vindt ze het wel hartstikke leuk hoor. Zal haar binnenkort ook weer eens meenemen, maar ze is toch wel een stuk strammer en stijver dan voorheen.

Meestal gaat het bij Jes echt om de jonge dieren, als ze ouder worden gaat het over..
Karlien krijgt de jaren dus ook wel. Ook alweer 23 natuurlijk..
Karlien krijgt de jaren dus ook wel. Ook alweer 23 natuurlijk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- nancy imka
@ Ootje, haar been was al wat dikker daar aan die kant voor de smid kwam. Maar goed ze is 25 dus als ze niet heel veel gelopen heeft zullen haar beentjes wel wat oplopen. Ik denk dat het een combi geweest is van spier pijn en gewrichtspijn van het lang in een houding moeten staan. Vandaag deed ze al weer een stukje beter voor de dag komen. Ze kwam weer aandraven, en gister ook trouwens. Ik denk dat ik de eerst volgende keer gewoon bij voorbaat al pijnstillers geef als de smid komt.
Ouder worden komt met kwaaltjes.. Tja en zeg maar waar het precies zit en wat het is..
Gelukkig loopt Imka al wat beter!
Gelukkig loopt Imka al wat beter!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leuk Jeskim weer thuis.
Ja Foss wordt nu echt wat ouder onder het zadel merk je dat echt maarja wat wil je ook met 28 jaar alleen ik wil hem jong houden.
Pipo en Pebbels hebben gelukkig nog nergens last van.
Ja Foss wordt nu echt wat ouder onder het zadel merk je dat echt maarja wat wil je ook met 28 jaar alleen ik wil hem jong houden.
Pipo en Pebbels hebben gelukkig nog nergens last van.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- nancy imka
Inderdaad Karin. Mn hoefsmid zei ook al "ja Nanc wat verwacht je nou ze is 25 jaar, ze houd geen benen van een 3 jarige" auw dat doet dan wel even zeer want het gaat toch om je wijffie...
Nu loopt ze inderdaad wel weer beter en dr beentje is niet meer dik gelukkig.
Jammer dat Jeskim nu echt te oud word, houdt ze vaak wel lekker fris in hun koppie
Nu loopt ze inderdaad wel weer beter en dr beentje is niet meer dik gelukkig.
Jammer dat Jeskim nu echt te oud word, houdt ze vaak wel lekker fris in hun koppie
Wees blij dat ze nog lopen... Pablo is nog steeds zo kreupel als maar zijn kan.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Sorry dat ik even inbreek...maar nog steeds geen vooruitgang bij Pablo? Dat is op zijn zachts gezegd @##$^&!...
Er was ook gezegd dat het een tijdje kon duren toch? Maar zo kreupel als maar zijn kan klinkt wel wat heftiger als het laatste bericht dat ik van je kreeg dat hij een achterbeen nog niet goed onder de masssa zet. En het is al zo'n enorme doorstouwer...Ik scrhik er van.
Er was ook gezegd dat het een tijdje kon duren toch? Maar zo kreupel als maar zijn kan klinkt wel wat heftiger als het laatste bericht dat ik van je kreeg dat hij een achterbeen nog niet goed onder de masssa zet. En het is al zo'n enorme doorstouwer...Ik scrhik er van.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Rechtuit zet hij in stap linksachter niet onder de massa. Op de volte wil je hem zowiezo niet zien. In galop lijkt het net een konijn (af en toe een sprintje op de wei van een paar meter) Dus nee nog niks veranderd. Enige wat anders is dat hij sinds de behandeling van Steffi weer ligt. Maar ook Steffi zei dat het een tijd kan duren... Ik denk dat ik in oktober weer foto's laat maken, dan kijken.
Weer liggen komt op mij dan wel weer positief over
.
Spannend dus...pff het arme ventje.

Spannend dus...pff het arme ventje.
Morgan!! 

Ik heb het er ook best moeilijk mee 

Ja het blijft moeilijk oudere paarden we hopen dat ze altijd jong blijven maar helaas is dat niet zo.
Jammer zeg van Pablo, maar hij kan er zelf nog wel mee uit de voeten?
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat naar zeg!
Zijn er al eens foto's gemaakt, heb helemaal niet mee gekregen wat voor blessure het is...
Zijn er al eens foto's gemaakt, heb helemaal niet mee gekregen wat voor blessure het is...
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Hij heeft spat wat nog aan het vergroeien is. Daar zijn dus foto's van gemaakt. Tevens is hij enigszins een overhoef aan het ontwikkelen. Hij kan er mee uit de voeten, gaat pittig naar het land enzo. Maar voor de rest staat hij voornamelijk met dat been op rust. Hoefsmid ging van de week op zijn knieen voor hem omdat het niet eerlijk is om dat been hoger op te tillen. Het is lastig inschatten, hij is heel hard voor zichzelf is de ervaring van de afgelopen 11 jaar. Maar hij hinnikt nog iedere dag als hij mij ziet (heel veel dus haha) en hij staat hier lekker rustig bij huis. Weet precies wat er met hem gebeurd.
Vervelend zeg, dat Pablo kreupel blijft.
Sterkte ermee!
Sterkte ermee!
Odette&Fenna
Zielig voor Pablo maar er zijn best goede medicijnen voor dat hij pijnvrij door het leven kan.
Als hij structureel aan de medicijnen moet (ala bute of iets dan ) dan is het klaar. Maar voor nu is het beter zo omdat hij anders teveel gaat doen en dat is ook niet goed.